Graspop Metal Meeting 2023

ghost heeft trouwens ook nog een ander fins festival aangekondigd, provinssi, zowat de finse pukkelpop. als ze blijven festivals aankondigen aan dit tempo dan moet graspop vandaag er toch ook tussen zitten?

Ville valo, architects, jinjer staan trouwens ook op dat festival

Maarja, RW mist nog een zware headliner… Of tellen Arctic Monkeys en Muse als genoeg zwaar werk voor een festival als RW?

Maarja, RW mist nog een zware headliner… Of tellen Arctic Monkeys en Muse als genoeg zwaar werk voor een festival als RW?
er zijn wel redelijk wat jaren geweest zonder zware headliner. denk dat er een aantal jaren zijn geweest met enkel pearl jam of enkel foo fighters als de 'zware headliner' maar inderdaad, ik denk wel dat die nog op zen minst een rockband gaan toevoegen, al denk ik dat die in de vorm van queens of the stone age gaat komen

En Ghost? Zouden die ook op RW kunnen staan ipv Graspop?
zou zeker kunnnen, maar ik ben redelijk zeker dat ze die headlinespot kunnen krijgen op graspop dus ik vermoed dat ze dit jaar gewoon headliner worden op graspop, is ook al van 2018 geleden dat ghost op graspop stond. Maar het is zeker niet onmogelijk dat ghost werchter doet.

• Leuk
Waarderingen: Timmetje
Als ze op Graspop een mainstage afsluiten, lijkt me dat ze daarvoor zullen kiezen dan. Want is Ghost zo bekend bij het algemene publiek dat ze een hoge spot op RW innemen?
er werd al bevestigd door insiders dat ghost subheadliner krijgt als ze op werchter staan

Euhm,... NWOBHM?
btw ik leer bands vooral kennen van festivals. En een beetje random. Maar veel jongere bezoekers inclusief mij gaan enkel van de naam gehoord hebben of misschien zelfs niet. Omdat ze zelden in België hebben gestaan of te lang geleden. Maar aan de andere kant heb je geen "kiss" of "scorpions" effect van: (ja... het zijn ouwe gasten. We weten het... We kennen het liedje. Dus het hoeft niet voor mij...) reactie.
Dus, samengevat...
voordeel,
wie is dat? Eens kijken.
geen "kiss", "scorpions" effect
once in a lifetime
nadeel,
minder bekend bij sommige, dus minder publiek.
Voor mij kan deze rekensom wel eens een nieuwsgierige blik opleveren.
@Pauly Robin volgens mij heb ik je op een filmpje staan ( vanachter ) bij Crossfaith van afgelopen GMM

• Confetti
Waarderingen: Pauly Robin
er werd al bevestigd door insiders dat ghost subheadliner krijgt als ze op werchter staan

En welk tijdslot zou dat zijn? Werchter heeft maar 1 mainstage toch?

Daarnaast heb ik in het RW topic al meermaals voorbij zien komen dat er daar 8 headliners worden geboekt. Tellen de 5e t/m 8e headliners als de subheadliners?

Heeft Ghost niet ook een semi tiktok hit gescoord? Denk wel dat ze vrij bekend zijn bij het algemene publiek hoor.

Heeft Ghost niet ook een semi tiktok hit gescoord? Denk wel dat ze vrij bekend zijn bij het algemene publiek hoor.
correct, ghost heeft tegenwoordig meer spotify luisteraars dan slipknot. ze hebben er natuurlijk ook wel heel goed op ingespeeld

Ik zeg dat dit jaar Volbeat en/of Sabaton naar Rock Werchter gaan. Ghost dit jaar naar GMM en dan volgend jaar misschien/wellicht RW. Lijkt me het meest logische zo.

Ik zeg dat dit jaar Volbeat en/of Sabaton naar Rock Werchter gaan. Ghost dit jaar naar GMM en dan volgend jaar misschien/wellicht RW. Lijkt me het meest logische zo.
sabaton barn headliner tijdens taylor swift ofzo, zou wel eens kunnen werken. al denk ik dat sabaton ook gewoon groot genoeg is voor de mainstage, zeker met de productie dat die mannen meenemen

sabaton barn headliner tijdens taylor swift ofzo, zou wel eens kunnen werken. al denk ik dat sabaton ook gewoon groot genoeg is voor de mainstage, zeker met de productie dat die mannen meenemen

Las van de week dat de Barn ook gewoon 20.000 capaciteit is. Denk dat dat voor een RW publiek wel genoeg zal zijn voor Sabaton

1666683541166.png

Dit sluit denk ik wel uit dat Ghost op Rock Werchter staat.
Staan op Provinssi Festival, tijdens RW, in Finland. (niet dat het daarom volledig uitgesloten is, maar lijkt me anders een niet-alledaagse tourroute)

EDIT: dat Tuska festival valt ook al tijdens Werchter. Complete streep door Ghost voor RW dan. INSERT GRASPOP! :D

• Leuk
Waarderingen: Jamel en Everyknight

Users who are viewing this thread