Graspop Metal Meeting 2020 - Nieuws en geruchten

xydroh

Headliner
22 okt 2018
5.455
4.618
knocked loose, deafheaven, jinjer en wat andere bands kunnen waarschijnlijk geschrapt worden van het lijstje kanshebbers, dit zou wel heel dicht op elkaar zijn.

https://www.facebook.com/ieperfest/photos/a.10150339356465255/10157548417855255/?type=3&theater

 

PimSp

Geliefde act
15 dec 2014
1.429
642
Bam! Volgende lading namen:

NIGHTWISH – BRING ME THE HORIZON – INCUBUS – AVANTASIA – SUM 41 – SKILLET – RUNNING WILD – MESSHUSSAH – AT THE GATES – EPICA – ABBATH – ACCEPT – DORO – BAD RELIGION – SUICIDAL TENDENCIES – 1349 – DELAIN – METAL CHURCH – DANKO JONES – SLOPER – ROTTING CHRIST – AMARANTHE – PRIMORDIAL – HELMET – THY ARD IS MURDER – SKINDRED
Al baal ik ervan dat dit niet de echte announcement is. Want vrijwel elke band in dit lijstje wil ik wel zien. Toch een lekker lijstje met voor vrijwel ieder iets!
 

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.586
11.170
graspop20 wrote:
Bam! Volgende lading namen:

NIGHTWISH – BRING ME THE HORIZON – INCUBUS – AVANTASIA – SUM 41 – SKILLET – RUNNING WILD – MESSHUSSAH – AT THE GATES – EPICA – ABBATH – ACCEPT – DORO – BAD RELIGION – SUICIDAL TENDENCIES – 1349 – DELAIN – METAL CHURCH – DANKO JONES – SLOPER – ROTTING CHRIST – AMARANTHE – PRIMORDIAL – HELMET – THY ARD IS MURDER – SKINDRED

Al baal ik ervan dat dit niet de echte announcement is. Want vrijwel elke band in dit lijstje wil ik wel zien. Toch een lekker lijstje met voor vrijwel ieder iets!
Zul je net zien dat dit wel de daadwerkelijke lijst met de volgende aankondigingen is. Staan wel aardige namen tussen, in ieder geval.
 

sledgehammer

Gouden Tip
24 nov 2017
257
-2
Dat lijstje is compleet nep. Jammer dat sommigen op dit forum ook nog serieus ingaan op dat soort onzinposts in plaats van hem gewoon te negeren.
 

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.176
10.519
Dat lijstje is compleet nep. Jammer dat sommigen op dit forum ook nog serieus ingaan op dat soort onzinposts in plaats van hem gewoon te negeren.

We moeten wat in deze periode zonder aankondigingen. En zo vreemd is zijn post ook niet, alle namen die hij noemt zijn realistisch. Enige kritiekpunt van mij uit is dat er teveel grote namen op staan. Veel namen die een hoog plekje willen innemen terwijl er nog maar weinig hoge plekjes over zijn.
 

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.199
7.450
Ook al is de lijst fake, vind ik dat er nog redelijk veel namen tussen zitten die realistisch zijn.

Persoonlijk hoop ik op nog de volgende namen:
Nightwish, Epica, Amaranthe (de symfonische metal ontbreekt nog een beetje)
Ook Skillet, Dragonforce, Skindred hoop/verwacht ik nog.
Alle bovenstaande namen zijn volgens mij aan het touren tijdens het festival en zijn dus wel realistisch.

Avenged Sevenfold en Sum 41 zou ik nog wel leuk vinden maar verwacht ik niet echt
 

MetalLimbo

Subheadliner
22 nov 2017
3.649
5.116
Ook al is de lijst fake, vind ik dat er nog redelijk veel namen tussen zitten die realistisch zijn.

Persoonlijk hoop ik op nog de volgende namen:
Nightwish, Epica, Amaranthe (de symfonische metal ontbreekt nog een beetje)
Ook Skillet, Dragonforce, Skindred hoop/verwacht ik nog.
Alle bovenstaande namen zijn volgens mij aan het touren tijdens het festival en zijn dus wel realistisch.

Avenged Sevenfold en Sum 41 zou ik nog wel leuk vinden maar verwacht ik niet echt
De symphonic (zowel power als black/death) metal is inderdaad nog maar zwak vertegenwoordig.
Tot nu toe zou je eigenlijk alleen Beyond The Black, Powerwolf (symphonic power) en Dimmu Borgir (symphonic black) kunnen noemen. Daar mag dus zeker nog wel wat bij!

Nightwish zou dat in één klap meer dan goed maken, maar ook o.a. Epica, Evanescence of Apocalyptica zouden een mooie stap in de goede richting zijn. Verder valt te denken aan bv. Rhapsody Of Fire (of afsplitsing Turilli / Lione Rhapsody, maar die staan al in april op Durbuy Rock Festival), Amaranthe, MaYaN of (in het extremere segment) Septicflesh, Carach Angren, die allen in het recente verleden nog op GMM hebben gestaan.

Voor andere mooie namen is het echter al veel langer geleden dat ze voor het laatst in Dessel stonden, en wordt het weer eens de hoogste tijd:
Tristania (2002)
Stratovarius (2003)
Kamelot (2005)
Leaves' Eyes (2006)
Sirenia (2007)
Turisas (2007)
Symphony X (2008)
Blind Guardian (2009)
Therion (2010)

Verder zijn er ook nog heel wat namen die nog nooit op het GMM-affiche hebben mogen prijken, maar er zeker niet op zouden misstaan, zoals:
Avantasia
Trans-Siberian Orchestra
Wintersun
Angra
Xandria
Amberian Dawn
Visions of Atlantis
Theatre of Tragedy
Ancient Bards
Battlelore

Keuze genoeg dus, lijkt me!
 

karlijn

Playlistbediener
12 nov 2019
11
1
loek wrote:
Ook al is de lijst fake, vind ik dat er nog redelijk veel namen tussen zitten die realistisch zijn.

Persoonlijk hoop ik op nog de volgende namen:
Nightwish, Epica, Amaranthe (de symfonische metal ontbreekt nog een beetje)
Ook Skillet, Dragonforce, Skindred hoop/verwacht ik nog.
Alle bovenstaande namen zijn volgens mij aan het touren tijdens het festival en zijn dus wel realistisch.

Avenged Sevenfold en Sum 41 zou ik nog wel leuk vinden maar verwacht ik niet echt

De symphonic (zowel power als black/death) metal is inderdaad nog maar zwak vertegenwoordig.
Tot nu toe zou je eigenlijk alleen Beyond The Black, Powerwolf (symphonic power) en Dimmu Borgir (symphonic black) kunnen noemen. Daar mag dus zeker nog wel wat bij!

Nightwish zou dat in één klap meer dan goed maken, maar ook o.a. Epica, Evanescence of Apocalyptica zouden een mooie stap in de goede richting zijn. Verder valt te denken aan bv. Rhapsody Of Fire (of afsplitsing Turilli / Lione Rhapsody, maar die staan al in april op Durbuy Rock Festival), Amaranthe, MaYaN of (in het extremere segment) Septicflesh, Carach Angren, die allen in het recente verleden nog op GMM hebben gestaan.

Voor andere mooie namen is het echter al veel langer geleden dat ze voor het laatst in Dessel stonden, en wordt het weer eens de hoogste tijd:
Tristania (2002)
Stratovarius (2003)
Kamelot (2005)
Leaves’ Eyes (2006)
Sirenia (2007)
Turisas (2007)
Symphony X (2008)
Blind Guardian (2009)
Therion (2010)

Verder zijn er ook nog heel wat namen die nog nooit op het GMM-affiche hebben mogen prijken, maar er zeker niet op zouden misstaan, zoals:
Avantasia
Trans-Siberian Orchestra
Wintersun
Angra
Xandria
Amberian Dawn
Visions of Atlantis
Theatre of Tragedy
Ancient Bards
Battlelore

Keuze genoeg dus, lijkt me!

Trans Siberian Orchestra zou heel gaaf zijn, maar die kans is nul gok ik. Van het lijstje wat als nieuwe namen is gepost. Sloper heeft zichzelf eigenlijk al gemeld. En nu heb ik al best veel namen die ik zou willen zien in juni.
 

MetalLimbo

Subheadliner
22 nov 2017
3.649
5.116
Trans Siberian Orchestra zou heel gaaf zijn, maar die kans is nul gok ik.
Daar moet ik je helaas wel gelijk in geven, ja..

Zou wel heel gaaf zijn voor een ander jaar, zeker zo'n legendarische show als op Wacken in 2015:
Wacken Open Air Festival 2015
On July 30, 2015, Trans-Siberian Orchestra and a reunited Savatage headlined the 26th edition of Wacken Open Air Festival in Germany, which is the largest metal festival in the world. The 2015 festival lasted three days and featured over a hundred bands. This event marked both TSO's first outdoor festival appearance and first Savatage show in 13 years. A massive set was designed so that the two main festival stages would be identical, although this aspect of the show was not revealed until the second half of the performance. For the first 40 minutes Savatage played a reunion show featuring Jon Oliva as the main lead singer for the first time in over 25 years, as well as Zak Stevens. This was followed by a Trans-Siberian Orchestra set on the next stage debuting several new songs. Following this, for the first time in music history, the entire band played a coordinated set spanning the two festival main stages, connected by a catwalk. This united Trans-Siberian Orchestra featured 4 guitarists, 4 keyboard players, 2 drummers, 2 bassists, a full string section, and 24 vocalists and dancers performing in sync for nearly 80,000 people.

In the televised broadcast a week after the show but right before the actual performance, Paul O'Neill and Al Pitrelli admitted to being blindsided by non-stop rain and mud on the night before which removed any chance to check the staging until the actual show. Metal Recusants, which favorably reviewed the entire event said, "If all the above shows were spectacular and memorable the Savatage's and Trans-Siberian Orchestra show is a whole new level of shows...I have never seen such a thing take place before and it was definitely a once in a lifetime experience."
[video]https://www.youtube.com/watch?v=pWxlpQ7ZIJg[/video]
 

xydroh

Headliner
22 okt 2018
5.455
4.618
normaal mijn genre niet maar dit is wel een geweldige liveshow. hier zou ik voor tekenen
 

xydroh

Headliner
22 okt 2018
5.455
4.618
knocked loose, deafheaven, jinjer en wat andere bands kunnen waarschijnlijk geschrapt worden van het lijstje kanshebbers, dit zou wel heel dicht op elkaar zijn.


 

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.586
11.170
Tristania (2002)
Stratovarius (2003)
Kamelot (2005)
Leaves’ Eyes (2006)
Sirenia (2007)
Turisas (2007)
Symphony X (2008)
Blind Guardian (2009)
Therion (2010)

Avantasia
Trans-Siberian Orchestra
Wintersun
Angra
Xandria
Amberian Dawn
Visions of Atlantis
Theatre of Tragedy
Ancient Bards
Battlelore
En zo leer je ook weer een paar nieuwe namen kennen, waarvoor dank.
 

MetalLimbo

Subheadliner
22 nov 2017
3.649
5.116
En zo leer je ook weer een paar nieuwe namen kennen, waarvoor dank.
Zitten ook wat 'kleinere' bij, maar in principe allemaal wel de moeite waard als je van het genre houdt.
Sommige heb ik ook pas vrij recent ontdekt, en ken ik maar enkele nummers van.
Maar zeker leuk voor ergens in de (vroege) middag. :)
 

Rock Torhout

Support act
12 mrt 2015
1.171
0
Tool staat op 12 juni op Bonnaroo in de VS - kunnen wat mij betreft ook wel definitief geschrapt worden als kanshebber.
 

graspop20

Randprogramma
23 nov 2017
188
0
This inderdaad meer een wishfull things lijstje. Maar alle namen staan in de buurt op festivals, dus het zou zo maar kunnen. Er staan al veel onbekende acts.
Ik zag dat 'Me an That Man' een countryproject is van Adam Darski (Behemoth), dat is dan wel grappig.
Op de GMM site staat ook dat Mercyfull Fate een grote show meebrengt, dus wellicht toch afsluiter van mainstage 2? Het zou mij wel bekoren na Maiden.


 

Rock Torhout

Support act
12 mrt 2015
1.171
0
De kans op Tool is nooit groot geweest, maar die aankondiging maakt ook meteen een eind aan de (kleine) hoop die er was :)
 

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.586
11.170
Mooi. Daar missen we niets aan
Dat heb je al eens eerder gezegd, hebben we een hele discussie over gevoerd, dus zullen we dit niet weer doen? Dank u.

Punt is: je hoeft niet telkens te herhalen dat je iets niet leuk vindt. Is allemaal zo negatief geladen...
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken