loek wrote:
Ook al is de lijst fake, vind ik dat er nog redelijk veel namen tussen zitten die realistisch zijn.
Persoonlijk hoop ik op nog de volgende namen:
Nightwish, Epica, Amaranthe (de symfonische metal ontbreekt nog een beetje)
Ook Skillet, Dragonforce, Skindred hoop/verwacht ik nog.
Alle bovenstaande namen zijn volgens mij aan het touren tijdens het festival en zijn dus wel realistisch.
Avenged Sevenfold en Sum 41 zou ik nog wel leuk vinden maar verwacht ik niet echt
De symphonic (zowel power als black/death) metal is inderdaad nog maar zwak vertegenwoordig.
Tot nu toe zou je eigenlijk alleen Beyond The Black, Powerwolf (symphonic power) en Dimmu Borgir (symphonic black) kunnen noemen. Daar mag dus zeker nog wel wat bij!
Nightwish zou dat in één klap meer dan goed maken, maar ook o.a. Epica, Evanescence of Apocalyptica zouden een mooie stap in de goede richting zijn. Verder valt te denken aan bv. Rhapsody Of Fire (of afsplitsing Turilli / Lione Rhapsody, maar die staan al in april op Durbuy Rock Festival), Amaranthe, MaYaN of (in het extremere segment) Septicflesh, Carach Angren, die allen in het recente verleden nog op GMM hebben gestaan.
Voor andere mooie namen is het echter al veel langer geleden dat ze voor het laatst in Dessel stonden, en wordt het weer eens de hoogste tijd:
Tristania (2002)
Stratovarius (2003)
Kamelot (2005)
Leaves’ Eyes (2006)
Sirenia (2007)
Turisas (2007)
Symphony X (2008)
Blind Guardian (2009)
Therion (2010)
Verder zijn er ook nog heel wat namen die nog nooit op het GMM-affiche hebben mogen prijken, maar er zeker niet op zouden misstaan, zoals:
Avantasia
Trans-Siberian Orchestra
Wintersun
Angra
Xandria
Amberian Dawn
Visions of Atlantis
Theatre of Tragedy
Ancient Bards
Battlelore
Keuze genoeg dus, lijkt me!