Graspop Metal Meeting 2022 – Nieuws en Geruchten

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.071
10.219
Dat is vaak met dat soort acts. Het was soms best slecht ja, maar die klassiekers zijn best wel lachen. Heb altijd weinig verwachtingen van dit soort acts. Maar altijd wel blij dat ik ze ooit een keer gezien heb.
Oh dat heb ik ook hoor. Bij de meeste acts in ieder geval. Maar dit was de eerste keer dat ik het wel wcht slecht vond. Maar de hits blijven monumentaal.
 

MetalLimbo

Subheadliner
22 nov 2017
3.551
4.836
Ik hoop zelf dat de laatste headliner Avenged Sevenfold wordt. Heb ze ooit 1 keer gezien op Pinkpop en ze hebben me toen erg verrast. Was in 2014 dus zou ze graag nog eens zien.
Verder zou ik ook graag Nightwish en Sabaton zien overkomen van Hellfest. Wellicht kan 1 van deze de mainstage afsluiten op de donderdag.

Volbeat verwacht ik niet meer aangezien ze op vrijdag op Hellfest staan, die zullen wel weer naar Werchter gaan.
Ik kan me hier helemaal bij aansluiten.
Hoewel ik het jammer zou vinden als Volbeat weer 'terug' naar Werchter gaat, vind ik het ook geen ramp, aangezien ik ze toch al een paar keer naar tevredenheid heb gezien.
Dat geldt in principe ook voor Nightwish en Sabaton (misschien wel mijn 2 favoriete metalbands), maar daarvoor zou ik Volbeat graag 'offeren'. ?

Maar als ik tussen de 4 die jij noemt zou moeten kiezen, ga ik toch voor Avenged Sevenfold, denk ik.
Ik heb A7X weliswaar eerder gezien op Pinkpop 2014 en GMM 2018, maar in tegenstelling tot de andere 3 nog niet echt 'naar tevredenheid', om diverse redenen (te ver weg, te moe, te onbekend voor mij op dat moment, etc.).
Inmiddels ken en vind ik ze nog een stuk beter, en zou ik ze maar al te graag volgend jaar in Dessel willen zien vanaf een mooie plek.
 
  • Leuk
Waarderingen: Loek123

MetalLimbo

Subheadliner
22 nov 2017
3.551
4.836
Dat is niet te behappen...en dan wetende dat je nog moet inluisteren. Er is zoveel goeds dat je moet laten schieten dat het té moeilijk kiezen wordt. Je kan dan stellen 'luxeprobleem', maar blijft toch overdonderend die line-up hahaha.
Anyway, die tickets worden gouden hebbedingetjes!
Dat Hellfest-affiche is inderdaad ongekend, dat zijn feitelijk gewoon twee jaargangen in één.
Het 1e weekend is natuurlijk al uitverkocht, en valt ook samen met GMM, dus dat gaat 'm sowieso niet worden. Bovendien heeft het een vrij grote overlap in bands (zo'n 50 namen over 3 dagen)

Dat 2e weekend ziet er echter zeer verleidelijk uit, en heeft ook nauwelijks overlap met GMM ('slechts' 20 namen over 4 dagen).
Mocht het op 6 juli niet al direct volledig uitverkocht zijn, dan ga ik de dag erna dan ook zeker proberen om tickets te scoren (nooit geschoten is immers altijd mis).

Ik vermoed dat er wel aardig wat mensen hier hetzelfde van plan zijn.
Daarom wil ik voorstellen een 'pact' te sluiten: mochten er op 7 juli nog kaarten beschikbaar zijn, dan koopt iedereen die het zou lukken het maximale aantal dat toegelaten is. De tickets die je zelf niet gebruikt, kunnen dan aangeboden worden aan andere liefhebbers op dit forum, die minder geluk hebben.

Ik zou zelf graag 2 tickets voor het 2e weekend willen, maar zal zoveel tickets kopen als ik maar kan, en de rest aan exacte koopprijs hier aanbieden (eventueel via loting).
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
20.946
5.995
toch vreemd dat FNM (nog) niet is aangekondigd... zou toch denken dat komt er aan?

Waar wachten ze op? Misschien vandaag de vrijdag headliner?
 

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.362
10.190
Dat Hellfest-affiche is inderdaad ongekend, dat zijn feitelijk gewoon twee jaargangen in één.
Het 1e weekend is natuurlijk al uitverkocht, en valt ook samen met GMM, dus dat gaat 'm sowieso niet worden. Bovendien heeft het een vrij grote overlap in bands (zo'n 50 namen over 3 dagen)

Dat 2e weekend ziet er echter zeer verleidelijk uit, en heeft ook nauwelijks overlap met GMM ('slechts' 20 namen over 4 dagen).
Mocht het op 6 juli niet al direct volledig uitverkocht zijn, dan ga ik de dag erna dan ook zeker proberen om tickets te scoren (nooit geschoten is immers altijd mis).

Ik vermoed dat er wel aardig wat mensen hier hetzelfde van plan zijn.
Daarom wil ik voorstellen een 'pact' te sluiten: mochten er op 7 juli nog kaarten beschikbaar zijn, dan koopt iedereen die het zou lukken het maximale aantal dat toegelaten is. De tickets die je zelf niet gebruikt, kunnen dan aangeboden worden aan andere liefhebbers op dit forum, die minder geluk hebben.

Ik zou zelf graag 2 tickets voor het 2e weekend willen, maar zal zoveel tickets kopen als ik maar kan, en de rest aan exacte koopprijs hier aanbieden (eventueel via loting).
Volgens mij is het enige nadeel dat je er maar twee p.p. mag kopen, dus dat pact kan helaas niet doorgaan.
 
  • Verdrietig
Waarderingen: MetalLimbo

MetalLimbo

Subheadliner
22 nov 2017
3.551
4.836
toch vreemd dat FNM (nog) niet is aangekondigd... zou toch denken dat komt er aan?

Waar wachten ze op? Misschien vandaag de vrijdag headliner?
Faith No More is (net als Volbeat) een beetje een geval apart, een soort speelbal tussen Werchter en GMM, en een net wel/net niet headliner.
Waarschijnlijk wacht men op bevestigingen van andere bands op GMM en/of Werchter, om vervolgens te beslissen op welk festival FNM het beste past (of beide) en op welke spot.

Er zijn in ieder geval dus genoeg kandidaten voor de 2 afsluiters van de main stages op vrijdag:
Faith No More, Volbeat, Avenged Sevenfold, Nightwish, Sabaton, Scorpions, of (als het financieel/logistiek tegen zit) Epica.
Mogelijk, maar minder waarschijnlijk lijken me: Five Finger Death Punch, Bring Me The Horizon, Nine Inch Nails, Helloween, Blind Guardian, Alice Cooper.
Maar het valt ook niet uit te sluiten dat ze nog met een grote naam ('klepper') bezig zijn, zoals Guns 'N Roses of KISS (Metallica lijkt me onhaalbaar).
In het doorschuiven van Powerwolf, Heaven Shall Burn of Alestorm naar een van de hoogste plekken geloof ik niet echt, dat zou toch wel een zet van armoede zijn.
 

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.064
7.206
toch vreemd dat FNM (nog) niet is aangekondigd... zou toch denken dat komt er aan?

Waar wachten ze op? Misschien vandaag de vrijdag headliner?
Ik verwacht dat Faith No More gewoon aangekondigd wordt samen met de andere namen, volgens mij was dat in 2021 ook het geval. Dat ze in één keer 100 namen aankondigde waar ook de ms2 headliners tussen zaten zoals Faith No More, Korn , Deep Purple/Deftones en Mercyful Fate.

Faith No More zal alleen los aangekondigd worden als ze DE headliner van de dag zijn, wat ik niet verwacht.
Aangezien namen als Scorpions en Avenged Sevenfold beschikbaar zijn verwacht ik eerder dat FNM de ms2 headliner wordt.
 

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.071
10.219
zou dit dan de week worden dat graspop met namen komt ?
Als dat gebeurt dan is dat vandaag als een soort troost na het Graspop weekend. Anders verwacht ik het niet en dan houden ze hun kruit even droog tot vlak voor de start kaartverkoop 1 september.
 

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.064
7.206
Vandaag even Avenged Sevenfold aankodigen als headliner en dan in in September 100 andere namen? (Meer wishful thinking dan echt een verwachting maar goed)

In principe is er natuurlijk geen reden om nog zo lang te wachten met het aankondigen van namen want er zijn waarschijnlijk wel minstens 70 of 100 artiesten van de vorige 2 jaar die zo opnieuw kunnen aankondigen.
 

xydroh

Headliner
22 okt 2018
5.407
4.535
Vandaag even Avenged Sevenfold aankodigen als headliner en dan in in September 100 andere namen? (Meer wishful thinking dan echt een verwachting maar goed)

In principe is er natuurlijk geen reden om nog zo lang te wachten met het aankondigen van namen want er zijn waarschijnlijk wel minstens 70 of 100 artiesten van de vorige 2 jaar die zo opnieuw kunnen aankondigen.
hoe langer je wacht, hoe meer je kan schuiven met namen. Als je nu band X boekt voor de zondag, en daarna door gelijk welke reden een reeks vrijdag bands afzeggen waardoor de zondag veel beter wordt dan de vrijdag. Dan kan je wel gaan schuiven en bands contacteren als er nog niks aangekondigd is. ik denk dat hellfest onder andere daarom beslist heeft om enkel aan te kondigen als heel de lineup compleet is
 

imac

Gouden Tip
1 jul 2019
336
289
Voor zover ik me herinner, maakt Hellfest altijd de line-up in één keer bekend.
 

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.064
7.206
Ja, vraag me ieder jaar weer af hoe Hellfest het voor elkaar krijgt om zo ver vantevoren de hele line up aan te kondigen.
Vooral dit jaar, met 7 goed gevulde dagen.

Voor de liefhebbers, een volledig concert van Jinjer dat gisteren op youtube is gezet vanuit Hellfest:

EDIT: Ik zie dat er nog een aantal concerten zijn geupload op deze channel gisteren.
oa. Of Mice and Men, cradle of filth, Ensiferum, Testament, en nog veel meer.
 
Laatst bewerkt:

xydroh

Headliner
22 okt 2018
5.407
4.535
Ja, vraag me ieder jaar weer af hoe Hellfest het voor elkaar krijgt om zo ver vantevoren de hele line up aan te kondigen.
Vooral dit jaar, met 7 goed gevulde dagen.

Voor de liefhebbers, een volledig concert van Jinjer dat gisteren op youtube is gezet vanuit Hellfest:
al een 2 tal keer gezien, en ik ben toch telkens verbaasd hoe goed ze wel niet zijn. Voor mij mag graspop dit pal op de mainstage plaatsen
 
  • Leuk
Waarderingen: MetalLimbo

MetalLimbo

Subheadliner
22 nov 2017
3.551
4.836
hoe langer je wacht, hoe meer je kan schuiven met namen. Als je nu band X boekt voor de zondag, en daarna door gelijk welke reden een reeks vrijdag bands afzeggen waardoor de zondag veel beter wordt dan de vrijdag. Dan kan je wel gaan schuiven en bands contacteren als er nog niks aangekondigd is. ik denk dat hellfest onder andere daarom beslist heeft om enkel aan te kondigen als heel de lineup compleet is

Ja, vraag me ieder jaar weer af hoe Hellfest het voor elkaar krijgt om zo ver vantevoren de hele line up aan te kondigen.
Vooral dit jaar, met 7 goed gevulde dagen.
Ik vermoed dat het vooral te maken heeft met het feit dat Hellfest zelfstandig is en niet van andere festivals afhankelijk is.
Die sluiten gewoon contracten af met bands en klaar.

GMM is onderdeel van Livenation, dat meerdere festivals en andere evenementen organiseert en moet vullen. Dat leidt tot een hoop getouwtrek en geschuif met namen, te beginnen met de headliners. Als er ineens een grote naam (zoals Metallica, Rammstein, SOAD, RATM) beschikbaar is, kan dat alles weer doen verschuiven, met name aan de bovenkant van de affiches uiteraard (namen als Volbeat, FNM).
Festivals als Hellfest hebben daar geen last van.
 
Laatst bewerkt:

imac

Gouden Tip
1 jul 2019
336
289
Ik vermoed dat het vooral te maken heeft met het feit dat Hellfest zelfstandig is en niet van andere festivals afhankelijk is.
Die sluiten gewoon contracten af met bands en klaar.

GMM is onderdeel van Livenation, dat meerdere festivals en andere evenementen organiseert en moet vullen. Dat leidt tot een hoop getouwtrek en geschuif met namen, te beginnen met de headliners. Als er ineens een grote naam (zoals Metallica, Rammstein, SOAD, RATM) beschikbaar is, kan dat alles weer doen verschuiven, met name aan de bovenkant van de affiches uiteraard (namen als Volbeat, FNM).
Festivals als Hellfest hebben daar geen last van.
Hellfest is dan wel zelfstandig, ze moeten ook aankloppen bij LiveNation. Gewoon omdat er zeer veel bands mee samenwerken. In het verleden hebben ze LN een paar genegeerd, en dat bekochten ze later. Hun affiche was de laatste jaren niet noodzakelijk beter dan die van Graspop. Wat ze wel in hun voordeel hebben, is dat ze een breder publiek aanspreken, mede door de 6 podia.

Wat ik enorm waardeer aan Hellfest, is dat ze de eerste 12 jaar stukje bij beetje een oorlogskas hebben opgebouwd. En daarmee lieten ze het festival zeer snel groeien. Bovendien investeerden ze ook in de volledige opbouw van de weide. Naast een grasmat waar veel voetbalploegen jaloers op zijn, werden er grintwegen en/of kunstgrasvelden aangelegd op plaatsen waar er veel volk passeerde. En ze investeerden ook in het visuele (merchandising, bars, toiletten, enz...). Ook niet vergeten dat ze ooit 50.000 mensen toelieten. Dat werd echter te druk, en besloten ze dat getal terug te brengen naar 45.000 per dag. En het werd bovendien niet duurder toen deze beslissing werd genomen. En zij die er geweest zijn zullen het met me eens zijn, het is een festival waar ze ook iets doen voor het milieu. Er wordt gewerkt met vaste bekers en er staan massaal veel tonnen waar je vuilnis kan weggooien.

2 weekends Hellfest na elkaar zal moeilijk gaan, maar dat 2de weekend, daar probeer ik toch naartoe te gaan. Het eerste weekend kies ik voor Graspop.
 
  • Leuk
Waarderingen: MetalLimbo en vellahuus

scheep

Randprogramma
24 feb 2014
209
109
Moderators als dit bericht hier niet mag staan verwijder het maar:

Ik ben op zoek naar mensen die tickets hadden voor hellfest in 2019/2020 en die sowieso het 2de weekend niet kunnen gaan? Dus hebben jullie een code te veel zou ik die graag willen overnemen! Please please please :)
 
  • On fire
Waarderingen: DennisvdBr

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.362
10.190
Moderators als dit bericht hier niet mag staan verwijder het maar:

Ik ben op zoek naar mensen die tickets hadden voor hellfest in 2019/2020 en die sowieso het 2de weekend niet kunnen gaan? Dus hebben jullie een code te veel zou ik die graag willen overnemen! Please please please :)
Je bent zeer zeker niet de enige die dat graag zou willen. Volgens mij gingen velen hier het eerste weekend naar Graspop, waardoor de kans dat je hier een code gaat vinden best klein is.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken