Graspop Metal Meeting 2021 – Nieuws en geruchten

lieven

Randprogramma
22 jul 2020
126
186
AC/DC is gewoonweg te groot voor festivals. Ze doen normaliter ook geen festivals..met uitzondering van Download 2010..wat hen veel duiten heeft gekost.
Geruchten gingen toen over een bedrag wat boven een 4 en 6 nullen zat, exclusief de speciale eisen.
Een apart podium (AC/dcStage) was speciaal voor hen opgezet..geen andere bands mochten daar spelen.
Denk er over na..dat je van alleen dat bedrag al 4 keer de grootste act kunt plaatsen die ooit op GMM heeft gestaan.
Waar denk je dat AC/DC in Belgie op het terrein van GMM stond..maar niet daadwerkelijk op het festival zelf?
Dit verkoopt uit..ook zonder voorprogramma. Je zou een dief van je eigen beurs zijn, als je nog een hoop bands er naast zet.

Ik was op Download in 2010 en je hebt 100% gelijk, erger nog eigenlijk maakten ze geen deel uit van het festival, ze stonden bijvoorbeeld niet vermeld in het programmaboekje en ook niet op officiële merchandising van het festival. Zo kon je festivalshirts kopen met op de ommezijde enkel de namen van de 2 andere headliners nl. rage against the machine en Aerosmith. Was wel een fantastisch festivalweekend, zag er voor het eerst Airbourne, Five finger death punch en Stonesour...
 

lieven

Randprogramma
22 jul 2020
126
186
'k Weet niet of er iemand al het interview met Ben Barbaud (organisator Hellfest) gelezen heeft in de Figaro, daarin is hij heel pessimistisch voor Hellfest 2021 en zal hij om niet financieel ten gronde te gaan al begin januari 2021 beslissen of het festival al of niet kan doorgaan !
https://www.lefigaro.fr/musique/ben-bardaud-patron-du-hellfest-le-risque-d-annuler-les-festivals-en-2021-est-important-20201001
 

PimSp

Geliefde act
15 dec 2014
1.424
629
Het nieuwe album Transitus is in ieder geval zeer vermakelijk, en vele nummers zitten dan ook al enkele weken ‘vast’ in mijn hoofd (Listen To My Story, Talk of the town, Get out! Now!, Hopelessly slipping away, This human equation).
Het voelt wel wat anders dan de ‘standaard’ Ayreon-albums, vooral thematisch (de bijbehorende graphic novel is wel een leuke, originele aanvulling), maar ook muzikaal (iets frivoler en meer ‘poppy’).
Ik had Get Out! Now! al eerder gehoord voor ik het album zelf gehoord had, mooie toevoeging ook, dat ie zomaar even Dee Snider erop heeft staan.
Gisteren tijdens het werk het album aangezet en het is inderdaad echt heerlijk!

Goede vraag ja! Check het interview met Arjen op zwaremetalen.com. Er stond/staat een nieuwe rij shows in de planning voor volgend jaar september. Na de vrolijke Eletric Castle shows zouden deze een stuk donkerder worden. Interessant!
Ik had helaas de Electric Castle shows moeten missen, had daar graag bij willen zijn. De show op GMM ook gemist omdat ik toen al vooraan stond voor Parkway. Al is Arjen daar wel een keer langsgelopen voor MS2. Nog even een snelle praat met hem kunnen maken. (Hij viel wel op, zo'n hippy tussen de zwarte kleren).
 

MetalLimbo

Subheadliner
22 nov 2017
3.608
5.008
Set Abominae wrote:
Het nieuwe album Transitus is in ieder geval zeer vermakelijk, en vele nummers zitten dan ook al enkele weken ‘vast’ in mijn hoofd (Listen To My Story, Talk of the town, Get out! Now!, Hopelessly slipping away, This human equation).
Het voelt wel wat anders dan de ‘standaard’ Ayreon-albums, vooral thematisch (de bijbehorende graphic novel is wel een leuke, originele aanvulling), maar ook muzikaal (iets frivoler en meer ‘poppy’).

Ik had Get Out! Now! al eerder gehoord voor ik het album zelf gehoord had, mooie toevoeging ook, dat ie zomaar even Dee Snider erop heeft staan.
Gisteren tijdens het werk het album aangezet en het is inderdaad echt heerlijk!
En niet te vergeten de gitaarsolo van Joe Satriani! :cool:
 

nikita

Geliefde act
27 okt 2018
1.630
3.242
RIP Eddie
"De legendarische gitarist Eddie Van Halen van de gelijknamige band is overleden na een lange strijd tegen keelkanker."

 

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.151
7.378
De nieuwe DevilDevriver klinkt ook tof is ook welkom.
Thanks, dat album had ik even gemist.
Ben hem meteen gaan luisteren, wat ik tot nu toe gehoord heb klinkt goed.
Dit is overigens Volume 1 van een dubbel album, geen idee wanneer het tweede deel komt maar zal niet lang duren neem ik aan.

Ook meteen even een interview gelezen met de zangerinterview

Hij heeft helaas niet veel positiefs te zeggen over een tour:
Dez: I got some terrible news this morning talking to a bunch of agents and managers that touring will absolutely not happen this year. Absolutely nothing until May, June, July of next year in the United States, if at all. I'm hearing that festivals overseas are possibly not going to happen until Fall 2021, if at all.

Ik verwacht ze dus niet op Graspop 2021, maar ze lijken me wel een goede kanshebber voor 2022. Hij kan niet wachten om weer op de festivals te staan volgens mij.
Zo verteld hij ook dat ze eigenlijk dit dubbel album een paar jaar eerder uit wilde brengen om vervolgens 3 jaar achter elkaar te touren. Maar ze moesten alles uitstellen wegens zijn vrouw die kanker had en toen dus de corona crisis. Ik verwacht dus wel dat als het weer mag dat ze zeker een keer op Graspop langs zullen komen 1 van de komende jaren.
 

TettenVogel

Support act
15 mrt 2016
796
0
Ach over een paar weken hebben we gelukkig
een vaccin!

Bron: Donald Trump

Klopt, javel zuipen.
Op GMM 21 moeten we aan de inkom van de festivalwei allemaal een shotje javel nemen. Samen tegen Corona.
 

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.541
11.016
Om terug te komen op de positie van Gojira. Op Mystic Festival (Polen) zijn ze headliner samen met Mercyful Fate en Judas Priest. Het kan dus wel. Zullen wel de kleinste headliner zijn, maar toch. Interessante ontwikkeling.
 

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.541
11.016
Sabaton aangekondigd voor Copenhell. Die blijven dus zeker nog een optie voor Graspop.

Edit: Kiss, Korn, Mercyful Fate, Down en The Hellacopters overigens ook, maar daar hebben we niet zoveel aan op die laatste naam na.
 

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.151
7.378
Sabaton aangekondigd voor Copenhell. Die blijven dus zeker nog een optie voor Graspop.

Edit: Kiss, Korn, Mercyful Fate, Down en The Hellacopters overigens ook, maar daar hebben we niet zoveel aan op die laatste naam na.
Wel op de vrijdag trouwens, dus Sabaton zal niet de vrijdag headliner worden op Graspop.
 

jaydee76

Gouden Tip
30 nov 2018
289
246
Wat vet zeg! Damn ik had mijn ticket tegen de oude prijs op Ticketswap vanwege de tegenvallende line-up voor 2020, nu moet ik er eentje tegen de nieuwe hogere prijs aanschaffen.
 

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.541
11.016
Kleine aanvulling uit de nieuwsbrief van Ticketmaster:
Er werd al even naar uitgekeken, maar in 2021 gaat het gebeuren. Dynamo Metalfest heeft niemand minder dan Amon Amarth weten te strikken als afsluiter op de zondag.

Verder zijn voor de 2021-editie al bevestigd Candlemass, Jinjer, Dress The Dead, Heaven Shall Burn en Firewind. Daar zullen de komende tijd nog meer namen aan worden toegevoegd!

Tickets zijn afgelopen zaterdag in de verkoop gegaan.
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.336
5.034
Kleine aanvulling uit de nieuwsbrief van Ticketmaster:

Er werd al even naar uitgekeken, maar in 2021 gaat het gebeuren. Dynamo Metalfest heeft niemand minder dan Amon Amarth weten te strikken als afsluiter op de zondag.

Verder zijn voor de 2021-editie al bevestigd Candlemass, Jinjer, Dress The Dead, Heaven Shall Burn en Firewind. Daar zullen de komende tijd nog meer namen aan worden toegevoegd!

Tickets zijn afgelopen zaterdag in de verkoop gegaan.
Jammer dat het in het Lowlands weekend valt.
 

@Marc

Sunset slot
13 dec 2016
2.394
1.081
Geen metal dus op LL ?

Jammer zat de afgelopen week aardig in de DOA stemming. Veel YouTube gekeken van de echte oude edities in de jaren 90..... zat er over te denken om weer een keer te gaan ?
 

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.541
11.016
Dat waren de edities waar ik graag bij had willen zijn, Marc! Toch iets te jong voor...
Ikzelf ga nu waarschijnlijk ook alleen de zondag voor (Amon Amarth en Jinjer) en ben dan de rest van de week in Engeland te vinden op ArcTanGent, want dat is echt een fenomenale line-up. Dynamo is echt een prachtfestival en hopelijk blijven ze nog lang doorgaan, anders sterven de grotere metalfestivals in Nederland echt uit. Misschien staat Dokk'em Open Air hier nog achter, maar dan houdt het ook wel op. Ook mooi hoe Dynamo Amon Amarth aankondigt:
Amon Amarth gaat Dynamo Metalfest 2021 op een spetterende manier afsluiten met veel vuurwerk en wapengekletter. Het is de enige headline-festivalshow van Amon Amarth in Nederland volgend jaar!
Da's niet zo bijzonder, toch?
 

@Marc

Sunset slot
13 dec 2016
2.394
1.081
ArcTanGent
Beetje Roadburn hoekje toch? Als je er van houdt dan volgens mij veel gave acts.

DOA was inderdaad legendarisch. Grappig om al die oude MTV en TMF reportages te zien op YouTube. Al die Amerikaanse bands wilden daar gewoon spelen. Bestond toen gewoon niet in de VS. Veel fantastische dingen daar gezien en meegemaakt. Mijn eerste keer daar was 1991.
 

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.541
11.016
ArcTanGent
Beetje Roadburn hoekje toch? Als je er van houdt dan volgens mij veel gave acts.

DOA was inderdaad legendarisch. Grappig om al die oude MTV en TMF reportages te zien op YouTube. Al die Amerikaanse bands wilden daar gewoon spelen. Bestond toen gewoon niet in de VS. Veel fantastische dingen daar gezien en meegemaakt. Mijn eerste keer daar was 1991.
Ja, beetje wel. Dacht dat ik dit maar eens zou proberen i.p.v. mis te grijpen bij Roadburn. Misschien in een later stadium nog een dagticket proberen te halen via TicketSwap.
Staan op ATG in ieder geval ontzettend veel namen die ik graag wil zien.

Goed om te horen. Kan ik me voorstellen. Voor veel bands ook de opening naar de Europese markt toe, heb ik van horen zeggen. Wanneer was je laatste keer?
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken