Graspop Metal Meeting 2022 – Nieuws en Geruchten

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.109
7.264
Heel zelden en dan vooral met kleine bands, heb niet zo snel een voorbeeld. FNM was in 2020 eerst voor RW geboekt en Graspop bleek moeite te hebben met de hogere plekken te vullen, toen kwam de dubbele boeking als noodmaatregel. Nu er veel opties zijn kan ik me goed voorstellen dat het oude plan weer uit de kast gehaald wordt, alleen op RW.
Ja ik vind het ook moeilijk te zeggen, in 2020 waren ze aangenkondigd op beide festivals, in 2021 alleen op Graspop en en 2022 alleen op Werchter.

ik vraag me eigenlijk af als bring me the horizon geen kanshebber is om subheadliner te worden. zijn toch al serieus gegroeit en op de hellfest flyers staat BMTH als 3e grootste band die dag onder metallica en mercyful fate. (in de timetable staan ze lager maar ik denk dat de verklaring gewoon een metallica publiek vermijden is)

Ik vind het moeilijk in te schatten hoe groot BMTH hier is. Met subheadliner bedoel je gewoon de spot voor de headliners toch? Zoals Disturbed in 2019. Opzich zie ik ze daar wel staan, vooral als ze op de vrijdag staan waar de bovenkant redelijk zwak is. Ze passen wel tussen het rijtje HSB/Powerwolf/Alestorm denk ik zo?

Het ligt er natuurlijk nog aan wat Graspop nog boekt dat ook op Hellfest staat. Er zijn ineens zoveel top heavy namen beschikbaar die geboekt kunnen worden zoals Alice Cooper, Sabaton, Nightwish, ffdp, rise against, helloween, blind guardian, scorpions, whitesnake en zelfs Epica zie ik nog wel boven BMTH staan op Graspop vooral als ze een goede headline show op Alcatraz hebben neergezet.
 
  • Leuk
Waarderingen: Joslittel

joris313

Gouden Tip
28 nov 2019
259
159
ik vraag me eigenlijk af als bring me the horizon geen kanshebber is om subheadliner te worden. zijn toch al serieus gegroeit en op de hellfest flyers staat BMTH als 3e grootste band die dag onder metallica en mercyful fate. (in de timetable staan ze lager maar ik denk dat de verklaring gewoon een metallica publiek vermijden is)
Ik heb zelf altijd heel erg het gevoel dat BMTH meer een Werchter band is, dat ze toch niet zo heel goed passen op Graspop. Dat gezegd hebbende, ik vind ze echt top (alles vanaf Sempiternal dan) dus zou het super vinden als ze op Graspop zouden komen.
 

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.495
10.524
over subheadliners gesproken: airbourne staat op hellfest als sub voor deep purple en GnR. zouden ze op graspop ook zo hoog staan?
Ik verbaas me echt over de hoge posities voor Airbourne. Die stonden in 2019 nog in de Trix en Melkweg. Lijkt me niet dat je dat op Graspop hoeft te verwachten, al zit een plek op de main stage er wel in.
 

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.128
10.390
Ik verbaas me echt over de hoge posities voor Airbourne. Die stonden in 2019 nog in de Trix en Melkweg. Lijkt me niet dat je dat op Graspop hoeft te verwachten, al zit een plek op de main stage er wel in.
Ja ik verbaas me daar ook over. Vind het een typische mainstage band voor 15 uur. Even lekker simpel raggen in de middag. Maar veel hoger zie ik ze niet staan. Zoveel draagvlak hebben ze nu ook weer niet in de Benelux.
 

xydroh

Headliner
22 okt 2018
5.429
4.570
airbourne speelt natuurlijk ook wel goede shows, en festivals als graspop en hellfest zijn wel goed in het belonen van bands die keer na keer een goede show afleveren op hun festival, dit kan ook meespelen.
 

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.109
7.264
In 2020 waren ze wel één van de weinige bands met hun plaatje/icon op de line up, als 5e naam van de dag ongeveer.
Ik denk dat Airbourne ergens rond het begin van de avond op de mainstages gezet zou worden.
Hellfest is niet echt een indicatie denk ik, het gebeurt vaak dat zij een band heel hoog zetten op de line up en graspop een stuk lager, of andersom

Ik vind Wardruna als ms2 headliner opvallender eerlijk gezegd. Zijn die zo groot in Frankrijk? Ik vind dit wel een gewaagde zet.
Al is natuurlijk de donderdag daar ook wel een soort halve dag, net als op Graspop.
 

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.495
10.524
In 2020 waren ze wel één van de weinige bands met hun plaatje/icon op de line up, als 5e naam van de dag ongeveer.
Ik denk dat Airbourne ergens rond het begin van de avond op de mainstages gezet zou worden.
Hellfest is niet echt een indicatie denk ik, het gebeurt vaak dat zij een band heel hoog zetten op de line up en graspop een stuk lager, of andersom

Ik vind Wardruna als ms2 headliner opvallender eerlijk gezegd. Zijn die zo groot in Frankrijk? Ik vind dit wel een gewaagde zet.
Al is natuurlijk de donderdag daar ook wel een soort halve dag, net als op Graspop.
Nee, ook niet. Staan ook gewoon in de L'Olympia, dat ongeveer 2000 mensen kwijt kan, maar wel een heerlijke namen. Zeker op zo'n kleine dag is dat goed te doen.
 

won666

Support act
17 mei 2019
1.164
1.227
ik vraag me eigenlijk af als bring me the horizon geen kanshebber is om subheadliner te worden. zijn toch al serieus gegroeit en op de hellfest flyers staat BMTH als 3e grootste band die dag onder metallica en mercyful fate. (in de timetable staan ze lager maar ik denk dat de verklaring gewoon een metallica publiek vermijden is)
Is er al een timetable voor Hellfest?
 

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.495
10.524
Ondertussen is er een volgende single van Powerwolf uit. Gaf me een beetje Dance Macabre-vibes (van Ghost) qua thema.
 

Crusader

Randprogramma
12 jun 2021
168
238
Is er al een timetable voor Hellfest?
De poster kan al als grote leidraad gebruikt worden voor de volgorde,daar wijken ze meestal niet veel van af.
Voor de Zondag zou dan de volgorde op de mainstages zijn:Black label society-Bring me the horizon-Metallica en dan sluit Sabaton af.
De enigste keer dat ik mee heb gemaakt dat mainstage 1 de afsluiter was,was toen met Tool.Weet niet hoe heel grote bands als GNR en Metallica hierover denken,maar dan moeten ze wel bereid zijn om tot een uurtje of twee door te knallen.
Voor die Zondag zou je dan tussen afsluiters Sabaton,Mercyful fate en Hatebreed moeten kiezen omdat Mainstage 2,the Temple en de Warzone tegelijk spelen.Moeilijke keuzes o_O
 

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.495
10.524
Maar dat betekent dan ook Nightwish tegelijk met In Extremo... Alice Cooper met Enslaved, Heilung en Wardruna. Die laatste zou mij een heel aparte keuze lijken om tegelijkertijd te laten spelen.
 

Crusader

Randprogramma
12 jun 2021
168
238
Maar dat betekent dan ook Nightwish tegelijk met In Extremo... Alice Cooper met Enslaved, Heilung en Wardruna. Die laatste zou mij een heel aparte keuze lijken om tegelijkertijd te laten spelen.
Vooral op het eind heb je daar altijd de keus uit 2 of 3 kleppers,al veel lastige beslissingen moeten nemen.
In 2018 stond Parkway drive op de Main2 af te sluiten terwijl op dezelfde tijd Hatebreed de Warzone afsloot.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.009
6.054
imo komt FNM er niet meer onderuit dat het 17 juni Graspop gaat worden.

1624612139347.png
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.423
6.088
Dan spelen ze vier dagen achter elkaar. Dat doen ze verder ook niet echt toch?
 

Everyknight

Sunset slot
13 jan 2014
3.136
1.161
Over Faith No More: dat is nogal een flexibele groep als het op touren aankomt.

In 2015 (toen ze op Rock Werchter Foo Fighters kwamen vervangen) speelden ze (mede daardoor natuurlijk) 5 avonden na elkaar. Dat ging toen om Hamburg, Berlijn, Werchter, Norrköping (Zweden - Bravalla)), Seinäjoki (Finland - Provinssi) en Odense (Denemarken - Tinderbox).

Met Faith No More kan alles.
 
  • Leuk
Waarderingen: Timmetje

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.128
10.390
Over Faith No More: dat is nogal een flexibele groep als het op touren aankomt.

In 2015 (toen ze op Rock Werchter Foo Fighters kwamen vervangen) speelden ze (mede daardoor natuurlijk) 5 avonden na elkaar. Dat ging toen om Hamburg, Berlijn, Werchter, Norrköping (Zweden - Bravalla)), Seinäjoki (Finland - Provinssi) en Odense (Denemarken - Tinderbox).

Met Faith No More kan alles.
Ja klopt maar dit tourschema geeft geen reden rot optimisme voor degene die FNM willen zien. Max 3 dagen achter elkaar en een logische route qua landen. Parijs, Dessel, Clison, Amsterdam is dan een vreemde move opeens. Maar het kan zeker, gebeuren gekkere dingen met die tourschema's.
 

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.109
7.264
Ja klopt maar dit tourschema geeft geen reden rot optimisme voor degene die FNM willen zien. Max 3 dagen achter elkaar en een logische route qua landen. Parijs, Dessel, Clison, Amsterdam is dan een vreemde move opeens. Maar het kan zeker, gebeuren gekkere dingen met die tourschema's.
Ik denk dat het wel mee valt hoe vreemd dit tourschema is, zeker voor Amerikaanse begrippen ligt het natuurlijk allemaal erg dicht bij elkaar.
denk niet dat dit een reden zal zijn voor ze om niet naar graspop te gaan.
 

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.109
7.264
Onderstaande 5 bands zijn kanshebbers voor de resterende headliner posities:
Scorpions
Avenged Sevenfold
Nightwish
Sabaton
Faith No More

Nu mijn vraag, Wie denken jullie dat het meest volk trekt van deze bands? Ik denk Scorpions of Avenged Sevenfold

Ik neem aan dat we 2 van deze 5 kunnen verwachten op de vrijdag, en misschien nog 1 op de donderdag.
Maar het is natuurlijk ook mogelijk dat ze Mercyful Fate nog steeds ms2 laten afsluiten op de donderdag. Dit blijft de goedkoopste optie en het is mogelijk dat ze hieraan vast zitten in hun contract met deze band?
 

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.495
10.524
Onderstaande 5 bands zijn kanshebbers voor de resterende headliner posities:
Scorpions
Avenged Sevenfold
Nightwish
Sabaton
Faith No More

Nu mijn vraag, Wie denken jullie dat het meest volk trekt van deze bands? Ik denk Scorpions of Avenged Sevenfold

Ik neem aan dat we 2 van deze 5 kunnen verwachten op de vrijdag, en misschien nog 1 op de donderdag.
Maar het is natuurlijk ook mogelijk dat ze Mercyful Fate nog steeds ms2 laten afsluiten op de donderdag. Dit blijft de goedkoopste optie en het is mogelijk dat ze hieraan vast zitten in hun contract met deze band?
Scorpions, honderd procent. Die andere bands zijn eigenlijk geen headliner, hooguit als co of sub.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken