Graspop Metal Meeting 2022 – Nieuws en Geruchten

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.118
7.284
Het grootste vraagteken voor mij bij Hellfest is tot nu toe nog Avenged Sevenfold.
Dit is de enige grote (headliner) naam die op die line up staat die nog helemaal geen tour aangekondigd heeft en op geen enkel ander festival staat. Veel festivals in de buurt hebben al hun headliners of grote namen al aangekondigd dus vind het vreemd als a7x alleen daar staat.
Hopelijk staan ze er wel want ik zie ze graag naar Graspop komen.
 

kobloodflames

Gouden Tip
11 jan 2018
446
128
Avenged Sevenfold gaat sowieso touren als het weer kan. Ze hebben gezegd dat ze hun album bijna af hebben maar het pas af willen maken als ze weer kunnen touren. Het zou me dus niets verbazen als ze vanavond voor Hellfest worden aangekondigd. Buiten dat vind ik de 'gelekte' poster zo goed dat ik het niet durf te geloven :p, we zullen het vanavond zien
 

xydroh

Headliner
22 okt 2018
5.432
4.572
bevestiging dat de vroegere camping nu dus het festivalterrein wordt, we zullen weldra weten als dit grotere weide betekend
 

xydroh

Headliner
22 okt 2018
5.432
4.572
Avenged Sevenfold gaat sowieso touren als het weer kan. Ze hebben gezegd dat ze hun album bijna af hebben maar het pas af willen maken als ze weer kunnen touren. Het zou me dus niets verbazen als ze vanavond voor Hellfest worden aangekondigd. Buiten dat vind ik de 'gelekte' poster zo goed dat ik het niet durf te geloven :p, we zullen het vanavond zien
Ik blijf het vreemd vinden, avenged sevenfold tourt ALTIJD eerst in amerika als er een nieuw album uit komt, al kan een headline positie misschien wel de doorslaggevende factor zijn
 

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.519
10.684
Het grootste vraagteken voor mij bij Hellfest is tot nu toe nog Avenged Sevenfold.
Dit is de enige grote (headliner) naam die op die line up staat die nog helemaal geen tour aangekondigd heeft en op geen enkel ander festival staat. Veel festivals in de buurt hebben al hun headliners of grote namen al aangekondigd dus vind het vreemd als a7x alleen daar staat.
Hopelijk staan ze er wel want ik zie ze graag naar Graspop komen.
En Nine Inch Nails ook, maar die zie ik niet op Graspop staan.
 

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.118
7.284
Er bestaat natuurlijk nog de kans dat ze voor Juni nog een tour in de US doen, ze hebben nog een jaar.

Nu ik opnieuw naar Hellfest kijk zie ik ook Alice Cooper staan. Die heeft volgens mij ook nog helemaal niets aangekondigd tot nu toe.

Edit: whitesnake ook hetzelfde denk ik?

En Nine Inch Nails inderdaad, maar lijkt me geen Graspop materiaal zeker als ze zo'n hoge spot innemen.
 

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.519
10.684
Er bestaat natuurlijk nog de kans dat ze voor Juni nog een tour in de US doen, ze hebben nog een jaar.

Nu ik opnieuw naar Hellfest kijk zie ik ook Alice Cooper staan. Die heeft volgens mij ook nog helemaal niets aangekondigd tot nu toe.
In Europa niet, nee. VS wel.
 

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.133
10.411
Interessant mailtje van Graspop. Geen troost editie dit jaar maar dus wel een ander terrein volgend jaar. De camping wordt festivalterrein, ik kan lastig inschatten of het terrein hier nou echt groter van wordt? Ik verwacht toch een ruimer terrein met kans op extra podia, kan dus eigenlijk alleen maar goed nieuws zijn!
 
  • Leuk
Waarderingen: wenteldave

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.133
10.411
Oja, en er worden nog nieuwe kleppers aangekondigd in de mail. Dus het is niet allee recycling van 2020 en 2021.
 

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.118
7.284
Oja, en er worden nog nieuwe kleppers aangekondigd in de mail. Dus het is niet allee recycling van 2020 en 2021.
Ja die nieuwe kleppers (heb dit woord trouwens nooit gehoord, is dit Vlaams?) zullen geen probleem zijn als de line up van Hellfest klopt. Dan kunnen we aardig wat grote namen toevoegen aan de wishlist.
 

xydroh

Headliner
22 okt 2018
5.432
4.572
Ja die nieuwe kleppers (heb dit woord trouwens nooit gehoord, is dit Vlaams?) zullen geen probleem zijn als de line up van Hellfest klopt. Dan kunnen we aardig wat grote namen toevoegen aan de wishlist.
als je terrein groter maakt dan is het wel logisch dat je ook grotere namen wilt , Ik wordt wel blij van dit mailtje
 
  • Leuk
Waarderingen: Joslittel

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.118
7.284
als je terrein groter maakt dan is het wel logisch dat je ook grotere namen wilt , Ik wordt wel blij van dit mailtje
Ja inderdaad, mee eens. Alleen geeft een groter terrein me het idee dat ze misschien een naam willen toevoegen waarvoor een groter terrein nodig was.
Met de informatie die we tot nu toe hebben lijkt dit niet het geval, de kans lijk me zeer klein dat er nog een grotere naam bij komt dan dat er nu al staat.
Rammstein, GnR, Metallica zijn allemaal in ieder geval uitgesloten.

Misschien een extra podium erbij? Of gewoon een betere indeling. Ik ben in ieder geval benieuwd hoe het eruit gaat zien.
 

xydroh

Headliner
22 okt 2018
5.432
4.572

hier kan je alles lezen, exact dezelfde tekst als de mail
 
  • Leuk
Waarderingen: theblackmadness

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.133
10.411
Ik verwacht niet dat ze dit doen voor een grote artiest. Wordt al jaren over gesproken omdat het terrein aan zijn max zit. Area rondom Jupiler stage en Metal Dome bijvoorbeeld is erg klein. Dus verwacht vooral een ruimere opzet met de mogelijkheid voor een zesde podium. Jupilerpodium iets groter aangezien hardcore/metalcore populair is/blijft en er zo ook wat grotere namen kunnen staan. Zesde podium voor kleinere, obscure of extremere bands. Voor meer boekingen zoals Our Survival Depends on Us. Iets meer Roadburn vibes op Graspop. Op dat gebied doet Hellfest het altijd wat beter (met boekingen zoals Electric Wizard, OM, Crippled Black Phoenix), zou een verbetering zijn die ik erg toejuich
 
  • Leuk
Waarderingen: Crusader en wenteldave

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.519
10.684
Het is echt te hopen dat ze de Hellfest- en Roadburnkant opgaan, ja. Zoiets als Mono bijvoorbeeld ook, of misschien dan toch plek voor een Nine Inch Nails, dat er normaal niet zou staan, bijvoorbeeld. Gewoon lekker breed programmeren.
 
  • Leuk
Waarderingen: Crusader

nikita

Geliefde act
27 okt 2018
1.630
3.238
Ik verwacht niet dat ze dit doen voor een grote artiest. Wordt al jaren over gesproken omdat het terrein aan zijn max zit. Area rondom Jupiler stage en Metal Dome bijvoorbeeld is erg klein. Dus verwacht vooral een ruimere opzet met de mogelijkheid voor een zesde podium. Jupilerpodium iets groter aangezien hardcore/metalcore populair is/blijft en er zo ook wat grotere namen kunnen staan. Zesde podium voor kleinere, obscure of extremere bands. Voor meer boekingen zoals Our Survival Depends on Us. Iets meer Roadburn vibes op Graspop. Op dat gebied doet Hellfest het altijd wat beter (met boekingen zoals Electric Wizard, OM, Crippled Black Phoenix), zou een verbetering zijn die ik erg toejuich
Het leeuwendeel van mijn info is al enkele jaren oud, maar het hele "terrein verleggen"-verhaal gaat nu eenmaal al even terug.

Er spelen eigenlijk verschillende elementen mee voor zover ik heb gehoord, ideeën rond het festivalterrein (omzet naar industrieruimte), ruimtegebrek op de huidige locatie en druk vanuit LiveNation.

LiveNation stuit op de limieten van het Werchter terrein (max. 6 a 7 dagen events toegelaten) en wil het Graspop terrein gaan gebruiken om grote losse events te kunnen doen (zoals AC/DC, Rammstein, Metallica,...) Basisinstelling: die weide moet het grootste aantal bezoekers aankunnen (dus meer dan op werchter kan). Er is in die periode zelfs gekeken naar terreinen 'niet meer in Dessel, maar nog in de Kempen' maar daar heeft de organisatie van graspop een stuk in dwars gezeten, die willen dat in Dessel houden.

Dan zou er gekeken zijn naar de opties op de eigen terreinen of errond (parkings, camping) en tijdens de laatste GMM kreeg ik te horen dat na die editie de grondwerken zouden starten om van de huidige camping het festivalterrein te maken.

Die hoek met de Jupiler stage en metal dome was zeker te verzadigd dus dat zal sowieso anders aangepakt worden op het nieuwe terrein, maar wees maar zeker dat er voor gezord wordt dat de mainstage heel wat extra volk kan plaatsen. Dat eventueel het dubbele podium voor losse events vervangen wordt door 1 big size en je de splitsing tussen de 2 podia dan krijgt zoals bij werchter, als splitsing in het midden voor het podium.


Ohja, ik ben er weer, nu er terug uitzicht is op livemuziek en festivals. Chapeau festileak-vriendjes hoe jullie dat forum hier in leven hebben gehouden tijdens de hele lange uitzichtloze periodes, maar mij ging het niet af. Sinds enkele weken wel terug mee aan het lezen ;)
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken