Graspop Metal Meeting 2023

Simoni

Gouden Tip
1 jun 2022
391
555
Lijkt mij ook vrij duidelijk. Het is alleen nogal bijzonder (zacht uitgedrukt) dat je dingen in de Graspop campingwinkel kunt bestellen die verboden zijn om mee te nemen op de camping.
Ik heb dit met afbeeldingen gestuurd naar de helpdesk van gmm. Benieuwd wat ze hier op te zeggen hebben 🤣
 

saurus

Dagopener
4 feb 2019
530
619
Een tip is om zo vroeg mogelijk te gaan. Als het terrein net open is, of op donderdag morgend. Dan is het meestal nog relatief weinig aanschuiven

Er zijn altijd bands die in de loop van de dag bijkomen of enkel op hun eigen dag spullen bijhebben dus we wachten altijd ff af.
 
  • Leuk
Waarderingen: MarcoReusel

MetalLimbo

Subheadliner
22 nov 2017
3.605
5.008
Ik voorzie toch wel wat problemen. We gaan met een groep van 10. Als je een biertje ging halen waren er altijd een paar die zeiden “neem er voor mij ook eentje mee”… prima, even muntje geven en klaar….
Hoe gaan we dat nu regelen ? Met die poolcard…….wow, stel iedereen zet er voor €100 aan munten op….loop je rond met een pas van €1000….en wie houdt er bij of de èèn niet veel meer wegslobbert dan de ander?
Dus…allemaal je eigen biertje halen……staat er niet èèntje die 10 bier wil maar 10 die er eentje willen….en het is al zo druk…..
Om nog maar te zwijgen van “bijstorten” met z’n tienen………of……..het systeem valt uit………
Grappig om te zien hoeveel mensen alleen maar problemen (voor)zien met een systeem dat juist bedoeld is om alles makkelijker te maken (en al op veel plekken/festivals met succes is geïmplementeerd).
Terwijl er toch zoveel mogelijke oplossingen zijn te bedenken:
  • Je koopt meer dan 1 cashless card.
  • Je laat een of enkele personen in de groep alles betalen, en verrekent het later met tikkies o.i.d.
  • Je laat de mindere drinkers voor de helft bijleggen.
  • Je houdt niet bij hoeveel iedereen drinkt, maar hoeveel iedereen overslaat (achteraf verrekenen).
  • Je maakt je niet zo druk of de een een biertje of 2 meer drinkt dan de ander.
Met onze vriendengroep hanteren we verschillende systemen, afhankelijk van groepsgrootte, aanwezigheid van partners, locatie, en andere context:
  • Ieder haalt om beurt een ronde voor iedereen (meestal excl. partners, die vaak minder drinken en voor zichzelf halen). Wie aan de beurt is, is een beetje een kwestie van gevoel en vertrouwen. Vaak is het dan 'vechten' om wie een rondje mag geven, en soms worden er (al dan niet per ongeluk) 2 rondes tegelijk gegeven. Mensen die later binnen komen geven meestal direct een rondje. Mensen die eerder weggaan geven vaak snel nog een rondje.
  • Een iemand stelt zich vrijwillig of wordt aangewezen als 'Biermeister' (vaak ben ik dat), houdt een pot bij zich, en haalt alle rondes (vaak geholpen door iemand die mee draagt). Mensen die minder willen drinken of eerder weg moeten ofzo, leggen dan vaak voor de helft bij. Mindere drinkers worden dan steeds een ronde overgeslagen. Zelf drink ik vaker speciaalbier, wat op veel plaatsen ongeveer het dubbele van een pilsje kost. Ook dan wordt ik steeds een ronde overgeslagen.
  • Iemand betaalt alle drankjes, en stuurt later tikkies naar de anderen om terug te betalen (vooral handig als je een bon hebt waarop staat wat gedronken is).
  • Ieder drinkt en haalt voor zichzelf (en zijn partner).
 
Laatst bewerkt:

won666

Support act
17 mei 2019
1.165
1.228
Ik zie dat opnieuw mensen vragen achter merch op camping. Ik ga nog een keer een pro tip geven (en echt nog maar een keer want subiet als iedereen mijn tip volgt sta ik zelf in de file🤣). Hebt u enkel Graspop merch nodig en bent u er al op woensdag: ga op woensdag. Vorig jaar op de camping rond 22 h en was direct geholpen. Had daarna wel nog bandmerch "nodig" (al hoewel, toch zonder die haakjes 😜) dus moest toch nog aanschuiven maar ok.


Juist het plan bekeken en ik heb de indruk dat die overdekte wifitent aan de tribune van de mainstage weg is? Zou ik wel jammer vinden. Wifi maakt niet uit (onbeperkt 4g abonnement) maar het was wel een van de plekken waar men rustig kon eten. En schaduw had.

Nog een dingetje voor wat voorpret. Deze week zag ik in de fitness iemand met een Motionless In White t-shirt en heb die volgens mijn eigen policy (als ik iemand zie tijdens het fitnessen met een bandshirt zet ik altijd van die band tijdens het trainen minstens een nr eens op, ook als het bands zijn waar ik minder hard fan ben en ook als het niet Rock of metal bands zijn zoals Eminem of Coldplay bv. Zelf draag ik ook altijd band t-shirts bij het fitnessen en van die band zet ik ook altijd minstens een nr op tijdens het trainen) eens opgezet. En ik kon daar eigenlijk wel van genieten. Was die live stream dat ze gedaan hebben dat ik heb opgezet. Binnenkort eens beter checken maar op Grapsop heb ik tijdens hun set nog een gat eigenlijk. Evt stukje Alter Bridge of ATG maar van beide bands geen mega fan. Dus mogelijke must see in spe, dat MIW.
 

Paddy

Headliner
16 dec 2014
6.160
4.290
mega clash?
ik heb op dat moment niks te zien ga denk ik sick of it all kijken om iets te zien.
Voor mij toch ook 1 groot clashfest: met Ghost - my Dying bride - sick of it all en the winery dogs.
Denk dat ik start met Ghost en dan naar sick of it all ga.
 
  • Leuk
Waarderingen: MarcoReusel

MetalLimbo

Subheadliner
22 nov 2017
3.605
5.008
  • Leuk
Waarderingen: verdonck en MarcoReusel

prins

Dagopener
9 nov 2019
519
625
is de cashless card het hele weekend geldig ? heb namelijk 2 dagkaarten (donderdag en zondag) heb munten in de vvk gekocht.
anders moet ik de munten verdelen over 2 polsbandjes :unsure:
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken