Graspop Metal Meeting 2020 - Nieuws en geruchten

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.806
12.523
Hier ook een overzichtje voor andere (sub)genres met bands die met nieuw materiaal bezig zijn (en niet dit jaar op GMM stonden):

Power/Symphonic/Gothic Metal
Apocalyptica
Babymetal
Blind Guardian
Epica
Evanescence
Firewind
Helloween
Kamelot
Lacuna Coil
Nightwish
Tarja

Doom/Sludge/Stoner/Post-Metal
Alcest
Baroness
Eyehategod
Katatonia
Mastodon

Extreme Metal
Atheist
Autopsy
Cadaver
Dismember
Napalm Death
The Black Dahlia Murder

Progressive Metal
Fates Warning
Meshuggah
Opeth

Thrash/Groove Metal
Exodus
Flotsam and Jetsam
Kreator
Megadeth
Metallica
Overkill
Prong
Sepultura
Sodom
Tankard
Vio-lence

Heavy Metal
Anvil
Armored Saint
Iron Maiden

Hard Rock/Post-Grunge/Glam Metal
Airbourne
Alter Bridge
Fozzy
Quiet Riot
Scorpions
Seether
Skid Row
Steel Panther

Alternative/Nu/Rap Metal
Deftones
Korn
Limp Bizkit
Prophets Of Rage
Tool

Vul gerust aan, of sluit namen uit.
1f642.svg

Dit gaat de goede kant op!! Ik nomineer verder:
- Powerwolf
- Avatar
- Alestorm
- October Tide
- The Raven Age
- Shinedown
- Haken
- Devin Townsend
 

violentfraggle

Playlistbediener
11 jul 2019
18
0
Zelfde geldt voor bv. een ‘dance’- (voor namen als Bloody Beetroots, Perturbator, Carpenter Brut, Combichrist, KMFDM, Skinny Puppy of zelfs The Prodigy) of ‘folk’-stage (voor namen als Heilung, Wardruna, In Extremo, Saltatio Mortis, Heidevolk, Eluveitie, Cellar Darling), genres die aardig wat overlap met metal kunnen hebben, en best goed gewaardeerd kunnen worden onder de (minder conservatieve) metalheads.

Nou is Combichrist tegenwoordig gewoon Industrial metal, maar verder zeg ik ja. ;) In de jaren negentig stond ik geregeld op de Inrichting feesten in Amsterdam, of bij Cyberia feesten in Utrecht te stampen, en die aggressieve teringherrie voor lieve mensen deelt best veel met metal, zelfs al zijn de "instrumenten" anders. Bands als Hocico, Reaper, Amduscia en bijv. Belgian national Johan van Roy (aka Suicide Commando) zouden niet misstaan in de metal dome voor een kleiner publiek.

Moet je ze op GMM op Main 1 of 2 willen? Dat denk ik niet, dan vervreemd je wellicht te veel van je kern publiek. Maar wat meer opschurken tegen andere genres kan geen kwaad.
 

xydroh

Headliner
22 okt 2018
5.914
5.340
Niet echt mijn favoriete genres, maar:
Born Of Osiris (album 2019)
Our Last Night (album 2019)
Dream State (album 2018, nieuwe single 2019)
Cattle Decapitation (nieuw album)

Mooi lijstje maar our last night mag ver weg blijven, was met voorsprong het slechtste concert op rw2019 en ik zeg dit als fan
Ik heb ze in oktober gezien in de zappa en daar waren ze wel goed.
Op ” rock” werchter was, zo ver ik kon zien op de stream, het publiek dood dat doet erg veel aan een concert..[/quote]

Publiek even ter zijde was het ook gewoonweg vals gezongen, ofwel was de zanger ziek, ofwel is die mens heel erg afhankelijk van monitoring mix om juist te zingen maar het optreden zelf was gewoon al niet goed, kan dan moeilijk het publiek kwalijk nemen van niet ten volle mee te doen.
 

thebarfly

Playlistbediener
26 jun 2019
14
13
https://tonedeaf.thebrag.com/ac-dc-stadium-tour-rumours/?fbclid=IwAR0CChtD-0qjZNyBX9YKd5N0bN4nvMrTA1L6ytHwmVp-W2o4rYIPsaeoJLY

Misschien dan toch AC/DC ?
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.534
6.755
Misschien dan toch AC/DC ?

tik tik tik.... klok tikt

kwestie van tijd

edit, qua tour bedoel ik... Festivals twijfel ik over, maar wereldtour 2019/2020 zullen snel de eerste details komen
 

xydroh

Headliner
22 okt 2018
5.914
5.340
zal ofwel een koning boudewijn zijn of terug een graspop/werchter weide een week voor of na het festival. dit verkoopt toch uit, zou weggesmeten geld zijn voor livenation als ze het op graspop zetten.
 

MetalLimbo

Subheadliner
22 nov 2017
3.919
5.755
zal ofwel een koning boudewijn zijn of terug een graspop/werchter weide een week voor of na het festival. dit verkoopt toch uit, zou weggesmeten geld zijn voor livenation als ze het op graspop zetten.
Ik zeg doe maar XL-editie dan! :cool:
 

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.806
12.523
xydroh wrote:
zal ofwel een koning boudewijn zijn of terug een graspop/werchter weide een week voor of na het festival. dit verkoopt toch uit, zou weggesmeten geld zijn voor livenation als ze het op graspop zetten.

Ik zeg doe maar XL-editie dan!
1f60e.svg

Jaaaaa. Those about to rock salute you!
 

xydroh

Headliner
22 okt 2018
5.914
5.340
Set Abominae wrote:

xydroh wrote:
zal ofwel een koning boudewijn zijn of terug een graspop/werchter weide een week voor of na het festival. dit verkoopt toch uit, zou weggesmeten geld zijn voor livenation als ze het op graspop zetten.


Ik zeg doe maar XL-editie dan!
1f60e.svg


Jaaaaa. Those about to rock salute you!

Interessant gedachtegoed, maar denk dat we dan wel in een situatie komen zoals 2010 download waarbij er voor 1 dag een extra podium zal staan omdat AC DC hun eigen podium mee neemt.

Indien mogelijk zou ik wel helemaal voor zijn uiteraard!
 

Rockbeer

Sunset slot
6 okt 2016
2.777
3.538
Flying Colors schrijf ik ook vast met potlood op. Staan in december in 013 en GMM boekt de laatste jaren steevast een supergroep.
 

xydroh

Headliner
22 okt 2018
5.914
5.340
Flying Colors schrijf ik ook vast met potlood op. Staan in december in 013 en GMM boekt de laatste jaren steevast een supergroep.

Nooit fan geweest van de supergroups die op graspop stonden maar dit klinkt best wel goed eigenlijk.
 

nikita

Geliefde act
27 okt 2018
1.912
4.055
Interessant gedachtegoed, maar denk dat we dan wel in een situatie komen zoals 2010 download waarbij er voor 1 dag een extra podium zal staan omdat AC DC hun eigen podium mee neemt.

Een eigen podium, of eventueel zoals bij Rammstein is gebeurd, een aangepast podium waarmee de band akkoord gaat, waardoor er het hele weekend een verschil zit qua podium van Main 1 en Main 2.

>>>> Die 'main1 en 2': Zouden ze daar eens eindelijk iets op willen verzinnen, dat mag toch wel iets unieker klinken... Dat doen andere festivals toch beter, behalve Hellfest, die zijn even saai. Als je Wacken ziet met hun faster / louder / harder, RAR Volcano / Crater... ;-)
 

xydroh

Headliner
22 okt 2018
5.914
5.340
xydroh wrote:
Interessant gedachtegoed, maar denk dat we dan wel in een situatie komen zoals 2010 download waarbij er voor 1 dag een extra podium zal staan omdat AC DC hun eigen podium mee neemt.

Een eigen podium, of eventueel zoals bij Rammstein is gebeurd, een aangepast podium waarmee de band akkoord gaat, waardoor er het hele weekend een verschil zit qua podium van Main 1 en Main 2.

>>>> Die ‘main1 en 2’: Zouden ze daar eens eindelijk iets op willen verzinnen, dat mag toch wel iets unieker klinken… Dat doen andere festivals toch beter, behalve Hellfest, die zijn even saai. Als je Wacken ziet met hun faster / louder / harder, RAR Volcano / Crater…
1f609.svg

Iets in de aard van download kan wel wat geld binnen halen denk ik dan. Alle stages van download hebben een name sponsor zoals graspop al de jupiler stage heeft. Weet niet als dit bij iedereen even goed zal binnen komen maar een extra cash revenue kan nooit geen kwaad natuurlijk.
 

landgrockt

Playlistbediener
5 nov 2016
29
27
Hopelijk komend jaar naast de bekende namen ook weer wat andere wellicht onverwachte namen die nog niet eerder of langer geleden op GMM stonden.
- Orphaned Land
- Mono Inc.
- RPWL
- Nemesa
- Animals as Leaders
- Social Disortion
- Mostly Autumn
- Versengold
- Megaherz
- Corvus Corax
- Saltatio Mortis
- In Extremo
- Crippled Black Phoenix
- Apocalypse Orchestra
- Radkey


 

xydroh

Headliner
22 okt 2018
5.914
5.340
Hopelijk komend jaar naast de bekende namen ook weer wat andere wellicht onverwachte namen die nog niet eerder of langer geleden op GMM stonden.
– Orphaned Land
– Mono Inc.
– RPWL
– Nemesa
– Animals as Leaders
– Social Disortion
– Mostly Autumn
– Versengold
– Megaherz
– Corvus Corax
– Saltatio Mortis
– In Extremo
– Crippled Black Phoenix
– Apocalypse Orchestra
– Radkey

Volmondig ja op animals as leaders, doe dan meteen ook maar intervals, modern day Babylon en plini in hetzelfde genre erbij.
 

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.806
12.523
Hopelijk komend jaar naast de bekende namen ook weer wat andere wellicht onverwachte namen die nog niet eerder of langer geleden op GMM stonden.
– Orphaned Land
– Mono Inc.
– RPWL
– Nemesa
– Animals as Leaders
– Social Disortion
– Mostly Autumn
– Versengold
– Megaherz
– Corvus Corax
– Saltatio Mortis
– In Extremo
– Crippled Black Phoenix
– Apocalypse Orchestra
– Radkey

Crippled Black Phoenix noemen. Je bent mijn held!
 

MetalLimbo

Subheadliner
22 nov 2017
3.919
5.755
Net terug van Dong Open Air (leuk klein festival in de buurt van Duisburg).

Zeer vermaakt met feestelijke optredens van:
Alestorm (gekkenhuis..)
Steel Panther (veelal dezelfde shtick als altijd, maar damn, wat blijft dat toch aanstekelijk)
Gloryhammer (gemist op GMM wegens clash met Cellar Darling, maar maakten dat hier als afsluiter van de laatste dag meer dan goed)
Battle Beast (wat een show, wat een frontvrouw)
Dog Eat Dog (jeugdsentiment, hele tent stond te/op springen)
Bloodywood (nu-metal met Bollywood-invloeden)
Storm Seeker (Eluveitie meets Alestorm, lekkere pirate folk metal)

Ook genoten van:
SepticFlesh (wat een bruut optreden)
Insomnium
Kataklysm

Wat mij betreft allemaal welkom volgend jaar op GMM (ook al stonden Gloryhammer en Insomnium er al dit jaar)!
Storm Seeker en met name Bloodywood zijn dikke aanraders. Die laatste zijn sinds enkele maanden een grote favoriet van vrouwlief (en de directe aanleiding om naar dit festival te gaan). Zowel band als publiek waren zeer positief verrast, tot achteraan werd meegesprongen. Band stopte te vroeg met spelen, omdat ze eigenlijk geen (origineel) materiaal meer hadden, maar na nadrukkelijk en aanhoudelijk aandringen van publiek speelden ze hun eerste nummer nogmaals, wat niemand betreurde. :) Veel potentie!
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken