Graspop Metal Meeting 2022 – Nieuws en Geruchten

jonasvh

Geliefde act
15 okt 2019
1.749
2.429
Een vraag over vervoer. Wij overnachten in Corby ring Lommel. Iemand een idee wat er qua vervoer mogelijk is? Buiten met eigen vervoer gaan. Een mogelijkheid is om naar Metal Town te rijden met de auto en daar in een shutle bus te stappen. De vraag is of de poslbandjes ook worden gecontroleerd?
In Metal Park controleren ze wel degelijk de bandjes. Metal Town heb ik geen ervaringen mee.
 

jonasvh

Geliefde act
15 okt 2019
1.749
2.429
Tevens las ik dat er pendelbussen van metal-town naar het festival terrein gaan.
Zijn deze voor alle metal-town bewoners en hoe vaak rijden die ?
Vroeger waren er inderdaad pendelbussen tussen Dessel en de weide, die ook stopten aan Metal Town, maar ik dacht te verstaan dat er nu enkel nog pendelbussen rijden van Mol station naar de weide en dat deze niet via Dessel of Metal Town rijden.
Volgens mij rijden die pendelbussen wel nog hoor. Het is nl. een door Graspop-georganiseerde-camping. Het zou me verwonderen dat ze hun publiek dan zo in de steek laten. Ik vergelijk nogmaals met Metal Park (met Town heb ik geen ervaringen maar ik vermoed dat het gelijklopend zal zijn). Om de 20 minuten is er een shuttlebus, die in één rechte lijn naar de festivalweide en terug gaat. Dus ja, het is voor alle gasten op Metal Town. De bus blijft in de middag meestal wel wachten tot er een goeie lading op de bus zit, dus hou hier rekening mee als je zeker op tijd op de weide wilt staan voor een must-see band. 's avonds na de headliner zijn er ook genoeg pendelbussen terug. Deze zitten dan meestal wel overvol maar de bussen volgen wel redelijk snel op elkaar. Enkele minuutjes wachten en daar is de volgende al. :)
 

xydroh

Headliner
22 okt 2018
5.444
4.598
Rocklahoma 2022 poster

Dit festival is van de week aangekondigd, vond het wel grappig dat al hun headliners bij ons op de zaterdag staan.
sommige van die amerikaanse bands mogen echt eens meer naar europa komen, Bad omens onder andere heb ik nog steeds niet live kunnen zien.
 
  • Leuk
Waarderingen: PreFXDesigns

Simoni

Gouden Tip
1 jun 2022
391
555
Volgens mij rijden die pendelbussen wel nog hoor. Het is nl. een door Graspop-georganiseerde-camping. Het zou me verwonderen dat ze hun publiek dan zo in de steek laten. Ik vergelijk nogmaals met Metal Park (met Town heb ik geen ervaringen maar ik vermoed dat het gelijklopend zal zijn). Om de 20 minuten is er een shuttlebus, die in één rechte lijn naar de festivalweide en terug gaat. Dus ja, het is voor alle gasten op Metal Town. De bus blijft in de middag meestal wel wachten tot er een goeie lading op de bus zit, dus hou hier rekening mee als je zeker op tijd op de weide wilt staan voor een must-see band. 's avonds na de headliner zijn er ook genoeg pendelbussen terug. Deze zitten dan meestal wel overvol maar de bussen volgen wel redelijk snel op elkaar. Enkele minuutjes wachten en daar is de volgende al. :)
Op de website staat toch het volgende :

 

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.147
7.350
Misschien dat dit al heel lang zo is, maar zag dat de map in de app nu een interactieve map is waar je kan inzoomen en dingen aanklikken. Is zo een stuk duidelijker waar alles is dan met de andere map

Zie nu ook dat er 2 luggage check points zijn? 1 aan de onderkant bij de Europalaan en 1 richting het festivalterrein. Is dit altijd zo geweest?
 

xydroh

Headliner
22 okt 2018
5.444
4.598
Misschien dat dit al heel lang zo is, maar zag dat de map in de app nu een interactieve map is waar je kan inzoomen en dingen aanklikken. Is zo een stuk duidelijker waar alles is dan met de andere map

Zie nu ook dat er 2 luggage check points zijn? 1 aan de onderkant bij de Europalaan en 1 richting het festivalterrein. Is dit altijd zo geweest?
voor zover ik herinner was dit ook al zo de 2 vorige edities
 
  • Leuk
Waarderingen: Loek123

xydroh

Headliner
22 okt 2018
5.444
4.598
die proximus live player is toch echt ondermaatse kwaliteit. Ik merk toch als ik live performances opnieuw wil zien van bands die ik zag op graspop dat ik gewoon hun optreden op hellfest opzoek en die herbekijk in de plaats.
 
  • Leuk
Waarderingen: Pauly Robin

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.147
7.350
die proximus live player is toch echt ondermaatse kwaliteit. Ik merk toch als ik live performances opnieuw wil zien van bands die ik zag op graspop dat ik gewoon hun optreden op hellfest opzoek en die herbekijk in de plaats.
Door deze comment maar weer eens op de proximus website gaan kijken.
Daar kwam ik dit artikel tegen dat vandaag is gepost:
https://www.proximus.be/pickx/nl/22...tivals-in-de-problemen-slaan-handen-in-elkaar
Volgens hen komen Faith No More en Aerosmith nog gewoon, ben benieuwd waar die spelen
 
  • Leuk
Waarderingen: Simoni

Simoni

Gouden Tip
1 jun 2022
391
555

thebarfly

Playlistbediener
26 jun 2019
14
13
Op de website staat toch het volgende :


Maar op de pagina van toegankelijkheid staat:

OP CAMPING METAL TOWN

Metal Town ligt een eind van het festivalterrein. Er zijn toegankelijke shuttlebussen tussen het festivalterrein en deze camping. In het badhuis op Metal Town zijn een aangepaste douche en toilet voorzien. De publieke gedeeltes van de camping zijn toegankelijk maar er is ter plaatse geen assistentie van Inter-medewerkers.

Dus...toch pendelbussen denk.
 
  • Leuk
Waarderingen: Simoni

Simoni

Gouden Tip
1 jun 2022
391
555
Maar op de pagina van toegankelijkheid staat:

OP CAMPING METAL TOWN

Metal Town ligt een eind van het festivalterrein. Er zijn toegankelijke shuttlebussen tussen het festivalterrein en deze camping. In het badhuis op Metal Town zijn een aangepaste douche en toilet voorzien. De publieke gedeeltes van de camping zijn toegankelijk maar er is ter plaatse geen assistentie van Inter-medewerkers.

Dus...toch pendelbussen denk.
Dan is het gokken welke van hun eigen pagina’s de correcte is… :p
 

Pauly Robin

Support act
18 jan 2016
973
1.004
Dag beste kijkers,
Vandaag 14 daagse buienradar dessel. Ik heb zin in andere weersvoorspellingen.
Woensdag, goe vur in den otto. Alhoewel het niet vurheet gaat zijn is 25 graden genoeg.
Donderdag kan volbeat opnieuw met 25 graden een poging doen om ring of fire te coveren. Maar je zal je door de bewolking niet zo vlug verbranden aan de ring.
Vrijdag gaat within temptation ice queen niet spelen want met nachttemperaturen van 14 graden en overdag opnieuw 25 graden is dat toch niet ijskoud.
Zaterdag gaan we het ijs breken met eisbrecher. Want mijn plaat speelt weer af 14 tot 25 graden.
Zondag kan het zijn dat deep purple smoke on the water speelt. Want dan verwachten we misschien een drupje water euhm... regen.
tot zo ver het weer.
Moren zijn we er weer met meer weer.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken