Ja ik vind het ook moeilijk te zeggen, in 2020 waren ze aangenkondigd op beide festivals, in 2021 alleen op Graspop en en 2022 alleen op Werchter.Heel zelden en dan vooral met kleine bands, heb niet zo snel een voorbeeld. FNM was in 2020 eerst voor RW geboekt en Graspop bleek moeite te hebben met de hogere plekken te vullen, toen kwam de dubbele boeking als noodmaatregel. Nu er veel opties zijn kan ik me goed voorstellen dat het oude plan weer uit de kast gehaald wordt, alleen op RW.
ik vraag me eigenlijk af als bring me the horizon geen kanshebber is om subheadliner te worden. zijn toch al serieus gegroeit en op de hellfest flyers staat BMTH als 3e grootste band die dag onder metallica en mercyful fate. (in de timetable staan ze lager maar ik denk dat de verklaring gewoon een metallica publiek vermijden is)
Ik vind het moeilijk in te schatten hoe groot BMTH hier is. Met subheadliner bedoel je gewoon de spot voor de headliners toch? Zoals Disturbed in 2019. Opzich zie ik ze daar wel staan, vooral als ze op de vrijdag staan waar de bovenkant redelijk zwak is. Ze passen wel tussen het rijtje HSB/Powerwolf/Alestorm denk ik zo?
Het ligt er natuurlijk nog aan wat Graspop nog boekt dat ook op Hellfest staat. Er zijn ineens zoveel top heavy namen beschikbaar die geboekt kunnen worden zoals Alice Cooper, Sabaton, Nightwish, ffdp, rise against, helloween, blind guardian, scorpions, whitesnake en zelfs Epica zie ik nog wel boven BMTH staan op Graspop vooral als ze een goede headline show op Alcatraz hebben neergezet.