Graspop Metal Meeting 2020 - Nieuws en geruchten

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
13.258
13.606
Hoe groot achten jullie de kans dat Machine Head nog langskomt?
Ze hebben voor het laatst op Graspop gestaan in 2012, ze hebben een Europese tour gepland maar momenteel is de laatste datum in die tour 6 juni. Wellicht dat ze de tour nog verlengen en wat festivals meepakken? Ze hebben nog geen set is België in het lijstje staan.
Nihil. Die heren speelden toch geen festivals meer?
 

Jamel

Sunset slot
26 jun 2019
3.004
9.005
Hoe groot achten jullie de kans dat Machine Head nog langskomt?
Ze hebben voor het laatst op Graspop gestaan in 2012, ze hebben een Europese tour gepland maar momenteel is de laatste datum in die tour 6 juni. Wellicht dat ze de tour nog verlengen en wat festivals meepakken? Ze hebben nog geen set is België in het lijstje staan.

Volgens mij doet Machine Head helemaal geen festivals meer. Dat las ik althans een tijdje terug in dit topic.
 

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.790
8.764
Ok daar was ik me niet van bewust, verklaard wel waarom ze 8 jaar niet op Graspop zijn geweest. Jammer
 

MetalLimbo

Subheadliner
22 nov 2017
3.919
5.755
Het zou mij zeer verbazen wanneer de Marque dichtblijft. Met My Dying Bride staat er een perfecte Marque headliner klaar. Ook acts als Vltimas, Exciter en Misphyrming zie ik daar staan, alleen wat vroeger op de dag.
Dat lijkt mij ook inderdaad.
Maar dan zouden ze net zo goed kunnen beslissen dat de Metal Dome dicht blijft.
 

nikita

Geliefde act
27 okt 2018
1.912
4.055
verklaard wel waarom ze 8 jaar niet op Graspop zijn geweest
Er zijn nochtans een aantal andere bands die ook al minstens 8 jaar niet op graspop zijn geweest waarbij ik geen verklaring kan bedenken (blind guardian, stratovarius, finntroll,...) dus uitzonderlijk is dat niet. Maar goed, in dit geval bestaat er alvast wél een duidelijke reden.
 

Paddy

Headliner
16 dec 2014
6.515
4.846
loek wrote:
Hoe groot achten jullie de kans dat Machine Head nog langskomt?
Ze hebben voor het laatst op Graspop gestaan in 2012, ze hebben een Europese tour gepland maar momenteel is de laatste datum in die tour 6 juni. Wellicht dat ze de tour nog verlengen en wat festivals meepakken? Ze hebben nog geen set is België in het lijstje staan.

Volgens mij doet Machine Head helemaal geen festivals meer. Dat las ik althans een tijdje terug in dit topic.

Die doen geen festivals meer. Heeft Robb Flynn in meerdere interviews de afgelopen jaren aangegeven. Het huidige concept met “an evening with” bevalt goed en levert uitverkochte zalen op.
 

xydroh

Headliner
22 okt 2018
5.914
5.340
nieuwe worp voor Full force festival:

Amaranthe Anti Flag Creeper Dawn Ray'd Deafheaven Equilibrium FLESHGOD APOCALYPSE OCEANS Suicide Silence The Rumjacks
 

PimSp

Geliefde act
15 dec 2014
1.522
809
Ben benieuwd of ie al volledig is, aangezien hij voorlopig wel aan de korte kant is, met heel veel publieksfavorieten die er niet op staan. Ook wat ‘nieuwe’ nummers die al een tijd niet meer gespeeld zijn (o.a. New Abortion) en vier echt nieuwe nummers van We Are Not Your Kind. Ik kan niet wachten!
Je hebt gelijk, er missen toch wel wat favorieten. Spit It Out?! Die sitdown is altijd een van de hoogtepunten van de Slipknot shows waar ik naar uitkijk! Heerlijk, die publieksparticipatie! Ben wel blij dat er sommige nummers die op GMM afgelopen jaar niet gespeeld werden weer op de setlist staan!
 

pisser

Gouden Tip
26 mrt 2019
297
80
wenteldave wrote:
Ben benieuwd of ie al volledig is, aangezien hij voorlopig wel aan de korte kant is, met heel veel publieksfavorieten die er niet op staan. Ook wat ‘nieuwe’ nummers die al een tijd niet meer gespeeld zijn (o.a. New Abortion) en vier echt nieuwe nummers van We Are Not Your Kind. Ik kan niet wachten!

Je hebt gelijk, er missen toch wel wat favorieten. Spit It Out?! Die sitdown is altijd een van de hoogtepunten van de Slipknot shows waar ik naar uitkijk! Heerlijk, die publieksparticipatie! Ben wel blij dat er sommige nummers die op GMM afgelopen jaar niet gespeeld werden weer op de setlist staan!

Inderdaad geen spit it out (tenminste niet in Dublin). Ik vind dat echt heel erg jammer. Inderdaad een van de hoogtepunten van een Slipknot show is juist die sitdown. Onbegrijpelijk dat ze juist dat nummer van de setlist halen. Hopelijk komt dat snel terug in de setlist in ieder geval voor 28 januari. Zou het echt zonde vinden een concert van slipknot zonder sitdown...
 

jvandeweyer

Gouden Tip
14 feb 2019
437
686
Ik weet dat hier amper iemand warm loopt voor five finger death punch, maar ze hebben wel een summer show aangekondigd met oa papa roach, I prevail en Ice Nine Kills. Van mij mogen deze 4 namen zeker doorstromen naar graspop.
 

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.790
8.764
Ik weet dat hier amper iemand warm loopt voor five finger death punch, maar ze hebben wel een summer show aangekondigd met oa papa roach, I prevail en Ice Nine Kills. Van mij mogen deze 4 namen zeker doorstromen naar graspop.
Dit werd al eerder gedeeld op het forum, maar is deze line up niet alleen in de US?
Is er al iets aangekondigd waaruit blijkt dat ze weer terug naar Europa gaan na hun US tour?
 

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
13.258
13.606
jvandeweyer wrote:
Ik weet dat hier amper iemand warm loopt voor five finger death punch, maar ze hebben wel een summer show aangekondigd met oa papa roach, I prevail en Ice Nine Kills. Van mij mogen deze 4 namen zeker doorstromen naar graspop.

Dit werd al eerder gedeeld op het forum, maar is deze line up niet alleen in de US?
Is er al iets aangekondigd waaruit blijkt dat ze weer terug naar Europa gaan na hun US tour?
Inderdaad alleen in de Verenigde Staten. Verwacht niet dat ze gaan terugkomen.
 

prins

Dagopener
9 nov 2019
578
711
op de europese tourposter van aerosmith staat rival sons als support band, waaronder ook dessel.
 

MetalLimbo

Subheadliner
22 nov 2017
3.919
5.755
nieuwe worp voor Full force festival:

Amaranthe Anti Flag Creeper Dawn Ray’d Deafheaven Equilibrium FLESHGOD APOCALYPSE OCEANS Suicide Silence The Rumjacks

Zitten wel aardig wat kanshebbers bij voor GMM, zoals:
Amaranthe
Meshuggah
Thy Art Is Murder
Rotting Christ
Soilwork
Dagoba
Knocked Loose
Suicide Silence
Counterparts
The Ghost Inside
1349
Being As An Ocean
Boysetsfire
Frog Leap
Neck Deep
Rise Of The Northstar

Wat mij betreft mogen i.i.g. Amaranthe, Meshuggah, Rotting Christ en Soilwork overkomen!
 

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
13.258
13.606
op de europese tourposter van aerosmith staat rival sons als support band, waaronder ook dessel.
Zo, maar dat is een heel aangename verrassing. Een van mijn favoriete bands, maar ik had ze totaal niet op Graspop verwacht.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken