Nu ik nog eens rustig achter mijn computer het nieuwe blokkenschema kan bekijken, is de balans van al het nieuws van vandaag voor mij als volgt:
+ Present Danger mooi op tijd na Machine Head, er stonden in het verleden nog wel eens coverbands pas in de kleine uurtjes geprogrammeerd en ik weet niet of ik daar nog op was gaan wachten. Positief dus.
+ Bulls on Parade is ook leuk, mooi aansluitend met Slipknot, wel de vraag of ik er op dat moment nog energie voor heb.
+/- Bizkit Park staat er ook mooi bij, maar voor mij eigenlijk wel een minpunt dat ze zo lang spelen. Wil toch vooral de hits horen van zo'n cover act en die worden op deze manier waarschijnlijk flink uitgesmeerd de nacht in, ga echt niet die hele show erbij zijn.
+/- Lorna Shore verplaatst dus die mooie Marquee reeks verbroken, maar nu Insomnium/Katatonia back to back en Lorna Shore in de Metal Dome is ook niet verkeerd. Al met al neutraal over deze verandering.
+/- Paar nieuwe bands om te checken, ken weinig van de invallers maar een paar spreken me op het eerste oog wel aan. Kan leuk zijn, kan tegenvallen.
- Draconian afgezegd, was een must see, echt balen. Mogelijk wel een leuke vervanger.
- 1914 definitief afgezegd sinds gisteren, vandaag echter geen vervanger voor aangekondigd, ook balen.
- Sólstafir tijdens PWD vind ik echt een naaistreek van de organisatie. Helemaal nergens voor nodig. Echt stom.
- Geen van de invallers waar ik op hoopte, het laatste kansje op wat mooie bands van het Hellfest affiche hebben ze laten lopen.
- Bonus minpunt omdat ik echt heel erg baal van Draconian.
Al met al wat matig tot positieve berichten, en een paar stevig negatieve. En ik was nog wel zo hoopvol in de aanloop naar dit bericht, dat ze vast niet teveel in het blokkenschema gingen schuiven, en hopelijk deze kans aangrepen om nog een mooie doom band aan het affiche toe te voegen (Candlemass). Eindigen we de dag met onder de streep een doom band minder op het affiche, en toch wat lelijk geschuif in het blokkenschema. Valt me tegen van de organisatie.
Neemt niet weg dat er in de breedte nog steeds een dijk van een programma staat, en ik er enorm veel zin in heb! Ook zeker om jullie daar tegen te gaan komen en samen te genieten van prachtige muziek. Het had allemaal nog prachtiger kunnen zijn, maar het is wat het is. We gaan ervoor