Graspop Metal Meeting 2022 – Nieuws en Geruchten

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.148
10.442
Ook Wacken maakt net namen voor hun 2022 editie bekend. Echter, Wacken vindt natuurlijk plaats in augustus, dat ligt toch wel een dikke maand van Graspop. Deze bands hoeven dus ook niet per se naar Graspop te komen, maar erover speculeren is altijd leuk. Hoewel het waarschijnlijk een beetje vergane glorie is lijkt het me wel leuk Limp Bizkit eens te zien, puur om ze een keer gezien te hebben

Bekijk bijlage 295 Bekijk bijlage 296
Zijn denk ik vooral enkele terugkomers voor het Alcatraz affiche van 2022, met name As I Lay Dying en Death Angel. Van Lacuna Coil de hoop dat ze daar dit jaar nog staan dus die zijn daarmee zeker mogelijk voor Graspop.
 

xydroh

Headliner
22 okt 2018
5.444
4.598
Ook Wacken maakt net namen voor hun 2022 editie bekend. Echter, Wacken vindt natuurlijk plaats in augustus, dat ligt toch wel een dikke maand van Graspop. Deze bands hoeven dus ook niet per se naar Graspop te komen, maar erover speculeren is altijd leuk. Hoewel het waarschijnlijk een beetje vergane glorie is lijkt het me wel leuk Limp Bizkit eens te zien, puur om ze een keer gezien te hebben

Bekijk bijlage 295 Bekijk bijlage 296
dit lijkt me eerder voer voor de alcatraz affiche dan
edit: ik zie dat jos net hetzelfde gezegd heeft
 

xydroh

Headliner
22 okt 2018
5.444
4.598
We gaan het steken op het feit dat het vrijdag is zeker? Brein mag terug uit staan.
 

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.541
11.014
Avatar komt morgen, denk ik, met de data voor hun Amerikaanse tour. Zetten op Instagram zojuist een bericht met de plekken waar ze gaan optreden, nu dus wachten op de specifieke data (en het programma natuurlijk). Zal niet lang duren voordat ze ook met Europese data komen, lijkt me. Jippie!
 
  • Leuk
Waarderingen: Joslittel

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.148
10.442
Avatar komt morgen, denk ik, met de data voor hun Amerikaanse tour. Zetten op Instagram zojuist een bericht met de plekken waar ze gaan optreden, nu dus wachten op de specifieke data (en het programma natuurlijk). Zal niet lang duren voordat ze ook met Europese data komen, lijkt me. Jippie!
Top! Die verwacht ik inderdaad met een eigen headlineshow ergens komend jaar. Mijn gok: ergens februari/maart in de Afas Live. Daar ben ik dan ook zeker bij!
 
  • Leuk
Waarderingen: wenteldave

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.148
10.442
Slecht nieuws van het Aersomith front:
Aerosmith Tour Doubts
Ik moet wel zeggen dat ik het eigenlijk een beetje een raar interview vind. Komt op me over op het gemekker van iemand die de lockdown niet zo lekker overleeft (wat niet zo gek is overigens). Blijkbaar spreken ze al 5 jaar over een afscheidstournee. De mankementen van het ouder worden zijn niet nieuw en toch is in 2020 de Europese tour uit de grond gestampt. Zijn ze nu zoveel ouder en gebrekkiger? Op die leeftijd gaat natuurlijk elk jaar extra tellen maar toch. Gewoon lekker gaan en je zult zien dat het touren en optreden ook echt weer leuk kan zijn!
 
  • Leuk
Waarderingen: Fireball

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.541
11.014
Top! Die verwacht ik inderdaad met een eigen headlineshow ergens komend jaar. Mijn gok: ergens februari/maart in de Afas Live. Daar ben ik dan ook zeker bij!
Maar... Met wie? Had hier pas mijn hoop uitgesproken voor een co-tour met Gojira, maar dan staan ze natuurlijk niet op eigen benen. Ik ben er ook ongetwijfeld bij!
 

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.148
10.442
Maar... Met wie? Had hier pas mijn hoop uitgesproken voor een co-tour met Gojira, maar dan staan ze natuurlijk niet op eigen benen. Ik ben er ook ongetwijfeld bij!
Zal zeker wel een leuke sub erbij komen ja maar ik denk dat ze op eigen kracht een formaat Afas Live vol kunnen laten stromen (uitverkopen weet ik nog niet). Beetje de categorie Amaranthe, Unleash the Archers..
 

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.541
11.014
Zal zeker wel een leuke sub erbij komen ja maar ik denk dat ze op eigen kracht een formaat Afas Live vol kunnen laten stromen (uitverkopen weet ik nog niet). Beetje de categorie Amaranthe, Unleash the Archers..
't Is dat je het hebt over categorie, want ik zou die namen niet kunnen waarderen, haha. Maar goed, we gaan zien waar ze in de VS mee op de proppen komen.
 

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.148
10.442
't Is dat je het hebt over categorie, want ik zou die namen niet kunnen waarderen, haha. Maar goed, we gaan zien waar ze in de VS mee op de proppen komen.
Daarom ook het woordje categorie erbij haha! Heb hetzelfde gevoel bij die namen. Amaranthe is de eeuwige voorprogramma act, live vind ik het veel te rommelig. Maar wist even geen betere namen van opkomende 'moderne metal' acts. Aanvullingen in deze categorie zijn welkom. Misschien The Raven Age?
 

theblackmadness

Subheadliner
9 sep 2019
3.537
4.420
Ik zag in de VS een toptour. Slipknot, Killswitch Engage, Fever 333 en Code Orange.
Spijtig dat die zo momenteel niet naar Europa komen, want dat zijn 4 goede namen voor de prijs van 1 (of wss 2 aangezien duur).
 
  • Leuk
Waarderingen: Joslittel

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.541
11.014
Daarom ook het woordje categorie erbij haha! Heb hetzelfde gevoel bij die namen. Amaranthe is de eeuwige voorprogramma act, live vind ik het veel te rommelig. Maar wist even geen betere namen van opkomende 'moderne metal' acts. Aanvullingen in deze categorie zijn welkom. Misschien The Raven Age?
Dan kan Alien Weaponry ook wel... Maar goed, Avatar kennende zullen ze wel met iets aparts komen, net zoals dat Hellzaboppin' bij hun Tivoli-show, haha.
 

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.148
10.442
had GMM laatst een berichtje gestuurd, of er nog iets op de planning staat voor volgende week. krijg ik deze reactie:

We hopen nog steeds dat we jullie deze zomer kunnen laten genieten van de GMM-sfeer. Meer details volgen naarmate het jaar vordert en zodra we meer duidelijkheid hebben over de vorm van dit concept.
Dat zou een grote verrassing zijn als er echt nog wat komt!
 

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.541
11.014
Maar... Met wie? Had hier pas mijn hoop uitgesproken voor een co-tour met Gojira, maar dan staan ze natuurlijk niet op eigen benen. Ik ben er ook ongetwijfeld bij!
Magic Sword en Tallah als support. Tallah is nu-metal en ik heb nog nooit van Magic Sword gehoord. Iemand die me kan verlichten?

Edit: Even beluisterd naar Magic Sword. Avatar brengt wel een bijzonder pakketje namen mee. Magic Sword doet denken aan Daft Punk, maar dan iets melodieuzer. Maar zeker wel goedgekeurd. Bibelot, de locatie waar ze in 2019 voor het eerst Nederland aandeden (met hun eerste Europese tour), zegt het volgende: "Niemand kent de echte identiteit van de bandleden. De gemaskerde bandleden met mantels creëren darkwave geïnspireerd op donkere elektronische muziek uit de jaren 80. Een feest voor alle synthwave en darkwave liefhebbers." Doet dus echt denken aan Daft Punk in hun eerste jaren, haha.
 
Laatst bewerkt:

joris313

Gouden Tip
28 nov 2019
259
159
had GMM laatst een berichtje gestuurd, of er nog iets op de planning staat voor volgende week. krijg ik deze reactie:

We hopen nog steeds dat we jullie deze zomer kunnen laten genieten van de GMM-sfeer. Meer details volgen naarmate het jaar vordert en zodra we meer duidelijkheid hebben over de vorm van dit concept.
Hopelijk doen ze dan een vergelijkbaar ding als Download festival dit jaar doet, daar zou ik zeker wel naartoe willen gaan! Zelfs als de line up minder is, ik wil nu zo graag naar een festival dat ik al minder kieskeurig word naar de line up ?
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken