Ik verwacht niet dat ze dit doen voor een grote artiest. Wordt al jaren over gesproken omdat het terrein aan zijn max zit. Area rondom Jupiler stage en Metal Dome bijvoorbeeld is erg klein. Dus verwacht vooral een ruimere opzet met de mogelijkheid voor een zesde podium. Jupilerpodium iets groter aangezien hardcore/metalcore populair is/blijft en er zo ook wat grotere namen kunnen staan. Zesde podium voor kleinere, obscure of extremere bands. Voor meer boekingen zoals Our Survival Depends on Us. Iets meer Roadburn vibes op Graspop. Op dat gebied doet Hellfest het altijd wat beter (met boekingen zoals Electric Wizard, OM, Crippled Black Phoenix), zou een verbetering zijn die ik erg toejuich
Het leeuwendeel van mijn info is al enkele jaren oud, maar het hele "terrein verleggen"-verhaal gaat nu eenmaal al even terug.
Er spelen eigenlijk verschillende elementen mee voor zover ik heb gehoord, ideeën rond het festivalterrein (omzet naar industrieruimte), ruimtegebrek op de huidige locatie en druk vanuit LiveNation.
LiveNation stuit op de limieten van het Werchter terrein (max. 6 a 7 dagen events toegelaten) en wil het Graspop terrein gaan gebruiken om grote losse events te kunnen doen (zoals AC/DC, Rammstein, Metallica,...) Basisinstelling: die weide moet het grootste aantal bezoekers aankunnen (dus meer dan op werchter kan). Er is in die periode zelfs gekeken naar terreinen 'niet meer in Dessel, maar nog in de Kempen' maar daar heeft de organisatie van graspop een stuk in dwars gezeten, die willen dat in Dessel houden.
Dan zou er gekeken zijn naar de opties op de eigen terreinen of errond (parkings, camping) en tijdens de laatste GMM kreeg ik te horen dat na die editie de grondwerken zouden starten om van de huidige camping het festivalterrein te maken.
Die hoek met de Jupiler stage en metal dome was zeker te verzadigd dus dat zal sowieso anders aangepakt worden op het nieuwe terrein, maar wees maar zeker dat er voor gezord wordt dat de mainstage heel wat extra volk kan plaatsen. Dat eventueel het dubbele podium voor losse events vervangen wordt door 1 big size en je de splitsing tussen de 2 podia dan krijgt zoals bij werchter, als splitsing in het midden voor het podium.
Ohja, ik ben er weer, nu er terug uitzicht is op livemuziek en festivals. Chapeau festileak-vriendjes hoe jullie dat forum hier in leven hebben gehouden tijdens de hele lange uitzichtloze periodes, maar mij ging het niet af. Sinds enkele weken wel terug mee aan het lezen