Graspop Metal Meeting 2021 – Nieuws en geruchten

xydroh

Headliner
22 okt 2018
5.914
5.340
Gezien alle opgesomde argumenten kan er welhaast geen andere conclusie zijn: SOAD is de 4e headliner.
En hoewel ik persoonlijk liever Nightwish gezien zou hebben, gun ik GMM en alle fans het langverwachte bezoek van SOAD van harte (en wil ik ze zelf toch ook wel eens heel graag zien).
In mijn ogen geeft die naam (samen met Aerosmith) het jubileumaffiche het cachet dat het verdient (4 namen van dat kaliber lijkt me niet realistisch).

Wel mag er naast Volbeat (wat mij betreft gewoon een prima headliner) nog een mooie subheadliner/afsluiter MS2 erbij van het kaliber Evanescence, Epica, Avenged Sevenfold, Ghost, Amon Amarth, Marilyn Manson, etc. (of misschien toch Nightwish?? ? ), hoewel ik ook weinig moeite zou hebben met het ‘promoveren’ van Gojira en/of Mastodon naar die positie/status.

Ik denk dat Ghost gaat trachten naar headlinerstatus te gaan eens het nieuw album er is, dat of een werchter passage lijken mij heel waarschijnlijk.
 

Joe

Sunset slot
22 feb 2016
3.370
2.712
Gezien alle opgesomde argumenten kan er welhaast geen andere conclusie zijn: SOAD is de 4e headliner.
En hoewel ik persoonlijk liever Nightwish gezien zou hebben, gun ik GMM en alle fans het langverwachte bezoek van SOAD van harte (en wil ik ze zelf toch ook wel eens heel graag zien).
In mijn ogen geeft die naam (samen met Aerosmith) het jubileumaffiche het cachet dat het verdient (4 namen van dat kaliber lijkt me niet realistisch).

Wel mag er naast Volbeat (wat mij betreft gewoon een prima headliner) nog een mooie subheadliner/afsluiter MS2 erbij van het kaliber Evanescence, Epica, Avenged Sevenfold, Ghost, Amon Amarth, Marilyn Manson, etc. (of misschien toch Nightwish??
1f609.svg
), hoewel ik ook weinig moeite zou hebben met het ‘promoveren’ van Gojira en/of Mastodon naar die positie/status.
Nightwish hun Antwerpen optreden is verplaatst naar een dikke maand voor Graspop.
Los van het feit dat ik die eerder als sub headliner zie niet echt haalbaar meer.
 

Koekdoos

Headliner
22 okt 2018
6.612
8.945
Set Abominae wrote:
Gezien alle opgesomde argumenten kan er welhaast geen andere conclusie zijn: SOAD is de 4e headliner.
En hoewel ik persoonlijk liever Nightwish gezien zou hebben, gun ik GMM en alle fans het langverwachte bezoek van SOAD van harte (en wil ik ze zelf toch ook wel eens heel graag zien).
In mijn ogen geeft die naam (samen met Aerosmith) het jubileumaffiche het cachet dat het verdient (4 namen van dat kaliber lijkt me niet realistisch).

Wel mag er naast Volbeat (wat mij betreft gewoon een prima headliner) nog een mooie subheadliner/afsluiter MS2 erbij van het kaliber Evanescence, Epica, Avenged Sevenfold, Ghost, Amon Amarth, Marilyn Manson, etc. (of misschien toch Nightwish?? ? ), hoewel ik ook weinig moeite zou hebben met het ‘promoveren’ van Gojira en/of Mastodon naar die positie/status.

Ik denk dat Ghost gaat trachten naar headlinerstatus te gaan eens het nieuw album er is, dat of een werchter passage lijken mij heel waarschijnlijk.

Ik zie Ghost nog niet zo snel naar Werchter gaan. Lijkt me toch meer een band die op Graspop blijft spelen.
 

graspop20

Randprogramma
23 nov 2017
188
0
De beste optie 'met de bevestigde namen' lijkt mij tot nu toe:
M1:Volbeat M2: Mercyfull Fate of Gojira
MF: King Diamond stond al eerder als M2 headliner. Bovendien beloven ze een gloednieuwe stageshow mee te brengen die GROTER zal zijn dan ooit (aldus GMM)
Gojira: De nieuwe generatie metal bands grijpt de macht (aldus GMM)
?? and Faith no More.
Priest en Korn
Aerosmith en DeepPurple?/Offspring?
Deep Purple is qua naam minstens zo groot als Aerosmith..maar ik weet niet of de heren nog weten te boeien?
Offspring is een 'relatief' energieke band...waardoor dit niet zou misstaan als afwisseling tussen DP en AS.
 

Rockbeer

Sunset slot
6 okt 2016
2.777
3.538
Meer mensen last van een kapotte Clashfinder? Die hele site lijkt eruit te liggen al een hele dag.
 

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.790
8.764
Als SOAD de laatste headliner is, wanneer verwachten jullie dan de aankondiging? Zou die pas komen op 26 oktober bij het begin van de kaartverkoop of denken jullie dat we dit al eerder kunnen verwachten?
Aangezien SOAD hun hele tour al heeft aangekondigd neem ik aan dat de vertraging niet vanuit SOAD komt, maar dat ze deze band willen gebruiken om de ticketverkoop een boost te geven?
 

Koekdoos

Headliner
22 okt 2018
6.612
8.945
Als SOAD de laatste headliner is, wanneer verwachten jullie dan de aankondiging? Zou die pas komen op 26 oktober bij het begin van de kaartverkoop of denken jullie dat we dit al eerder kunnen verwachten?
Aangezien SOAD hun hele tour al heeft aangekondigd neem ik aan dat de vertraging niet vanuit SOAD komt, maar dat ze deze band willen gebruiken om de ticketverkoop een boost te geven?

Dan eerder 19 oktober al. Mensen met ticket voor 2020 hebben voorrang op ticketverkoop vanaf die datum om evt te ruilen.
 

prins

Dagopener
9 nov 2019
578
711
19 okt. is op maandag, ik verwacht die donderdag of vrijdag ervoor, dat de headliner(SOAD) bekend is. ivm omruilen dagtickets.
 

graspop20

Randprogramma
23 nov 2017
188
0
Heeft er iemand aandelen in 'clashfinder'?
Jezus..het gaat meer over Clashfinder dan het festival zelf.
CHANNEL ZERO heeft een 30jarig-jubileum, dus vink die ook alvast maar aan voor Graspop.
De laatste keer dat ze er stonden, waren ze gezamelijke headliner met Soulfly en Slash.
Zou ook een goede strategie zijn om de 'opening' voor SOAD nog te houden.
Als SOAD ergens anders meer kan verdienen, heeft GMM CHANNEL ZERO nog altijd als backup.
Je ziet in meer landen dat ze bands uit eigen land promoveren tot headliner.
Duitsland (Bohse Onkelz, Die toten Hozen) UK (Biffy Clyro) Frankrijk (Trust)
Ik zou het wel oke vinden als ze een grote show meenemen.
 

Koekdoos

Headliner
22 okt 2018
6.612
8.945
Heeft er iemand aandelen in ‘clashfinder’?
Jezus..het gaat meer over Clashfinder dan het festival zelf.
CHANNEL ZERO heeft een 30jarig-jubileum, dus vink die ook alvast maar aan voor Graspop.
De laatste keer dat ze er stonden, waren ze gezamelijke headliner met Soulfly en Slash.
Zou ook een goede strategie zijn om de ‘opening’ voor SOAD nog te houden.
Als SOAD ergens anders meer kan verdienen, heeft GMM CHANNEL ZERO nog altijd als backup.
Je ziet in meer landen dat ze bands uit eigen land promoveren tot headliner.
Duitsland (Bohse Onkelz, Die toten Hozen) UK (Biffy Clyro) Frankrijk (Trust)
Ik zou het wel oke vinden als ze een grote show meenemen.

Ondertussen drie berichtjes over clashfinder...

Was Channel Zero in die tijd niet ook als noodgreep, omdat er een headliner annuleerde of iets dergelijks.
Het lijkt me niet dat Channel Zero een headliner is voor Graspop. Dat gaan ze niet doen als je van Iron Maiden, Aerosmith, Judas Priest en Faith No More terugvalt op Aerosmith, Judas Priest, Volbeat en Channel Zero. Daar gaan maar weinig mensen blij mee zijn.
 

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.790
8.764
graspop20 wrote:
Heeft er iemand aandelen in ‘clashfinder’?
Jezus..het gaat meer over Clashfinder dan het festival zelf.
CHANNEL ZERO heeft een 30jarig-jubileum, dus vink die ook alvast maar aan voor Graspop.
De laatste keer dat ze er stonden, waren ze gezamelijke headliner met Soulfly en Slash.
Zou ook een goede strategie zijn om de ‘opening’ voor SOAD nog te houden.
Als SOAD ergens anders meer kan verdienen, heeft GMM CHANNEL ZERO nog altijd als backup.
Je ziet in meer landen dat ze bands uit eigen land promoveren tot headliner.
Duitsland (Bohse Onkelz, Die toten Hozen) UK (Biffy Clyro) Frankrijk (Trust)
Ik zou het wel oke vinden als ze een grote show meenemen.

Ondertussen drie berichtjes over clashfinder…

Was Channel Zero in die tijd niet ook als noodgreep, omdat er een headliner annuleerde of iets dergelijks.
Het lijkt me niet dat Channel Zero een headliner is voor Graspop. Dat gaan ze niet doen als je van Iron Maiden, Aerosmith, Judas Priest en Faith No More terugvalt op Aerosmith, Judas Priest, Volbeat en Channel Zero. Daar gaan maar weinig mensen blij mee zijn.
Even voor de duidelijkheid, als er nog een headliner moet komen dan is deze band dus groter dan Faith No More.
Channel Zero gaat echt niet als headliner staan boven FNM. Het mag dan wel niet je ding zijn (ik heb er ook niets mee) maar het is geen kleine band

Het zou totaal niet logisch zijn om te communiceren: de topper van de vrijdag maken we later bekend, en dan aan te komen met Channel Zero als headliner van de dag
 

Koekdoos

Headliner
22 okt 2018
6.612
8.945
Channel Zero gaat echt niet als headliner staan boven FNM. Het mag dan wel niet je ding zijn (ik heb er ook niets mee) maar het is geen kleine band

Los van dat verhaal met headliner uit nood had ik er eigenlijk nog nooit van gehoord...
:lol:
 

saurus

Dagopener
4 feb 2019
663
863
Heeft er iemand aandelen in ‘clashfinder’?
Jezus..het gaat meer over Clashfinder dan het festival zelf.
CHANNEL ZERO heeft een 30jarig-jubileum, dus vink die ook alvast maar aan voor Graspop.
De laatste keer dat ze er stonden, waren ze gezamelijke headliner met Soulfly en Slash.
Zou ook een goede strategie zijn om de ‘opening’ voor SOAD nog te houden.
Als SOAD ergens anders meer kan verdienen, heeft GMM CHANNEL ZERO nog altijd als backup.
Je ziet in meer landen dat ze bands uit eigen land promoveren tot headliner.
Duitsland (Bohse Onkelz, Die toten Hozen) UK (Biffy Clyro) Frankrijk (Trust)
Ik zou het wel oke vinden als ze een grote show meenemen.

Onlangs zelf gezegd door Franky (de zanger) dat ze allicht niet op graspop staan dus zeker niet als headliner.
Aangezien ze zelf aangeven als belgische band tussen al die internationale topbands de verwachtingen te hoog gegrepen zijn.
En om de mainstage te openen hebben ze ook geen intresse.
Hoewel ze het wel degelijk verdienen om er te staan hoor in de late namiddag mogen ze van mij gerust op de mainstage staan.
 

Koekdoos

Headliner
22 okt 2018
6.612
8.945
graspop20 wrote:
Heeft er iemand aandelen in ‘clashfinder’?
Jezus..het gaat meer over Clashfinder dan het festival zelf.
CHANNEL ZERO heeft een 30jarig-jubileum, dus vink die ook alvast maar aan voor Graspop.
De laatste keer dat ze er stonden, waren ze gezamelijke headliner met Soulfly en Slash.
Zou ook een goede strategie zijn om de ‘opening’ voor SOAD nog te houden.
Als SOAD ergens anders meer kan verdienen, heeft GMM CHANNEL ZERO nog altijd als backup.
Je ziet in meer landen dat ze bands uit eigen land promoveren tot headliner.
Duitsland (Bohse Onkelz, Die toten Hozen) UK (Biffy Clyro) Frankrijk (Trust)
Ik zou het wel oke vinden als ze een grote show meenemen.

Onlangs zelf gezegd door Franky (de zanger) dat ze allicht niet op graspop staan dus zeker niet als headliner.
Aangezien ze zelf aangeven als belgische band tussen al die internationale topbands de verwachtingen te hoog gegrepen zijn.
En om de mainstage te openen hebben ze ook geen intresse.
Hoewel ze het wel degelijk verdienen om er te staan hoor in de late namiddag mogen ze van mij gerust op de mainstage staan.

Misschien dan iets voor Alcatraz?
 

Rockbeer

Sunset slot
6 okt 2016
2.777
3.538
Ik ga het toch de ether in slingeren. Het is gewoon een gedachte, niets meer en niets minder.

De reden van de nog niet bekende headliner is niet dat ze System Of A Down nog willen toevoegen op een gewenst moment. Maar wel AC/DC. SOAD is tenslotte al voor veel festivals gekend en AC/DC begint weer wat te borrelen.

 

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.790
8.764
Ik denk niet dat AC/DC een betaalbare optie is, vooral niet met de line up die er nu al staat.
Als ze ooit komen (wat ik betwijfel) zou het denk ik niet logisch zijn om ze nu te boeken, voor een editie die al bijna uitverkocht is

Had AC/DC ook niet een dingetje dat ze alleen op festivals spelen waar ze een eigen stage hebben? Dat zie ik ook niet gebeuren. Zeker niet op de vrijdag, op de donderdag zou dat dan logischer zijn geweest.

Als ze zouden komen zou het waarschijnlijk eerder een los optreden zijn op de werchter of graspop weide. Zoals in 2015 en 2016
 

prins

Dagopener
9 nov 2019
578
711
helaas, mooi bedacht maar gaat niet gebeuren. het zou een giga stunt zijn als graspop nu met AC/DC komt, en geen ander festival zou ze hebben.
mochten ze gaan touren doen ze gewoon een stadion tour en geen festivals.
ga er vanuit dat het SOAD gaat worden.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken