Graspop Metal Meeting 2022 – Nieuws en Geruchten

xydroh

Headliner
22 okt 2018
5.458
4.619
Ik kan Wage War toch nergens terugvinden?
Ze komen wel in februari/maart naar Europa in een tourtje met I Prevail en Dream State, misschien dat je dat in gedachten hebt?

Suicide Silence heb ik inderdaad over het hoofd gezien.. ?
I prevail zou wel een mooie booking zijn voor graspop, ik heb mijn kaartjes al 2 jaar klaar liggen
 

xydroh

Headliner
22 okt 2018
5.458
4.619
Dat nieuwe terror album kan ik eigenlijk best wel appreciëren. Al is terror misschien eerder voer voor ieperfest dan Graspop.
 

Rockbeer

Sunset slot
6 okt 2016
2.525
3.030
Met een beetje geluk komt de organisatie op de oorspronkelijke datum met een grote bulk acts voor 2022. Anders vrees ik dat we tot na de zomer zullen moeten wachten op verdere invulling van het programma. Ik ben ook vooral benieuwd of ze de vrijdagheadliner zullen meenemen in dit blok. De kans is natuurlijk groot dat het Faith No More wordt + eventueel nog een andere middelgrote act als Volbeat, Nightwish, Within Temptation. Het feit dat alle rock- en metalfestivals in de buurt hun kaarten wel gespeeld lijken te hebben maakt meteen dat ik nog weinig hoop heb op een verrassing, waar ze in 2021 wel naartoe aan het werken waren.
 

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.182
10.535
Met een beetje geluk komt de organisatie op de oorspronkelijke datum met een grote bulk acts voor 2022. Anders vrees ik dat we tot na de zomer zullen moeten wachten op verdere invulling van het programma. Ik ben ook vooral benieuwd of ze de vrijdagheadliner zullen meenemen in dit blok. De kans is natuurlijk groot dat het Faith No More wordt + eventueel nog een andere middelgrote act als Volbeat, Nightwish, Within Temptation. Het feit dat alle rock- en metalfestivals in de buurt hun kaarten wel gespeeld lijken te hebben maakt meteen dat ik nog weinig hoop heb op een verrassing, waar ze in 2021 wel naartoe aan het werken waren.
Ja mee eens. Er lijkt niet nog een verrassende grote naam in de lucht te hangen. SOAD tourt dan niet, RATM lijkt dan in Amerika te zitten. Dan is er alleen nog Metallica. Als die in juni in Europa zouden zijn had ik ze op zijn minst op RaR verwacht. Mogelijk komen ze wat later en starten ze rond dat tweede weekend van Hellfest.
 

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.202
7.455
Ja mee eens. Er lijkt niet nog een verrassende grote naam in de lucht te hangen. SOAD tourt dan niet, RATM lijkt dan in Amerika te zitten. Dan is er alleen nog Metallica. Als die in juni in Europa zouden zijn had ik ze op zijn minst op RaR verwacht. Mogelijk komen ze wat later en starten ze rond dat tweede weekend van Hellfest
Helemaal mee eens. Daarnaast zou Ratm/metallica gewoon op Werchter staan als ze naar België komen.
Ik verwacht inderdaad geen verassingen.
Zaterdag en zondag ligt al vast denk ik zo (korn/judas en aerosmith/deep purple/deftones)
Dan donderdag Iron Maiden en vrijdag Faith No More
Dan missen we nog 2 mainstage afsluiters en ik verwacht dat dat 2 van de volgende zullen zijn:
Volbeat, Nightwish, Sabaton, Mercyful Fate, Scorpions
 

MetalLimbo

Subheadliner
22 nov 2017
3.652
5.116
Nog meer mensen gisteren de live stream van Nightwish gekeken? Wat een power en dat zonder publiek
Zeker, heb aardig genoten gisteren!
Alle bandleden (incl. gelegenheidsbassist Jukka Koskinen van Wintersun, die ook mee op tournee gaat komend najaar) leken prima in vorm, ondanks de lange periode zonder concerten.
De prachtige virtuele 3D-beelden waren ook een mooie toevoeging, die zeker bijdroegen aan de sfeer.
Wederom kippevelmomenten bij o.a. Shoemaker (mooiste nummer van laatste album), The Greatest Show On Earth en (zoals altijd) Ghost Love Score.

Straks om 2:00 gereed voor deel 2 (mits ik me wakker weet te houden), met als het goed is een (deels) andere setlist, ben benieuwd..
 

Rick1617899545

Geliefde act
20 nov 2014
1.655
814
Ik had wat moeite om wakker te blijven vannacht, vandaag maar kijken dus
12-6 livestream Epica, levert weer allemaal veel mooie live muziek op
 
  • Leuk
Waarderingen: Joslittel

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.182
10.535
Nice, ook Epica een livestream! Ik kan er nog steeds niet aan wennen maar jullie recensies klinken top! Nu al zin in Nightwish in december in de Lotto Arena. The Greatest Show on Earth blijft voor mij hun meesterwerk, fijn dat die nog in de setlist staat.
 

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.182
10.535
Nog geen mening, wist niet dat deze er al was. Ga m luisteren
Net lekker in de tuin wat nummertjes van MolyBaron aangezet. Ik moet zeggen, dat enthousiasme na de voorprogramma show in Baroeg is blijven hangen. Vind dit een erg fijne band. Fijne tempowisselingen in de muziek, goede lage en duidelijke bas, nummertjes die blijven hangen. Mogen van mij weer een tourtje doen! Aanrader voor iedereen die van een potje goede rockmuziek houdt.
 

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.182
10.535
Door Alcatraz ben ik achter het bestaan gekomen van de Belgische band Dyscordia. Voor mij totaal onbekend maar tegelijkertijd vind ik het onbegrijpelijk dat deze band nog niet is doorgebroken. Dit is on-Benelux goede powermetal (en dan de powermetal van de wat hardere soort met ook grunt). Ik had eerst niet door dat dit een Belgische band was, klinkt echt goed. Hieronder een clipje van het eerste nummer dat me van hen opviel. Deze band gun ik een veel groter publiek dan het nu krijgt!

 

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.590
11.201
Gisteren ook achter een Nederlands-Wit-Russische groep gekomen: Asymmetry. Vind het zelf wel fijne progressieve metal met een vrouwelijke zangeres. Dit album is 18 mei uitgekomen. Stuur maar door.
 
  • Leuk
Waarderingen: Joslittel

joris313

Gouden Tip
28 nov 2019
259
159
Ook Wacken maakt net namen voor hun 2022 editie bekend. Echter, Wacken vindt natuurlijk plaats in augustus, dat ligt toch wel een dikke maand van Graspop. Deze bands hoeven dus ook niet per se naar Graspop te komen, maar erover speculeren is altijd leuk. Hoewel het waarschijnlijk een beetje vergane glorie is lijkt het me wel leuk Limp Bizkit eens te zien, puur om ze een keer gezien te hebben

1622802215797.png 1622802227419.png
 
  • Leuk
Waarderingen: DennisvdBr

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.590
11.201
Ik was ook bezig met mijn tekstje, haha. In Extremo mag echt wel terugkomen (heb ik ook niet ech ttwijfel over). Limp Bizkit zou ik hooguit willen zien voor jeugdsentiment. Dat heb ik vroeger echt veel gedraaid... Lacuna Coil is ook mooi. Het zijn wel weer allemaal kanshebbers voor Alcatraz waarschijnlijk!
 

Rick1617899545

Geliefde act
20 nov 2014
1.655
814
Ik was ook bezig met mijn tekstje, haha. In Extremo mag echt wel terugkomen (heb ik ook niet ech ttwijfel over). Limp Bizkit zou ik hooguit willen zien voor jeugdsentiment. Dat heb ik vroeger echt veel gedraaid... Lacuna Coil is ook mooi. Het zijn wel weer allemaal kanshebbers voor Alcatraz waarschijnlijk!
Allemaal, behalve de band die ik graaag zou zien; Avantasia
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken