Graspop Metal Meeting 2023

imac

Gouden Tip
1 jul 2019
336
289
Altijd leuk als het om jong of oud gaat. Corey Taylor van Slipknot wordt volgend jaar ... 50. Jonathan van Korn is de 50 al voorbij. Zelfs de zanger van PWD mocht dit jaar 40 kaarsjes uitblazen. FFDP ... Ook al 40'ers. Tempus fugit ...
 
  • Confetti
Waarderingen: Pauly Robin

xydroh

Headliner
22 okt 2018
5.463
4.629
Ghost is voor mij de jonge headliner die we nodig hebben. Vernieuwend op elk vlak.

Trouwens twintigers of zelfs dertigers als headliner willen is voor mij wat teveel vragen. Ik vind het net goed dat bands jaren aan kwaliteit moeten leveren voor ze tot headliner opgeheven worden
 

Piet

Gouden Tip
24 mrt 2022
476
516
Ik had altijd al een logica dat jongere bands op de ene main stage en de oudere op de andere mainstage waren. Dit jaar bv scorpions, judas priest, whitesnake, deep purple. Oudere bands. En five finger death punch, korn, je weet wel wat ik bedoel. Een ander jaar m1 korn, slipknot. En intussen uitrusten bij judas priest op m1 ter afwachting op slipknot of zoiets.
Wat ik hiermee wil vragen: Wie is nu zogezegd de oudere band? Motley crue of def leppard? Of zouden ze allebei m1 acts zijn en moet de m2 headliner nog bekend gemaakt worden?
Misschien is het al gezegd geweest, maar ik lees niet meer alle posts. Het recordtempo gaat hier veel te hard. Maar niet hard genoeg. haha
Die 'jong-oud theorie' gaat alleen op als er daadwerkelijk een jonge en oude headliner worden geboekt. In dit geval zijn Def Leppard en Motley Crue gewoon op tour, zoals ze wel vaker deden. Ze stonden eerder in het voorprogramma van Kiss..dus echt 'grote' headliners kan ik het niet noemen.
Het zijn aardige namen in het genre 'glamrock'. Motley Crue is over het algemeen wat wilder, hoewel Def Leppard ook wel zwaardere nummers had in hun 'NWOBHM-tijd' On Through the Night is daar een voorbeeld van. Eerlijk gezegd zie ik net zo graag Santa Cruz of The Poodles..en die zijn een stuk energieker en goedkoper. "Jonge en oude' headliners is allemaal leuk..maar je moet meer naar het prijskaartje kijken.
Een Limp Bizkit, Ghost, Sabaton en Volbeat zijn natuurlijk een prijsklasse lager van een Maiden, Kiss of Aerosmith.
Megadeth PWD en Inflames zijn ook middelgrote namen die steeds vaker op de Headlinerpositie worden geplaatst. Deze namen zijn allemaal aan het touren deze zomer. Dus ik sluit het niet uit.
 
Laatst bewerkt:

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.209
7.466
Megadeth PWD en Inflames zijn ook middelgrote namen die steeds vaker op de Headlinerpositie worden geplaatst. Deze namen zijn allemaal aan het touren deze zomer. Dus ik sluit het niet uit.
Megadeth als headliner zie ik niet gebeuren op grote festivals als Graspop/Hellfest. Lijkt me sterk dat die nog gaan groeien, ik zie ze gewoon voor altijd op dezelfde spot spelen als waar ze dit jaar stonden, begin van de avond. Hoger hoeft ook niet van mij.

In flames lijkt te gaan touren in het Augustus festival seizoen net als Megadeth, dus van die 3 bands kunnen we alleen PWD verwachten denk ik.
 
  • Leuk
Waarderingen: jonasvh

Koekdoos

Headliner
22 okt 2018
5.700
7.498
Die 'jong-oud theorie' gaat alleen op als er daadwerkelijk een jonge en oude headliner worden geboekt. In dit geval zijn Def Leppard en Motley Crue gewoon op tour, zoals ze wel vaker deden. Ze stonden eerder in het voorprogramma van Kiss..dus echt 'grote' headliners kan ik het niet noemen.
Het zijn aardige namen in het genre 'glamrock'. Motley Crue is over het algemeen wat wilder, hoewel Def Leppard ook wel zwaardere nummers had in hun 'NWOBHM-tijd' On Through the Night is daar een voorbeeld van. Eerlijk gezegd zie ik net zo graag Santa Cruz of The Poodles..en die zijn een stuk energieker en goedkoper. "Jonge en oude' headliners is allemaal leuk..maar je moet meer naar het prijskaartje kijken.
Een Limp Bizkit, Ghost, Sabaton en Volbeat zijn natuurlijk een prijsklasse lager van een Maiden, Kiss of Aerosmith.
Megadeth PWD en Inflames zijn ook middelgrote namen die steeds vaker op de Headlinerpositie worden geplaatst. Deze namen zijn allemaal aan het touren deze zomer. Dus ik sluit het niet uit.

Uiteindelijk zal je naast het prijskaartje ook moeten kijken naar wat het opbrengt. Je kan wel goedkope headliners neerzetten, maar als je daardoor minder tickets verkoopt, verlies je ook weer inkomsten.

Ik ben er in de jaren 80 niet bij geweest, maar volgens mij waren/zijn Motley en Def Leppard wel wat meer dan aardige namen in het genre. Zou er zelf dan wel voor hebben gekozen om ze op dezelfde stage te laten spelen, maar dat zal dan wel onderdeel van de deal zijn geweest.

Het lijkt me dat een dag met zo’n headline duo meer zal opbrengen dan In Flames en Megadeth. Parkway Drive geen idee, maar lijkt mij minder voor de kaartverkoop.

Maar ik ben dan uiteraard ook bevooroordeeld voor glammetal
 
  • Leuk
Waarderingen: festivalryo en jonasvh

Pauly Robin

Support act
18 jan 2016
977
1.013
Die 'jong-oud theorie' gaat alleen op als er daadwerkelijk een jonge en oude headliner worden geboekt. In dit geval zijn Def Leppard en Motley Crue gewoon op tour, zoals ze wel vaker deden. Ze stonden eerder in het voorprogramma van Kiss..dus echt 'grote' headliners kan ik het niet noemen.
Het zijn aardige namen in het genre 'glamrock'. Motley Crue is over het algemeen wat wilder, hoewel Def Leppard ook wel zwaardere nummers had in hun 'NWOBHM-tijd' On Through the Night is daar een voorbeeld van. Eerlijk gezegd zie ik net zo graag Santa Cruz of The Poodles..en die zijn een stuk energieker en goedkoper. "Jonge en oude' headliners is allemaal leuk..maar je moet meer naar het prijskaartje kijken.
Een Limp Bizkit, Ghost, Sabaton en Volbeat zijn natuurlijk een prijsklasse lager van een Maiden, Kiss of Aerosmith.
Megadeth PWD en Inflames zijn ook middelgrote namen die steeds vaker op de Headlinerpositie worden geplaatst. Deze namen zijn allemaal aan het touren deze zomer. Dus ik sluit het niet uit.
Euhm,... NWOBHM?
btw ik leer bands vooral kennen van festivals. En een beetje random. Maar veel jongere bezoekers inclusief mij gaan enkel van de naam gehoord hebben of misschien zelfs niet. Omdat ze zelden in België hebben gestaan of te lang geleden. Maar aan de andere kant heb je geen "kiss" of "scorpions" effect van: (ja... het zijn ouwe gasten. We weten het... We kennen het liedje. Dus het hoeft niet voor mij...) reactie.
Dus, samengevat...
voordeel,
wie is dat? Eens kijken.
geen "kiss", "scorpions" effect
once in a lifetime
nadeel,
minder bekend bij sommige, dus minder publiek.
Voor mij kan deze rekensom wel eens een nieuwsgierige blik opleveren.
 
  • Leuk
Waarderingen: Simoni

xydroh

Headliner
22 okt 2018
5.463
4.629

Special Monkey

Sunset slot
13 apr 2021
2.046
2.675
  • Leuk
Waarderingen: Koekdoos en Joslittel

xydroh

Headliner
22 okt 2018
5.463
4.629
tuska festival komt ook met een tweede worp 30 juni - 2 juli. ghost als headliner, vraag me nu wel af als er nog 2 headliners moeten bijkomen of als ville valo ook gewoon headliner is? het blijft natuurlijk een fins festival dus kan zomaar eens zijn.
1666678433327.png
 
  • Leuk
Waarderingen: jonasvh

Rockbeer

Sunset slot
6 okt 2016
2.532
3.039
tuska festival komt ook met een tweede worp 30 juni - 2 juli. ghost als headliner, vraag me nu wel af als er nog 2 headliners moeten bijkomen of als ville valo ook gewoon headliner is? het blijft natuurlijk een fins festival dus kan zomaar eens zijn.
Bekijk bijlage 2825
Aan de hand van de poster lijkt het wel behoorlijk erop dat Ville Valo headliner is. Nova Rock heeft bijvoorbeeld ook twee Duitstalige acts als headliners (Bilderbuch en Die Ärzte).
 
  • Leuk
Waarderingen: xydroh

Gebruikers die dit onderwerp bekijken