Graspop Metal Meeting 2020 - Nieuws en geruchten

nikita

Geliefde act
27 okt 2018
1.687
3.412
vergeet zeker alcest niet op zaterdag

Won't do! :) die behoort mee tot de prog-rij voor zaterdag. Hier eerder al eens genoemd met Opeth, Anathema, Soen, Disillusion en Alcest - waarvan ik mee hoop en wel kan voorstellen dat ze die zo plaatsen dat je hen allemaal kan zien.

Andere progbands die ze nog willen toevoegen zijn welkom op de overige 3 dagen, anders wordt het wel uitdagend!!
 

xydroh

Headliner
22 okt 2018
5.516
4.691
xydroh wrote:
vergeet zeker alcest niet op zaterdag

Won’t do! ? die behoort mee tot de prog-rij voor zaterdag. Hier eerder al eens genoemd met Opeth, Anathema, Soen, Disillusion en Alcest – waarvan ik mee hoop en wel kan voorstellen dat ze die zo plaatsen dat je hen allemaal kan zien.

Andere progbands die ze nog willen toevoegen zijn welkom op de overige 3 dagen, anders wordt het wel uitdagend!!

Ik ben al jaren op bands als animals as leaders, intervals en plini aan het hopen maar komt er precies nooit van.
 

Rock Torhout

Support act
12 mrt 2015
1.171
0
https://imgur.com/a/PAUN9AP

Zaterdag en zondag zijn prima dagen, donderdag zou nog enkele mooie namen mogen bij krijgen - enkel vrijdag is voor mij voorlopig zeer mager. Ik heb wel nog niets geluisterd, dus ik ga bij deze enkel voort op hetgeen ik al ken :)
 

MetalLimbo

Subheadliner
22 nov 2017
3.728
5.293
xydroh wrote:
vergeet zeker alcest niet op zaterdag

Won’t do! ? die behoort mee tot de prog-rij voor zaterdag. Hier eerder al eens genoemd met Opeth, Anathema, Soen, Disillusion en Alcest – waarvan ik mee hoop en wel kan voorstellen dat ze die zo plaatsen dat je hen allemaal kan zien.
Hopelijk wel, maar ik zou er niet blind op rekenen.
Vorig jaar overlapten power-metalbands Beast In Black en HammerFall vrijwel helemaal, en ook melodic-death-metalbands In Flames en Insomnium gedeeltelijk. Wie verzint zoiets? :roll:

Ik denk ook niet dat de 5 prog-namen die jij noemt allen in de Marquee staan.
Opeth en Anathema zeker wel, en ik denk ook Disillusion, maar daar moeten waarschijnlijk ook nog namen als Sacred Reich, Obituary, Dying Fetus en Tribulation bij.
Ik zie Alcest en Soen dan ook eerder in de Metal Dome staan, hopelijk op niet-overlappende tijden..
 

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.285
10.825
Helaas geen ontbrekende headliner vandaag om 16.00 uur. Mogelijk morgen nog eentje voor de laatste slinger richting de voorverkoop?

Ik zit vrijdagochtend in ieder geval strak klaar voor wederom 4 weekendtickets en een huisje voor 7 dagen in Metal Park. Maken er lekker een vakantieweekje van.
 

nikita

Geliefde act
27 okt 2018
1.687
3.412
nikita wrote:

xydroh wrote:
vergeet zeker alcest niet op zaterdag


Won’t do!
1f642.svg
die behoort mee tot de prog-rij voor zaterdag. Hier eerder al eens genoemd met Opeth, Anathema, Soen, Disillusion en Alcest – waarvan ik mee hoop en wel kan voorstellen dat ze die zo plaatsen dat je hen allemaal kan zien.

Hopelijk wel, maar ik zou er niet blind op rekenen.
Vorig jaar overlapten power-metalbands Beast In Black en HammerFall vrijwel helemaal, en ook melodic-death-metalbands In Flames en Insomnium gedeeltelijk. Wie verzint zoiets?
1f644.svg


Ik denk ook niet dat de 5 prog-namen die jij noemt allen in de Marquee staan.
Opeth en Anathema zeker wel, en ik denk ook Disillusion, maar daar moeten waarschijnlijk ook nog namen als Sacred Reich, Obituary, Dying Fetus en Tribulation bij.
Ik zie Alcest en Soen dan ook eerder in de Metal Dome staan, hopelijk op niet-overlappende tijden..

Daar volg ik je redenering. Opeth en Anathema in de marquee, anderen in dome, maar evengoed kunnen ze dan niet-overlappend geplaatst worden. Maar, zoals je ook aantoont met je voorbeelden, houden ze zeker niet altijd rekening met genre en overlapping. Al lijkt graspop dat elk jaar toch redelijk goed te doen als ik de frustraties van overlappingen hier hoor. Zelfs als ze allemaal niet overlappen, kan het nog zijn dat ik er bands van laat schieten omdat er elders toch een band staat die ik liever zie...
Zolang er niet te veel 'lege uren' zijn en andere uren alles overlappend, gaan we over dat luxe-probleem niet te hard klagen. Dat betekent vaak gewoon dat we te veel willen zien.

Verder, een band als Deftones opent misschien ook wel deuren voor NIN volgend jaar. Ik weet dat Deftones er ooit al wel had gestaan, maar evengoed...
 

Rock Torhout

Support act
12 mrt 2015
1.171
0
Ik denk persoonlijk dat een band als Nine Inch Nails muzikaal zeker geen issue kan zijn om te zetten. Killing Joke staat er en er zijn in het verleden genoeg voorbeelden geweest van bands die je niet meteen op Graspop zou verwachten. Er spelen zoveel zaken mee, maar ik denk dat NIN bv. de voorkeur geeft aan breder programmerende festivals. Zo heeft Sharon van Within Temptation in het verleden ook al aangegeven dat ze zich comfortabeler voelt op een festival als Pukkelpop dan bv. Graspop.
 

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.743
11.808
Moet nog even bijkomen van alle namen. Heb zeker weer pareltjes ontdekt in deze lijst. Dat wordt nog wat met keuzes maken... Ach, we hebben nog een tijdje te gaan tot het blokkenschema.
 

Rockbeer

Sunset slot
6 okt 2016
2.569
3.177
https://clashfinder.com/s/graspop20forecast

Een eerste serieuze versie van de clashfinder. Gisteren ook door iemand anders aangevuld (geen idee wie, maar in elk geval dank als je hier leest!) en ik heb vandaag nog wat ontbrekende acts erbij gezet. Schiet er maar op ;-) Samen komen we vast tot een realistisch tijdschema!
 

prins

Dagopener
9 nov 2019
541
657
zouden we voor vrijdag nog een 3de headliner (nightwish,volbeat) krijgen ?
waren vorig jaar alle 3 de headliners bekend voor de voorverkoop begon?
 

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.743
11.808
https://clashfinder.com/s/graspop20forecast

Een eerste serieuze versie van de clashfinder. Gisteren ook door iemand anders aangevuld (geen idee wie, maar in elk geval dank als je hier leest!) en ik heb vandaag nog wat ontbrekende acts erbij gezet. Schiet er maar op
1f609.svg
Samen komen we vast tot een realistisch tijdschema!
Ik weet natuurlijk niet wat er nog aan zit te komen, maar ik verwacht dat Powerwolf nog een tijdslot op mag schuiven naar 20.40-21.40 (vrijdag). Dat is het wel zo'n beetje. Keurig gedaan.
Als dit 'm daadwerkelijk wordt, dan zou het nu toch al veel clashes opleveren:
In Extremo-Soen;
Sacred Reich-Obituary;
Korn-Opeth;
August Burns Red-Alcest;
Sepultara-The Vintage Caravan;
Killswitch Engage-Nagflar;
The Offspring-Amorphis-Fu Manchu;
Deep Purple-Mayhem-Dog Eat Dog
En waarschijnlijk ook nog headliner zondag-Dimmu Borgir

Oftewel, verdikkeme...

P.S. : Staat een spelfout in je Clashfinder bij Sacred Reich.
 

Slayyyyyer

Randprogramma
8 okt 2019
211
81
https://clashfinder.com/s/graspop20forecast

Een eerste serieuze versie van de clashfinder. Gisteren ook door iemand anders aangevuld (geen idee wie, maar in elk geval dank als je hier leest!) en ik heb vandaag nog wat ontbrekende acts erbij gezet. Schiet er maar op ? Samen komen we vast tot een realistisch tijdschema!

Verrek.. ik zie nu dat ik waarschijnlijk ga vloeken. My Dying Bride en Mercyful Fate tijdens Iron Maiden. Kans zit er dik in. Hopelijk heb ik meer geluk met Paradise Lost en staat die vrijdag Volbeat op de main. (subiet ga ik nog hopen dat ze komen.. komt dat tegen!). Killing Joke zou ik ook wel eens willen zien..

Anathema en Opeth kunnen inderdaad tijdens Korn en Disturbed spelen. Dit komt me enorm goed uit :)
 

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.285
10.825
Anathema en Opeth kunnen inderdaad tijdens Korn en Disturbed spelen. Dit komt me enorm goed uit
1f642.svg

Dit is zeer waarschijnlijk en voor mij een brute ellende. Hopelijk Opeth afsluiter diep in de nacht tijdens Judas Priest.
 

Rockbeer

Sunset slot
6 okt 2016
2.569
3.177
Rockbeer wrote:
https://clashfinder.com/s/graspop20forecast

Een eerste serieuze versie van de clashfinder. Gisteren ook door iemand anders aangevuld (geen idee wie, maar in elk geval dank als je hier leest!) en ik heb vandaag nog wat ontbrekende acts erbij gezet. Schiet er maar op
1f609.svg
Samen komen we vast tot een realistisch tijdschema!

Ik weet natuurlijk niet wat er nog aan zit te komen, maar ik verwacht dat Powerwolf nog een tijdslot op mag schuiven naar 20.40-21.40 (vrijdag). Dat is het wel zo’n beetje. Keurig gedaan.
Als dit ‘m daadwerkelijk wordt, dan zou het nu toch al veel clashes opleveren:
In Extremo-Soen;
Sacred Reich-Obituary;
Korn-Opeth;
August Burns Red-Alcest;
Sepultara-The Vintage Caravan;
Killswitch Engage-Nagflar;
The Offspring-Amorphis-Fu Manchu;
Deep Purple-Mayhem-Dog Eat Dog
En waarschijnlijk ook nog headliner zondag-Dimmu Borgir

Oftewel, verdikkeme…

P.S. : Staat een spelfout in je Clashfinder bij Sacred Reich.
Thanks! Spelfout verbeterd nu in elk geval.

Voor mij zou de clash enerzijds Anathema - Opeth en anderzijds Korn - Disturbed een ramp zijn. Disturbed vond ik de beste show geven in 2019 op GMM (gelukkig verschillen meningen, anders was 1 podium genoeg geweest) terwijl ik Anathema en Opeth absoluut eens wil zien. Dat gaat dan echt huilen worden, maar zoals ik het nu zie is het heel geloofwaardig dat dit elkaar snijdt.
 

Verwijderd lid 38703

Playlistbediener
9 nov 2019
13
0
Hatseflats, camping vast geregeld, volgende maand even de kaarten, combi XL en munten en dan aftellen!
Deep Purple, Foreigner, Steel Panther, Thunder, Iron Maiden, Sepultura, Airbourne en vast wat "onbekenden" beluisterd die lang niet mis zijn!
En dan wellicht nòg 70 namen die nog toegevoegd moeten worden. Dan mopper je toch niet ( alhoewel.......als ik hier zo even kijk....en dan moet het gezever over de clashes nog beginnen........ :lol: ). Heb er nu al zin an!
 

Dr. Hannibal

Headliner
24 nov 2013
5.470
6.224
Zou Sons of Apollo nog een optie zijn, om het prog gehalte nog maar even verder op te schroeven?

Jan/feb VS club tour
Maart EU club tour
Zomer EU festival tour?

Was een van mijn hoogtepunten in 2018, met een nieuw album op zak zeker weer welkom.
 

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.285
10.825
Zou Sons of Apollo nog een optie zijn, om het prog gehalte nog maar even verder op te schroeven?

Jan/feb VS club tour
Maart EU club tour
Zomer EU festival tour?

Was een van mijn hoogtepunten in 2018, met een nieuw album op zak zeker weer welkom.

Lijkt me zeker een optie. In maart met oa Anathema op Prognosis festival. Rondje festivals in juni/juli moet dan zeker lukken. Meer dan welkom op elke dag behalve zaterdag want die zit al ramvol sterke prog.
 

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.285
10.825
https://clashfinder.com/s/graspop20forecast

Een eerste serieuze versie van de clashfinder. Gisteren ook door iemand anders aangevuld (geen idee wie, maar in elk geval dank als je hier leest!) en ik heb vandaag nog wat ontbrekende acts erbij gezet. Schiet er maar op ? Samen komen we vast tot een realistisch tijdschema!

Bijzonder realistische gok lijkt me. Paar vragen:
- Waarom Mercyful Fate in Marque? Voor veel mensen een naam die men wil zien, lijkt me MS2 ook af te kunnen sluiten.
- Verwacht Powerwolf en Steel Panther andersom. Vind dit echt te hoog voor die pubers, al is dat meer persoonlijke smaak.
- Alestorm verwacht ik nog boven de twee hierboven genoemde. Die mannen zijn gegroeid als kool.
- Dool verwacht ik niet zo hoog, zou wel op hetzelfde tijdstip in Metal Dome kunnen.
- Enter Shikari verwacht ik op MS, vrij breed bekende naam.
- Ik zie Judas Priest zelf niet als dagafsluiter. Meer een headliner om 9 uur met een deftige afsluiter. Maar Disturbed of Korn zie ik dit ook niet doen, missen we hier misschien nog een naam?
- Foreigner stond de vorige keer ergens rond 4 uur, zal nu niet veel later staan.
- In Extremo zal ook wel MS zijn toch? Lekker feesten in de buitenlucht.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken