Graspop Metal Meeting 2020 - Nieuws en geruchten

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.581
11.150
Ik ben wel echt benieuwd waarom het allemaal zolang duurt met die laatste twee headliners. Faith No More zou in principe deze week bekend kunnen worden gemaakt. Ik verwacht dan ook dat Graspop ze morgen of overmorgen als headliner aankondigt. Ik heb het al eerder aangegeven en het lijkt een niet breed gedragen standpunt, maar ik zou het echt lekker vinden het festival af te sluiten met de combi Deep Purple – Faith No More. Die eerste heb ik nimmer gezien en Faith No More nu één of twee keer. Geweldige liveact al besef ik dat je ervan moet houden.

Maar wie de vrijdag dan moet gaan dragen, samen met Nightwish? Ik verwacht toch echt een grote band die nog niks heeft bekendgemaakt… AC/DC, Tool, Slipknot, Guns N’ Roses, Aerosmith, Foo Fighters, iets anders?
Zou zeggen dat dit wel accuraat is. Voor mij is de situatie omtrent Faith No More en Deel Purple precies andersom. Deep Purple al gezien en Faith No More nog nooit. Ik ben dan d enige die jouw mening ook deelt. Zou een lekkere afsluiting zijn.

Van dat laatste rijtje vind ik Guns 'N Roses en Aerosmith het meest waarschijnlijk, maar het zal vast niet lang meer duren voordat we het gaan zien.
 

MetalLimbo

Subheadliner
22 nov 2017
3.634
5.070
Rockbeer wrote:
Ik ben wel echt benieuwd waarom het allemaal zolang duurt met die laatste twee headliners. Faith No More zou in principe deze week bekend kunnen worden gemaakt. Ik verwacht dan ook dat Graspop ze morgen of overmorgen als headliner aankondigt. Ik heb het al eerder aangegeven en het lijkt een niet breed gedragen standpunt, maar ik zou het echt lekker vinden het festival af te sluiten met de combi Deep Purple – Faith No More. Die eerste heb ik nimmer gezien en Faith No More nu één of twee keer. Geweldige liveact al besef ik dat je ervan moet houden.

Maar wie de vrijdag dan moet gaan dragen, samen met Nightwish? Ik verwacht toch echt een grote band die nog niks heeft bekendgemaakt… AC/DC, Tool, Slipknot, Guns N’ Roses, Aerosmith, Foo Fighters, iets anders?

Zou zeggen dat dit wel accuraat is. Voor mij is de situatie omtrent Faith No More en Deel Purple precies andersom. Deep Purple al gezien en Faith No More nog nooit. Ik ben dan d enige die jouw mening ook deelt. Zou een lekkere afsluiting zijn.

Van dat laatste rijtje vind ik Guns ‘N Roses en Aerosmith het meest waarschijnlijk, maar het zal vast niet lang meer duren voordat we het gaan zien.
Hier nog één, zou er prima mee kunnen leven! :)
Beiden zelfs nog nooit gezien, en zou dat graag wel willen. Zeker Faith No More is ook wel beetje jeugdsentiment.

En wat de vrijdag betreft, noem het naïef of wat dan ook, maar ik blijf nog steeds geloven in Metallica, of anders AC/DC. :)
 

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.581
11.150
wenteldave wrote:

Rockbeer wrote:
Ik ben wel echt benieuwd waarom het allemaal zolang duurt met die laatste twee headliners. Faith No More zou in principe deze week bekend kunnen worden gemaakt. Ik verwacht dan ook dat Graspop ze morgen of overmorgen als headliner aankondigt. Ik heb het al eerder aangegeven en het lijkt een niet breed gedragen standpunt, maar ik zou het echt lekker vinden het festival af te sluiten met de combi Deep Purple – Faith No More. Die eerste heb ik nimmer gezien en Faith No More nu één of twee keer. Geweldige liveact al besef ik dat je ervan moet houden.

Maar wie de vrijdag dan moet gaan dragen, samen met Nightwish? Ik verwacht toch echt een grote band die nog niks heeft bekendgemaakt… AC/DC, Tool, Slipknot, Guns N’ Roses, Aerosmith, Foo Fighters, iets anders?


Zou zeggen dat dit wel accuraat is. Voor mij is de situatie omtrent Faith No More en Deel Purple precies andersom. Deep Purple al gezien en Faith No More nog nooit. Ik ben dan d enige die jouw mening ook deelt. Zou een lekkere afsluiting zijn.

Van dat laatste rijtje vind ik Guns ‘N Roses en Aerosmith het meest waarschijnlijk, maar het zal vast niet lang meer duren voordat we het gaan zien.

Hier nog één, zou er prima mee kunnen leven!
1f642.svg

Beiden zelfs nog nooit gezien, en zou dat graag wel willen. Zeker Faith No More is ook wel beetje jeugdsentiment.

En wat de vrijdag betreft, noem het naïef of wat dan ook, maar ik blijf nog steeds geloven in Metallica, of anders AC/DC.
1f642.svg
Ik hoop het. Metallica is de laatste van de grote vier die ik nog moet zien, dus het zou mooi zijn als dat gaat gebeuren.
 

Koekdoos

Headliner
22 okt 2018
5.654
7.407
Zou Graspop niet gewoon wachten met de 3e headliner bekend maken, totdat de 4e headliner ook zeker is? Zodat ze in 1 week gewoon bijvoorbeeld dinsdag en donderdag headliners bekend maken. Misschien dat ze sowieso wachten tot ergens in december om er dan ook een groepje van een naam of 10-20 bij te zetten.
 

rickniel

Playlistbediener
22 nov 2019
17
0
Zou Graspop niet gewoon wachten met de 3e headliner bekend maken, totdat de 4e headliner ook zeker is? Zodat ze in 1 week gewoon bijvoorbeeld dinsdag en donderdag headliners bekend maken. Misschien dat ze sowieso wachten tot ergens in december om er dan ook een groepje van een naam of 10-20 bij te zetten.

Ik denk eigenlijk ook dat ze wachten tot begin december. Enige wat ik dan raar vind is dat er nu nog geen poster gemaakt is ter promotie
 

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.172
10.506
Zou Graspop niet gewoon wachten met de 3e headliner bekend maken, totdat de 4e headliner ook zeker is? Zodat ze in 1 week gewoon bijvoorbeeld dinsdag en donderdag headliners bekend maken. Misschien dat ze sowieso wachten tot ergens in december om er dan ook een groepje van een naam of 10-20 bij te zetten.

Als ze wachten om headliners met een pakketje namen bekend te maken betekent dit dat de headliners niet bijzonder sterk zijn. Meer categorie Volbeat, Faith no More (sorry Rockbeer). De andere namen haalt de focus hier dan een beetje vanaf. Ik hoop nog steeds op die grote vis die zelf hun tour willen aankondigen. Kom er maar in AC/DC!
 

Koekdoos

Headliner
22 okt 2018
5.654
7.407
koekdoos wrote:
Zou Graspop niet gewoon wachten met de 3e headliner bekend maken, totdat de 4e headliner ook zeker is? Zodat ze in 1 week gewoon bijvoorbeeld dinsdag en donderdag headliners bekend maken. Misschien dat ze sowieso wachten tot ergens in december om er dan ook een groepje van een naam of 10-20 bij te zetten.

Als ze wachten om headliners met een pakketje namen bekend te maken betekent dit dat de headliners niet bijzonder sterk zijn. Meer categorie Volbeat, Faith no More (sorry Rockbeer). De andere namen haalt de focus hier dan een beetje vanaf. Ik hoop nog steeds op die grote vis die zelf hun tour willen aankondigen. Kom er maar in AC/DC!

Ik hoop het ook. Het klinkt eigenlijk veel te simpel, maar het is gewoon of ze hebben niks of iets heel gaafs, en om een van de twee redenen duurt het zo lang :p
 

kevgait

Nieuw lid
28 nov 2019
2
3
Goedemiddag allemaal,

Nieuw op het forum heb ik een vraag inzake de Boneyard van Graspop. In 2018 heb ik hier een weekend met mijn tentje gebivakkeerd, op donderdagmiddag keurig mijn tent strak aan een brandgang opgezet. Donderdagavond na GNR terug naar de camping om mijn slaapzak in te kruipen bleek dat de brandgang waaraan mijn tent stond compleet was volgebouwd met nieuwe tentjes. Na een speurtocht van een half uur, klimmen en springen over scheerlijnen en andere tenten uiteindelijk mijn tent teruggevonden.

Voor 2020 zijn de combi plus tickets reeds gekocht en nu is mijn vraag:
Hoe waren de ervaringen op de boneyard in 2019 qua drukte (ook de sanitaire voorzieningen) en brandgangen?
 

PimSp

Geliefde act
15 dec 2014
1.425
632
Voor 2020 zijn de combi plus tickets reeds gekocht en nu is mijn vraag:
Hoe waren de ervaringen op de boneyard in 2019 qua drukte (ook de sanitaire voorzieningen) en brandgangen?
2018 was volgens mij ook drukker dan het terrein eigenlijk aankon, zowel camping als festival.
2019 vond ik het allemaal goed geregeld. Genoeg mensen, paste allemaal goed op de camping. Heb niet gezien dat er ergens doorgangen ineens wegwaren, af en toe een tentje in het pad, maar dat moet kunnen.
Hoop dat ze dit jaar niet net die 100 tickets ofzo meer hebben zoals 2018, want toen was de camping idd echt een ramp. Heb daar ook echt zo veel tussen tenten door moeten stappen!
 

kevichkovil

Playlistbediener
12 nov 2019
27
0
Goedemiddag allemaal,

Nieuw op het forum heb ik een vraag inzake de Boneyard van Graspop. In 2018 heb ik hier een weekend met mijn tentje gebivakkeerd, op donderdagmiddag keurig mijn tent strak aan een brandgang opgezet. Donderdagavond na GNR terug naar de camping om mijn slaapzak in te kruipen bleek dat de brandgang waaraan mijn tent stond compleet was volgebouwd met nieuwe tentjes. Na een speurtocht van een half uur, klimmen en springen over scheerlijnen en andere tenten uiteindelijk mijn tent teruggevonden.

Voor 2020 zijn de combi plus tickets reeds gekocht en nu is mijn vraag:
Hoe waren de ervaringen op de boneyard in 2019 qua drukte (ook de sanitaire voorzieningen) en brandgangen?

Hoe vol de camping was in 2018 was ook belachelijk. Maar in de jaren ervoor en afgelopen jaar(ook uitverkocht) heb ik hier geen last van gehad. En ja de sanitaire voorzieningen. Het zijn op de camping de 3 grote tenten. Maar dat is vooral in de ochtend altijd zeer druk maar verder valt het de rest van de dag wel mee aangezien dan de meeste mensen op het festivalterrein zelf zijn en daar naar de wc gaan.
 

graspop20

Randprogramma
23 nov 2017
188
0
AC/DC, Metallica, Rammstein, Aerosmith, Tool, kan iedereen vergeten.
AC/DC: verkoopt uit, ook zonder andere bands. zonde van het geld van de organisatie. AC/DC is niet aan de orde..geen tour...geen festivals.
Metallica & GNR: idem dito
Rammstein: Heeft een stadiontour dus zal niet voor één festival een uitzondering maken.
Aerosmith staan dit jaar exclusief in Las Vegas, tot begin juni. Europese data zouden dan allang bekend zijn. (zonde van de headliner)
Tool: Geen europese data bekend, die zouden allang vast liggen, anders touren de heren niet.

Kijk naar headliners van Europese festivals in juni:
17-18-19-20 juni: Copenhell in Kopenhagen: Kiss, Emperor (Kiss stond vorig jaar op GMM: uitgesloten, Emperor staat op Alcatraz: uitgesloten.
12-13-14 juni: Download in Leicester Shire: Kiss, SOAD, Volbeat, Gojira, (SOAD is niet beschikbaar op de vrije data van GMM, Gojira stond vorig jaar op GMM, Volbeat kan, mits ze 2x optreden op één dag, of priest main2 doet)
19-20-21 juni: Hellfest Clisson: SOAD, Volbeat, Faith No More, Incubus, (FNM en Incubus zouden gepromoveerd kunnen worden tot headliner?)
10-11 juni: Mystic festival, Krakou: Nightwish, Accept (Nightwish heeft eerder geheadlined, is vlakbij. Accept zou een hogere positie aan kunnen nemen, maar geen headliner)
11-12-13 juni: Greenfield festival in Interlaken: Nightwish, Volbeat, BMTH (Nightwish en Volbeat kunnen...BMTH staat al op werchter)
5-6-7 juni Rockfest Tampere: Nightwish
11-12-13 juni: Novarock in Nickelsdorf: SOAD, Volbeat, FooFighters, Billy Talent
5-6-7 juni Rock am Ring (Greenday, SOAD, Volbeat)
Op enige ander festival staan Volbeat, SOAD, Nightwish als headliners. Faith No More ook op enkele plaatsen.
Veel keuze zal GMM niet hebben. Greenday en Foofighters zullen eerder voor popfestivals gaan. dus...
Volbeat, Nightwish en Faith No More here we come ;)
 

jppp

Campingartiest
19 okt 2018
86
0
Dus, als iedereen een beetje uitgesloten is, wie blijft over als headliner dan? In ieder geval, 2 bands die groter zijn dan Deftones.
 

tampie

Playlistbediener
15 nov 2019
15
5
Dus, als iedereen een beetje uitgesloten is, wie blijft over als headliner dan?

Nightwish & Faith No More. Of een band die nog geen tour bekend gemaakt heeft. Dat denk ik in elk geval.
 

kobloodflames

Gouden Tip
11 jan 2018
446
128
Aerosmith kan nog steeds (hoop ik) hoor. Waarom zouden ze de tour wel al bekend gemaakt moeten hebben als een andere onbekende headliner dat niet heeft gedaan. + Joe Perry heeft gezegd dat ze een 50 year tour zouden gaan doen.. ik geef de hoop niet op
 

jppp

Campingartiest
19 okt 2018
86
0
Zondag wel FNM als headliner, dat denk ik ook. Vrijdag komt er een grote verwacht ik. Eentje die exclusief als enige festival Graspop aandoet en voor de rest stadions.
 

pisser

Gouden Tip
26 mrt 2019
296
80
Ik hoop ook nog op Aerosmith maar het is inderdaad het meest logische Nightwish en Faith no More.

Kan natuurlijk ook altijd dat ze nog met de The scorpions uit de hoge hoed komen.
 

jppp

Campingartiest
19 okt 2018
86
0
Bijvoorbeeld: Pearl Jam tourt ook volgend jaar, maar nog niets bekend. Komt pas in Dec. Dus kan net zo gelden voor andere bands.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken