Graspop Metal Meeting 2021 – Nieuws en geruchten

MetalLimbo

Subheadliner
22 nov 2017
3.589
4.940
nikita wrote:
Iemand de nieuwe Enslaved al gehoord, eergisteren gereleaset, eerste nummer van hun (door Corona verlate) nieuwe album Utgard.
Ik weet dat ze aangekondigd waren voor Alcatraz 2020, maar ze zouden van mij ook heel erg welkom zijn op graspop!

Ben nooit echt een fan van Enslaved geweest, maar instrumentaal zit het wederom keurig in elkaar.
Idem, nooit ook heel erg in verdiept, eerlijk gezegd.
Maar dit nummer klinkt toch verrassend heel lekker (vooral die gitaar-riff)!
Dacht altijd dat Enslaved meer een '13-in-een-dozijn' black metalband was, maar dit is een stuk interessanter, wat mij betreft.
Ik ga me er zeker eens wat verder in verdiepen, thnx Nikita! :)
 

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.130
10.395
wenteldave wrote:

nikita wrote:
Iemand de nieuwe Enslaved al gehoord, eergisteren gereleaset, eerste nummer van hun (door Corona verlate) nieuwe album Utgard.
Ik weet dat ze aangekondigd waren voor Alcatraz 2020, maar ze zouden van mij ook heel erg welkom zijn op graspop!


Ben nooit echt een fan van Enslaved geweest, maar instrumentaal zit het wederom keurig in elkaar.

Idem, nooit ook heel erg in verdiept, eerlijk gezegd.
Maar dit nummer klinkt toch verrassend heel lekker (vooral die gitaar-riff)!
Dacht altijd dat Enslaved meer een ’13-in-een-dozijn’ black metalband was, maar dit is een stuk interessanter, wat mij betreft.
Ik ga me er zeker eens wat verder in verdiepen, thnx Nikita! ?

Enslaved is bijzonder veel meer dan dat! Jaartje of 5 tot 6 geleden een betoverende show van hen gezien op Roadburn over Scandinavische mythologie, Probeer het nummer Havenless eens, komt die kant van Enslaved ook mooi naar voren.
 

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.130
10.395
Komen mooi affiches langs met een aantal namen die ik nog graag op Graspop zou zien. Avantasia, Rhapsody of Fire, Amon Amarth, Deafheaven, Equilibrium. Tourt dus nog genoeg moois om gaten mee op te vullen. Het begint inmiddels een redelijk lang lijstje te worden zo.

Terugkomers:
– Judas Priest (Staat wederom op Bloodstock)
– Faith no More (Staat wederom op Tons of Rock), al is dit voor mij een twijfelgeval. Ik verwacht niet weer een dubbele boeking met RW
– Deep Purple (Staat wederom op Tons of Rock)
- Heaven Shall Burn (staat wederom op Full Force)
- Alestorm (staat wederom op Rock the Castle)
– Steel Panther (Staat wederom op Tons of Rock)
– Saxon (Staat wederom op Bloodstock)
- Powerwolf (staat wederom op Rock the Castle)
– Dimmu Borgir (Staat wederom op Tons of Rock)
– Paradise Lost (Staat wederom op Bloodstock)
– Devin Townsend (Staat wederom op Bloodstock)
– Bury Tomorrow (Staat wederom op Bloodstock)
- Obituary (staat wederom op Full Force)
- The Dead Daisies (voorprogramma Judas Priest in 2021)
– Amorphis (soort van zelfbevestiging via Twitter)
- Dying Fetus (staat wederom op Full Force)
– Sacred Reich (Staat wederom op Bloodstock)
- Of Mice & Men (staat wederom op Full Force)
– Soen (Staat wederom op Bloodstock)
- Northlane (staat wederom op Full Force)
- Boston Manor (staat wederom op Full Force)
- Creeper (staat wederom op Full Force)
- L7 (staan juni 2021 in Melkweg)

Afvallers:
– Iron Maiden (stadiontour ipv festivaltour in 2021)
– Alter Bridge (tour wordt verplaatst naar lente 2021)
– Body Count ft Ice-T

Waarschijnlijk nieuw:
– ?

EDIT: The Dead Daisies nog toegevoegd.
EDIT 2: L7 toegevoegd
 

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.130
10.395
Ik heb besloten kaartjes te gaan halen voor het Headbangers Ball Fest in Izegim inclusief hotelovernachting. Samen met Baroeg Open Air is er dan nog iets om naar uit te kijken in september. Orange Goblin als headliner, Dool en Hemelbestormer, Phil Campbell. Ik ga me daar wel vermaken!

https://www.headbangersballs.be/
 

MetalLimbo

Subheadliner
22 nov 2017
3.589
4.940
Ik heb besloten kaartjes te gaan halen voor het Headbangers Ball Fest in Izegim inclusief hotelovernachting. Samen met Baroeg Open Air is er dan nog iets om naar uit te kijken in september. Orange Goblin als headliner, Dool en Hemelbestormer, Phil Campbell. Ik ga me daar wel vermaken!
Inderdaad, het is fijn om nog iets in het vooruitzicht te hebben dit jaar, hoe klein of onwaarschijnlijk ook.
Laten we hopen dat tegen die tijd zulke 'kleine' evenementen weer doorgang kunnen en mogen vinden.

Zelf ben ik, naast Durbuy Rock Festival (11-12 sep.), ook nog van plan om naar de 2e editie van Das Oktober Metalfest te gaan op 3 oktober, met o.a. Korpiklaani, Tankard, Onkel Tom (zanger/bassist van Sodom) en Nanowar Of Steel . Zag er in ieder geval erg gezellig uit vorig jaar:

.
https://www.facebook.com/dasoktobermetalfest/videos/3308089095897973/
 

MetalLimbo

Subheadliner
22 nov 2017
3.589
4.940
Inderdaad, het is fijn om nog iets in het vooruitzicht te hebben dit jaar, hoe klein of onwaarschijnlijk ook.
Laten we hopen dat tegen die tijd zulke 'kleine' evenementen weer doorgang kunnen en mogen vinden.

Zelf ben ik, naast Durbuy Rock Festival (11-12 sep.), ook nog van plan om naar de 2e editie van Das Oktober Metalfest te gaan op 3 oktober, met o.a. Korpiklaani, Tankard, Onkel Tom (zanger/bassist van Sodom) en Nanowar Of Steel . Zag er in ieder geval erg gezellig uit vorig jaar:

.
https://www.facebook.com/dasoktobermetalfest/videos/3308089095897973/
 

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.515
10.562
Inderdaad, het is fijn om nog iets in het vooruitzicht te hebben dit jaar, hoe klein of onwaarschijnlijk ook.
Laten we hopen dat tegen die tijd zulke ‘kleine’ evenementen weer doorgang kunnen en mogen vinden.

Zelf ben ik, naast Durbuy Rock Festival (11-12 sep.), ook nog van plan om naar de 2e editie van Das Oktober Metalfest te gaan op 3 oktober, met o.a. Korpiklaani, Tankard, Onkel Tom (zanger/bassist van Sodom) en Nanowar Of Steel . Zag er in ieder geval erg gezellig uit vorig jaar.
Ik heb er wel weer zin in, maar ik ben er bang voor. Zijn jullie al een zaal tegengekomen die voor dertig man opengaat?
Durbuy heeft een heel erg nette line-up gekregen, zeg. Toch jammer dat ik niet ga, al is BOA ook geen straf.

Korpiklaani... Laat me dan vooral weten hoe dat was, als het doorgaat. Heb ze nu een paar keer gezien en het viel iedere keer tegen. Behoorde vorig jaar ook tot één van mijn slechtste concerten.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.010
6.054
hier tussen moet passen voor FNM FNM.COM
13 June, 2021 O2 Academy Brixton London, England Sold Out
21 June 2021 Schleyerhalle Stuttgart, Germany Tickets
 

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.515
10.562
hier tussen moet passen voor FNM FNM.COM

13 June, 2021 O2 Academy Brixton London, England Sold Out
21 June 2021 Schleyerhalle Stuttgart, Germany Tickets
Ziet er naar uit dat het dus toch een volledige verplaatsing wordt.
 

joris313

Gouden Tip
28 nov 2019
259
159
Komen mooi affiches langs met een aantal namen die ik nog graag op Graspop zou zien. Avantasia, Rhapsody of Fire, Amon Amarth, Deafheaven, Equilibrium. Tourt dus nog genoeg moois om gaten mee op te vullen. Het begint inmiddels een redelijk lang lijstje te worden zo.

Terugkomers:
– Judas Priest (Staat wederom op Bloodstock)
– Faith no More (Staat wederom op Tons of Rock), al is dit voor mij een twijfelgeval. Ik verwacht niet weer een dubbele boeking met RW
– Deep Purple (Staat wederom op Tons of Rock)
– Heaven Shall Burn (staat wederom op Full Force)
– Alestorm (staat wederom op Rock the Castle)
– Steel Panther (Staat wederom op Tons of Rock)
– Saxon (Staat wederom op Bloodstock)
– Powerwolf (staat wederom op Rock the Castle)
– Dimmu Borgir (Staat wederom op Tons of Rock)
– Paradise Lost (Staat wederom op Bloodstock)
– Devin Townsend (Staat wederom op Bloodstock)
– Bury Tomorrow (Staat wederom op Bloodstock)
– Obituary (staat wederom op Full Force)
– The Dead Daisies (voorprogramma Judas Priest in 2021)
– Amorphis (soort van zelfbevestiging via Twitter)
– Dying Fetus (staat wederom op Full Force)
– Sacred Reich (Staat wederom op Bloodstock)
– Of Mice & Men (staat wederom op Full Force)
– Soen (Staat wederom op Bloodstock)
– Northlane (staat wederom op Full Force)
– Boston Manor (staat wederom op Full Force)
– Creeper (staat wederom op Full Force)
– L7 (staan juni 2021 in Melkweg)

Afvallers:
– Iron Maiden (stadiontour ipv festivaltour in 2021)
– Alter Bridge (tour wordt verplaatst naar lente 2021)
– Body Count ft Ice-T

Waarschijnlijk nieuw:
– ?

EDIT: The Dead Daisies nog toegevoegd.
EDIT 2: L7 toegevoegd

3 Doors Down verplaatst hun volledige tour ook naar de zomer van volgend jaar, dikke kans dat die dus ook op Graspop staan. Van Phil Campbells officiële FB pagina heb ik zelf nog een bevestiging voor Graspop 2021 gekregen toen ik reageerde op een FB post van die pagina. Zijn misschien niet de 2 grootste namen maar wel een leuke aanvulling onder het kopje "Terugkomers"!
 

jarne

Support act
14 feb 2013
954
284
Luistertip: de nieuwe streaming zender BRUUT van Studio Brussel die focust op alles met gitaren maar vooral toch het zeer stevige werk: Architects, Amenra, Deftones, Killswitch Engage, Parkway Drive, Brutus, Sepultura, Exodus, Rammstein, ... Allemaal passeren ze regelmatig! + ook heel wat kleine bandjes die te ontdekken waard zijn!

https://radioplus.be/#/bruut/playlist
 

Joe

Sunset slot
22 feb 2016
2.968
2.015
Klopt, een genot om naar te luisteren en zonder de vele rommel die ze tegenwoordig teveel draaien.

Een tegenhanger voor Willy, dat je op DAB kan horen vermoed ik.

Gisteren zelfs The K. horen passeren.
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
13.876
8.491
Ja, vind die nieuwe zender een erg mooi initiatief. Hoor je veel dingen in die je normaal niet op de grote zender zou horen.

(Ook die andere, Hooray, vind ik op het eerste zicht netjes qua playlist).

Alleen jammer dat ze die Greatestswitch zender hebben gestopt. Dat 100% Belgische postje vind ik niet echt een waardige vervanger. Maar goed: off-topic.
 

TettenVogel

Support act
15 mrt 2016
796
0
Voor wie interesse heeft: Slipknot zendt vrijdag om 00:00 lokale tijd het concert van GMM 19 uit op de site van Knotfest.
 

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.130
10.395
Abbath is aangekondigd voor Primevara 2021.

Bijzondere toevoeging inderdaad. Ook Napalm Death. Ze hebben daar altijd wat hardere namen staan. Ik vraag me wel af hoeveel publiek dat nou trekt op Primavera. Voor die paar metalbands koopt geen metalliefhebber een kaartje.
 

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.130
10.395
Goede tip van 3 Doors Down. Blij dat die terugkomen. Verder nog geen teken van leven van andere grote Amerikaanse bands zoals Disturbed en Korn. Met name die laatste wil ik wel graag zien. Opeth en Anathema zijn nog stil, nog niks van Motionless in White. Er zit nog veel in het vat.

Terugkomers:
– Judas Priest (Staat wederom op Bloodstock)
– Faith no More (Staat wederom op Tons of Rock), al is dit voor mij een twijfelgeval. Ik verwacht niet weer een dubbele boeking met RW
– Deep Purple (Staat wederom op Tons of Rock)
- Korn (zaalconcerten zijn al verplaatst naar juni 2021, festivals volgen dan waarschijnlijk ook wel)
– Heaven Shall Burn (staat wederom op Full Force)
– Alestorm (staat wederom op Rock the Castle)
– Steel Panther (Staat wederom op Tons of Rock)
– Saxon (Staat wederom op Bloodstock)
– Powerwolf (staat wederom op Rock the Castle)
- 3 Doors Down (hebben aangegeven hele tour naar juni 2021 te verplaatsen)
– Dimmu Borgir (Staat wederom op Tons of Rock)
– Paradise Lost (Staat wederom op Bloodstock)
– Devin Townsend (Staat wederom op Bloodstock)
– Bury Tomorrow (Staat wederom op Bloodstock)
– Obituary (staat wederom op Full Force)
– The Dead Daisies (voorprogramma Judas Priest in 2021)
– Amorphis (soort van zelfbevestiging via Twitter)
– Dying Fetus (staat wederom op Full Force)
– Sacred Reich (Staat wederom op Bloodstock)
– Of Mice & Men (staat wederom op Full Force)
– Soen (Staat wederom op Bloodstock)
– Northlane (staat wederom op Full Force)
- Phil Campbell and the Bastard Sons (Zelfbevestiging via facebook)
– Boston Manor (staat wederom op Full Force)
– Creeper (staat wederom op Full Force)
– L7 (staan juni 2021 in Melkweg)

Afvallers:
– Iron Maiden (stadiontour ipv festivaltour in 2021)
– Alter Bridge (tour wordt verplaatst naar lente 2021)
– Body Count ft Ice-T

Waarschijnlijk nieuw:
– ?

EDIT: Korn toegevoegd.
 

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.115
7.268
Goede tip van 3 Doors Down. Blij dat die terugkomen. Verder nog geen teken van leven van andere grote Amerikaanse bands zoals Disturbed en Korn. Met name die laatste wil ik wel graag zien. Opeth en Anathema zijn nog stil, nog niks van Motionless in White. Er zit nog veel in het vat.
Ik zie op de website van Korn dat ze hun Zaalshow al hebben verplaatst naar Juni 2021. Ze staan 8 juni 2021 in AFASlive dus ik verwacht ze wel op graspop. Ik keek er zelf ook wel naar uit om deze band een keer te zien
 

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.130
10.395
Joslittel wrote:
Goede tip van 3 Doors Down. Blij dat die terugkomen. Verder nog geen teken van leven van andere grote Amerikaanse bands zoals Disturbed en Korn. Met name die laatste wil ik wel graag zien. Opeth en Anathema zijn nog stil, nog niks van Motionless in White. Er zit nog veel in het vat.


Ik zie op de website van Korn dat ze hun Zaalshow al hebben verplaatst naar Juni 2021. Ze staan 8 juni 2021 in AFASlive dus ik verwacht ze wel op graspop. Ik keek er zelf ook wel naar uit om deze band een keer te zien

Erg bedankt voor deze info! Concert in AFASLive is nog niet officieel aangekondigd, ben benieuwd of Gojira weer meekomt. Ben hier heel blij. Korn stond hoog op mijn lijstje als must sees dit jaar, heb die mannen nog nooit live aan het werk gezien.
 

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.515
10.562
loek wrote:

Joslittel wrote:
Goede tip van 3 Doors Down. Blij dat die terugkomen. Verder nog geen teken van leven van andere grote Amerikaanse bands zoals Disturbed en Korn. Met name die laatste wil ik wel graag zien. Opeth en Anathema zijn nog stil, nog niks van Motionless in White. Er zit nog veel in het vat.


Ik zie op de website van Korn dat ze hun Zaalshow al hebben verplaatst naar Juni 2021. Ze staan 8 juni 2021 in AFASlive dus ik verwacht ze wel op graspop. Ik keek er zelf ook wel naar uit om deze band een keer te zien

Erg bedankt voor deze info! Concert in AFASLive is nog niet officieel aangekondigd, ben benieuwd of Gojira weer meekomt. Ben hier heel blij. Korn stond hoog op mijn lijstje als must sees dit jaar, heb die mannen nog nooit live aan het werk gezien.
Wel aangekondigd door Mojo, maar nog niet op de site van AFAS Live zelf. Zou Korn ook graag willen zien, maar dat gaat dus waarschijnlijk op Graspop gebeuren. Hopelijk komt Gojira inderdaad terug, al is het maar voor hun losse concert in Hedon.

Edit: Kom ik op terug. Kans dat Gojira niet komt is aardig aanwezig, daar ze niet aangekondigd zijn voor Tons of Rock, wat in dezelfde tour zou vallen. Ook zouden ze dan vast al als supportact/special guest hebben gestaan bij Korn, zoals dat is gebeurd met Airbourne bij Iron Maiden.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken