Graspop Metal Meeting 2020 - Nieuws en geruchten

xydroh

Headliner
22 okt 2018
5.455
4.618
funeral for a friend en bowling for soup vind ik wel leuk maar ik begrijp dat deze buiten de uk niet heel veel betekenen.
 

PimSp

Geliefde act
15 dec 2014
1.425
632
Funeral for a Friend? Nog zo'n reünie tour?
Ik heb ze op de laatste NL show gezien een paar jaar terug. Hahaha
Maar kom maar door met Frank Carter!
 

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.581
11.150
Stuur Lacuna Coil, Mastodon en 3 Doors Down toch ook (ook al zit ik er niet per se op te wachten) maar door.
Moet er bij zeggen dat ik Funeral For A Friend en Bowling For Soup niet echt ken, dus die zal ik ook even gaan beluisteren.
 

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.581
11.150
Stuur Lacuna Coil, Mastodon en 3 Doors Down toch ook (ook al zit ik er niet per se op te wachten) maar door.
Moet er bij zeggen dat ik Funeral For A Friend en Bowling For Soup niet echt ken, dus die zal ik ook even gaan beluisteren.
En dan komen we al snel tot de conclusie dat ik dat helemaal niks vind...
 

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.185
7.430
Ik vind het eerlijk gezegd een vrij zwakke worp, zitten niet ecbt sterke namen tussen terwijl het er wel 44 zijn.

Op welke positie denken jullie dat Mastodon ongeveer zou staan als die doorkomen naar Graspop?
 

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.172
10.506
Prima namen hoor bij Download maar dus geen nieuwe naam in het circuit. Hooguit Mastodon nog voor een hoge spot. Zou ik best een tof experiment vinden als MS2 afsluiter, volgens mij kan dat heerlijk werken.
 

xydroh

Headliner
22 okt 2018
5.455
4.618
Volgens mij zit er nog een gat in de mainstage die zaterdag en moet er daar nog een middelgrote naam bij komen.
 

PimSp

Geliefde act
15 dec 2014
1.425
632
Op welke positie denken jullie dat Mastodon ongeveer zou staan als die doorkomen naar Graspop?
Ik denk zelf ongeveer aan de plek waar Rob Zombie vorig jaar stond. Qua tijd en podium.
 

TettenVogel

Support act
15 mrt 2016
796
0
Faith No More ook in AFAS Live op 3 juli. Veel Nederlanders die naar Graspop gaan voor Faith No More moeten we ook niet meer verwachten na deze aankondiging en die van Werchter. Er gaat vrijdag toch iets serieus moeten bijkomen.
 

TettenVogel

Support act
15 mrt 2016
796
0
Indiaantje89 wrote:
Zou een mooie naam zijn, verder:

Alter Bridge, Frank Carter & The Rattlesnakes, Motionless In White, Funeral For A Friend, Bowling For Soup, The Darkness, Sepultura, Mastodon, The Distillers, Employed To Serve, The Menzingers, 3 Doors Down, Milk Teeth, Holding Absence, Lacuna Coil, Loathe and loads more.

Bizar slecht gedaan, al zeg ik het zelf. Kleine moeite voor Download alle namen gewoon even op een rijtje te zetten, lijkt me. Nu mag je zelf gaan zoeken wie er is bijgekomen.

Dit doen ze al jaren zo, en ik vind dat ook enorm amateuristisch. Als ik me niet vergis doen Reading & Leeds dit ook op zo'n manier. Behoorlijk ambetant.
 

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.581
11.150
Faith No More ook in AFAS Live op 3 juli. Veel Nederlanders die naar Graspop gaan voor Faith No More moeten we ook niet meer verwachten na deze aankondiging en die van Werchter. Er gaat vrijdag toch iets serieus moeten bijkomen.
Dat optreden is natuurlijk ook tijdens Rock Werchter, dus veel Nederlanders zullen ze daar al zien, aangezien ik het idee hebt dat het een aardig populair festival is onder Nederlanders. Verder ga ik ze ook al op Graspop zien, maar ik moet gewoon bij een zaalshow van Faith No More zijn.
Aangezien je waarschijnlijk op dagkaarten doelt, ben ik het wel met je eens. Nog niet echt de namen waar een gemiddelde bezoeker een kaartje voor zou kopen.
 

MetalLimbo

Subheadliner
22 nov 2017
3.634
5.070
wenteldave wrote:

Indiaantje89 wrote:
Zou een mooie naam zijn, verder:

Alter Bridge, Frank Carter & The Rattlesnakes, Motionless In White, Funeral For A Friend, Bowling For Soup, The Darkness, Sepultura, Mastodon, The Distillers, Employed To Serve, The Menzingers, 3 Doors Down, Milk Teeth, Holding Absence, Lacuna Coil, Loathe and loads more.


Bizar slecht gedaan, al zeg ik het zelf. Kleine moeite voor Download alle namen gewoon even op een rijtje te zetten, lijkt me. Nu mag je zelf gaan zoeken wie er is bijgekomen.

Dit doen ze al jaren zo, en ik vind dat ook enorm amateuristisch. Als ik me niet vergis doen Reading & Leeds dit ook op zo’n manier. Behoorlijk ambetant.
Onoverzichtelijke manier van aankondigen inderdaad. Ook op hun site staat het heel rommelig en incompleet:
https://downloadfestival.co.uk/news-features/40-new-artists-added-to-your-download-2020-line-up/

Gelukkig hebben andere sites al de moeite gedaan om de nieuwe namen wel netjes op een rij te zetten:
3 Doors Down
Alter Bridge
Amaranthe
Bowling For Soup
Cemetery Sun
Employed To Serve
Fire From The Gods
Frank Carter & The Rattlesnakes
Funeral For A Friend
Gender Roles
Haken
Hatari
Heavy Lungs
Higher Power
Holding Absence
JJ Wilde
Kill The Lights
Lacuna Coil
Loathe
Mastodon
Milk Teeth
Modern Error
Motionless In White
Northlane
Polyphia
Press Club
Renounced
Sepultura
Shvpes
Sleep Token
Sullii
Tempt
The Darkness
The Distillers
The Glorious Sons
The Hara
The Menzingers
The Raven Age
The Skints
Thy Art Is Murder
Twin Temple
Wage War
Will Haven

Ik val ook niet echt van mijn stoel van deze worp.
Grootste verrassing is wat mij betreft Mastodon. Ik acht de kans nu wel heel groot dat die ook naar Dessel komen, mogelijk als de langverwachte subheadliner/afsluiter MS2 op vrijdag (hoewel ik daar uiteraard nog steeds het liefst Nightwish zie staan).

Ook Amaranthe zie ik wel naar GMM komen. Ik zie ze komende zondag in Antwerpen met Sabaton en Apocalyptica, wellicht kondigen ze zich daar zelf aan (als ze niet al eerder worden aangekondigd deze week)?
 

xydroh

Headliner
22 okt 2018
5.455
4.618
TettenVogel wrote:

wenteldave wrote:

Indiaantje89 wrote:
Zou een mooie naam zijn, verder:

Alter Bridge, Frank Carter & The Rattlesnakes, Motionless In White, Funeral For A Friend, Bowling For Soup, The Darkness, Sepultura, Mastodon, The Distillers, Employed To Serve, The Menzingers, 3 Doors Down, Milk Teeth, Holding Absence, Lacuna Coil, Loathe and loads more.


Bizar slecht gedaan, al zeg ik het zelf. Kleine moeite voor Download alle namen gewoon even op een rijtje te zetten, lijkt me. Nu mag je zelf gaan zoeken wie er is bijgekomen.


Dit doen ze al jaren zo, en ik vind dat ook enorm amateuristisch. Als ik me niet vergis doen Reading & Leeds dit ook op zo’n manier. Behoorlijk ambetant.

Onoverzichtelijke manier van aankondigen inderdaad. Ook op hun site staat het heel rommelig en incompleet:
https://downloadfestival.co.uk/news-features/40-new-artists-added-to-your-download-2020-line-up/

Gelukkig hebben andere sites al de moeite gedaan om de nieuwe namen wel netjes op een rij te zetten:
3 Doors Down
Alter Bridge
Amaranthe
Bowling For Soup
Cemetery Sun
Employed To Serve
Fire From The Gods
Frank Carter & The Rattlesnakes
Funeral For A Friend
Gender Roles
Haken
Hatari
Heavy Lungs
Higher Power
Holding Absence
JJ Wilde
Kill The Lights
Lacuna Coil
Loathe
Mastodon
Milk Teeth
Modern Error
Motionless In White
Northlane
Polyphia
Press Club
Renounced
Sepultura
Shvpes
Sleep Token
Sullii
Tempt
The Darkness
The Distillers
The Glorious Sons
The Hara
The Menzingers
The Raven Age
The Skints
Thy Art Is Murder
Twin Temple
Wage War
Will Haven

Ik val ook niet echt van mijn stoel van deze worp.
Grootste verrassing is wat mij betreft Mastodon. Ik acht de kans nu wel heel groot dat die ook naar Dessel komen, mogelijk als de langverwachte subheadliner/afsluiter MS2 op vrijdag (hoewel ik daar uiteraard nog steeds het liefst Nightwish zie staan).

Ook Amaranthe zie ik wel naar GMM komen. Ik zie ze komende zondag in Antwerpen met Sabaton en Apocalyptica, wellicht kondigen ze zich daar zelf aan (als ze niet al eerder worden aangekondigd deze week)?

dank voor de moeite , wage war zie ik wel nog over komen, had ik nog niet eens gemerkt
 

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.581
11.150
Onoverzichtelijke manier van aankondigen inderdaad. Ook op hun site staat het heel rommelig en incompleet:

Gelukkig hebben andere sites al de moeite gedaan om de nieuwe namen wel netjes op een rij te zetten:

*Lijstje namen*

Ook Amaranthe zie ik wel naar GMM komen. Ik zie ze komende zondag in Antwerpen met Sabaton en Apocalyptica, wellicht kondigen ze zich daar zelf aan (als ze niet al eerder worden aangekondigd deze week)?
Kijk, daar hebben we nog wat aan. Dan even de namen die me wel wat zeggen en waarvan ik ze op zich zou willen zien (en die er natuurlijk nog niet staan) (op Hatari na):
3 Doors Down
Amaranthe
Haken
Hatari (tja... ik weet eigenlijk niet hoeveel mensen er warm worden van een Songfestivalact)
Lacuna Coil
Mastodon
The Raven Age (was ontzettend goed met Alter Bridge + Shinedown)
Thy Art Is Murder

Zondag al? Maken die eerst nog een hele omweg voordat ze in Amsterdam uitkomen? Ik zie ze pas 9 februari.
 

MetalLimbo

Subheadliner
22 nov 2017
3.634
5.070
wenteldave wrote:
Daar komt het wel op neer! Prima toevoegingen, al zeg ik het zelf.

Even wat anders, wie zie ik vanavond bij Dimmu Borgir? ‘k Zie net dat het uitverkocht is, dus dat geeft er ook nog een extra dimensie aan.

Ik was er
1f609.svg

Vooral voor Amorphis. Ik ben die band pas echt gaan apprecieren sinds “Under the red cloud”, maar sindsdien ben ik echt wel fan geworden.
Ondanks dat Dimmu Borgir niet echt mijn ding is, vond ik het best wel OK. Maar ik moet altijd aan Popeye denken als ik die zanger hoor.
Voor mij wordt het komende vrijdag in de Turbinenhalle in Oberhausen, 1e concert van het jaar voor mij (en zondag gelijk ook maar het 2e dus), heb er zin an! :-D
 

PimSp

Geliefde act
15 dec 2014
1.425
632
Al zou ik The Raven Age maar al te graag toejuichen denk ik dat ze dit jaar er niet zullen staan.
Hebben 2016, 2017 en 2018 al op GMM gestaan. Lijkt me sterkt dat ze dan 1 jaartje niet komen en vervolgens al voor de 4e keer in 5 jaar tijd er zullen staan.
Amaranthe verwacht, en hoop, ik natuurlijk. Lijkt me een mooie band voor de spot van Hammerfall vorig jaar. Of weer zoals een paar jaar terug laat op de middag in de Marquee
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken