Graspop Metal Meeting 2022 – Nieuws en Geruchten

banzai

Campingartiest
24 jun 2019
81
81
het is dan ook meer een prestige project, de editie met rammstein was dat ook merkbaar, heel die dag was de sfeer gewoon anders. de helft van het volk zat daar enkel voor 1 band in de plaats van een hele rij bands
Klopt. Het gaat alleen om de centen. Nothing else matters ;-)
 

xydroh

Headliner
22 okt 2018
5.453
4.613
Klopt. Het gaat alleen om de centen. Nothing else matters ;-)
eigenlijk niet, graspop kan even goed een dag uitverkopen door slipknot of iron maiden te plaatsen en ze gaan misschien de helft betalen dan wat metallica vraagt. De reden om Metallica of rammstein te boeken is omdat je als booker een fan bent, en gewoon om je festival in the picture te zetten.
 

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.165
10.492
het is dan ook meer een prestige project, de editie met rammstein was dat ook merkbaar, heel die dag was de sfeer gewoon anders. de helft van het volk zat daar enkel voor 1 band in de plaats van een hele rij bands
Kan ik me voorstellen maar het trekt ook een nieuwe groep mensen naar je festival. Dus als festival gewoon goede en belangrijke marketing. Ik ben er een voorbeeld van. Door Rammstein Graspop een kans gegeven en ik ga er nooit meer weg.
 
  • Leuk
Waarderingen: xydroh

MetalLimbo

Subheadliner
22 nov 2017
3.618
5.027
het is dan ook meer een prestige project, de editie met rammstein was dat ook merkbaar, heel die dag was de sfeer gewoon anders. de helft van het volk zat daar enkel voor 1 band in de plaats van een hele rij bands
Precies, dit dus.
Er zullen zeker een hoop vaste bezoekers zijn die Metallica liever niet zien komen, of het nou om muzikale, logistieke of andere redenen is.
Toch is het voor een metalfestival natuurlijk de ultieme prestige-headliner, die je toch graag op je 'cv' wil kunnen zetten, lijkt me.
 

MetalLimbo

Subheadliner
22 nov 2017
3.618
5.027
Kan ik me voorstellen maar het trekt ook een nieuwe groep mensen naar je festival. Dus als festival gewoon goede en belangrijke marketing. Ik ben er een voorbeeld van. Door Rammstein Graspop een kans gegeven en ik ga er nooit meer weg.
Dat is inderdaad ook een sterk argument.
Er zijn dan wel veel Metallica-'haters' onder metalfans, maar meer dan 90% van die metalfans zijn (mede) door Metallica wel met metalmuziek in aanraking gekomen, en waren er ooit fan van (en velen nog, denk ik, ook al willen ze het niet toegeven).
 
  • Leuk
Waarderingen: Rockbeer en Joslittel

xydroh

Headliner
22 okt 2018
5.453
4.613
Dat is inderdaad ook een sterk argument.
Er zijn dan wel veel Metallica-'haters' onder metalfans, maar meer dan 90% van die metalfans zijn (mede) door Metallica wel met metalmuziek in aanraking gekomen, en waren er ooit fan van (en velen nog, denk ik, ook al willen ze het niet toegeven).
ik denk ook dat je andere bands veel sneller en goedkoper kan lokken naar je festival als ze weten dat metallica er ook zal staan. want dat is ook gewoon reclame voor elke andere band die op dat festival staat.
 

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.164
7.403
Denken jullie dat de kans dat Volbeat naar Graspop komt daalt door dit nieuws?
Volbeat lijkt me de perfecte Metallica sub, lijkt me minder waarschijnlijk dat ze die laten gaan nu.
 

xydroh

Headliner
22 okt 2018
5.453
4.613
Denken jullie dat de kans dat Volbeat naar Graspop komt daalt door dit nieuws?
Volbeat lijkt me de perfecte Metallica sub, lijkt me minder waarschijnlijk dat ze die laten gaan nu.
ik denk dat we morgen meer gaan weten na de hellfest announcement. ik twijfel nog, als het correct is dat avenged sevenfold en scorpions daar headliner zijn dan hebben we toch weer 2 kanshebbers en ben ik inderdaad geneigd om te zeggen dat volbeat op werchter gaat staan.
 

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.571
11.113
Vinden jullie A7X een headliner? Zou zelf zeggen dat die nog wel een co nodig hebben.
 

xydroh

Headliner
22 okt 2018
5.453
4.613
avenged sevenfold is headliner op redelijk wat festivals, five finger death punch is zelfs headliner op nova rock. En graspop is ook wel een trendsetter om nieuwe bands te promoveren tot headliner die dan een jaar of 2 later op alle andere festivals ook headliner worden. ik denk dat we rekening moeten houden met de kans dat avenged sevenfold, five finger death punch of zelfs bring me the horizon headliner worden, normaalgezien wel met een sterke undercard dan
 

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.571
11.113
5FDP als headliner, zelfde voor BMTH, zou echt een wanhoopspoging zijn. Dan is er gewoon niks. A7X kan op zich wel, maar vind ik niet zo super sterk. Dan heb je echt wel een goede undercard nodig. Een beetje hoe het bij FNM was, al was de undercard daar ook niet heel geweldig.
 

xydroh

Headliner
22 okt 2018
5.453
4.613
ik ben wel echt verbaasd dat copenhell gewoon metallica heeft aangekondigd, dat festival is de laatste jaren hard aan het gaan. headliners daar zijn metallica, kiss, iron maiden en judas priest. zo'n lineup kan je alleen maar van dromen
 

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.571
11.113
ik ben wel echt verbaasd dat copenhell gewoon metallica heeft aangekondigd, dat festival is de laatste jaren hard aan het gaan. headliners daar zijn metallica, kiss, iron maiden en judas priest. zo'n lineup kan je alleen maar van dromen
Ik droom nooit zo vaak van ouwe beppies, maar ieder z'n eigen ding.
 
  • Leuk
Waarderingen: gmm033 en Joslittel

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.036
6.076
Denken jullie dat de kans dat Volbeat naar Graspop komt daalt door dit nieuws?
Volbeat lijkt me de perfecte Metallica sub, lijkt me minder waarschijnlijk dat ze die laten gaan nu.
met het gerucht dat Volbeat de vrijdag terug komt op Hellfest lijkt me voor Graspop uitgesloten in dat geval op vrijdag.

Vinden jullie A7X een headliner? Zou zelf zeggen dat die nog wel een co nodig hebben.
met het gerucht dat A7X op zondag headliner Hellfest staat, zou een overgang naar de Graspop vrijdag best kunnen, toch?
 
  • Leuk
Waarderingen: MetalLimbo en Joslittel

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.165
10.492
met het gerucht dat Volbeat de vrijdag terug komt op Hellfest lijkt me voor Graspop uitgesloten in dat geval op vrijdag.


met het gerucht dat A7X op zondag headliner Hellfest staat, zou een overgang naar de Graspop vrijdag best kunnen, toch?
Klinkt plausibel ja. Volbeat dus kwijt aan Werchter wat wel jammer is. Vrijdag dan met FNM, Avenged Sevefold en denk de namen die er al stonden waaronder Heaven Shall Burn. Dan heb je best een aardige bovenkant al met AS een sterkere show neerzetten dan hun laatste doorkomst, die was inspiratieloos. Ffdp mag wegblijven als die zulke hoge plaatsen gaan innemen.
 
  • Leuk
Waarderingen: MetalLimbo

xydroh

Headliner
22 okt 2018
5.453
4.613
Klinkt plausibel ja. Volbeat dus kwijt aan Werchter wat wel jammer is. Vrijdag dan met FNM, Avenged Sevefold en denk de namen die er al stonden waaronder Heaven Shall Burn. Dan heb je best een aardige bovenkant al met AS een sterkere show neerzetten dan hun laatste doorkomst, die was inspiratieloos. Ffdp mag wegblijven als die zulke hoge plaatsen gaan innemen.
ik vond die nieuwe five finger death punch plaat eigenlijk best nog goed. Maar uiteindelijk is de enige maatstaf, album sales en streams en daar doet five finger death punch het momenteel heel erg goed, denk dat een subheadliner of headliner plaats hierdoor dus gewoon de enige optie is als graspop ze nog wil boeken.
 

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.164
7.403
Als die er nog staan wel, ja!
Aangezien ze er in 2020 en 2021 stonden, en in 2022 ook in de buurt staan is er denk ik geen reden om ervan uit te gaan dat ze er niet zullen staan.
Ook hebben ze al duidelijk gemaakt dat ze er geen probleem mee hebben om op Graspop en Werchter te staan

De vraag is meer wie er samen met FNM de vrijdag gaat headlinen.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken