toch vreemd dat FNM (nog) niet is aangekondigd... zou toch denken dat komt er aan?
Waar wachten ze op? Misschien vandaag de vrijdag headliner?
Faith No More is (net als Volbeat) een beetje een geval apart, een soort speelbal tussen Werchter en GMM, en een net wel/net niet headliner.
Waarschijnlijk wacht men op bevestigingen van andere bands op GMM en/of Werchter, om vervolgens te beslissen op welk festival FNM het beste past (of beide) en op welke spot.
Er zijn in ieder geval dus genoeg kandidaten voor de 2 afsluiters van de main stages op vrijdag:
Faith No More, Volbeat, Avenged Sevenfold, Nightwish, Sabaton, Scorpions, of (als het financieel/logistiek tegen zit) Epica.
Mogelijk, maar minder waarschijnlijk lijken me: Five Finger Death Punch, Bring Me The Horizon, Nine Inch Nails, Helloween, Blind Guardian, Alice Cooper.
Maar het valt ook niet uit te sluiten dat ze nog met een grote naam ('klepper') bezig zijn, zoals Guns 'N Roses of KISS (Metallica lijkt me onhaalbaar).
In het doorschuiven van Powerwolf, Heaven Shall Burn of Alestorm naar een van de hoogste plekken geloof ik niet echt, dat zou toch wel een zet van armoede zijn.