Graspop Metal Meeting 2022 – Nieuws en Geruchten

joris313

Gouden Tip
28 nov 2019
259
159
Nova Rock heeft een paar nieuwe namen aangekondigd, Krafclub, Code Orange, Alien Wapenry en Evanescence. Omdat ik zelf al naar Evanescence in de Ziggo Dome ga zou ik persoonlijk liever niet zien dat zij een hoge spot op Graspop krijgen, maar we moeten het maar even aanzien denk ik.
 

Special Monkey

Geliefde act
13 apr 2021
1.996
2.564
Joey jordison is gestorven, damn die had komt toch harder aan dan gedacht. Gestorven aan een ziekte die hij al even had blijkbaar.
Toen Joey uit Slipknot werd gegooid, gingen er al geruchten rond dat dit onder andere kwam omdat hij als drummer niet meer kon presteren door een ziekte.

RIP, ben blij dat ik deze legende heb mogen zien in 2011 en 2013.
 

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.365
10.198
Er zijn weer wat artiesten van de line-up van Durbuy Rock verdwenen. Enthroned komt terug op de volgende editie (9 april, dus vermoed 8-9 april voor de volledige editie). Trollfest annuleert hun optreden volledig en komt dus waarschijnlijk niet terug in 2022. Ze worden vervangen door Aktarum, een van de betere Belgische folkmetalbands (als ik de organisatie moet geloven) en Seth, een Franse blackmetalband, die exclusief naar België terugkeren. Zij zullen dus spelen op 17 en 18 september.
Vu les incertitudes liées aux voyages en avion et les risques d'annulation si test positif en dernière minute, ENTHRONED est postposé à la prochaine édition, le 9 avril 2022 et Trollfest préfère annuler. Ils seront remplacés dans l'affiche 2021 par Aktarum, un des meilleurs groupes de folk metal belge et SETH, LE groupe culte français en Black Metal qui fait son retour en exclusivité belge. Pour rappel, les préventes continuent si vous êtes dans les conditions du Covid Safe Ticket et nous remboursons tous les mécontents (info(@)durbuyrock.be). Merci pour votre compréhension et votre soutien.

Zelfde regels gelden overigens qua toegang m.b.t. Covid. Al valt me wel op dat ze het hebben over twee doses. Enig idee hoe dat zit, @MetalLimbo ?
 

MetalLimbo

Subheadliner
22 nov 2017
3.555
4.843
Er zijn weer wat artiesten van de line-up van Durbuy Rock verdwenen. Enthroned komt terug op de volgende editie (9 april, dus vermoed 8-9 april voor de volledige editie). Trollfest annuleert hun optreden volledig en komt dus waarschijnlijk niet terug in 2022. Ze worden vervangen door Aktarum, een van de betere Belgische folkmetalbands (als ik de organisatie moet geloven) en Seth, een Franse blackmetalband, die exclusief naar België terugkeren. Zij zullen dus spelen op 17 en 18 september.


Zelfde regels gelden overigens qua toegang m.b.t. Covid. Al valt me wel op dat ze het hebben over twee doses. Enig idee hoe dat zit, @MetalLimbo ?
Voor zover ik heb begrepen zijn de regels hier (vooralsnog althans) identiek aan die van Alcatraz.
In ieder geval hebben zij een zeer sterke drang om het hoe dan ook door te laten gaan, maar tonen ze ook nadrukkelijk een groot begrip voor mensen die liever hun geld terug dan wel een voucher voor volgend jaar willen hebben vanwege coronamaatregelen en/of een tegenvallende line-up.

Inderdaad is het programma de laatste maanden en jaren best wel uitgekleed om uiteenlopende redenen (geen Delain, geen Ensiferum, geen Jinjer, geen Lacuna Coil, geen Moonsorrow, geen Infected Rain, geen Primordial, geen Myrath, geen Nytt Land...).
Maar ach, ik ben op dit moment al blij met alles dat ik kan gaan zien.
Sowieso kijk ik uit naar Skindred, Cellar Darling, Eluveitie en Spoil Engine (ook al zie ik die laatste 2 waarschijnlijk al op Alcatraz), de rest zien we wel.
Aktarum heb ik overigens vanmiddag geluisterd, en vind ik een mooie en zelfs betere vervanger voor Trollfest.
 
  • Leuk
Waarderingen: wenteldave

MetalLimbo

Subheadliner
22 nov 2017
3.555
4.843
Voor zover ik heb begrepen zijn de regels hier (vooralsnog althans) identiek aan die van Alcatraz.
In ieder geval hebben zij een zeer sterke drang om het hoe dan ook door te laten gaan, maar tonen ze ook nadrukkelijk een groot begrip voor mensen die liever hun geld terug dan wel een voucher voor volgend jaar willen hebben vanwege coronamaatregelen en/of een tegenvallende line-up.

Inderdaad is het programma de laatste maanden en jaren best wel uitgekleed om uiteenlopende redenen (geen Delain, geen Ensiferum, geen Jinjer, geen Lacuna Coil, geen Moonsorrow, geen Infected Rain, geen Primordial, geen Myrath, geen Nytt Land...).
Maar ach, ik ben op dit moment al blij met alles dat ik kan gaan zien.
Sowieso kijk ik uit naar Skindred, Cellar Darling, Eluveitie en Spoil Engine (ook al zie ik die laatste 2 waarschijnlijk al op Alcatraz), de rest zien we wel.
Aktarum heb ik overigens vanmiddag geluisterd, en vind ik een mooie en zelfs betere vervanger voor Trollfest.
Helaas ook geen Skindred.. ?
Maar daarvoor in de plaats dan wel Alestorm!! ??
 

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.365
10.198
Aparte boeking, heb er niet veel mee, zou wel kijken. Maar... Skindred en Jinjer is wel een vette combinatie in 2022.
 

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.071
10.220
word nu wel een keer tijd voor wat meer nieuws van graspop ! de mail met meer nieuws volgt snel is al weer 2 maand oud. of wachten ze tot vlak voor 1 sept. wanneer je de tickets kunt omruilen?
Ze hebben nog ongeveer 2 weken totdat de tickets omgewisseld kunnen worden dus heel vet tijd blijft er niet meer over. Als ik een gok mag wagen dan wordt het donderdag 26 augustus met een aantal nieuwe namen en info over ticketverkoop en omwisselen. Dan kan iedereen zich in het weekend hier in verdiepen. En misschien droppen ze de 30e of 31e nog een naam om het extra interessant te maken.
 
  • Leuk
Waarderingen: prins

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.365
10.198
Ben vooral benieuwd waar Avenged Sevenfold komt te staan. De zaterdag van Pinkpop zie ik nog als enige optie voor ze, dus zouden ze dan op vrijdag op Graspop spelen?
 

xydroh

Headliner
22 okt 2018
5.407
4.535
ik denk dat avenged sevenfold altijd kiest om zaterdag op graspop te spelen als ze een headliner spot krijgen boven pinkpop.
 

MetalLimbo

Subheadliner
22 nov 2017
3.555
4.843
ik denk dat avenged sevenfold altijd kiest om zaterdag op graspop te spelen als ze een headliner spot krijgen boven pinkpop.
Headliner op zaterdag zullen ze zeker niet worden, dat is Judas Priest al. En ook de donderdag en zondag staan wat dat betreft al vast (bovendien staat A7X op zondag op Hellfest).
En ook de sub-/co-headliners verwacht ik gewoon terug op zaterdag en zondag (Korn, Deep Purple).
Op donderdag voor/na Iron Maiden zou misschien kunnen, maar dat verwacht ik ook niet echt (op die plekken zullen eerder iets kleinere namen staan, vermoed ik, mogelijk die al op die dag stonden, zoals Gojira, Mastodon, Mercyful Fate, Bullet For My Valentine).
Als A7X komt, en die kans lijkt me zeer groot, dan is dat als headliner op vrijdag, verwacht ik.
 

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.071
10.220
Headliner op zaterdag zullen ze zeker niet worden, dat is Judas Priest al. En ook de donderdag en zondag staan wat dat betreft al vast (bovendien staat A7X op zondag op Hellfest).
En ook de sub-/co-headliners verwacht ik gewoon terug op zaterdag en zondag (Korn, Deep Purple).
Op donderdag voor/na Iron Maiden zou misschien kunnen, maar dat verwacht ik ook niet echt (op die plekken zullen eerder iets kleinere namen staan, vermoed ik, mogelijk die al op die dag stonden, zoals Gojira, Mastodon, Mercyful Fate, Bullet For My Valentine).
Als A7X komt, en die kans lijkt me zeer groot, dan is dat als headliner op vrijdag, verwacht ik.
Vraag me af of er niet 1 of 2 namen worden doorgeschoven naar Alcatraz van de hoge 2020 en 2021 namen. Ze kunnen ee onmogelijk allemaal staan, of je moet voor een HellFest variant kiezen. Zo staat Mercyful Fate bijvoorbeeld op Bloodstock 2022 waardoor een show op Alcatraz ook logisch zou zijn. Zo ontstaat wel enige ruimte voor nieuwe namen.
 

duck

Gouden Tip
8 jan 2019
336
582
Ik weet niet waar dit te posten, dus doe ik het hier maar.

Ik probeer om combitickets te kopen voor de Eindhoven Metal Meeting op 10&11 december via ticketmaster.
Ik krijg echter telkens een foutmelding (met verschillende kredietkaarten, alsook van verschillende computers).
Mijne maat heeft ook geprobeerd en heeft hetzelfde probleem.
Ik heb het gerapporteerd aan ticketmaster maar nog geen antwoord gekregen.

Heeft iemand ooit hetzelfde voorgehad?
 

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.365
10.198
Het altijd gezellige 1914 komt volgend jaar voor een exclusieve Nederlandse zaalshow naar Dynamo, Eindhoven (staan ook op Pitfest). Ze nemen op 24 april Konvent, Livløs en Hiraes mee. Wie weet vindt iemand van jullie het wat.
 

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.071
10.220
Het altijd gezellige 1914 komt volgend jaar voor een exclusieve Nederlandse zaalshow naar Dynamo, Eindhoven (staan ook op Pitfest). Ze nemen op 24 april Konvent, Livløs en Hiraes mee. Wie weet vindt iemand van jullie het wat.
Absoluut! Hoopte hen echt op Alcatraz te kunnen zien. Eindhoven is me alleen net wat te ver om zomaar even langs te vallen.
 

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.064
7.206
nieuwe poster summer breeze. blind guardian headliner ! hoop nog steeds dat ze naar graspop komen al denk ik dat het nu een optie wordt voor alcatraz.
vanmiddag nieuw iron maiden nummer statego!
Oh wauw Eisbrecher als headliner. Ik weet dat het een Duits festival is maar dat is wel heel enthousiast.
 

xydroh

Headliner
22 okt 2018
5.407
4.535
nieuwe poster summer breeze. blind guardian headliner ! hoop nog steeds dat ze naar graspop komen al denk ik dat het nu een optie wordt voor alcatraz.
vanmiddag nieuw iron maiden nummer statego!
er bestaat al een nieuw topic voor alcatraz 2022, voel je vrij om het ook daar te posten :)
 
  • Leuk
Waarderingen: Paddy en Joslittel

Gebruikers die dit onderwerp bekijken