Graspop Metal Meeting 2021 – Nieuws en geruchten

saurus

Dagopener
4 feb 2019
663
863
prins wrote:
voor halloween geldt een beetje hetzelfde als blind guardian en ook avantasia, in duitsland zonder twijfel headliner (wacken) maar buiten duitsland ??? volgens mij hebben ze een keer alcatraz afgesloten (2jaar terug) met de pumpin united tour.

van mij mogen ze.

Dat gevoel krijg ik er inderdaad bij. Die gaan nooit (co-)headliner zijn op Graspop.

idd jammer genoeg niet want de pumpkins tour is een heel goede show met alle hits van de duitse legende! zeker welkom als co-headliner of dagafsluiter moet toch kunnen headliners om 21u en 23u en dan om 00.30u deze erna.
 

Rockbeer

Sunset slot
6 okt 2016
2.777
3.538
Morgen 13u een nieuwe lichting van Nova Rock. Ik verwacht er niet heel veel van, maar ik houd het in de gaten.
 

graspop20

Randprogramma
23 nov 2017
188
0
Dat korn in AFAS staat zegt weinig.
Korn staat met Gojira in AFAS..2 bands die in de huidige tijd beide populair zijn...Gojira zorgt ook voor aardig wat volk die avond.
Judas Priest heeft wel vaker geheadlined op graspop..maar dit keer komen ze waarsch met een speciale show of line up.
50 years of metal show...wellicht met oud leden ..Tim Owens?
 

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
13.258
13.605
Dat korn in AFAS staat zegt weinig.
Korn staat met Gojira in AFAS..2 bands die in de huidige tijd beide populair zijn…Gojira zorgt ook voor aardig wat volk die avond.
Judas Priest heeft wel vaker geheadlined op graspop..maar dit keer komen ze waarsch met een speciale show of line up.
50 years of metal show…wellicht met oud leden ..Tim Owens?
Gojira staat er niet... Die zijn weggehaald. Geen idee of ze nog terugkomen als support. Dat Judas Priest headliner is gaat niet op met hun huidige status, alleen de reputatie waar ze op teren is nog wel aardig. Na dit jaar moet je die ook niet meer laten headlinen.
 

Rockbeer

Sunset slot
6 okt 2016
2.777
3.538
Gojira komt in elk geval niet meer solo naar Zwolle. Kreeg bericht dat het geld geretourneerd gaat worden.
 

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
13.258
13.605
Gojira komt in elk geval niet meer solo naar Zwolle. Kreeg bericht dat het geld geretourneerd gaat worden.
Komt omdat Gojira mensen niet in onzekerheid wilde laten. Op zich een net gebaar. Ze zouden dus wel terug kunnen komen, maar ik weet niet of we dat echt kunnen verwachten.
 

Rockbeer

Sunset slot
6 okt 2016
2.777
3.538
Persoonlijk zie ik Gojira liever op Graspop dan als los concert. Maar dan moet er wel worden voldaan aan een voor mij belangrijke voorwaarde: ze moeten in het donker spelen. Het liefst afsluiter Main Stage 2 na Volbeat bijvoorbeeld. In 2019 stonden ze samen met In Flames in de zomerzon van 30+ graden. Na In Flames trok ik het niet meer in die brandende zon te staan helaas. + er is in het donker natuurlijk veel meer publieksinteractie dan overdag. En laten we eerlijk zijn: als er een band is die een weide in vuur en vlam kan zetten, dan is het Gojira wel. Veel meer dan Volbeat als je het mij vraagt ;-)
 

MetalLimbo

Subheadliner
22 nov 2017
3.919
5.755
Nog eens gekeken welke bands van het oude affiche nog 'open' staan, oftewel nog niet (definitief) afgeschreven zijn:
3 Doors Down
Airbourne
Amaranthe
Anti-Flag
Chelsea Grin
Creeper
Disturbed
Dream State
Enter Shikari
Exciter
Heathen
Motionless In White
Silverstein
Wednesday 13

Iemand een idee welke van deze namen nog een kans(je) maken om terug te keren, of welke we weg kunnen strepen?
Of zijn deze allemaal kansloos nu ze niet bij de grote worp laatst zaten?

Met name Airbourne en Amaranthe vind ik toch wel erg jammer, die hadden het dagprogramma van de donderdag voor mij toch wel een stuk interessanter/completer gemaakt.
 

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
13.258
13.605
NovaRock met nieuwe namen:
Please welcome: Sabaton, Puscifer, Hans Söllner & Band, Airbourne, From Ashes To New, Code Orange & Imminence!
Airbourne is dus wellicht wel een optie...
 

Rockbeer

Sunset slot
6 okt 2016
2.777
3.538
Het is het allemaal net niet op Nova Rock voor mij. De headliners zijn wel meer dan prima, maar dan heb je elke dag een vreselijke Duitse rapgroep erbij, veel te hoog op het affiche:
- Deichkind
- Alligatoah
- Bring Me The Horizon
- Seiler Und Speer
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.534
6.755
Airbourne, Sabaton en Puscifer zijn toch namen die zo op het GMM affiche kunnen.

Sowieso Airbourne en Puscifer al op de Hellfest-zaterdag
 

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
13.258
13.605
Nog eens gekeken welke bands van het oude affiche nog ‘open’ staan, oftewel nog niet (definitief) afgeschreven zijn:
3 Doors Down
Airbourne
Amaranthe
Anti-Flag
Chelsea Grin
Creeper
Disturbed
Dream State
Enter Shikari
Exciter
Heathen
Motionless In White
Silverstein
Wednesday 13

Iemand een idee welke van deze namen nog een kans(je) maken om terug te keren, of welke we weg kunnen strepen?
Of zijn deze allemaal kansloos nu ze niet bij de grote worp laatst zaten?

Met name Airbourne en Amaranthe vind ik toch wel erg jammer, die hadden het dagprogramma van de donderdag voor mij toch wel een stuk interessanter/completer gemaakt.
Anti-Flag is nog een optie. Staan op de zaterdag op Hellfest. Creeper staat 15 juni met Black Veil Brides in Budapest en tien dagen later in Duitsland, dus die houd ik ook nog wel open. Enter Shikari staat 26 juni in Duitsland op een festival. Zij doen dus wel festivals, dus die zouden ook nog kunnen komen. Exciter staat ook op de zaterdag op Hellfest, ook in dat weekend op Der Detze Rockt. Geen idee of die drie dagen achter elkaar willen spelen (stonden dit jaar op vrijdag). Dat is het eigenlijk wel...
 

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.790
8.764
Van mij mag Sabaton wel op de donderdag komen als ms2 afsluiter.
Motionless in White, Amaranthe en Disturbed mis wel van de oude line up. maar ik zie het niet gebeuren dat die nog aangekondigd worden

Airbourne zie ik nog wel komen aangezien ze op alle festivals in de buurt staan

Als SOAD en Sabaton zouden worden toegevoegd is voor mij de bovenkant van de line up echt stukken beter dan die van 2020 trouwens.
 

graspop20

Randprogramma
23 nov 2017
188
0
Sabaton zou van mij ook de Mainstage 1 af mogen sluiten op de dag van FNM.
M1 en M2 wisselen elkaar steeds af. Dus kan zeker
 

pisser

Gouden Tip
26 mrt 2019
297
80
ik hoop dat 3 doors down toch nog terug komt al verwacht ik dat niet. Vond het een leuke toevoeging namelijk. Zal er geen kaartje voor kopen maar maar zal het leuk vinden om ze eens live te zien. jeugd sentiment.

Voor de rest is van het rijtje nieuwe namen van Nova rock toch vooral SABATON en AIRBOURNE heel erg welkom!
Maar mocht Sabaton nu de headliner van de vrijdag worden (ipv SOAD) dan zou me dat toch wel tegenvallen.
 

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
13.258
13.605
ik hoop dat 3 doors down toch nog terug komt al verwacht ik dat niet. Vond het een leuke toevoeging namelijk. Zal er geen kaartje voor kopen maar maar zal het leuk vinden om ze eens live te zien. jeugd sentiment.

Voor de rest is van het rijtje nieuwe namen van Nova rock toch vooral SABATON en AIRBOURNE heel erg welkom!
Maar mocht Sabaton nu de headliner van de vrijdag worden (ipv SOAD) dan zou me dat toch wel tegenvallen.
Hier verwoordt je precies mijn gevoelens, overigens met alle bands die je noemt. Sabaton zou inderdaad jammer zijn als SOAD er dan niet staat, zeker omdat ze vorig jaar al zijn geweest. Al houdt het wel de trend in stand, omdat ze om de twee/drie jaar komen, maar inderdaad liever niet. Het zou wel een mooie opvulling zijn als afsluiter van een MS2 bijvoorbeeld.
 

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
13.258
13.605
airbourne zou ik niet op rekenen.
Die zijn op tour met maiden toch?
Klopt. Doen onder andere Arnhem aan met ze (hoe toepasselijk?). Daarover gesproken, die shows in Antwerpen en Arnhem zijn nog helemaal de verkoop niet ingegaan, terwijl op 7 mei al bekend is geworden dat ze plaats gaan vinden. Heel opmerkelijk.
Aan de andere kant, Airbourne staat ook gewoon op festivals waar Iron Maiden niet staat natuurlijk, dus een hele sterke indicator is het niet.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.534
6.755
De shows 16 juni Oostenrijk en 21 juni Portugal van Maiden zijn met Airbourne als support.
19 juni is enkel Within Temptation support van Maiden.
Daarbij dus 19 juni ook Airbourne op Hellfest.
In theorie, kunnen ze eigenlijk 17, 18 of 20 juni nog imo

Edit: en wat ook meespeelt, voor Antwerpen is nog geen support voor Maiden bekend gemaakt. Waar Airbourne wel al is bekend gemaakt voor Arnhem.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken