Dag beste kijkers,
Nu begint het ingewikkelder te worden... Waar zijn we zeker van. En waar zijn we minder zeker van?
Woensdag tot zaterdag zijn de warmste dagen.
Bijna geen wind. (volgens 1 bron dat vrijdag iets minder warm geeft. Is dat ook de dag zonder wind. pufpufpuf. Dranktenten zullen het goed doen. Hopelijk is er lekkere ijscrème.
Zondag koelt het af, maandag koelt het nog meer af. Beide sites of app zeggen voor zondag 25 en 23 graden en 21 19 en 18 graden voor maandag.
zondag en maandag zijn de temperaturen nog heel onzeker. (Zie grafiek meteo) Het kan in beide gevallen nog kouder dan ik heb aangegeven. Maar ik heb zelfs ergens 33 graden gezien voor zaterdag.
Al bij al, de gemiddelde voor woensdag tot zaterdag liggen tussen 27 en 30. Met woensdag en zaterdag de warmste dagen. Of volgens een andere bron woensdag en vrijdag.
Als je woensdagnacht en maandagmorgen meetelt. Zijn die nachttemperaturen 13 graden. De andere nachten kan het afkoelen tot 16, 19 of zelfs boven de 20 graden afkoelen van zaterdag op zondag.
Ik durf wedden dat er zondag op maandagnacht wel een restant van een onweer valt of maw mss een verloren buitje. Warmteonweer. Wie zal het zeggen.
Kortom: Hoe vroeger de warmste dag valt, hoe sneller het mss zaterdag een beetje, wss zondag en maandag kan afkoelen.
Morgen wss en hopelijk een iets minder uitgebreid weerbericht. Laat maar weten als je dit te lang vond.
Morgen zijn we er weer met meer weer.
Edit: Straks heb je nog gelijk Angela met je 37 graden. Maar hoogstwaarschijnlijk en hopelijk niet.
Edit edit: Vandaag toevallig op de radio gehoord dat het in Spanje de warmste voorzomerdag, met 40 graden. En volgende week 43 graden. Mijn broer woont in Spanje. Maar goed dat het bij die westenwind blijft. Hoe warm zou het anders zijn.