Graspop Metal Meeting 2022 – Nieuws en Geruchten

imac

Gouden Tip
1 jul 2019
336
289
En "complet" is Frans voor "uitverkocht", dus dan klopt het wel weer. Hellfest 2020 was uitverkocht nog voor de line up bekend gemaakt werd. En ik kan me inbeelden dat in zo'n situatie weinig mensen om een terugbetaling gaan vragen.
Hellfest is een festival waar de meesten per direct terug naartoe gaan (als ze kunnen). Ik ben er 3 keer geweest, en de festivalhanger wordt er echt verwend. Het is een beetje Graspop meets Tomorrowland. Jammer dat het een eind rijden is, anders zou ik elk jaar terug gaan.
 

Crusader

Randprogramma
12 jun 2021
168
238
Hellfest is een festival waar de meesten per direct terug naartoe gaan (als ze kunnen). Ik ben er 3 keer geweest, en de festivalhanger wordt er echt verwend. Het is een beetje Graspop meets Tomorrowland. Jammer dat het een eind rijden is, anders zou ik elk jaar terug gaan.
Vijf jaar op rij geweest,en had ook graag de volgende editie gegaan.Maar de kaartverkoop gaat daar ieder jaar veel sneller omdat de bezoekers willen blijven gaan nadat ze er zijn geweest. Achter het net vis gevist,maar ook weer veel zin om terug te gaan naar Graspop omdat deze festivals imo altijd de beste line-up hebben.
 
  • Leuk
Waarderingen: Joslittel

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.109
7.264
Als die line up echt is dan zal het voor Graspop ook wel lukken om voor de vrijdag nog een headliner te vinden.
Ik hoop op Avenged Sevenfold of Nightwish.
Wellicht dat anderen op dit forum hier anders over denken maar ik hoop echt niet dat scorpions komt dat zou voor mij een tegenvaller zijn. Zou leuk zijn om een iets jongere headliner erbij te hebben.
 

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.495
10.524
Als die line up echt is dan zal het voor Graspop ook wel lukken om voor de vrijdag nog een headliner te vinden.
Ik hoop op Avenged Sevenfold of Nightwish.
Wellicht dat anderen op dit forum hier anders over denken maar ik hoop echt niet dat scorpions komt dat zou voor mij een tegenvaller zijn. Zou leuk zijn om een iets jongere headliner erbij te hebben.
Ik wil Scorpions gewoon nog een keer graag zien. Als dat dan op Graspop kan, dan mag dat van mij best. Maar als dat van Hellfest klopt, zijn er in ieder geval weer een paar opties bijgekomen.
 

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.128
10.390
Wat verwachten we van deze week? Ik hoop zelf op de bevestiging van enkele grote namen maar nog niet het hele affiche, doe dat maar meer richting september rondom start voorverkoop. Dan spreiden we de voorpret tenminste nog een beetje.
 

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.495
10.524
Eigenlijk moet het wel, hè. Misschien wel op maandag, als dag na het oorspronkelijke weekend. Staat me iets dat ze dat vorig jaar ook zo deden, maar kan er naast zitten.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.009
6.054
Coroner zelfbevestiging Hellfest (19-06-2022) op de facebook omslagfoto.

kanshebber Graspop

Kan een afbeelding zijn van tekst
 

MetalLimbo

Subheadliner
22 nov 2017
3.588
4.940
Eigenlijk moet het wel, hè. Misschien wel op maandag, als dag na het oorspronkelijke weekend. Staat me iets dat ze dat vorig jaar ook zo deden, maar kan er naast zitten.
2020:
15-4 GMM uitgesteld naar 2021
5-6 (Her)bevestiging Aerosmith
11-9 (Her)bevestiging 102 namen
23-10 (Her)bevestiging 11 namen
26-10 (Her)start vvk tickets

2021:
26-2 GMM uitgesteld naar 2022
7-4 (Her)bevestiging Judas Priest
13-4 (Her)bevestiging Iron Maiden
21-4 (Her)bevestiging Aerosmith
.....

Ik vrees dat we toch tot september zullen moeten wachten..
Aan de andere kant kennen we nu dus al 3x zoveel namen als vorig jaar rond deze tijd. ;)
 
  • Leuk
  • Grrr
Waarderingen: Joslittel en wenteldave

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.495
10.524
2020:
15-4 GMM uitgesteld naar 2021
5-6 (Her)bevestiging Aerosmith
11-9 (Her)bevestiging 102 namen
23-10 (Her)bevestiging 11 namen
26-10 (Her)start vvk tickets

2021:
26-2 GMM uitgesteld naar 2022
7-4 (Her)bevestiging Judas Priest
13-4 (Her)bevestiging Iron Maiden
21-4 (Her)bevestiging Aerosmith
.....

Ik vrees dat we toch tot september zullen moeten wachten..
Aan de andere kant kennen we nu dus al 3x zoveel namen als vorig jaar rond deze tijd. ;)
Ik zie dat we twee maanden voorlopen, dus begin juli namen!
 

Special Monkey

Sunset slot
13 apr 2021
2.017
2.622
Doe mij maar gewoon namen in het najaar en voorjaar. Beetje spanning opbouwen naar het festival toe. Anders heb je maanden van radiostilte tussen de aankondiging van namen en het festival zelf, dat vind ik ook maar niks.
 

won666

Support act
17 mei 2019
1.164
1.227
Wacken heeft vandaag voor het derde weekend van september een kleinere editie aangekondigd.bmet Powerwolf, Nightwish en Blind Guardian als headliner. Hopelijk springt Graspop zoals ze hadden beloofd toen ze het festival verplaatste nog mee op die kar maar toen ze schreven "aangezien jullie dit jaar geen merch kunnen kopen op de wei" voor de 2021 merch zakte de hoop mij in de schoenen.
 
  • Wow
Waarderingen: Loek123

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.109
7.264
Wacken heeft vandaag voor het derde weekend van september een kleinere editie aangekondigd.bmet Powerwolf, Nightwish en Blind Guardian als headliner. Hopelijk springt Graspop zoals ze hadden beloofd toen ze het festival verplaatste nog mee op die kar maar toen ze schreven "aangezien jullie dit jaar geen merch kunnen kopen op de wei" voor de 2021 merch zakte de hoop mij in de schoenen.
Wel 3 solid headliners moet ik zeggen, zeker voor een kleine corona editie.
Ik ben benieuwd wat een ticket gaat kosten. Zal wel niet gemakkelijk zijn om aan tickets te komen aangezien er maar 20.000 a 30.000 man mogen komen in plaats van 75.000.
 
  • Leuk
Waarderingen: won666

Rick1617899545

Geliefde act
20 nov 2014
1.654
814
Wel 3 solid headliners moet ik zeggen, zeker voor een kleine corona editie.
Ik ben benieuwd wat een ticket gaat kosten. Zal wel niet gemakkelijk zijn om aan tickets te komen aangezien er maar 20.000 a 30.000 man mogen komen in plaats van 75.000.
Waar haal jij dat bezoekersaantal vandaan? Ik zie alleen staan dat het minder is dan WOA zelf
Ik heb mijn hotel al gereserveerd in elk geval
 

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.109
7.264
Waar haal jij dat bezoekersaantal vandaan? Ik zie alleen staan dat het minder is dan WOA zelf
Ik heb mijn hotel al gereserveerd in elk geval
Dit heb ik uit dit artikel gehaald, het is niet van Wacken zelf dus ik weet ook niet 100% of het betrouwbaar is maar ik zie wel vergelijkbare aantallen op verschillende Duitse websites.

Dit artikel zegt dan weer dan het gepland is voor 20.000 mensen maar dat dit nog kan veranderen.
 
  • Leuk
Waarderingen: won666

xydroh

Headliner
22 okt 2018
5.429
4.570
de enige manier waarop we ooit metallica gaan zien op graspop is als metallica 2 zomers na elkaar naar belgië komt en ze de eerste zomer op werchter staan. Was ook zo het geval die ene keer dat rammstein op graspop stond al schat ik die kans bijzonder klein in
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken