Graspop Metal Meeting 2022 – Nieuws en Geruchten

wenteldave

Subheadliner
21 apr 2019
4.422
614
Zou toch wel zonde zijn mocht FNM niet komen. Blijft een schitterende naam. Voor mezelf maakt het niet veel uit, want ik heb alsnog een zaalshow gekocht voor ze. De negentiende in Amsterdam kwam echt niet uit...

xydroh

Geliefde act
22 okt 2018
1.349
22
FNM had me leuk geleken, maar zo komt er inderdaad plaats voor andere headliners. In eerste instantie komt bij mij A7X en Volbeat op, maar we zullen zien. Immers is Volbeat ook nog wel een redelijke kanshebber voor Werchter, daar zouden ze volgens mij in 2020 ook staan (maar ik kan het mis hebben)
volbeat is onmogelijk gebleken omdat ze die vrijdag al op hellfest

ik denk dat faith no more nog steeds komt, mike patton is zeker goed genoeg om 4 shows na elkaar te doen

Rockbeer

Support act
6 okt 2016
874
25
Ik gok ook nog steeds op Faith No More. Met een sterkere undercard dan eerst verwacht. Dus met Avenged Sevenfold en Nightwish. Maar ja, dit is ook weer iets met een wens, een vader en een gedachte.

• Leuk
Waarderingen: MetalLimbo

MetalLimbo

Geliefde act
22 nov 2017
1.302
146
Ik gok ook nog steeds op Faith No More. Met een sterkere undercard dan eerst verwacht. Dus met Avenged Sevenfold en Nightwish. Maar ja, dit is ook weer iets met een wens, een vader en een gedachte.
Dat is voor mij ook zo'n beetje het 'best case scenario'. 🙂

Loek123

Gouden Tip
7 nov 2019
351
15
Dat is voor mij ook zo'n beetje het 'best case scenario'. 🙂
Voor mij ook :)
Alleen zou ik het persoonlijk zonder FNM ook prima vinden. Met Nightwish als ms2 afsluiter.

Maar voor mij is het belangrijkste toch om Avenged Sevenfold weer eens te kunnen zien, dus hopelijk komen ze. Tot nu toe heeft alleen Hellfest ze nog aangekondigd geloof ik. Volgens mij komen die ook nog wel met een nieuw album voor die tijd dus misschien dat ze dan een combinatie doen van festivals en eigen shows.
Als ze Graspop niet aandoen hoop ik op een losse show in de Afas/Ziggodome

Crusader

Playlistbediener
12 jun 2021
21
17
Zou toch wel zonde zijn mocht FNM niet komen. Blijft een schitterende naam. Voor mezelf maakt het niet veel uit, want ik heb alsnog een zaalshow gekocht voor ze. De negentiende in Amsterdam kwam echt niet uit...
Hier precies hetzelfde,Amsterdam ingeruild voor Dortmund.Geen Faith no more zou balen zijn,want dan grijpt Graspop weer langs een behoorlijk grote "klepper" op het festival circuit.

• Leuk
Waarderingen: wenteldave

won666

Playlistbediener
17 mei 2019
26
4
Volgens mij moet 4 dagen op rij wel mogelijk zijn maar ik struikel over het feit dat ze dan Parijs - Dessel - Clisson zouden doen. Is dat niet wat omslachtig? Dat is letterlijk een driehoek maken.

Joslittel

Subheadliner
17 feb 2016
3.682
698
Volgens mij moet 4 dagen op rij wel mogelijk zijn maar ik struikel over het feit dat ze dan Parijs - Dessel - Clisson zouden doen. Is dat niet wat omslachtig? Dat is letterlijk een driehoek maken.
Het is niet heel logisch nee, maar tegelijkertijd ook geen wereldafstand. Parijs - Dessel is denk ik een uurtje of 3 rijden. Combi Graspop - HellFest doen heel veel bands. Maar al met al klinkt het niet erg logisch, De kans op een vrijdag met Avenged Sevenfold en Nightwish is nu levensgroot!

xydroh

Geliefde act
22 okt 2018
1.349
22
Het is niet heel logisch nee, maar tegelijkertijd ook geen wereldafstand. Parijs - Dessel is denk ik een uurtje of 3 rijden. Combi Graspop - HellFest doen heel veel bands. Maar al met al klinkt het niet erg logisch, De kans op een vrijdag met Avenged Sevenfold en Nightwish is nu levensgroot!
ik vraag me eigenlijk af als bring me the horizon geen kanshebber is om subheadliner te worden. zijn toch al serieus gegroeit en op de hellfest flyers staat BMTH als 3e grootste band die dag onder metallica en mercyful fate. (in de timetable staan ze lager maar ik denk dat de verklaring gewoon een metallica publiek vermijden is)

Timmetje

Headliner
4 mrt 2015
5.530
400
Gebeurt het vaker dat een band op zowel op Werchter als Graspop staat? Ik dacht dat met FNM op Werchter ze voor Graspop zouden zijn uitgesloten. Maar nog wel kans dus?

Joslittel

Subheadliner
17 feb 2016
3.682
698
Gebeurt het vaker dat een band op zowel op Werchter als Graspop staat? Ik dacht dat met FNM op Werchter ze voor Graspop zouden zijn uitgesloten. Maar nog wel kans dus?
Heel zelden en dan vooral met kleine bands, heb niet zo snel een voorbeeld. FNM was in 2020 eerst voor RW geboekt en Graspop bleek moeite te hebben met de hogere plekken te vullen, toen kwam de dubbele boeking als noodmaatregel. Nu er veel opties zijn kan ik me goed voorstellen dat het oude plan weer uit de kast gehaald wordt, alleen op RW.

Loek123

Gouden Tip
7 nov 2019
351
15
Heel zelden en dan vooral met kleine bands, heb niet zo snel een voorbeeld. FNM was in 2020 eerst voor RW geboekt en Graspop bleek moeite te hebben met de hogere plekken te vullen, toen kwam de dubbele boeking als noodmaatregel. Nu er veel opties zijn kan ik me goed voorstellen dat het oude plan weer uit de kast gehaald wordt, alleen op RW.
Ja ik vind het ook moeilijk te zeggen, in 2020 waren ze aangenkondigd op beide festivals, in 2021 alleen op Graspop en en 2022 alleen op Werchter.

ik vraag me eigenlijk af als bring me the horizon geen kanshebber is om subheadliner te worden. zijn toch al serieus gegroeit en op de hellfest flyers staat BMTH als 3e grootste band die dag onder metallica en mercyful fate. (in de timetable staan ze lager maar ik denk dat de verklaring gewoon een metallica publiek vermijden is)

Ik vind het moeilijk in te schatten hoe groot BMTH hier is. Met subheadliner bedoel je gewoon de spot voor de headliners toch? Zoals Disturbed in 2019. Opzich zie ik ze daar wel staan, vooral als ze op de vrijdag staan waar de bovenkant redelijk zwak is. Ze passen wel tussen het rijtje HSB/Powerwolf/Alestorm denk ik zo?

Het ligt er natuurlijk nog aan wat Graspop nog boekt dat ook op Hellfest staat. Er zijn ineens zoveel top heavy namen beschikbaar die geboekt kunnen worden zoals Alice Cooper, Sabaton, Nightwish, ffdp, rise against, helloween, blind guardian, scorpions, whitesnake en zelfs Epica zie ik nog wel boven BMTH staan op Graspop vooral als ze een goede headline show op Alcatraz hebben neergezet.

• Leuk
Waarderingen: Joslittel

joris313

Campingartiest
28 nov 2019
66
11
Ik heb zelf altijd heel erg het gevoel dat BMTH meer een Werchter band is, dat ze toch niet zo heel goed passen op Graspop. Dat gezegd hebbende, ik vind ze echt top (alles vanaf Sempiternal dan) dus zou het super vinden als ze op Graspop zouden komen.

prins

Randprogramma
9 nov 2019
195
7
over subheadliners gesproken: airbourne staat op hellfest als sub voor deep purple en GnR. zouden ze op graspop ook zo hoog staan?

Laatst bewerkt:

wenteldave

Subheadliner
21 apr 2019
4.422
614
over subheadliners gesproken: airbourne staat op hellfest als sub voor deep purple en GnR. zouden ze op graspop ook zo hoog staan?
Ik verbaas me echt over de hoge posities voor Airbourne. Die stonden in 2019 nog in de Trix en Melkweg. Lijkt me niet dat je dat op Graspop hoeft te verwachten, al zit een plek op de main stage er wel in.

Joslittel

Subheadliner
17 feb 2016
3.682
698
Ik verbaas me echt over de hoge posities voor Airbourne. Die stonden in 2019 nog in de Trix en Melkweg. Lijkt me niet dat je dat op Graspop hoeft te verwachten, al zit een plek op de main stage er wel in.
Ja ik verbaas me daar ook over. Vind het een typische mainstage band voor 15 uur. Even lekker simpel raggen in de middag. Maar veel hoger zie ik ze niet staan. Zoveel draagvlak hebben ze nu ook weer niet in de Benelux.

prins

Randprogramma
9 nov 2019
195
7
volgens mij ligt het heel erg aan welke bands er elk jaar beschikbaar zijn. (aanbod is nu erg groot) in flames was b.v. in 2017 afsluiter op ms2 en in 2019 stonden ze ergens smiddags op ms2 te spelen.

xydroh

Geliefde act
22 okt 2018
1.349
22
airbourne speelt natuurlijk ook wel goede shows, en festivals als graspop en hellfest zijn wel goed in het belonen van bands die keer na keer een goede show afleveren op hun festival, dit kan ook meespelen.

Loek123

Gouden Tip
7 nov 2019
351
15
In 2020 waren ze wel één van de weinige bands met hun plaatje/icon op de line up, als 5e naam van de dag ongeveer.
Ik denk dat Airbourne ergens rond het begin van de avond op de mainstages gezet zou worden.
Hellfest is niet echt een indicatie denk ik, het gebeurt vaak dat zij een band heel hoog zetten op de line up en graspop een stuk lager, of andersom

Ik vind Wardruna als ms2 headliner opvallender eerlijk gezegd. Zijn die zo groot in Frankrijk? Ik vind dit wel een gewaagde zet.
Al is natuurlijk de donderdag daar ook wel een soort halve dag, net als op Graspop.

Gebruikers die dit onderwerp bekijken