Graspop Metal Meeting 2022 – Nieuws en Geruchten

Paddy

Headliner
16 dec 2014
6.117
4.201
In de categorie GMM 2023:
- Slipknot teast een nieuwe single: https://thechapeltownrag.com/
- Machine Head heeft vroeger de belofte gemaakt om niet meer te touren met andere bands en geen festivals meer te doen, zodat ze altijd een show naar hun voorkeur kunnen spelen. Van het eerste zijn ze afgestapt, getuige de tour in het najaar van 2022 met Amon Amarth. Misschien stappen ze ook van het tweede af?

Bij Machine Head ging het vooral om niet festivals te willen spelen voor een publiek, dat maar deels voor de band komt.
 

Rockbeer

Sunset slot
6 okt 2016
2.385
2.811
Bij Machine Head ging het vooral om niet festivals te willen spelen voor een publiek, dat maar deels voor de band komt.
Dan mislukt hun plan dus bij mij. Ik beloof een maat van mij die nog nooit metal heeft gezien al jaren dat we eens samen naar Amon Amarth gaan, is hij groot fan van. Het kwam er alleen nooit van op de dagen dat ze in de buurt stonden. Nu dus een nieuwe kans, maar Machine Head ken ik eigenlijk niet eens zo goed. Natuurlijk wel hun grote hit, maar dan houdt t ook op.
 

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.041
10.119
Dan mislukt hun plan dus bij mij. Ik beloof een maat van mij die nog nooit metal heeft gezien al jaren dat we eens samen naar Amon Amarth gaan, is hij groot fan van. Het kwam er alleen nooit van op de dagen dat ze in de buurt stonden. Nu dus een nieuwe kans, maar Machine Head ken ik eigenlijk niet eens zo goed. Natuurlijk wel hun grote hit, maar dan houdt t ook op.
Ach, je hebt gelukkig nog een jaar om je kennis bij te spijkeren joh
 

nikita

Geliefde act
27 okt 2018
1.594
3.105
Ik kan me dus echt niet voorstellen dat die goesting daadwerkelijk zo hoog is. Is dat tegenwoordig echt zo'n groot onderdeel van het leven geworden...?
Die 'goesting' is uiteraard ook gewoon gelinkt aan het feit dat de affiche van dit jaar en de affiche van 2 jaar geleden wel vergelijkbaar zijn. Wie toen wou gaan voor een X-aantal goede namen krijgt die nu bijna 1 op 1 terug op de line up te zien. Wat zou er veranderd zijn dat je er 2 jaar geleden je ticket minimum 4 maanden op voorhand voor kocht, maar er nu niet meer naartoe zou willen. Dus met welke reden zou een grote hoeveelheid mensen hun tickets weg doen waardoor ze weer beschikbaar komen voor anderen om te kopen.
Heeft volgens mij maar in zeer beperkte mate met knaldrang of gewoon 'eender wat willen doen' te maken. En die mensen zullen zich dan eerder bij de groep bevinden die nu naarstig op zoek gaan naar tickets, dan bij de groep die er 2 jaar geleden reeds gekocht had.
Als er bij ons al iets met 'knaldrang' te maken had, was het eerder Alcatraz 2021 om toch nog een festival te kunnen meepikken en dat weekendje 'gekochte vrijheid' te gaan zoeken.
 
  • Leuk
Waarderingen: Paddy

Paddy

Headliner
16 dec 2014
6.117
4.201
Dan mislukt hun plan dus bij mij. Ik beloof een maat van mij die nog nooit metal heeft gezien al jaren dat we eens samen naar Amon Amarth gaan, is hij groot fan van. Het kwam er alleen nooit van op de dagen dat ze in de buurt stonden. Nu dus een nieuwe kans, maar Machine Head ken ik eigenlijk niet eens zo goed. Natuurlijk wel hun grote hit, maar dan houdt t ook op.
Machine Head is de band waar ik, denk ik, het meest naar toe ben gegaan. Voor mij heerlijke metal. Geen slecht concert van gezien. Al was het geluid in vorst national abominabel.
 

vellahuus

Playlistbediener
7 okt 2019
41
18
Machine Head is de band waar ik, denk ik, het meest naar toe ben gegaan. Voor mij heerlijke metal. Geen slecht concert van gezien. Al was het geluid in vorst national abominabel.
Eens, meerdere concerten van ze mogen bijwonen en stellen net als Lamb of God muzikaal en qua energie eigenlijk nooit teleur!!
De zanger Rob Flynn begin mij alleen erg tegen te staan omdat hij zich wel heel erg politiek uitspreekt!!
Laatste keer dat ik ze op een festival heb gezien was in 2012 FortaRock dus van mij mogen ze weer de festivals aan gaan doen.
 

MetalLimbo

Subheadliner
22 nov 2017
3.512
4.692
De zanger Rob Flynn begin mij alleen erg tegen te staan omdat hij zich wel heel erg politiek uitspreekt!!
Uit nieuwsgierigheid, waarom staat jou dat zo tegen?
Dat doen muzikanten (en andere artiesten/beroemdheden) toch al tientallen jaren?
Sterker nog, is dat niet een grote reden waarom grootheden als Bob Dylan, John Lennon, Bob Marley, Bruce Springsteen bekend staan en geroemd worden?
En ook vele metal- (bv. RATM, SOAD, Machine Head, Lamb Of God) en punkbands (bv. Sex Pistols, Dead Kennedys, Bad Religion, Rise Against) zijn altijd zwaar politiek gekleurd en expliciet betrokken geweest.
 
Laatst bewerkt:

vellahuus

Playlistbediener
7 okt 2019
41
18
Uit nieuwsgierigheid, waarom staat jou dat zo tegen?

Heb er zelf niet zo heel erg veel mee, prima dat er een maatschappelijk issue af en toe aangesneden wordt, maar ik hoef zelf niet voortdurend een politieke voorkeur ingeduwd te worden tijdens een concert.
Nu moet ik eerlijkheidshalve zeggen dat het in het geval van Rob Flynn ook een heel WOKE deel bij zit waar ik slecht tegen kan.
Zit hem meer in zijn huidige standpunten op social media de laatste jaren.
 

MetalLimbo

Subheadliner
22 nov 2017
3.512
4.692
Heb er zelf niet zo heel erg veel mee, prima dat er een maatschappelijk issue af en toe aangesneden wordt, maar ik hoef zelf niet voortdurend een politieke voorkeur ingeduwd te worden tijdens een concert.
Nu moet ik eerlijkheidshalve zeggen dat het in het geval van Rob Flynn ook een heel WOKE deel bij zit waar ik slecht tegen kan.
Zit hem meer in zijn huidige standpunten op social media de laatste jaren.
Ah ok, nou prima natuurlijk, dat is jouw goed recht. ;)

Maar dan heb ik wel waarschijnlijk niet zo'n heel goed nieuws voor je, want onder muzikanten en andere artiesten is het overgrote deel links/progressief/liberaal (denk nog maar eens terug aan hoeveel moeite Trump had om muzikanten voor zijn inauguratie te vinden), waarvan ook een aanzienlijk deel 'woke'.
In tegenstelling tot wat velen tegenwoordig lijken te denken, vind ik dat echter niet per se een 'vies' of negatief woord, dat is het vooral zo geworden door een reactie/lobby vanuit de alt-right hoek, die logischerwijs alle extreme gevallen benoemen en aanvallen (vaak ook terecht, want er zitten behoorlijk wat gekken tussen, net als in die alt-right hoek).

Niet iedereen met liberale of progressieve idealen is echter (extreem) woke, maar worden wel vaak direct zo weggezet, terwijl ze enkel gelijkheid nastreven.
En daar kan ik dan weer slecht tegen.. ;)
 

MetalLimbo

Subheadliner
22 nov 2017
3.512
4.692
Ik schat dat jon schaffer best wel voor Trump's inauguratie had willen spelen...
Dat denk ik ook wel, ja.. ;)
Hoewel hij zichzelf ooit als 'apolitical' omschreef, zat er bij hem altijd al een extreem-rechts luchtje aan, maar niet duidelijk genoeg om hem ervoor te veroordelen. Volgens mij was hij net als vele Amerikanen vooral 'anti-government' en tegen de gevestigde orde, wat hem uiteindelijk zeer ontvankelijk maakte voor complottheorieën en richting Trump dreef, de belichaming van dat soort sentimenten, en tenslotte zelfs zover dreef dat hij het Capitool bestormde, hét instituut en symbool van de democratie van het land waar hij zo trots op is..
 

xydroh

Headliner
22 okt 2018
5.393
4.512
Als we de facebook mogen geloven is zaterdag ook bijna uitverkocht. De donderdag zal snel volgen zeker?
 

Rockbeer

Sunset slot
6 okt 2016
2.385
2.811
Ben vooral benieuwd hoe de vrijdag loopt, in de wetenschap dat je een paar kilometer verderop Metallica en Nightwish te zien krijgt.
 

xydroh

Headliner
22 okt 2018
5.393
4.512
Ben vooral benieuwd hoe de vrijdag loopt, in de wetenschap dat je een paar kilometer verderop Metallica en Nightwish te zien krijgt.
Denk dat dit relatief is, als West Vlaming zie ik ook veel meer mensen naar Antwerpen Afreizen terwijl dezelfde bands vaak in Rijsel spelen op een derde van de afstand. Die grens is toch iets psychologisch.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken