Graspop Metal Meeting 2020 - Nieuws en geruchten

kaiser

Dagopener
11 jan 2019
626
353
Graspop is daar redelijk eerlijk in ja, dat gaat niet lang meer duren.
Socials die maanden vol gezaag en geklaag stonden, toch uitverkopen. Zegt genoeg.

Die klagers die fanatiek op social media aanwezig zijn zijn gelukkig ook maar een minderheid.
En waarschijnlijk kopen, ondanks het geklaag, veel van hun toch een ticket.
 

wallie77

Nieuw lid
21 feb 2020
1
0
Ik ga me hier toch even mee bemoeien. Ik lees hier vrij vaak, ook vandaag weer, dat men Demons & Wizards wil zien. Volledig terecht, ik was er vorig jaar bij in de Metaldome, topshow. Helaas moet ik al die mensen uit de droom helpen, want in het interview in de laatste Aardschok is te lezen dat zij (in ieder geval voorlopig, dus misschien wel weer pas over 15 jaar ofzo) dit album NIET live gaan promoten. En wel om deze reden: De heren hebben nog twee andere bands en daar gaan ze dit jaar weer mee aan de gang.
 

Rick1617899545

Geliefde act
20 nov 2014
1.677
838
Naar aanleiding van dat bericht van Graspop toch maar de kaarten gekocht.
Had eigenlijk nog hoop op combiplus, maar ernaast grijpen zou nog erger zijn
 

Rock Torhout

Support act
12 mrt 2015
1.171
0
Ondanks alle kritiek (sommige overigens ook terecht) blijft het metal-publiek ook gewoon een heel trouw publiek. Volgens mij zijn veel van de klagers op social media ook gewoon de mensen die zelden of nooit effectief tickets kopen, maar gewoon meevolgen. In elk geval mooi voor Graspop - en dat biedt ook hoop voor de toekomst - een goeie verkoop brengt weer wat geld in het laatje dat hopelijk volgende editie(s) gebruikt wordt voor een heel mooie line-up. Ikzelf zit nog altijd in twijfel wat ik ga doen, gezien ik ook een dagje Werchter wou meepikken, eventueel een dagje Alcatraz en nog enkele concerten - dus ik vermoed dat het hooguit een dagticketje wordt op GMM (wellicht zaterdag).
 

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.790
8.764
ik denk dat ze dit jaar alles behalve de vrijdag gaan uitverkopen. 3 edities na elkaar, laat toch wel wat ruimte om te gaan nadenken over eventueel een grotere weide.
Als er op de vrijdag niet nog een mooie naam bij komt gaan we er dit jaar wel achter komen of ze al in het stadium zitten "ook met een mindere line up raakt het toch wel uitverkocht" of dat er wel echt een goede headliner moet staan om een dag uit te verkopen. Ik zal me niet vervelen op de vrijdag maar toch zou ik nooit 105 euro over hebben voor deze vrijag. Dus ik ben benieuwd hoe de verkoop van de dagtickets zal verlopen. De donderdag en de zaterdag zullen wel uitverkopen denk ik zo.
 

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.790
8.764
Zondag ook hoor, daar staan echt een shitload aan grote namen. En Aerosmith trekt volgens mij ook wel wat volk.
Ja maar die is al even uitverkocht, daarom heb ik die niet meegenomen in mijn verhaal. Maar ja de zondag heeft wel de beste line up van alle dagen
 

MetalLimbo

Subheadliner
22 nov 2017
3.919
5.755
tons of rock ook de laatste namen bekend gemaakt. ik vind jorn lande (dio tribute) wel een leuke voor in de metal dome.
Prima hoor, maar als Jorn Lande naar GMM zou komen hoop ik toch liever met Avantasia. :wink:
Als Dio tribute zou ik dan weer liever Last In Line of Dio Disciples zien.
 

MetalLimbo

Subheadliner
22 nov 2017
3.919
5.755
Ik ga me hier toch even mee bemoeien. Ik lees hier vrij vaak, ook vandaag weer, dat men Demons & Wizards wil zien. Volledig terecht, ik was er vorig jaar bij in de Metaldome, topshow. Helaas moet ik al die mensen uit de droom helpen, want in het interview in de laatste Aardschok is te lezen dat zij (in ieder geval voorlopig, dus misschien wel weer pas over 15 jaar ofzo) dit album NIET live gaan promoten. En wel om deze reden: De heren hebben nog twee andere bands en daar gaan ze dit jaar weer mee aan de gang.
Even een wilde en compleet ongefundeerde gok: wat denken jullie van Blind Guardian als ontbrekende (exclusieve) naam voor de vrijdag?
Dat zou wel een meesterzet zijn, en past ontzettend goed bij de toch al aardig power metal-georiënteerde vrijdag. :)
 

nikita

Geliefde act
27 okt 2018
1.912
4.055
Dat zou echt een meesterzet zijn, ook al valt dat nieuwe blind guardian album niet echt te spelen, want eigenlijk is dat niet helemaal 'blind guardian'. Maar ze mogen gerust een ander setje komen spelen, best of, bepaald album, wat ze maar willen :)
 

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
13.259
13.608
prins wrote:
tons of rock ook de laatste namen bekend gemaakt. ik vind jorn lande (dio tribute) wel een leuke voor in de metal dome.

Prima hoor, maar als Jorn Lande naar GMM zou komen hoop ik toch liever met Avantasia.
1f609.svg

Als Dio tribute zou ik dan weer liever Last In Line of Dio Disciples zien.
Er treedt in mei ook een tribute-achtig van Dio op (Ronnie James Dio - The Memorial Concert). Komt voor zover ik weet in Zoetermeer (De Boerderij) en in Amstelveen (P60).
De sterbezetting tijdens deze speciale avond bestaat uit vocalist John JayCee Cuijpers (Ayreon, Praying Mantis), gitarist Ruud Jolie en toetsenist Martijn Spierenburg (beiden van Within Temptation), de van oorsprong hardrock gitarist Menno Gootjes (Focus), bassist Rob van der Loo (Epica) en drummer Stef Broks (Textures). Niet de slechtste bezetting die wat nummers van Dio kunnen spelen.
 

xydroh

Headliner
22 okt 2018
5.914
5.340
wallie77 wrote:
Ik ga me hier toch even mee bemoeien. Ik lees hier vrij vaak, ook vandaag weer, dat men Demons & Wizards wil zien. Volledig terecht, ik was er vorig jaar bij in de Metaldome, topshow. Helaas moet ik al die mensen uit de droom helpen, want in het interview in de laatste Aardschok is te lezen dat zij (in ieder geval voorlopig, dus misschien wel weer pas over 15 jaar ofzo) dit album NIET live gaan promoten. En wel om deze reden: De heren hebben nog twee andere bands en daar gaan ze dit jaar weer mee aan de gang.

Even een wilde en compleet ongefundeerde gok: wat denken jullie van Blind Guardian als ontbrekende (exclusieve) naam voor de vrijdag?
Dat zou wel een meesterzet zijn, en past ontzettend goed bij de toch al aardig power metal-georiënteerde vrijdag. ?

Daar zeg je wel iets, die vrijdag staat wel in het teken van de power metal, althans op de mainstage. Aangezien ze kind aan huis zijn, kan sabaton misschien wel de redder in nood zijn als main 2 headliner? hebben 12000 man op de been gebracht in het sportpaleis.
 

kaiser

Dagopener
11 jan 2019
626
353
Stonden er vorig jaar en 2017, maar is niet onrealstisch.
Zijn inderdaad populair en lijkt me ook wel betaalbaar
 

xydroh

Headliner
22 okt 2018
5.914
5.340
Stonden er vorig jaar en 2017, maar is niet onrealstisch.
Zijn inderdaad populair en lijkt me ook wel betaalbaar

en zijn ook gewoon heel goed bevriend met de graspop organisatie, als het logistiek mogelijk is en Bob het hen vraagt dan zullen ze het wel doen.
 

nikita

Geliefde act
27 okt 2018
1.912
4.055
Stonden er vorig jaar en 2017, maar is niet onrealstisch.
Zijn inderdaad populair en lijkt me ook wel betaalbaar

Heb je't nu over Blind Guardian? Die hebben er al heel lang niet meer gestaan... Je hebt je miskeken op de '17 en '19 geloof ik, het is in '07 en '09! Dat voelt ook al aan als 15 jaar (dat is het nog net niet, maar toch bijna).

Edit: sorry, ik zie het al. jullie hebben het over Sabaton. Lijkt dat realistisch, aangezien Majestica aan het touren is dan? Het kan altijd natuurlijk...
 

xydroh

Headliner
22 okt 2018
5.914
5.340
kaiser wrote:
Stonden er vorig jaar en 2017, maar is niet onrealstisch.
Zijn inderdaad populair en lijkt me ook wel betaalbaar

Heb je’t nu over Blind Guardian? Die hebben er al heel lang niet meer gestaan… Je hebt je miskeken op de ’17 en ’19 geloof ik, het is in ’07 en ’09! Dat voelt ook al aan als 15 jaar (dat is het nog net niet, maar toch bijna).

Ik denk dat jij je miskeken hebt van comment ;p zo veel anticipatie doet dat wel eens met een mens
 

nikita

Geliefde act
27 okt 2018
1.912
4.055
Ik denk dat jij je miskeken hebt van comment ;p zo veel anticipatie doet dat wel eens met een mens
Haha, ja, ik had het net te laat door. Had jouw comment gemist en aangezien er in de 2 berichten daarna geen bandnaam meer genoemd werd ging ik ervanuit dat we't nog over Blind Guardian hadden. Al klonk het wel raar :D
 

kaiser

Dagopener
11 jan 2019
626
353
Majestica staat al op de zaterdag van graspop. Voor de rest kan ik niet meteen een tour schema vinden van de band.
Ook totaal geen idee of sabaton komt, maar van alle zaken dat al zijn vermeld lijkt me dat een band die echt mogelijk zou zijn.
 

xydroh

Headliner
22 okt 2018
5.914
5.340
Majestica staat al op de zaterdag van graspop. Voor de rest kan ik niet meteen een tour schema vinden van de band.
Ook totaal geen idee of sabaton komt, maar van alle zaken dat al zijn vermeld lijkt me dat een band die echt mogelijk zou zijn.
laat me wel zeggen, dit zou zeker geen eerste keuze zijn, maar om last minute een hoge spot te vullen lijkt het mij zeker niet uitgesloten.
 

nikita

Geliefde act
27 okt 2018
1.912
4.055
Ik vernoem Majestica omdat dat de band van Tommy is - gitarist van Sabaton met zijn lange blonde haren.
Verder hebben zij enkel Plzen staan begin juni zo te zien.
Het schema van Sabaton staat (voorlopig) volledig leeg tussen begin april en eind juli. Ze hebben vorig jaar op Hellfest natuurlijk ook getoond de redder in nood te willen zijn wanneer nodig. Het kan dus zeker, al zou ik er mijn geld niet op inzetten.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken