Graspop Metal Meeting 2020 - Nieuws en geruchten

xydroh

Headliner
22 okt 2018
5.914
5.340
ik ga zaterdag naar I prevail, extreem populair in amerika, in europa wat minder. Dit lijkt toch op het soort bands dat vaak zijn belgisch festival debuut op graspop kent.

Hun support dream state staat al op graspop, als ze iets laten vallen laat ik het weten.
 

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.806
12.523
ik ga zaterdag naar I prevail, extreem populair in amerika, in europa wat minder. Dit lijkt toch op het soort bands dat vaak zijn belgisch festival debuut op graspop kent.

Hun support dream state staat al op graspop, als ze iets laten vallen laat ik het weten.

Dit zou ik enorm toejuichen! Vorig jaar op RaR gezien (na The Hu en Fever 333, heerlijk begin van die festivaldag) en vond het een heerlijke show. Laat maar komen voor een vroege mainstagespot.
 

graspop20

Randprogramma
23 nov 2017
188
0
Saxon is een mooie toevoeging, maar was al bijna zeker.
Die band tourt altijd met Priest.
Machine Head staat in nederland in juni, maar doet geen festivals :(
 

joris313

Gouden Tip
28 nov 2019
259
159


Op de tourposter van Alter Bridge staat Mastodon als voorprogramma, dan lijkt het me dat ze op Graspop ook een latere spot krijgen en een langere speeltijd toch?
 

xydroh

Headliner
22 okt 2018
5.914
5.340
https://stubru.be/nieuws/regeringadviseertomevenementenbovende1000mensenbinnenaftegelasten

hopelijk kan ik zaterdag nog gaan naar I prevail. uitverkochte Zappa is net 1000 man zeker?
 

kaiser

Dagopener
11 jan 2019
626
353

xydroh

Headliner
22 okt 2018
5.914
5.340
denk niet dat veel zalen zich iets gaan aantrekken van dat "advies" hoeveel is Zappa trouwens met het gordijn dicht?
 

kaiser

Dagopener
11 jan 2019
626
353
denk niet dat veel zalen zich iets gaan aantrekken van dat “advies” hoeveel is Zappa trouwens met het gordijn dicht?

Dat denk ik ook, zolang er geen echt verbod is zie ik die concertzalen gewoon open blijven.
Moeilijk in te schatten, maar denk de helft ongeveer? Bij AB doen ze dat soms ook, zaal verkleinen met gordijn.
 

kaiser

Dagopener
11 jan 2019
626
353
AB laat momenteel gewoon alle concerten doorgaan.

https://stubru.be/popnieuws/abreageertopmaatregelenregeringinafwachtingvaneenverbodgaanconcertengewoondoor

"In afwachting van een verbod gaan concerten gewoon door."
 

PimSp

Geliefde act
15 dec 2014
1.522
809
Galactic Empire gaat in juni weer in Europa touren.
Vorige keer vond ik het optreden wat minder, maar wil ze best een tweede kans geven.
 

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
13.258
13.606
Galactic Empire gaat in juni weer in Europa touren.
Vorige keer vond ik het optreden wat minder, maar wil ze best een tweede kans geven.
Ik moest het even opzoeken, aangezien ik het niet kende. Kwam als eerst op de site van Graspop uit. Ten eerste, wat is daar in godesnaam mee gebeurd? Het is totaal geen fijne site geworden zo. Ten tweede, ik neem ze bij hun pakjes al niet serieus. Is de muziek het wel waard?
 

PimSp

Geliefde act
15 dec 2014
1.522
809
Pim wrote:
Galactic Empire gaat in juni weer in Europa touren.
Vorige keer vond ik het optreden wat minder, maar wil ze best een tweede kans geven.

Ik moest het even opzoeken, aangezien ik het niet kende. Kwam als eerst op de site van Graspop uit. Ten eerste, wat is daar in godesnaam mee gebeurd? Het is totaal geen fijne site geworden zo. Ten tweede, ik neem ze bij hun pakjes al niet serieus. Is de muziek het wel waard?
Ik ben zelf echt weer zo'n "Star Wars geek" dus ik vind het heel vet gedaan enzo. Live was het allemaal zo eentonig. Gewoon spelen en that's it. Was zeker strak!
 

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
13.258
13.606
wenteldave wrote:

Pim wrote:
Galactic Empire gaat in juni weer in Europa touren.
Vorige keer vond ik het optreden wat minder, maar wil ze best een tweede kans geven.


Ik moest het even opzoeken, aangezien ik het niet kende. Kwam als eerst op de site van Graspop uit. Ten eerste, wat is daar in godesnaam mee gebeurd? Het is totaal geen fijne site geworden zo. Ten tweede, ik neem ze bij hun pakjes al niet serieus. Is de muziek het wel waard?

Ik ben zelf echt weer zo’n “Star Wars geek” dus ik vind het heel vet gedaan enzo. Live was het allemaal zo eentonig. Gewoon spelen en that’s it. Was zeker strak!
"Gewoon spelen en that's it" teken ik voor. Daar kom ik voor. Dat is ook waarom ik Machine Head zo fantastisch vind, maar die stellen dus hun Europese tour uit...
 

MetalLimbo

Subheadliner
22 nov 2017
3.919
5.755
Ik verheugde me erop om Beyond the Black te zien op Graspop dit jaar..
totdat ze gisteren met dit nummer kwamen:

Wat is hier gebeurt ? ? ?
Over vreemde koerswijzigingen gesproken, wat dacht je hiervan dan 8-O :
[video]https://www.youtube.com/watch?v=Xy29T7LBM_I[/video]

Ik verheug me enorm op het nieuwe album 'Human. :II: Nature.', dat volgende maand uitkomt, maar dit belooft niet zo heel veel..

Ok, de eerste single 'Noise' is best aardig:
[video]https://www.youtube.com/watch?v=LczGSoibRe8[/video]

Maar het meest kijk ik al uit naar het laatste 'nummer', genaamd 'All the Works of Nature Which Adorn the World', dat de gehele CD2 omvat en uit 8 delen bestaat, die samen 28:38 duren (nog langer dan de 24:00 van het magistrale 'The Greatest Show on Earth' van het vorige album, tot dan toe het langste nummer van Nightwish ooit). Het finaledeel daarvan ('Ad Astra') is inmiddels ook al uit, en klinkt veelbelovend en vanouds lekker bombastisch :) :
[video]https://www.youtube.com/watch?v=VshpPBBehxE[/video]
 

MetalLimbo

Subheadliner
22 nov 2017
3.919
5.755
Ook heel lekker, de vandaag bekend gemaakte eerste single van het nieuwe album van Carach Angren ('Franckensteina Strataemontanus', dat op 29 mei uitkomt):
[video]https://www.youtube.com/watch?v=rbadZW_lXJc[/video]

Die band blijft zich toch ook mooi doorontwikkelen, en verdient intussen wel een mooie (vroege) avondplek in de Marquee!
Zou i.i.g. mooi passen in het rijtje:
2014 (11:30, Metal Dome)
2016 (13:15, Marquee)
2018 (16:15, Marquee)

Voorlopig staan ze deze zomer in Europa alleen nog maar op 21 mei op Dark Troll Festival in Duitsland, maar daar zouden toch nog makkelijk wat festivalletjes bij mogen komen, zeker aangezien op 29 mei het album uitkomt?
 

PimSp

Geliefde act
15 dec 2014
1.522
809
“Gewoon spelen en that’s it” teken ik voor. Daar kom ik voor. Dat is ook waarom ik Machine Head zo fantastisch vind, maar die stellen dus hun Europese tour uit…
Kan begrijpen dat je dat heerlijk vind.
Maar Galactic Empire is een instrumentale band. Wat er gezegd word tussendoor kwam van een bandje af. Is toch net wat anders als met Machine Head
 

MetalLimbo

Subheadliner
22 nov 2017
3.919
5.755
LOKERSE FEESTEN 2020

AMON AMARTH
AT THE GATES
OATHBREAKER -->

Harder Better Faster Stronger: zondag 2 augustus wordt een gitzwarte hoogmis voor de zware metalheads! AMON AMARTH heeft zich met een spectaculaire live show verdiend opgewerkt tot nieuwe festival headliner. AT THE GATES speelt integraal en exclusief het meesterwerk ‘Slaughter Of The Soul’. En OATHBREAKER is eindelijk terug en staat deze zomer op slechts 1 Belgisch festival.

Voor wie nog op Amon Amarth had gehoopt (zoals ik), dat zal nu wel niet meer gebeuren.
 

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.806
12.523
LOKERSE FEESTEN 2020

AMON AMARTH
AT THE GATES
OATHBREAKER –>

Harder Better Faster Stronger: zondag 2 augustus wordt een gitzwarte hoogmis voor de zware metalheads! AMON AMARTH heeft zich met een spectaculaire live show verdiend opgewerkt tot nieuwe festival headliner. AT THE GATES speelt integraal en exclusief het meesterwerk ‘Slaughter Of The Soul’. En OATHBREAKER is eindelijk terug en staat deze zomer op slechts 1 Belgisch festival.


Voor wie nog op Amon Amarth had gehoopt (zoals ik), dat zal nu wel niet meer gebeuren.

Oej, dat is een leuke set namen zeg! Sterk het overwegen waard. Amon Amarth was een stiekeme hoop, net als At The Gates.
 

xydroh

Headliner
22 okt 2018
5.914
5.340
jammer, had toch gehoopt op oathbreaker op graspop. Begrijp de nieuwe strategie wel, als je net een fantastisch album hebt gemaakt, de pannen van het dak speelt overal waar je gaat en er dan enkel maar erkenning krijgt in het buitenland en niet in België. een pauze nemen en daarna exclusiever worden werkt, stubru pikt het al op.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken