Graspop Metal Meeting 2023

Jamel

Sunset slot
26 jun 2019
2.386
6.631
Laat hiervan enkele nummers wegvallen tot je aan 2u i.p.v. 3u komt en je hebt een van de beste setlists die er zijn op dit moment.
Haha, eens. En eigenlijk best bijzonder hoe ver dit doorwerkt in mijn planning van de avond. Als je bij GnR die setfillers weghaalt en ze waren een uur later begonnen, had Ghost in het donker gespeeld. Komt hun set beter tot zijn recht. Is die clash met MDB plots verdwenen. En heb ik een set met vrijwel alleen bangers van GnR in het vooruitzicht. In alle opzichten zou mijn avond significant veel aantrekkelijker zijn dan die nu is... 😅

Maar goed, we doen het er maar mee. Gaat nog steeds een prachtige avond worden!
 

N1tje

Playlistbediener
2 jun 2023
20
47
Hallo allemaal,

Na jaren stiekem meelezen, heb ik dan eindelijk ook een account gemaakt :)

Mijn planning:

Donderdag: Molybaron - Beast in Black - Mammoth WVH - Escape the Fate - The Raven Age - Papa Roach - Stukje Evergrey - Stukje Symphony X - Motionless in White - The Winery Dogs - Guns 'N Roses - As I Lay Dying - Guns 'N Roses

Vrijdag: Blind Channel - Any Given Day - Fever 333 - Asking Alexandria - Landmvrks - Stukje The Answer - Palaye Royale - The Amity Affliction - Stukje Delain - Ice Nine Kills - Stuk Disturbed - Hollywood Undead - Machine Head

Zaterdag: Oceans - Nothing More - I prevail - The Ghost Inside - Stuk Danko Jones - Halestorm - In Flames - Architects - Rancid - Less than Jake - Stukje Pantera - Parkway Drive - Slipknot

Zondag: Eclipse - The Luka State - Polaris - Stand Atlantic - Skid Row - Dirkschneider - Avatar - Three Days Grace - Anti-Flag - Enter Shikari - Stuk Mötley Crüe - Billy Talent - Def Leppard

Het is nogal een strakke planning, maar meestal slaag ik er wel goed in ze te volgen :) Nog iets wat ik mis? Ik heb alles ingeluisterd, maar misschien is er nog een groep die live fantastisch is, die ik heb overgelagen.

Kleine nota: Ik ben op alle keren GMM nog nooit in de Marquee geweest. Stukje Delain dit jaar zal de eerste keer zijn :)

Alvast bedankt voor alle leuke posts hier door de jaren heen! Helpt enorm met het uitkijken en aftellen naar Graspop!
 

Jamel

Sunset slot
26 jun 2019
2.386
6.631
Hallo allemaal,

Na jaren stiekem meelezen, heb ik dan eindelijk ook een account gemaakt :)

Mijn planning:

Donderdag: Molybaron - Beast in Black - Mammoth WVH - Escape the Fate - The Raven Age - Papa Roach - Stukje Evergrey - Stukje Symphony X - Motionless in White - The Winery Dogs - Guns 'N Roses - As I Lay Dying - Guns 'N Roses

Vrijdag: Blind Channel - Any Given Day - Fever 333 - Asking Alexandria - Landmvrks - Stukje The Answer - Palaye Royale - The Amity Affliction - Stukje Delain - Ice Nine Kills - Stuk Disturbed - Hollywood Undead - Machine Head

Zaterdag: Oceans - Nothing More - I prevail - The Ghost Inside - Stuk Danko Jones - Halestorm - In Flames - Architects - Rancid - Less than Jake - Stukje Pantera - Parkway Drive - Slipknot

Zondag: Eclipse - The Luka State - Polaris - Stand Atlantic - Skid Row - Dirkschneider - Avatar - Three Days Grace - Anti-Flag - Enter Shikari - Stuk Mötley Crüe - Billy Talent - Def Leppard

Het is nogal een strakke planning, maar meestal slaag ik er wel goed in ze te volgen :) Nog iets wat ik mis? Ik heb alles ingeluisterd, maar misschien is er nog een groep die live fantastisch is, die ik heb overgelagen.

Kleine nota: Ik ben op alle keren GMM nog nooit in de Marquee geweest. Stukje Delain dit jaar zal de eerste keer zijn :)

Alvast bedankt voor alle leuke posts hier door de jaren heen! Helpt enorm met het uitkijken en aftellen naar Graspop!
Van harte welkom! Volgens mij heb je behoorlijk je huiswerk gedaan en zit je planning ramvol, haha!

Wel heel bijzonder dat je nooit eerder in de Marquee bent geweest! Hoeveelste keer Graspop gaat dit worden?
 
  • Leuk
Waarderingen: Joslittel en N1tje

Koekdoos

Headliner
22 okt 2018
5.605
7.318
Is Nice Boys ook een cover van het standaardrepertoire ja? En de keuze voor Slither snap ik en was een mooi verzoenend teken toen ze deze op een gegeven moment in de set staken. Maar mag er van mij ook wel weer uit inmiddels.

Cover staat op het tweede album Lies, en is 63x live gespeeld, inclusief ongeveer de helft hiervan in de 80s en 90s. Haalt het natuurlijk niet bij de 879x Knockin On Heavens Door en 768x Live and Let Die, maar beter dan de 0x, 12x en de pas sinds de reünie aanwezige 134x covers.

Klassieker is dan misschien niet het juiste woord, maar eerder een deep cut, aangezien ze deze cover daadwerkelijk uitgebracht hebben op een album.

In mijn ogen in ieder geval een waardige toevoeging aan de setlist, die niet veel minder waardig is dan origineel materiaal als Bad Obsession (120x), Pretty Tied Up (28x), Reckless Life (72x) en Anything Goes (40x)
 
  • Leuk
Waarderingen: Joslittel

Dr. Hannibal

Headliner
24 nov 2013
5.318
5.793
Hallo allemaal,

Na jaren stiekem meelezen, heb ik dan eindelijk ook een account gemaakt :)

Mijn planning:

Donderdag: Molybaron - Beast in Black - Mammoth WVH - Escape the Fate - The Raven Age - Papa Roach - Stukje Evergrey - Stukje Symphony X - Motionless in White - The Winery Dogs - Guns 'N Roses - As I Lay Dying - Guns 'N Roses

Vrijdag: Blind Channel - Any Given Day - Fever 333 - Asking Alexandria - Landmvrks - Stukje The Answer - Palaye Royale - The Amity Affliction - Stukje Delain - Ice Nine Kills - Stuk Disturbed - Hollywood Undead - Machine Head

Zaterdag: Oceans - Nothing More - I prevail - The Ghost Inside - Stuk Danko Jones - Halestorm - In Flames - Architects - Rancid - Less than Jake - Stukje Pantera - Parkway Drive - Slipknot

Zondag: Eclipse - The Luka State - Polaris - Stand Atlantic - Skid Row - Dirkschneider - Avatar - Three Days Grace - Anti-Flag - Enter Shikari - Stuk Mötley Crüe - Billy Talent - Def Leppard

Het is nogal een strakke planning, maar meestal slaag ik er wel goed in ze te volgen :) Nog iets wat ik mis? Ik heb alles ingeluisterd, maar misschien is er nog een groep die live fantastisch is, die ik heb overgelagen.

Kleine nota: Ik ben op alle keren GMM nog nooit in de Marquee geweest. Stukje Delain dit jaar zal de eerste keer zijn :)

Alvast bedankt voor alle leuke posts hier door de jaren heen! Helpt enorm met het uitkijken en aftellen naar Graspop!
Hulde! Iemand die naar The Winery Dogs gaat! Veel plezier, was er ook graag bij geweest, maar ja, de mega clash van het festival...
 
  • Leuk
Waarderingen: wenteldave en N1tje

N1tje

Playlistbediener
2 jun 2023
20
47
Van harte welkom! Volgens mij heb je behoorlijk je huiswerk gedaan en zit je planning ramvol, haha!

Wel heel bijzonder dat je nooit eerder in de Marquee bent geweest! Hoeveelste keer Graspop gaat dit worden?
Ja, het is inderdaad een serieuze puzzel steeds :)

Dit wordt de 5de keer GMM voor mij! Ja er is steeds geen enkele groep in de Marquee die ik wil zien. Misschien toevallig of misschien dat toch vaak hetzelfde genre daar gespeeld wordt. Geen idee! Wie weet verandert mijn smaak in de toekomst ook nog wel :)
 
  • Leuk
Waarderingen: MetalLimbo en Jamel

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.147
7.351
Hallo allemaal,

Na jaren stiekem meelezen, heb ik dan eindelijk ook een account gemaakt :)

Mijn planning:

Donderdag: Molybaron - Beast in Black - Mammoth WVH - Escape the Fate - The Raven Age - Papa Roach - Stukje Evergrey - Stukje Symphony X - Motionless in White - The Winery Dogs - Guns 'N Roses - As I Lay Dying - Guns 'N Roses

Vrijdag: Blind Channel - Any Given Day - Fever 333 - Asking Alexandria - Landmvrks - Stukje The Answer - Palaye Royale - The Amity Affliction - Stukje Delain - Ice Nine Kills - Stuk Disturbed - Hollywood Undead - Machine Head

Zaterdag: Oceans - Nothing More - I prevail - The Ghost Inside - Stuk Danko Jones - Halestorm - In Flames - Architects - Rancid - Less than Jake - Stukje Pantera - Parkway Drive - Slipknot

Zondag: Eclipse - The Luka State - Polaris - Stand Atlantic - Skid Row - Dirkschneider - Avatar - Three Days Grace - Anti-Flag - Enter Shikari - Stuk Mötley Crüe - Billy Talent - Def Leppard

Het is nogal een strakke planning, maar meestal slaag ik er wel goed in ze te volgen :) Nog iets wat ik mis? Ik heb alles ingeluisterd, maar misschien is er nog een groep die live fantastisch is, die ik heb overgelagen.

Kleine nota: Ik ben op alle keren GMM nog nooit in de Marquee geweest. Stukje Delain dit jaar zal de eerste keer zijn :)

Alvast bedankt voor alle leuke posts hier door de jaren heen! Helpt enorm met het uitkijken en aftellen naar Graspop!
Welkom, mooi lijstje!
Gezien je lijstje zou ik toch Arch Enemy een kans geven, zijn live echt heel erg goed en nog veel overtuigender dan op album.
Skindred is ook wel een grote must see hier, wordt een mooi feestje op de zaterdag. hetzelfde voor Bloodywood maar tijdens de laatste heb je het al vrij druk zie ik :)
Het ziet er naar uit dat je je huiswerk goed gedaan hebt dus wellicht heb je deze 3 bands al geluisterd en vind je het niks, wat ook prima is. Hoe dan ook mooie planning, veel plezier!
 
  • Leuk
Waarderingen: N1tje

RubenJS

Support act
18 feb 2023
823
2.363
Het is nogal een strakke planning, maar meestal slaag ik er wel goed in ze te volgen :) Nog iets wat ik mis? Ik heb alles ingeluisterd, maar misschien is er nog een groep die live fantastisch is, die ik heb overgelagen.
Gojira is live echt fantastisch, en nog headliner in het donker ook.
Zou die heroverwegen als ik jou was.
 
  • Leuk
Waarderingen: N1tje

N1tje

Playlistbediener
2 jun 2023
20
47
Welkom, mooi lijstje!
Gezien je lijstje zou ik toch Arch Enemy een kans geven, zijn live echt heel erg goed en nog veel overtuigender dan op album.
Skindred is ook wel een grote must see hier, wordt een mooi feestje op de zaterdag. hetzelfde voor Bloodywood maar tijdens de laatste heb je het al vrij druk zie ik :)
Het ziet er naar uit dat je je huiswerk goed gedaan hebt dus wellicht heb je deze 3 bands al geluisterd en vind je het niks, wat ook prima is. Hoe dan ook mooie planning, veel plezier!
Ik probeer Arch Enemy en Bloodywood nog een extra keer dan :) Skindred heb ik gezien in het voorprogramma van Volbeat en was niet helemaal overtuigd. Kan natuurlijk wel heel anders zijn in de festivalsfeer. Bedankt voor de tips!
 
  • Leuk
Waarderingen: Loek123

jonasvh

Geliefde act
15 okt 2019
1.749
2.429
Mag ik nog heel even, voordat de hel helemaal losbarst op de holy grounds of Graspop, een kleine appreciation post doen?

Dankjewel om het voorbije jaar (en uiteraard ook de jaren ervoor) hier meer dan 1000 pagina's een fijne community te zijn. Het is hier altijd zeer fijn om virtueel te vertoeven en te praten, discussiëren en ventileren over de grote gemene deler: Hard Rock & Metal! 🤘
Heel fijn om te merken dat iedereen, ondanks de soms hele grote smaakverschillen, in z'n waarde wordt gelaten door iedereen en dat er op een respectvolle manier over datgeen te praten waar ons hartje van volloopt.

Petje hoedje af voor deze community!

Urban Cowboy GIF by Texas Archive of the Moving Image
 

N1tje

Playlistbediener
2 jun 2023
20
47
Gojira is live echt fantastisch, en nog headliner in het donker ook.
Zou die heroverwegen als ik jou was.
Ik ben niet echt een Death Metal fan, maar bedankt voor de tip. Ik zou ze graag eens zien en eventueel mijn mening veranderen, maar ik wil ook wel heel graag Hollywood Undead zien (ookal heb ik hier al enkele slechte reviews gelezen). Als ze echt slecht zijn, verhuis ik wel eens om te komen kijken :)
 

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.147
7.351
Ik ben niet echt een Death Metal fan, maar bedankt voor de tip. Ik zou ze graag eens zien en eventueel mijn mening veranderen, maar ik wil ook wel heel graag Hollywood Undead zien (ookal heb ik hier al enkele slechte reviews gelezen). Als ze echt slecht zijn, verhuis ik wel eens om te komen kijken :)
Heb zelf eigenlijk alleen maar positieve live ervaringen met Hollywood Undead, vind dit ook echt een nare clash. Headline show van Hollywood Undead in het donker op Graspop zal waarschijnlijk ook nooit meer gebeuren, maar wil Gojira ook graag zien. Weet nog steeds niet zo goed wat ik hier ga doen.
 

gerbthederp

Gouden Tip
17 nov 2022
370
843
Mag ik nog heel even, voordat de hel helemaal losbarst op de holy grounds of Graspop, een kleine appreciation post doen?

Dankjewel om het voorbije jaar (en uiteraard ook de jaren ervoor) hier meer dan 1000 pagina's een fijne community te zijn. Het is hier altijd zeer fijn om virtueel te vertoeven en te praten, discussiëren en ventileren over de grote gemene deler: Hard Rock & Metal! 🤘
Heel fijn om te merken dat iedereen, ondanks de soms hele grote smaakverschillen, in z'n waarde wordt gelaten door iedereen en dat er op een respectvolle manier over datgeen te praten waar ons hartje van volloopt.

Petje hoedje af voor deze community!

Urban Cowboy GIF by Texas Archive of the Moving Image
Dit is voor mij de reden dat ik de laatste maanden hier meer tijd doorbreng dan andere social media (voor het Graspop nieuws dan toch).
De sfeer die hier hangt is voor het internet bijna ongezien. Discussies zijn inderdaad mogelijk maar altijd met respect voor elkaar! Heerlijk om te lezen en aan deel te nemen!
We gaan er dan ook binnen 13 dagen een topeditie van maken en ik kijk ook al vol verwachting uit naar het forum van 2024 ;)
Op nog vele 'Vandaag is de dag' momentjes samen :)
 

Koekdoos

Headliner
22 okt 2018
5.605
7.318
Heb zelf eigenlijk alleen maar positieve live ervaringen met Hollywood Undead, vind dit ook echt een nare clash. Headline show van Hollywood Undead in het donker op Graspop zal waarschijnlijk ook nooit meer gebeuren, maar wil Gojira ook graag zien. Weet nog steeds niet zo goed wat ik hier ga doen.

Gebruik dan de Koekdoos-methode. Welke heeft de minste kans om terug te keren? Het antwoord geef je zelf al, Hollywood Undead met een headline show
 

xydroh

Headliner
22 okt 2018
5.444
4.598
nieuwe bring me the horizon is toch best stevig terug.
ik hoop toch dat we volgend jaar deze jongens nog eens op graspop mogen zien, het is lang genoeg geleden 2014 was de laatste keer, zou mooi zijn om 10 jaar na de laatste passage ze terug te hebben.
 
  • On fire
  • Leuk
Waarderingen: PreFXDesigns en WOOOSH

stefiono

Playlistbediener
4 apr 2023
43
30
Ja de app ziet er nu volledig anders uit. Allez gedeelte my gmm alleszinds. Nu staat de map wel erin bij de android versie. Wat ervoor niet het geval was .
 

n13k

Playlistbediener
10 feb 2023
7
22
Ligt het aan mij of lijkt het veld bij de Jupiler Stage een stuk groter dan vorig jaar? Misschien niet helemaal verrassend kijkend naar de namen die daar staan dit jaar (alhoewel mijn persoonlijke voorkeur voor een aantal bands daar wel een rol in speelt), maar viel mij wel meteen op.
 
  • Leuk
Waarderingen: MetalLimbo en nikita

Jamel

Sunset slot
26 jun 2019
2.386
6.631
sleep token, ovo arena wembley. 12.5k tickets. uitverkocht in minuten tijd. onwaarschijnlijk
Ja, dus laten we er in vredesnaam maar van genieten dat die nu nog in de Dome staan. Gaat de laatste keer zijn. Sleep Token wordt de nieuwe Ghost.
 
  • Leuk
Waarderingen: xydroh

Gebruikers die dit onderwerp bekijken