Graspop Metal Meeting 2022 – Nieuws en Geruchten

xydroh

Headliner
22 okt 2018
5.393
4.512
Zaterdag is officieel uitverkocht, dat kan de verkoop van donderdag en vrijdagtickets wel eens een boost geven
 

Rockbeer

Sunset slot
6 okt 2016
2.385
2.811
Zaterdag is natuurlijk een erg fijne dag qua planning. Denk dat dit de voornaamste reden is waarom de zaterdag er al door is.
 
  • Leuk
Waarderingen: Paddy

Paddy

Headliner
16 dec 2014
6.117
4.201
Wetende dat ze ook op Werchter spelen zou ik altijd voor Graspop gaan.
Bij een deel van het graspoppubliek zit er toch ook een anti-Werchter houding? Weet nog dat toen ik naar tool in de ziggo ging, er best wat Belgen waren die per se niet naar RW wilden gaan.
 

Rockbeer

Sunset slot
6 okt 2016
2.385
2.811
Bij een deel van het graspoppubliek zit er toch ook een anti-Werchter houding? Weet nog dat toen ik naar tool in de ziggo ging, er best wat Belgen waren die per se niet naar RW wilden gaan.
Bij mij in elk geval niet. Ik heb combitickets voor beide festivals. Als Nightwish en Queens of the Stone Age ook nog even worden toegevoegd aan Rock Werchter (of Graspop maar die kans is niet zo groot meer) zie ik alles wat er tourt komende zomer. Inclusief losse shows van onder meer Rammstein en Tool.

Kortom, die zomer moet echt doorgaan volgend jaar!
 
  • Leuk
Waarderingen: Moniek

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.289
10.030
Bij een deel van het graspoppubliek zit er toch ook een anti-Werchter houding? Weet nog dat toen ik naar tool in de ziggo ging, er best wat Belgen waren die per se niet naar RW wilden gaan.
Zaalshow TOOL is toch ook een mooie ervaring dan een festivalshow? Dat snap ik wel.
 

Audenda

Playlistbediener
6 okt 2021
8
8
Leuk idee! Massive Wagons gelijk even in de wachtrij gezet, was bij mij nog niet echt naar voren gekomen.

Heb zelf ook al 1 nieuwe vondst die me positief verrast. Namelijk de band As Everything Unfolds. Wat lichtere melodieuze metalcore met zangeres, maar wel lekker stevig. Ik ga hier wel van genieten vroeg op de dag.

Bedankt voor de tip! Staan onderstussen al even op repeat. :)
 
  • Leuk
Waarderingen: Joslittel

MetalLimbo

Subheadliner
22 nov 2017
3.512
4.692
Voor de liefhebbers van wat progressievere melodic death metal:
Be'lakor en Omnium Gatherum hebben de voorbije weken allebei heerlijke nieuwe albums uitgebracht (resp. Coherence en Origin)!


 
  • Leuk
Waarderingen: duck en Joslittel

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.289
10.030
Mocht je Diamante nou helemaal het einde vinden of alvast een voorproefje op hun Graspopshow: ze staan 8 juni in de Q-Factory in Amsterdam.
 
  • Leuk
Waarderingen: PreFXDesigns

Rockbeer

Sunset slot
6 okt 2016
2.385
2.811
Creeper heeft een nieuwe single uitgebracht, samen met ene pinguin. Het is werkelijk vreselijk. Net als Twin Temple een compleet misplaatste naam op het affiche. De stijl verbreden oke, maar de grens ligt toch wel bij een combi tussen rock en hiphop wat mij betreft.

Als je populistische rap (Creeper ft. Pinguin) of jazz/soul (Twin Temple) gaat maken kun je veel beter naar North Sea Jazz. En laat de spot op Graspop dan voor acts als Social Distortion, Bush en Fever 333...
 

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.289
10.030
Creeper heeft een nieuwe single uitgebracht, samen met ene pinguin. Het is werkelijk vreselijk. Net als Twin Temple een compleet misplaatste naam op het affiche. De stijl verbreden oke, maar de grens ligt toch wel bij een combi tussen rock en hiphop wat mij betreft.

Als je populistische rap (Creeper ft. Pinguin) of jazz/soul (Twin Temple) gaat maken kun je veel beter naar North Sea Jazz. En laat de spot op Graspop dan voor acts als Social Distortion, Bush en Fever 333...
Creeper gaat de laatste jaren sowieso de verkeerde kant op. Al past dat normaliter gewoon op Graspop, hoor.
Twin Temple is gewoon satanistisch, zoals ze het zelf zeggen, dus hoort gewoon op Graspop. Vind het zelf wel fijne muziek eigenlijk, maar staat ietwat misplaatst, ja.
 
  • Leuk
Waarderingen: MetalLimbo

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.041
10.119
Creeper heeft een nieuwe single uitgebracht, samen met ene pinguin. Het is werkelijk vreselijk. Net als Twin Temple een compleet misplaatste naam op het affiche. De stijl verbreden oke, maar de grens ligt toch wel bij een combi tussen rock en hiphop wat mij betreft.

Als je populistische rap (Creeper ft. Pinguin) of jazz/soul (Twin Temple) gaat maken kun je veel beter naar North Sea Jazz. En laat de spot op Graspop dan voor acts als Social Distortion, Bush en Fever 333...
Ik neig het wel met je eens te zijn. Al vind ik genreverbreding best prima en een experiment op zijn tijd juist erg goed. Maar er staat nu wel erg veel 'niet metal/rock'. Aantal poprock en poppunk bands is ook verrassend hoog, en een Perturbator met een hoge spot. Ik hoop op een uitzondering dit jaar wat het aantal genrevreemde artiesten betreft. Doe mij dan maar jonge doorbrekende bands als Baest, 1914 of Alien Weaponry.
 

Special Monkey

Geliefde act
13 apr 2021
1.968
2.529
Ik neig het wel met je eens te zijn. Al vind ik genreverbreding best prima en een experiment op zijn tijd juist erg goed. Maar er staat nu wel erg veel 'niet metal/rock'. Aantal poprock en poppunk bands is ook verrassend hoog, en een Perturbator met een hoge spot. Ik hoop op een uitzondering dit jaar wat het aantal genrevreemde artiesten betreft. Doe mij dan maar jonge doorbrekende bands als Baest, 1914 of Alien Weaponry.
Idem hier.

De "genreverbredende" bands zorgen er voor dat er minder bands worden geboekt die "meer" thuis horen op Graspop, zoals Death en Black.
 
  • Leuk
Waarderingen: Joslittel

pisser

Gouden Tip
26 mrt 2019
295
76
ik heb dat met Heilung... wat de fuck is dat zeg. Muzikaal gezien werkelijk bagger maar heeft ook nog eens helemaal niets met metal of rock van doen.
En waar ik me dan zo aan stoor is dat ze nog heel hoog op de poster staan ook. Wie verzint dat toch? Op die mooie plek hadden zoveel echte bands kunnen staan....
 
  • Leuk
Waarderingen: Joe

MetalLimbo

Subheadliner
22 nov 2017
3.512
4.692
Idem hier.

De "genreverbredende" bands zorgen er voor dat er minder bands worden geboekt die "meer" thuis horen op Graspop, zoals Death en Black.
ik heb dat met Heilung... wat de fuck is dat zeg. Muzikaal gezien werkelijk bagger maar heeft ook nog eens helemaal niets met metal of rock van doen.
En waar ik me dan zo aan stoor is dat ze nog heel hoog op de poster staan ook. Wie verzint dat toch? Op die mooie plek hadden zoveel echte bands kunnen staan....
Nou ja, het is maar hoe je het bekijkt. Er kan op zo'n plek dan ook een zoveelste 13-in-een-dozijn thrashbandje staan. Zoveel eet-/toilet-momenten heb ik ook weer niet nodig op een dag.. ;)

Ik vind het juist helemaal mooi dit soort 'genreverbredende' bands als Heilung en Twin Temple.
Muziek blijft zich nu eenmaal steeds ontwikkelen en verbreden.
Zo zullen ook een hoop 'old school' metalheads aangekeken hebben tegen bv. de eerste symphonic, folk of rap/nu-metal bands, tegenwoordig allemaal subgenres die niet meer weg zijn te denken op metalfestivals.
Ook death en black metal waren ooit maar 'rariteiten' waar niet iedere heavy metalfan van gecharmeerd zal zijn geweest.
Sterker nog, zonder genreverbreding en beïnvloeding van verschillende muziekgenres op elkaar, had het hele metalgenre (of ieder ander genre) niet eens bestaan...
 
  • Leuk
Waarderingen: Knet

Gebruikers die dit onderwerp bekijken