Graspop Metal Meeting 2020 - Nieuws en geruchten

PimSp

Geliefde act
15 dec 2014
1.429
642
Even off-topic voor de Slipknot liefhebbers onder ons.
Drankgigant verkoopt hun signature Whiskey (No.9 Iowa). En bij aankoop van een fles kun je een Meet 'n Greet krijgen bij de show in de Ziggo Dome. Gezien er zeker wel mensen van hier daarheen gaan, leek het me wel een leuke tip.
Voorwaarden staan op de site!
https://www.drankgigant.nl/slipknot-no-9-iowa-whiskey.html
 

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.586
11.170
Even off-topic voor de Slipknot liefhebbers onder ons.
Drankgigant verkoopt hun signature Whiskey (No.9 Iowa). En bij aankoop van een fles kun je een Meet ’n Greet krijgen bij de show in de Ziggo Dome. Gezien er zeker wel mensen van hier daarheen gaan, leek het me wel een leuke tip.
Voorwaarden staan op de site!
https://www.drankgigant.nl/slipknot-no-9-iowa-whiskey.html
Het is dat ik niet echt iets met whiskey heb, maar anders... Lekker om met je net gekochte fles whiskey door Amsterdam te sjouwen, overigens.
Echter vraag ik me wel af of dit wel echt is. Drankgigant is natuurlijk wel een redelijk grote site, maar toch. De fansite van Slipknot klopt niet en op de site van https://www.slipknotwhiskey.com/ staat ook niks aangekondigd. Daarnaast vind ik het belachelijk dat je er om 14.00 al moet zijn, terwijl de show pas vijf uur later begint.
 

Dr. Hannibal

Headliner
24 nov 2013
5.359
5.930
duck wrote:
Heaven shall burn heeft trouwens ook 2 nieuwe nummers gereleased vandaag:

Vooral Protector is heel erg goed. Dat belooft voor de rest van het album.
Heaven Shall Burn is een van de bands waar ik heel erg naar uitkijk. De laatste keer op Graspop ( de regeneditie) heb ik ze door omstandigheden gemist.

Hahaha. De regeneditie! Geweldig!!

Die herinner ik me ook nog goed

In onze vriendengroep heet die editie "Modderpop", omdat er van gras geen sprake was. Gelijk op de aankomst op de camping al enkels diep door de modder lopen sjouwen haha. Maar uiteindelijk toch nog redelijk comfortabel doorgekomen eigenlijk!
 

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.199
7.450
Graspop is in ieder geval wel weer flink actief op Social Media...
De laatste 3 (werk)dagen posten ze iedere dag iets.
Weet niet hoe veel dat zegt, waarschijnlijk niet veel. Maar ben benieuwd wanneer we weer namen kunnen verwachten.
 

prins

Dagopener
9 nov 2019
522
628
je kunt nu iedere dag wel iets verwacht, maar namen denk ik (net als elk jaar) eind januari en ongeveer half maart de laatsten.
zag op de site nu dat de vipdeks zijn uitverkocht (op vrijdag na) en dat de openingsdatum van de onlineshop is verplaatst naar begin februari.
 

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.586
11.170
Lieve lui,
Ik heb meer wat nieuwe bands ontdekt. Waar dat Spotify wel niet goed voor is. Had dit natuurlijk ook ergens anders kunnen plaatsen, maar ik ben bang dat jullie dat niet gaan zien en op dit forum zijn ook alleen maar gelijkgestemden. Wie weet, vinden jullie wat bands leuk. Het zijn over het algemeen ook wat kleinere bands, dus die mogen wat mij betreft altijd groter worden.
- Knogjärn (Zweden)
- External (Finland)
- Killus (Spanje)
- Chronoform (Finland)
- Justify Rebellion (Denemarken)
- Uncured (Verenigde Staten)

Groetjes en op naar een prachtige maand (mag ik hopen).
 

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.586
11.170
Oh, en ook voor de geïnteresseerden: de waarschijnlijke setlist voor de concerten in Amsterdam en Luxemburg (Nikita!).
https://www.setlist.fm/setlist/slipknot/2020/3arena-dublin-ireland-39b7d77.html

Ben benieuwd of ie al volledig is, aangezien hij voorlopig wel aan de korte kant is, met heel veel publieksfavorieten die er niet op staan. Ook wat 'nieuwe' nummers die al een tijd niet meer gespeeld zijn (o.a. New Abortion) en vier echt nieuwe nummers van We Are Not Your Kind. Ik kan niet wachten!
 

TettenVogel

Support act
15 mrt 2016
796
0
Oh, en ook voor de geïnteresseerden: de waarschijnlijke setlist voor de concerten in Amsterdam en Luxemburg (Nikita!).
https://www.setlist.fm/setlist/slipknot/2020/3arena-dublin-ireland-39b7d77.html

Ben benieuwd of ie al volledig is, aangezien hij voorlopig wel aan de korte kant is, met heel veel publieksfavorieten die er niet op staan. Ook wat ‘nieuwe’ nummers die al een tijd niet meer gespeeld zijn (o.a. New Abortion) en vier echt nieuwe nummers van We Are Not Your Kind. Ik kan niet wachten!

Is de setlist volledig? Dit lijkt me nogal kort.
 

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.586
11.170
wenteldave wrote:
Oh, en ook voor de geïnteresseerden: de waarschijnlijke setlist voor de concerten in Amsterdam en Luxemburg (Nikita!).
https://www.setlist.fm/setlist/slipknot/2020/3arena-dublin-ireland-39b7d77.html

Ben benieuwd of ie al volledig is, aangezien hij voorlopig wel aan de korte kant is, met heel veel publieksfavorieten die er niet op staan. Ook wat ‘nieuwe’ nummers die al een tijd niet meer gespeeld zijn (o.a. New Abortion) en vier echt nieuwe nummers van We Are Not Your Kind. Ik kan niet wachten!

Is de setlist volledig? Dit lijkt me nogal kort.
Dat dacht ik ook, ja. Ik zie nu dat ie van al van negen nummers naar veertien is gegaan. Heb het idee dat er nog wat ontbreekt, maar als dit het wel is, ontbreken er dus, zoals ik al zei, veel favorieten.
 

Rockbeer

Sunset slot
6 okt 2016
2.519
3.020
Red Flag en Orphan mis ik toch echt wel van We Are Not Your Kind..... A Liar’s Funeral eigenlijk ook. Ach, van mij mag de plaat integraal worden gespeeld.
 

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.586
11.170
Red Flag en Orphan mis ik toch echt wel van We Are Not Your Kind….. A Liar’s Funeral eigenlijk ook. Ach, van mij mag de plaat integraal worden gespeeld.
Spiders begrijp ik nog ergens wel omdat dat nummer het tempo er een beetje uithaalt, A Liar's Funeral is iets onbegrijpelijker en Red Flag en Orphan snap ik ook totaal niet. Volgens velen ook de twee beste nummers van het album en dan spelen ze die niet. Ach, wie weet spelen ze de volgende keer toch een paar andere nummers, om zich eens een keer niet aan die ongeschreven regel te houden.

Zeventien nummers dus. Dat lijkt er al meer op, maar ik vind het wel opvallend dat New Abortion er tussen staat. Al sinds 2016 niet meer gespeeld. Goed nummer hoor, maar ik was er niet rouwig om geweest als Orphan of Red Flag op die plek had gestaan.

Ook vreemd dat het de We Are Not Your Kind Tour is en dat er dan maar vier nummers van dat album worden gespeeld, terwijl er van het album Slipknot meer nummers worden gespeeld. Vind het persoonlijk nogal een slechte afstemming
 

nikita

Geliefde act
27 okt 2018
1.639
3.282
Rockbeer wrote:
Red Flag en Orphan mis ik toch echt wel van We Are Not Your Kind….. A Liar’s Funeral eigenlijk ook. Ach, van mij mag de plaat integraal worden gespeeld.

Spiders begrijp ik nog ergens wel omdat dat nummer het tempo er een beetje uithaalt, A Liar’s Funeral is iets onbegrijpelijker en Red Flag en Orphan snap ik ook totaal niet. Volgens velen ook de twee beste nummers van het album en dan spelen ze die niet. Ach, wie weet spelen ze de volgende keer toch een paar andere nummers, om zich eens een keer niet aan die ongeschreven regel te houden.

Zeventien nummers dus. Dat lijkt er al meer op, maar ik vind het wel opvallend dat New Abortion er tussen staat. Al sinds 2016 niet meer gespeeld. Goed nummer hoor, maar ik was er niet rouwig om geweest als Orphan of Red Flag op die plek had gestaan.

Ook vreemd dat het de We Are Not Your Kind Tour is en dat er dan maar vier nummers van dat album worden gespeeld, terwijl er van het album Slipknot meer nummers worden gespeeld. Vind het persoonlijk nogal een slechte afstemming

Mooie, stevige setlist; na 3 nummers vrees ik al een beetje te sterven daar vooraan, gezien mijn bescherming van op Graspop wél naar Amsterdam gaat.
Voor een zaalshow begrijp ik het ook wel om voor minder hits te gaan en wat andere nummers te selecteren, maar de verdeling qua albums is wat gek voor een WANYK-tour.
4 nummers (+ all out life) uit die laatste plaat (die ik nog steeds niet beu ben in de auto) vind ik ook nogal weinig. Het Slipknot album hebben ze net afgelopen jaar kunnen uitlichten omwille van het 20 jarig bestaan.
Erg blij met Nero Forte, maar zoals jullie al zeggen, Red Flag en Orphan zijn onbegrijpelijk. Dat zijn nummers die je als fan toch echt live wil horen. Spiders snap ik wel, maar vind ik zo'n tof nummer dat ik toch enige nieuwsgierigheid heb in hoe dat live had geklonken.
 

graspop20

Randprogramma
23 nov 2017
188
0
Ayreon staat in July op "Night of the Prog" in Loreley, Duitsland. Met een hoop prog op het affiche EN een niet al te sterke line-up, kunnen we wellicht hopen op Ayreon als Mainstage2 headliner?
Waarschijnlijk de beste metalband uit Nederland, zeker met Floor en Anneke erbij. Maar ook apart dat Vengeance en Picture nog niet op Graspop hebben gestaan...
 

nikita

Geliefde act
27 okt 2018
1.639
3.282
Ayreon staat in July op “Night of the Prog” in Loreley, Duitsland. Met een hoop prog op het affiche EN een niet al te sterke line-up, kunnen we wellicht hopen op Ayreon als Mainstage2 headliner?
Waarschijnlijk de beste metalband uit Nederland, zeker met Floor en Anneke erbij. Maar ook apart dat Vengeance en Picture nog niet op Graspop hebben gestaan…

Nee, helaas. Ik had die show hier al eens gemeld. Het is een world exclusive - de enige show dus die ze volgend jaar spelen. Wil je ze zien, moet je naar daar...
 

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.586
11.170
Ayreon staat in July op “Night of the Prog” in Loreley, Duitsland. Met een hoop prog op het affiche EN een niet al te sterke line-up, kunnen we wellicht hopen op Ayreon als Mainstage2 headliner?
Waarschijnlijk de beste metalband uit Nederland, zeker met Floor en Anneke erbij. Maar ook apart dat Vengeance en Picture nog niet op Graspop hebben gestaan…
Geloof dat we het hier al eens eerder over hebben gehad, maar Ayreon staat 'world-exclusive' op Night of the Prog, dus die gaan we niet op Graspop zien.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.037
6.078
ja, die world-exclusive is echt jammer... zeker dat het Lucassen wel weer iedereen bij elkaar weet te pakken voor zo'n gig
 

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.176
10.519
Een kleine hypothese: de verwachting is dat RW deze week nog niet met namen komt terwijl iedereen hier wel op gerekend had. Is vrijdag dan geen mooi moment voor Graspop om een nieuw pakketje te lossen waarna de komende weken RW alle aandacht krijgt? Dour kwam vandaag al met namen. Ik zou er niet raar van opkijken.
 

xydroh

Headliner
22 okt 2018
5.455
4.618
Een kleine hypothese: de verwachting is dat RW deze week nog niet met namen komt terwijl iedereen hier wel op gerekend had. Is vrijdag dan geen mooi moment voor Graspop om een nieuw pakketje te lossen waarna de komende weken RW alle aandacht krijgt? Dour kwam vandaag al met namen. Ik zou er niet raar van opkijken.

sum41, skillet hebben al optredens achter de rug. ik zie deze 2 bands wel in het lijstje staan
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken