Graspop Metal Meeting 2020 - Nieuws en geruchten

Koekdoos

Headliner
22 okt 2018
5.452
7.026
pisser wrote:
Giel weet niets. Lult zo vaak uit zijn nek

Giel is wel redelijk into AC/DC.
goed geinformeerd meestal, maar weet natuurlijk niet alles.
Kan me wel voorstellen dat AC/DC iets doet in NL onder “Veronica presents” en dat er al iets binnen die wandelgangen rondgaat.

Mijn conclusie, iets van een concert Goffertpark of GelreDome lijkt me dan voor de hand hoor.

Graspop op vrijdag, Pinkpop op zondag, goffert/gelre op dinsdag? verkoopt toch wel uit
 

laine

Playlistbediener
22 sep 2019
13
0
Tickets gaan deze keer nog sneller uitverkopen.........want dit zal waarschijnlijk de laatste tour zijn.....
Zie ze binnen 5 jaar niet meer touren.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
20.948
5.995
Graspop op vrijdag, Pinkpop op zondag, goffert/gelre op dinsdag? verkoopt toch wel uit
als Pinkpop op zondag een andere act heeft staan niet natuurlijk, denk GelreDome of Goffertpark.


 

sledgehammer

Gouden Tip
24 nov 2017
257
-2
Giel weet niets. Lult zo vaak uit zijn nek
Denk het ook. Wat AC/DC betreft circuleren er ELK JAAR opnieuw geruchten over een touraankondiging (en vaak ook over een nieuwe cd). Bij AC/DC weet je iets pas zeker als er een officiële aankondiging is door de band zelf. Wat betreft die foto's die iemand een of twee jaar geleden had gemaakt, die zouden bewijzen dat er een nieuw album opgenomen zou worden: Zelfs als die foto's helemaal legit zijn, weet niemand precies waarom de band in de studio zat. Het kon net zo goed gaan om het oppoetsen van wat oude demo's of concertopnames, of wat bonustracks voor een verzamel-cd, als om de opnames van een gloednieuw studio-album. Gezien het (supertrage) tempo waarin de laatste paar cd's verschenen, het overlijden van co-songwriter Malcolm Young en de geruime tijdsduur sinds die foto's werden gemaakt, verwacht ik voorlopig in elk geval niets meer van de Australische hardrockers.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
20.948
5.995
Soms gokt hij goed maar doorgaans lult deze joker maar wat
zullen we snel moeten weten?

AC/DC kondigde laatste tour medio december aan (12 dec 2014 voor 2015 Rock or Burst door Europa)
 

Koekdoos

Headliner
22 okt 2018
5.452
7.026
pisser wrote:
Soms gokt hij goed maar doorgaans lult deze joker maar wat

zullen we snel moeten weten?

AC/DC kondigde laatste tour medio december aan (12 dec 2014 voor 2015 Rock or Burst door Europa)

Maar aan de hand van de eerste hit op google wisten we toen al op 24 september 2014 dat er ook een nieuw album aan kwam.
Nu weten we dat nog niet.
 

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.368
10.205
Enkel een “see you next year” bij jinjer
Jep, was in Amsterdam ook zo. Die spelen voorlopig op Into The Grave in Nederland en op Durbuy Rock in België. Daarnaast zullen ze nog wel wat zaalshows afwerken, dus dat "see you next year" zegt helemaal niks.
 

kaiser

Gouden Tip
11 jan 2019
441
233
Dan past GMM 2020 wel mooi in dat rijtje ?

Veel grote europese festivals hebben hun line up voor volgend jaar al (bijna) volledig bekend gemaakt, dus ik zou niet meer hopen op een grote naam als AC/DC of Metallica.
Zou mooi zijn, maar kans lijkt me extreem klein.
 

metalrockx

Playlistbediener
18 nov 2019
28
8
Ja, er zijn foto's dat Angus en zijn neef Stevie Young, Brian, Phil Rudd en Cliff Williams vorig jaar in VanCouver in een opnamestudio waren.
Producer Mike Fraser heeft trouwens ook bevestigd dat ze iets gedaan hebben in de studio met Brian Johnson, maar een nieuw album werd nooit bevestigd.

Het zou een eerbetoon zijn aan Malcom Young, gebaseerd op zijn oude, ongebruikte riffs. Nu Malcom recent overleden is, zou een tour volgend jaar als eerbetoon voor de hand liggen. Ik heb ook gelezen dat het slechts enkele songs waren en geen compleet album, maar ik vind die bron niet meer terug.
Misschien een compilatiealbum met een paar nieuwe songs voor 2020?
 

imac

Gouden Tip
1 jul 2019
336
289
Monsters of Rock (Nijmegen) 1991
Datzelfde jaar ook Monsters of Rock te Hasselt (Kiewit = Pukkelpop weide). Dat was toen met Mötley Crüe, Queensrÿche en zowaar Metallica.





Deze werden toen de lucht ingegooid. Ik heb er nog liggen.
 

Slayyyyyer

Randprogramma
8 okt 2019
211
81
Datzelfde jaar ook Monsters of Rock te Hasselt (Kiewit = Pukkelpop weide). Dat was toen met Mötley Crüe, Queensrÿche en zowaar Metallica.

AC/DC én Metallica voor 1000 frank?? Wat was dat.. 25 euro? Dat kan toch niet man? :D

Andere tijden
 

Koekdoos

Headliner
22 okt 2018
5.452
7.026
imac wrote:
Datzelfde jaar ook Monsters of Rock te Hasselt (Kiewit = Pukkelpop weide). Dat was toen met Mötley Crüe, Queensrÿche en zowaar Metallica.


AC/DC én Metallica voor 1000 frank?? Wat was dat.. 25 euro? Dat kan toch niet man?
1f600.svg


Andere tijden

Denk dat we dat over 30 jaar ook bij wat van de huidige jonge bands denken. Dan denk ik aan Jinjer vooral. En hoop ik op Beast in Black vooral. Gojira, als die nog telt.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken