Graspop Metal Meeting 2020 - Nieuws en geruchten

xydroh

Headliner
22 okt 2018
5.442
4.595
goed, over naar echte discussie dan?

Alhoewel ik heel blij ben met het groot aantal prog bands mis ik toch keer op keer een aantal goeie instrumentale bands.

Dingen zoals animals as leaders, intervals, plini worden nooit geboekt op graspop wat ik wel jammer vind, hier is toch ook zeker een publiek voor.
 

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.145
10.438
goed, over naar echte discussie dan?

Alhoewel ik heel blij ben met het groot aantal prog bands mis ik toch keer op keer een aantal goeie instrumentale bands.

Dingen zoals animals as leaders, intervals, plini worden nooit geboekt op graspop wat ik wel jammer vind, hier is toch ook zeker een publiek voor.

Ja eens! Ik had Animals as Leaders in 2019 eigenlijk wel verwacht aangezien ze ook op Fortarock stonden. Tent stond daar redelijk goed vol en bleef ook gevuld, live echt een indrukwekkende set. Het is wel een goede quizvraag eigenlijk wanneer de laatste instrumentale band op Graspop stond. Ik kan me er geen eentje herinneren in de paar jaar dat ik nu zelf ga.
 

kobloodflames

Gouden Tip
11 jan 2018
446
128
Wanneer verwachten we eigenlijk sowieso weer een lijstje namen?
Mijn verwachting:
Laatste week van januari: groepje namen (rond de 20) met nog een of twee grote namen (de missende publiekstrekker van de vrijdag?) + poster
Eind maart: laatste namen (rond de 10) met nog een redelijke tot grote naam + podiumindeling
Eind april: timetable

Wat denken jullie?
 

pisser

Gouden Tip
26 mrt 2019
296
80
Wanneer verwachten we eigenlijk sowieso weer een lijstje namen?
Mijn verwachting:
Laatste week van januari: groepje namen (rond de 20) met nog een of twee grote namen (de missende publiekstrekker van de vrijdag?) + poster
Eind maart: laatste namen (rond de 10) met nog een redelijke tot grote naam + podiumindeling
Eind april: timetable

Wat denken jullie?

Verwacht dit ook zo omdat het vorig jaar ook ongeveer zo ging.
Maar helemaal zeker is dat natuurlijk niet want het is elk jaar net iets anders.
Verwacht wel deze maand nog nieuwe namen. Maar in tegenstelling tot velen verwacht ik geen echt grote namen meer. Misschien voor de vrijdag een sub-headliner maar voor de rest meer opvulling. (betekent niet dat daar niet iets naar je smaak bij kan zitten natuurlijk).
Ik hoop nog op:
Beast in black
Europe
Evergrey
Skindred

 

nikita

Geliefde act
27 okt 2018
1.630
3.242
Het is wel een goede quizvraag eigenlijk wanneer de laatste instrumentale band op Graspop stond. Ik kan me er geen eentje herinneren in de paar jaar dat ik nu zelf ga.
Hemelbestormer 2019 - of telt donderdag niet? :)
 

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.145
10.438
Joslittel wrote:
Het is wel een goede quizvraag eigenlijk wanneer de laatste instrumentale band op Graspop stond. Ik kan me er geen eentje herinneren in de paar jaar dat ik nu zelf ga.

Hemelbestormer 2019 – of telt donderdag niet?
1f642.svg

Haha helemaal gelijk in. En ik heb zelfs enorm genoten van deze show. Gebrekkig geheugen blijkbaar..
 

xydroh

Headliner
22 okt 2018
5.442
4.595
hemelbestormer is inderdaad een fantastische band. Niet meteen het instrumentale genre waar ik naar aan het mikken was maar zeker welkom in de toekomst.

perturbator en the algorithm kunnen ook als instrumentaal aanzien worden maar zijn dan ook wel een gans ander genre.

Ik had het puur op de zeer technische, instrumentale prog bands.
 

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.145
10.438
En Maybeshewill. Ooit eens om 11.30 uur gezien als eerste band op Pukkelpop (toen ze dat nog programmeerde). Wat was dat machtig lekker wakker worden met het eerste pilsje.
 

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.515
10.877
Ik ken dan weer niet zoveel Belgische bands, dus alles wat jullie hier zeggen is mooi meegenomen. Een andere instrumentale band, die hier, geloof ik, al eens eerder is neergezet: Monkey3. Die mogen wat mij betreft wel komen!
 

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.145
10.438
Ik ken dan weer niet zoveel Belgische bands, dus alles wat jullie hier zeggen is mooi meegenomen. Een andere instrumentale band, die hier, geloof ik, al eens eerder is neergezet: Monkey3. Die mogen wat mij betreft wel komen!

Ja hier moet ik even op reageren! Een van mijn favoriete livebands, zijn echt steengoed. Staan komend jaar op Alcatraz waardoor de kans helaas erg klein is, maar ik hoop ze ooit eens te mogen begroeten op Graspop.
 

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.515
10.877
wenteldave wrote:
Ik ken dan weer niet zoveel Belgische bands, dus alles wat jullie hier zeggen is mooi meegenomen. Een andere instrumentale band, die hier, geloof ik, al eens eerder is neergezet: Monkey3. Die mogen wat mij betreft wel komen!

Ja hier moet ik even op reageren! Een van mijn favoriete livebands, zijn echt steengoed. Staan komend jaar op Alcatraz waardoor de kans helaas erg klein is, maar ik hoop ze ooit eens te mogen begroeten op Graspop.
Spijtig. Stuur ze dan maar door naar Into The Grave. Gaan we ze nog aan het werk zien.
 

graspop20

Randprogramma
23 nov 2017
188
0
De Brabantse band "Tank86" was echt een strakke instrumentale band, die zijn helaas in 2017(?) gestopt.
Maar Sator Malus, Vengeance en Present Danger zouden ook top zijn.
 

neracroft

Sunset slot
9 nov 2014
2.658
1.175
En Maybeshewill. Ooit eens om 11.30 uur gezien als eerste band op Pukkelpop (toen ze dat nog programmeerde). Wat was dat machtig lekker wakker worden met het eerste pilsje.

Zijn toch al gestopt een jaar of 5 geleden, zijn afgelopen zomer eenmalig terug gekomen (of is dat al 2 zomers geleden?) omdat Robert Smith van The Cure het zelf gevraagd had voor op hun zoveel jarig bestaan te spelen.
 

graspop20

Randprogramma
23 nov 2017
188
0
Ik pleit voor deze band in de Metaldome: ;)
[video]https://www.youtube.com/watch?v=m1Fzr5IrNcM[/video]
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken