Graspop Metal Meeting 2022 – Nieuws en Geruchten

Special Monkey

Sunset slot
13 apr 2021
2.041
2.671
Veertig euro voor een treinrit je naar Berlijn? Ben benieuwd hoe dat in godesnaam kan. Volgens mij betaal je vanaf waar ik ga zeventig euro ofzo. Moet dat wel goed uitzoeken, overigens want ga zelf volgend jaar ook op citytrip naar Berlijn (ter navolging op het concert van Foo Fighters op Flughafen Tempelhof). Waar ligt dat verschil in prijs dan in godesnaam aan?

De treinrit naar Berlijn gaat ook +- 70 euro kosten, aangezien ik de tussenstop maak in Dortmund.

De treinrit terug naar België zou 40 euro kosten. Dat is dan van Berlijn naar Hasselt met tussenstops in Keulen en Luik. Ik vertrek dan om 12u45. Andere tijdstippen gaan ook richting de 70 à 80 euro.

Ik kijk wel naar de prijzen van dit jaar, voor volgend jaar juni kan ik nog niks boeken. En altijd incognito zoeken ;)
 

MetalLimbo

Subheadliner
22 nov 2017
3.652
5.116
Top dat je dit weer gedaan hebt! Liep zelf wat achter met de lijst bijwerken. Vltimas ben ik erg blij mee, Marching On vind ik een fantastisch nummer en die moet ik echt nog eens live horen. Zelfde hoop ik voor Gaahl's Wyrd, hij is iig weer op pad dus dat is goed.
Geen probleem, vind het ook gewoon zelf een leuke manier om het festivalgevoel een beetje levendig te houden, zo'n poster blijft toch altijd tot de verbeelding spreken. ?
Het kostte wel even wat werk in het begin, maar nu kan ik het steeds heel eenvoudig en snel aanpassen, zeker nu ook het uploaden van plaatjes op de vernieuwde site een stuk gemakkelijker is geworden. ;)
 

Special Monkey

Sunset slot
13 apr 2021
2.041
2.671
Bij de annulatie van dit jaar liet Graspop doorschemeren dat er misschien iets in september zou gedaan worden.
De recentste post op sociale media doet vermoeden dat dat niet doorgaat.

Unfortunately you won’t be able to purchase merch at the Holy Grounds this year, but we’ve got you covered! Head over to our popup shop to get your #GMM21 swag!
?
?

Check it out here: http://bit.ly/GMM21_PopUP
 

won666

Support act
17 mei 2019
1.177
1.239
Ik ben al een tijdje niet meer op dit forum geweest, want had niet door dat er een nieuw forum was.
Heb juiste alle posts eens gelezen en er één ding dat ik op wil reageren.
Iemand had eens schema gemaakt voor de eventuele donderdag (maar vind de post niet direct terug).
Was dacht ik
18 h 40 - 19 h 40: Gojira
19 h 40 - 21 h 10: Volbeat
21 h 20 - 22 h 30: FFDP
22 h 45 - 00 h 45: Iron Maiden
--> Ik wou een opmerking maken:
1. Volbeat speelt minstens 90 minuten, 80 lijkt me wat raar en zeker niet op MS2, lijkt me wat raar na hun headlineslot in 2018.
2. Iron Maiden speelt bijna altijd van 21 h tot 23 h. Is een uitdrukkelijke wens van de band zelf. In 2018 speelde Parkway Drive ook nog na Iron Maiden (en Ayreon in de tent).


Ohja en nog iets klein: Mercyful Fate speelt enkel in het donker las ik hier. Wel, vergeet niet dat er ook nog steeds een marquee is! :)
 
  • Leuk
Waarderingen: duck en Joslittel

MetalLimbo

Subheadliner
22 nov 2017
3.652
5.116
Ik ben al een tijdje niet meer op dit forum geweest, want had niet door dat er een nieuw forum was.
Heb juiste alle posts eens gelezen en er één ding dat ik op wil reageren.
Iemand had eens schema gemaakt voor de eventuele donderdag (maar vind de post niet direct terug).
Was dacht ik
18 h 40 - 19 h 40: Gojira
19 h 40 - 21 h 10: Volbeat
21 h 20 - 22 h 30: FFDP
22 h 45 - 00 h 45: Iron Maiden
--> Ik wou een opmerking maken:
1. Volbeat speelt minstens 90 minuten, 80 lijkt me wat raar en zeker niet op MS2, lijkt me wat raar na hun headlineslot in 2018.
2. Iron Maiden speelt bijna altijd van 21 h tot 23 h. Is een uitdrukkelijke wens van de band zelf. In 2018 speelde Parkway Drive ook nog na Iron Maiden (en Ayreon in de tent).


Ohja en nog iets klein: Mercyful Fate speelt enkel in het donker las ik hier. Wel, vergeet niet dat er ook nog steeds een marquee is! :)
Van 19:40 tot 21:10 zijn 90 minuten. ;)
En Volbeat kan best op MS2, er zijn wel eerder bands 'gedegradeerd' van headliner tot subheadliner of lager (bv. Judas Priest, Avenged Sevenfold, Limp Bizkit, Marilyn Manson, Twisted Sister, Alice Cooper, en voor komend jaar ook Deep Purple).
Ik denk niet dat Volbeat tot het rijtje namen behoort dat altijd verzekerd is van een plek op de bovenste rij van het affiche (zoals o.a. Iron Maiden, Rammstein, Guns N' Roses, Black Sabbath of, mocht het ooit zover komen, Metallica).
Als Volbeat alsnog komt volgend jaar zou dat ook nog als headliner van de vrijdag kunnen, waarschijnlijk ten koste van Faith No More dus.
Wie headliner is en wie niet is gewoon een kwestie van vraag en aanbod, logistieke en andere bijzondere redenen (zie ook constructies Judas Priest/Korn en Aerosmith/Deep Purple, en in 2017 Scorpions/Evanescence).
 

MetalLimbo

Subheadliner
22 nov 2017
3.652
5.116
volbeat zou in 2020 op hellfest en download ook geen headliner zijn. mijn voorgevoel is nog steeds dat de scorpions de 4de headliner wordt. (al zijn de headliners dan wel erg old skool).
Scorpions zou voor mij toch wel aardig uit de lucht komen vallen.
Ik zie die eerlijk gezegd altijd een beetje als een 'back-up headliner', die nog kan worden opgetrommeld bij late afmeldingen of als de spoeling van beschikbare headliners dun is.
Dat laatste lijkt me voor volgend jaar zeker niet het geval, eerder juist het tegenovergestelde, keus teveel.
 

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.179
10.528
Scorpions zou voor mij toch wel aardig uit de lucht komen vallen.
Ik zie die eerlijk gezegd altijd een beetje als een 'back-up headliner', die nog kan worden opgetrommeld bij late afmeldingen of als de spoeling van beschikbare headliners dun is.
Dat laatste lijkt me voor volgend jaar zeker niet het geval, eerder juist het tegenovergestelde, keus teveel.
Nou precies! Met zoveel extra keuze dat HellFest zelfs voor 2 weekenden gaat zou The Scorpions echt een forse tegenvaller zijn voor mij. Faith no More vind ik al een vrij zwakke keuze (gelukkig zijn er andere die dit wel leuk vinden) maar met The Scorpions erbij is het echt niet veel.
 

won666

Support act
17 mei 2019
1.177
1.239
Van 19:40 tot 21:10 zijn 90 minuten. ;)
En Volbeat kan best op MS2, er zijn wel eerder bands 'gedegradeerd' van headliner tot subheadliner of lager (bv. Judas Priest, Avenged Sevenfold, Limp Bizkit, Marilyn Manson, Twisted Sister, Alice Cooper, en voor komend jaar ook Deep Purple).
Ik denk niet dat Volbeat tot het rijtje namen behoort dat altijd verzekerd is van een plek op de bovenste rij van het affiche (zoals o.a. Iron Maiden, Rammstein, Guns N' Roses, Black Sabbath of, mocht het ooit zover komen, Metallica).
Als Volbeat alsnog komt volgend jaar zou dat ook nog als headliner van de vrijdag kunnen, waarschijnlijk ten koste van Faith No More dus.
Wie headliner is en wie niet is gewoon een kwestie van vraag en aanbod, logistieke en andere bijzondere redenen (zie ook constructies Judas Priest/Korn en Aerosmith/Deep Purple, en in 2017 Scorpions/Evanescence).
Sorry, het was waarschijnlijk dan 19 h 50 - 21 h 10. Dus een uur en 20 minuten. Het kwam er op neer dat ik op 80 minuten uitkwam.
Voor de rest hebt u best wel een punt ook wel.
 
  • Leuk
Waarderingen: MetalLimbo

won666

Support act
17 mei 2019
1.177
1.239
Maar Volbeat en Faith No More op respectieve MS1 en MS2 headliner zie ik eigenlijk nog wel gebeuren voor die vrijdag. En misschien Nightwish dan nog met Iron Maiden op donderdag. Op zaterdag Judas Priest en Korn. Op zondag Aerosmith en Deep Purple.


Ik wil trouwens ook al een voorgevoel van mezelf de wereld insturen voor 2023. Ik denk dat Motley Crue dan naar Europa gaat komen. In 2009 heeft de organisator van Graspop wel gezegd nooit meer, maar op 14 jaar tijd kan er natuurlijk veel veranderen. Als daar dan nog Metallica wordt aangeplakt (financieel kan Graspop dat aan dus hangt puur van de band zelf af of ze eerder Werchter verkiezen of gewoon geen festival tour doen) dan is er al een mooie solide basis denk ik voor 2023.


Maar eerst 2022 (en 2021) zien te overleven ...
 

xydroh

Headliner
22 okt 2018
5.457
4.619
Als metallica naar België komt dan is dat Werchter. De connectie tussen die 2 is gewoon veel te sterk.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.037
6.078
Als metallica naar België komt dan is dat Werchter. De connectie tussen die 2 is gewoon veel te sterk.
die kans neem ik aan is heel groot.

ik verwacht wel heel wat festival gigs van ze.
ik denk RW en Roskilde bijvoorbeeld.
Daarnaast vraag ik me af of RaR/RiP mogelijk is, of net te vroeg voor de europese tourleg.

en ik vraag me af of ze Greta van Fleet meenemen als support, of dat Greta van Fleet op eigen initiatief door op tour komt?
 

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.590
11.191
Ik wil weer namen hebben... Maar goed, dat zal vast nog even duren, dus ik gooi even een ander balletje op. Hoe hoog achten jullie de kans op een gezamenlijke tour van, ik zeg..., Gojira en Avatar? Dat lijkt me echt een fantastische combinatie.
 

joris313

Gouden Tip
28 nov 2019
259
159
Nieuwe namen voor Jera On Air, zitten denk ik wat dingen tussen die wel naar Graspop komen, maar ook wat acts die misschien geschikter zijn voor Rock Werchter. Zelf ben ik in ieder geval wel blij met de herbevestiging van Killswitch Engage, de kans dat zij nu naar Graspop komen is denk ik wel echt heel groot. Clowns vind ik zelf ook wel een erg leuke punkband, is me onlangs aangeraden door een vriend van me. Mocht iemand nog op zoek zijn naar een leuke punkband kan ik hen zeker aanraden!

1622026865372.png
 

Rockbeer

Sunset slot
6 okt 2016
2.522
3.024
Rock Am Ring heeft ook weer van zich laten horen. De derde headliner daar is Muse. Deze band lijkt me op het eerste gezicht meer iets voor Rock Werchter natuurlijk.

Verder onder meer toegevoegd: Bullet For My Valentine, Deftones, Devin Townsend.
 
  • Leuk
Waarderingen: MetalLimbo

xydroh

Headliner
22 okt 2018
5.457
4.619
Nieuwe namen voor Jera On Air, zitten denk ik wat dingen tussen die wel naar Graspop komen, maar ook wat acts die misschien geschikter zijn voor Rock Werchter. Zelf ben ik in ieder geval wel blij met de herbevestiging van Killswitch Engage, de kans dat zij nu naar Graspop komen is denk ik wel echt heel groot. Clowns vind ik zelf ook wel een erg leuke punkband, is me onlangs aangeraden door een vriend van me. Mocht iemand nog op zoek zijn naar een leuke punkband kan ik hen zeker aanraden!

Bekijk bijlage 270
boysetsfire, crossfaith, walls of jericho, while she sleeps, eskimo callboy, terror, neck deep, knocked loose, bad religion, mooie lineup
 

MetalLimbo

Subheadliner
22 nov 2017
3.652
5.116
Toch weer een goede handvol kunnen toevoegen: Bullet For My Valentine, Crossfaith, Stake, Dream State, Anti-Flag, Suicide Silence, Silverstein.

Eerder hadden we al bevestigd: (Volbeat,) Korn, Airbourne, The Offspring, Deftones, Devin Townsend, Killswitch Engage, Bury Tomorrow, While She Sleeps, Stick To Your Guns, August Burns Red, Of Mice & Men, Good Riddance, Black Veil Brides, Boston Manor, Fire From The Gods, Spiritbox.

Ontbreekt nog steeds best veel uit de punk-/'core'-hoek, die op Jera (hadden) kunnen staan: Dropkick Murphies, A Day To Remember, Enter Shikari, Thy Art Is Murder, Slapshot, Deez Nuts, Creeper, Chelsea Grin, Northlane, Crystal Lake, Wage War, Motionless In White.
 
Laatst bewerkt:

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.179
10.528
Toch weer een goede handvol kunnen toevoegen: Bullet For My Valentine, Crossfaith, Stake, Dream State, Anti-Flag, Silverstein.

Eerder hadden we al bevestigd: (Volbeat,) Korn, Airbourne, The Offspring, Deftones, Devin Townsend, Killswitch Engage, Bury Tomorrow, While She Sleeps, Stick To Your Guns, August Burns Red, Of Mice & Men, Good Riddance, Black Veil Brides, Boston Manor, Fire From The Gods, Spiritbox.

Ontbreekt nog steeds best veel uit de punk-/'core'-hoek, die op Jera (hadden) kunnen staan: Dropkick Murphies, A Day To Remember, Enter Shikari, Thy Art Is Murder, Slapshot, Deez Nuts, Creeper, Suicide Silence, Chelsea Grin, Northlane, Crystal Lake, Wage War, Motionless In White.
Wage War hadden we geloof ik al toch? Suicide Silence staat toch ook op Jera?
 

MetalLimbo

Subheadliner
22 nov 2017
3.652
5.116
Wage War hadden we geloof ik al toch? Suicide Silence staat toch ook op Jera?
Ik kan Wage War toch nergens terugvinden?
Ze komen wel in februari/maart naar Europa in een tourtje met I Prevail en Dream State, misschien dat je dat in gedachten hebt?

Suicide Silence heb ik inderdaad over het hoofd gezien.. ?
 

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.179
10.528
Ik kan Wage War toch nergens terugvinden?
Ze komen wel in februari/maart naar Europa in een tourtje met I Prevail en Dream State, misschien dat je dat in gedachten hebt?

Suicide Silence heb ik inderdaad over het hoofd gezien.. ?
Ja je hebt gelijk. Heb mijn laatste lijstje nog even teruggezocht en stond daar inderdaad niet op.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken