Graspop Metal Meeting 2020 - Nieuws en geruchten

xydroh

Headliner
22 okt 2018
5.496
4.672
Volgens de geruchten vonden ze het podium te klein en mochten ze niet hard genoeg spelen. Hellfest geeft aan dat ze zelf hebben gecanceld maar Manowar zegt dat Hellfest gecanceld heeft.

ik denk dat dit onderdeel, wie cancelde wie een grote rol zal spelen in de aankomende rechtzaak of manowar al dan niet moet betaald worden voor dit non optreden.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.116
6.192
Volgens de geruchten vonden ze het podium te klein en mochten ze niet hard genoeg spelen. Hellfest geeft aan dat ze zelf hebben gecanceld maar Manowar zegt dat Hellfest gecanceld heeft.
niet alleen volgens geruchten.
Dat is het statement dat Manowar heeft gegeven.

https://manowar.com/regarding-hellfest-cancellation/

Our performance at Hellfest scheduled for June 21, 2019, was NOT cancelled by the band; it was cancelled by the Hellfest organizers in their announcement that appeared on their websites.

In the days prior to Hellfest, Switzerland, Greece, and Bulgaria all witnessed our massive production that brought The Kingdom Of Steel to life. We brought it to Hellfest because we came to play.

We fought to give our fans the performance we promised last year at Hellfest, but we will not be pushed around by the Hellfest promoters who chose not to honor their contractual obligations and think they can do wrong to us and to our fans.

Those of you who have requested information regarding ticket refunds should contact the outlet where you purchased your ticket or the Hellfest organizers directly, as they are responsible.

We are currently seeking every legal remedy available to us by law.

Kortom, woord van band tegen festival.
Ik heb zo het vermoeden dat gezien de band al een dag eerder op terrein aanwezig was.
De welwillendheid van de band er wel was, maar dat idd een starre houding van het festival de doorslag is geweest.
Ik neem aan dat er al zaken zijn doorgenomen tussen management en festival over bepaalde eisen over de show die de band als headliner wilde vervullen.
Maar dat last minute door het festival 'nee' is verkocht om een of andere reden.
Schuld ligt imo grootste deel bij het festival, in mindere mate bij de band.
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.580
6.259
Dat lijkt me sterk.

Al die andere bands speelden wel gewoon. Manowar was de enige band die zeurde over een te klein podium.

Lijkt er eerder op dat de band tot op het laatst van de dag merchandise wilden kunnen blijven verkopen en daarna als een stel kleuters zijn afgetaaid omdat ze nieuwe eisen hadden waarop ze hun zin niet kregen.

Fout lijkt gewoon bij Manowar te leggen. 0,0 respect voor je fans.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.116
6.192
Dat lijkt me sterk.

Al die andere bands speelden wel gewoon. Manowar was de enige band die zeurde over een te klein podium.

Lijkt er eerder op dat de band tot op het laatst van de dag merchandise wilden kunnen blijven verkopen en daarna als een stel kleuters zijn afgetaaid omdat ze nieuwe eisen hadden waarop ze hun zin niet kregen.

Fout lijkt gewoon bij Manowar te leggen. 0,0 respect voor je fans.
waar haal jij de rede van het "te klein podium" vandaan?
Ze stonden zelfs als headliner op Mainstage. Ze hebben er voor op stage's gestaan die niet veel groter of kleiner waren denk ik.
 

nikita

Geliefde act
27 okt 2018
1.679
3.399
Nergens officiële bevestigingen, maar wel veel rumours, nogal eigen aan Manowar, dus ik neig ook eerder aan het festival te geloven dan de band. Als festival wil je last minute toch wel haalbare tegemoetkomingen doen zodat uw (gekend moeilijke) headliner blijft, lijkt me...

Hier alleszins een bron voor Timmetje's geruchten:
http://www.metalsucks.net/2019/06/22/rumor-manowar-cancelled-their-hellfest-appearance-over-concerns-about-volume-and-stage-size/

Met daarin ook de volgende comment (evenzeer geen officiële verklaring uiteraard, maar wel veel details, dus ofwel een zeer levendige fantasie ofwel inside knowledge. Vast staat dat ie geen fan is van de band, maar ik wou hem jullie niet onthouden hahaha):
The truth is already well known.
The band arrived thursday on site with a lawyer, they've made many stupid demands to harass the working teams (like renting a car with a manual gearbox just for the fun of it), they already had 75% of the fee either they play or don't, they wanted a residence on site on Thursday but KNOTFEST interposed.
Hellfest found an alternative but they just egoistically wanted to set up their stage and impose a reduced scene on all the other headliners (often much bigger than their kitsch and ridiculous band of pathetic mysoginist that only work through nostalgia).

They've sold merch all day, they've sold very expensive VIP PACK BUNDLE that guaranteed to meet the band and then leave the site after screwing up their most loyal fans... they've scammed everyone...Hellfest let them in (VIP fans) on the site but it was not up to them to compensate the fans you fucked.
KISS, TOOL, IRON MAIDEN, JUDAS PRIEST ... all the big ones played at Hellfest, without flinching and adoring their welcome.
They've just made a robbery and loads of money on the back of their fans before leavin' like cowards. Huge pieces of shit, nothing less.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.116
6.192
They’ve just made a robbery and loads of money on the back of their fans before leavin’ like cowards. Huge pieces of shit, nothing less.
nou...

als dit zo is kunnen ze komende jaren boekingen wel vergeten...
 

Joe

Sunset slot
22 feb 2016
3.019
2.091
Manowar heeft het niet voor geluidsnormen en daar ben in in Duitsland persoonlijk getuige van geweest, nog nooit het geluid zo luid weten staan, deed zelfs gewoon pijn aan de oren.
Wellicht dus ook de reden dat Manowar al een eeuwigheid niet meer in België te zien was.
 

nikita

Geliefde act
27 okt 2018
1.679
3.399
Voor België en nog een aantal landen zijn geluidsnormen inderdaad de reden dat ze hier niet meer spelen. Graspop zelf heeft jaren geleden ook te kennen gegeven hen niet meer te willen programmeren. De Graspoptekst bij Grand Magus dit jaar sprak ook boekdelen.

Die bewuste keuze om uw fans hun oren kapot te spelen, vind ik ook gewoon absurd. Ik zal hun nummers wel horen bij toffe coverbandjes, ze mogen van mij met hun circus in Duitsland blijven ;)
 

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.710
11.689
Manowar heeft het niet voor geluidsnormen en daar ben in in Duitsland persoonlijk getuige van geweest, nog nooit het geluid zo luid weten staan, deed zelfs gewoon pijn aan de oren.
Wellicht dus ook de reden dat Manowar al een eeuwigheid niet meer in België te zien was.

Dat had ik bij My Baby in Tivoli Vredenburg. Wilde bijna weggaan. Steengoede zangeres, maar och, wat deed dat pijn. Verbaas me er over dat het geen merkbare schade heeft opgeleverd.
 

TettenVogel

Support act
15 mrt 2016
796
0
Ik had ergens gelezen dat Manowar de dag zelf 200.000 euro extra eiste om op te treden. Maar dit is ook maar een gerucht.

Other bands play, Manowar....don't.
 

xydroh

Headliner
22 okt 2018
5.496
4.672
zal ook weer zoiets zijn die maar zoveel jaar later effectief zal opgeklaard worden vrees ik
 

charlottekos

Randprogramma
7 jan 2019
201
319
Timmetje wrote:
Volgens de geruchten vonden ze het podium te klein en mochten ze niet hard genoeg spelen. Hellfest geeft aan dat ze zelf hebben gecanceld maar Manowar zegt dat Hellfest gecanceld heeft.

ik denk dat dit onderdeel, wie cancelde wie een grote rol zal spelen in de aankomende rechtzaak of manowar al dan niet moet betaald worden voor dit non optreden.

Waar haal je vandaan dat er een rechtszaak aankomt? Hier kan ik niks over vinden op internet, maar ik ben wel benieuwd wat er uit komt als er nog een rechtszaak aankomt
 

xydroh

Headliner
22 okt 2018
5.496
4.672
xydroh wrote:

Timmetje wrote:
Volgens de geruchten vonden ze het podium te klein en mochten ze niet hard genoeg spelen. Hellfest geeft aan dat ze zelf hebben gecanceld maar Manowar zegt dat Hellfest gecanceld heeft.


ik denk dat dit onderdeel, wie cancelde wie een grote rol zal spelen in de aankomende rechtzaak of manowar al dan niet moet betaald worden voor dit non optreden.

Waar haal je vandaan dat er een rechtszaak aankomt? Hier kan ik niks over vinden op internet, maar ik ben wel benieuwd wat er uit komt als er nog een rechtszaak aankomt

op de facebookpagina van manowar over hellfestincident spreken ze over een mogelijke rechtszaak.
 

xydroh

Headliner
22 okt 2018
5.496
4.672
let's talk stages. als fan van de jupilerstage heb ik wel wat geruchten aangevuld door een hele reeks wishlist:
geruchten
wage war (nieuw album)
thy art is murder (nieuw album) headliner?
attila (nieuw album)
as I lay dying (vermoedelijk nieuw album)
zebrahead (nieuw album) headliner?
boston manor (nieuw album)
northlane (nieuw album)
polaris(vermoedelijk nieuw album)
upon a burning body(nieuw album)
heart of a coward (nieuw album)

mogelijkheden/wishlist:
jinjer
veil of maya
silent planet
Ice nine kills (heel zware wishlist voor mij toch)
stray from the path
landmvrks
like moths to flames
polar(nieuw album begin dit jaar)


ik mis waarschijnlijk nog heel veel bands, voel je vrij om dit aan te vullen, misschien kunnen we dan wel een brede lijst van bands verzamelen met nieuwe albums.
 

MetalLimbo

Subheadliner
22 nov 2017
3.713
5.265
let’s talk stages. als fan van de jupilerstage heb ik wel wat geruchten aangevuld door een hele reeks wishlist:
geruchten
wage war (nieuw album)
thy art is murder (nieuw album) headliner?
attila (nieuw album)
as I lay dying (vermoedelijk nieuw album)
zebrahead (nieuw album) headliner?
boston manor (nieuw album)
northlane (nieuw album)
polaris(vermoedelijk nieuw album)
upon a burning body(nieuw album)
heart of a coward (nieuw album)

mogelijkheden/wishlist:
jinjer
veil of maya
silent planet
Ice nine kills (heel zware wishlist voor mij toch)
stray from the path
landmvrks
like moths to flames
polar(nieuw album begin dit jaar)

ik mis waarschijnlijk nog heel veel bands, voel je vrij om dit aan te vullen, misschien kunnen we dan wel een brede lijst van bands verzamelen met nieuwe albums.
Niet echt mijn favoriete genres, maar:
Born Of Osiris (album 2019)
Our Last Night (album 2019)
Dream State (album 2018, nieuwe single 2019)
Cattle Decapitation (nieuw album)
 

MetalLimbo

Subheadliner
22 nov 2017
3.713
5.265
Hier ook een overzichtje voor andere (sub)genres met bands die met nieuw materiaal bezig zijn (en niet dit jaar op GMM stonden):

Power/Symphonic/Gothic Metal
Apocalyptica
Babymetal
Blind Guardian
Epica
Evanescence
Firewind
Helloween
Kamelot
Lacuna Coil
Nightwish
Tarja

Doom/Sludge/Stoner/Post-Metal
Alcest
Baroness
Eyehategod
Katatonia
Mastodon

Extreme Metal
Atheist
Autopsy
Cadaver
Dismember
Napalm Death
The Black Dahlia Murder

Progressive Metal
Fates Warning
Meshuggah
Opeth

Thrash/Groove Metal
Exodus
Flotsam and Jetsam
Kreator
Megadeth
Metallica
Overkill
Prong
Sepultura
Sodom
Tankard
Vio-lence

Heavy Metal
Anvil
Armored Saint
Iron Maiden

Hard Rock/Post-Grunge/Glam Metal
Airbourne
Alter Bridge
Fozzy
Quiet Riot
Scorpions
Seether
Skid Row
Steel Panther

Alternative/Nu/Rap Metal
Deftones
Korn
Limp Bizkit
Prophets Of Rage
Tool

Vul gerust aan, of sluit namen uit. :)
 

xydroh

Headliner
22 okt 2018
5.496
4.672
xydroh wrote:
let’s talk stages. als fan van de jupilerstage heb ik wel wat geruchten aangevuld door een hele reeks wishlist:
geruchten
wage war (nieuw album)
thy art is murder (nieuw album) headliner?
attila (nieuw album)
as I lay dying (vermoedelijk nieuw album)
zebrahead (nieuw album) headliner?
boston manor (nieuw album)
northlane (nieuw album)
polaris(vermoedelijk nieuw album)
upon a burning body(nieuw album)
heart of a coward (nieuw album)

mogelijkheden/wishlist:
jinjer
veil of maya
silent planet
Ice nine kills (heel zware wishlist voor mij toch)
stray from the path
landmvrks
like moths to flames
polar(nieuw album begin dit jaar)

ik mis waarschijnlijk nog heel veel bands, voel je vrij om dit aan te vullen, misschien kunnen we dan wel een brede lijst van bands verzamelen met nieuwe albums.

Niet echt mijn favoriete genres, maar:
Born Of Osiris (album 2019)
Our Last Night (album 2019)
Dream State (album 2018, nieuwe single 2019)
Cattle Decapitation (nieuw album)

Mooi lijstje maar our last night mag ver weg blijven, was met voorsprong het slechtste concert op rw2019 en ik zeg dit als fan
 

xydroh

Headliner
22 okt 2018
5.496
4.672
Anathema gaat op tour voor 10 jaar we're here because we're here. Zet dit maar hoog in de Marquee voor mijn part
 

kris1978

Playlistbediener
29 jun 2019
13
0
Dr. Hannibal wrote:

pisser wrote:

kris1978 wrote:
wie in godsnaam is er fan van babymetal


BAH Vreselijk maar het trekt inderdaad wel volk. (mij een raadsel waarom)


Oh oh wat zijn we toch weer lekker open minded met zn allen.

Wat de boer niet kent, dat vreet ie niet?

Ken het! Zelfs live gezien en ik moet zeggen: niet te vreten!
Maar als jij het wel wat vindt prima. Smaken verschillen.
Baby metal is een gimmick waar je van moet houden. Ik kan er niet naar luisteren.

ik kan er ook niet naar luisteren ,inderdaad smaken verschillen maar mij niet gezien ik vind het barslecht
 

ironman

Playlistbediener
10 jul 2019
17
4
Niet echt mijn favoriete genres, maar:
Born Of Osiris (album 2019)
Our Last Night (album 2019)
Dream State (album 2018, nieuwe single 2019)
Cattle Decapitation (nieuw album)

Mooi lijstje maar our last night mag ver weg blijven, was met voorsprong het slechtste concert op rw2019 en ik zeg dit als fan[/quote]
Ik heb ze in oktober gezien in de zappa en daar waren ze wel goed.
Op '' rock'' werchter was, zo ver ik kon zien op de stream, het publiek dood dat doet erg veel aan een concert..
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken