Graspop Metal Meeting 2020 - Nieuws en geruchten

laine

Playlistbediener
22 sep 2019
13
0
Dacht uit goede bron vernomen te hebben dat Metallica "maar" 1 miljoen vroeg, dus zou mij verbazen als SOAD 2.5 vraagt....
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.504
5.347
Dacht uit goede bron vernomen te hebben dat Metallica “maar” 1 miljoen vroeg, dus zou mij verbazen als SOAD 2.5 vraagt….
Was vorige keer op Pinkpop "subheadliner"...

Maar goed, dat ze op Werchter staan zou me niet verbazen. Want nogmaals, anders begrijp ik niet dat ze die nog niet bekend gemaakt hebben.
 

nikita

Geliefde act
27 okt 2018
1.705
3.484
Ik snap wel dat graspop wil wachten tot er een aantal dagen na elkaar wat bekend gemaakt kan worden. Als SOAD als enige heel vroeg wil bekend maken en de rest van grote bands doen dat veel later, dan hou je die ook tot je een releaseweek kan doen, start ticketverkoop, en alles wat erbij hoort kunt aankondigen.

Het had naar mijn gevoel ook raar geweest om een 4e dag aan te kondigen weken nadat de eerste headliner was aangekondigd. Ik zeg, schrap SOAD eventueel morgen (afhankelijk van wat er bekend wordt gemaakt) of begin volgende week, als ze daar niet bij zitten.
 

Paddy

Headliner
16 dec 2014
6.249
4.408
laine wrote:
Dacht uit goede bron vernomen te hebben dat Metallica “maar” 1 miljoen vroeg, dus zou mij verbazen als SOAD 2.5 vraagt….

Was vorige keer op Pinkpop “subheadliner”…

Maar goed, dat ze op Werchter staan zou me niet verbazen. Want nogmaals, anders begrijp ik niet dat ze die nog niet bekend gemaakt hebben.

SOAD staat op 30 juni in Polen, 2 en 3 juli in Portugal en Spanje. We kunnen er dus wel vanuit gaan, dat ze niet op RW staan. Graspop past nog prima in de tourplanning.
SOAD was btw afsluiter van het 2e podium op Pinkpop en coheadliner op RW. Die 2,5 miljoen zal echt niet kloppen.
 

thekillingjoke

Campingartiest
25 aug 2019
84
0
2,5 miljoen...jongens toch :lol:

Overdrijven is ook een kunst. Nu ben ik ook wel van de mening toegedaan dat de band hoop en al 2 goede albums geleverd heeft, waarvan de laatste zo'n 18 jaar geleden was - maar dat ben ik dan weer.

Lijkt me eerder wel een broodje aap te zijn.
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.229
8.915
System Of A Down zou 2,5 miljoen vragen en daarom zou Graspop passen. Zal dus RW worden denk ik.

Nah. Die staan spelen op festivals die veel kleiner zijn dan Graspop, ook die jaar. Zie ze echt wel op GMM staan.
 

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.760
11.934
visdave34 wrote:

YFKTA wrote:
System Of A Down zou 2,5 miljoen vragen en daarom zou Graspop passen. Zal dus RW worden denk ik.


Bron?

Iemand op een ander forum die de organisatoren kent.

Kan zijn dat ik geen gelijk heb hé, afin ik hoop het toch.
Rock Werchter zou wel bereid zijn om 2,5 miljoen te betalen? Lijkt me stug.
 

leon94

Campingartiest
27 okt 2018
69
58
2,5 voor SOAD geloof ik ook niet, maar het is niet onmogelijk. Pinkpop betaalde in 2014 al 4 miljoen voor the Rolling stones om maar iets te noemen. Coldplay was 1,2 ofzo
 

Koekdoos

Headliner
22 okt 2018
5.976
8.042
Het hoeft ook niet per se per festival hetzelfde bedrag te zijn, kleinere festivallen vragen ze misschien sowieso minder van. Maar denk dat je sowieso niet bands moet gaan vergelijken met elkaar wie wat vraagt. Lijkt me soms ook net wat de gek er voor geeft?
 

scheep

Randprogramma
24 feb 2014
211
109
Ik ben misschien bij de weinigen maar ik vind Iron Maiden een prima naam. Ik ben benieuwd wat we nog kunnen verwachten.
Sommigen roepen hier ac/dc of een gun's & roses , is dit echter realistisch? Tijdens het festival zelf? Ze hebben een eigen podium...
Ik hoop persoonlijk op een sterk dagprogramma. Ik heb al wat gezien op graspop en andere festivals en heb gemerkt dat je met een grote naam als headliner alleen niet ver komt.
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.229
8.915
2,5 voor SOAD geloof ik ook niet, maar het is niet onmogelijk. Pinkpop betaalde in 2014 al 4 miljoen voor the Rolling stones om maar iets te noemen. Coldplay was 1,2 ofzo

Die gaan toch nooit meer kosten dan Coldplay? Zo groot is die band nu toch niet. Vooral zuur als er alweer een tour zou komen zonder nieuwe muziek van die mannen.
 

RS80

Playlistbediener
3 dec 2016
19
4
Ik ben misschien bij de weinigen maar ik vind Iron Maiden een prima naam. Ik ben benieuwd wat we nog kunnen verwachten.
Sommigen roepen hier ac/dc of een gun’s & roses , is dit echter realistisch? Tijdens het festival zelf? Ze hebben een eigen podium…
Ik hoop persoonlijk op een sterk dagprogramma. Ik heb al wat gezien op graspop en andere festivals en heb gemerkt dat je met een grote naam als headliner alleen niet ver komt.
Voor Guns n Roses lijkt me dat niet het geval. Die hebben toch niet zo'n denderende podiumpresentatie. En bij AC/DC, die hebben wel een aantal grote accessoires op het podium ja. Maar dat moet normaal toch wel te doen zijn hoor. We zullen het zien. Ik verwacht uiteindelijk nog Guns n Roses en SOAD er zeker bij. Die 4e headliner zal uiteindelijk wel Slipknot of Volbeat worden. Mochten ze echt met een AC/DC of Metallica aan komen zetten dan is het zeer snel uitverkocht.
 

jvandeweyer

Gouden Tip
14 feb 2019
389
559
Ook ik ben heel erg blij met Iron Maiden. Vind het een erg mooie symbolische headliner. Vond de huidige tour ook erg mooi, veel variatie in songs, dus ik kan zeker niet klagen.
Nu nog hopen op SOAD of Slipknot, als ze met minstens 1 van die headliner komen, ben ik alvast verkocht. Tuurlijk blijf ik hopen op een AC/DC of GnR (of toch een RATM), maar Iron Maiden en SOAD is al genoeg om me te verkopen!
 

festivalryo

Support act
9 feb 2019
838
1.633
I am still hoping for Tool as one of the remaining headliners. They haven't revealed any tour dates for 2020 yet, however I read that they'll be busy touring for the next 1,5 years or so. I think the article was citing Danny Carey. Fingers crossed.

Would also love to see Judas Priest or Faith No More as MS2 headliners.
 

jvandeweyer

Gouden Tip
14 feb 2019
389
559
Ik hoop dat ze komende dagen wat afwisselen met groepje namen + subheadliner - headliner - groepje namen + subheadliner - headliner.
Lijkt me het meest gebalanceerd. Ik verwacht namelijk dat ze de komende 8 dagen toch minstens een 50/60-tal namen bekendmaken voor de ticketverkoop van start gaat.
 

saurus

Dagopener
4 feb 2019
588
707
Graspop kennende volgt vandaag headliner 2 en durf een gok doen op nightwish
Om dan 3dagen niks te posten en dinsdag en woensdag headliner 3 & 4 te lossen.
Gevolgd door donderdag 40namen en info over tickrtverkoop enzo.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken