Graspop Metal Meeting 2020 - Nieuws en geruchten

Dr. Hannibal

Headliner
24 nov 2013
5.697
6.886
king gizzard and the lizard wizard(zie dit misschien eerder als een werchter boeking)

Mn oog valt er nu pas op dat je hen noemt! Ik ben groot fan haha. Normaal gesproken meer een Werchter boeking lijkt mij inderdaad, of iets voor een kleiner en alternatiever festival. Maarrrrr hun volgende album wordt een trash/sludge metal plaat, te horen aan de eerste 3 singles. Dus ik zeg, laat ze die Metal Dome maar platspelen haha!

[video]https://www.youtube.com/watch?v=cmAlQvDQGoI[/video]
 

Dr. Hannibal

Headliner
24 nov 2013
5.697
6.886
Alestorm kunde nu toch niet echt metal noemen denk ik ,ma wie ben ik ,dan zou ik heel graag Heilung op GMM2020 zien

Zoals altijd de vraag met dit soort opmerkingen: hoe zou je het dan wel noemen? En wat maakt het uit?
 

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
13.258
13.606
xydroh wrote:
king gizzard and the lizard wizard(zie dit misschien eerder als een werchter boeking)

Mn oog valt er nu pas op dat je hen noemt! Ik ben groot fan haha. Normaal gesproken meer een Werchter boeking lijkt mij inderdaad, of iets voor een kleiner en alternatiever festival. Maarrrrr hun volgende album wordt een trash/sludge metal plaat, te horen aan de eerste 3 singles. Dus ik zeg, laat ze die Metal Dome maar platspelen haha!

Jij ook, joh? Ga je ook nog naar Tivoli Vredenburg?

Drie fantastische singles tot nu toe.
Ben het er echter wel mee eens dat dit een boeking voor Rock Werchter is i.p.v. voor Graspop. Tenzij ze hun aankomende album in z'n volledigheid gaan spelen, maar daar zullen ook wel mindere nummers tussen zitten. Prachtige band. Sta er nog steeds versteld van dat ze twee jaar geleden achterlijk veel albums in een jaar hebben uitgebracht.
 

Joe

Sunset slot
22 feb 2016
3.370
2.712
Voor "Drink" alleen al zouden die op Graspop moeten staan.
 

Dr. Hannibal

Headliner
24 nov 2013
5.697
6.886
Dr. Hannibal wrote:

xydroh wrote:
king gizzard and the lizard wizard(zie dit misschien eerder als een werchter boeking)


Mn oog valt er nu pas op dat je hen noemt! Ik ben groot fan haha. Normaal gesproken meer een Werchter boeking lijkt mij inderdaad, of iets voor een kleiner en alternatiever festival. Maarrrrr hun volgende album wordt een trash/sludge metal plaat, te horen aan de eerste 3 singles. Dus ik zeg, laat ze die Metal Dome maar platspelen haha!

Jij ook, joh? Ga je ook nog naar Tivoli Vredenburg?

Uiteraard! Hoopte dat ik ze voor de derde keer in Paradiso kon gaan zien, maar deze keer is het Tivoli geworden. Ook leuk :)
 

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.806
12.523
Dr. Hannibal wrote:

xydroh wrote:
king gizzard and the lizard wizard(zie dit misschien eerder als een werchter boeking)


Mn oog valt er nu pas op dat je hen noemt! Ik ben groot fan haha. Normaal gesproken meer een Werchter boeking lijkt mij inderdaad, of iets voor een kleiner en alternatiever festival. Maarrrrr hun volgende album wordt een trash/sludge metal plaat, te horen aan de eerste 3 singles. Dus ik zeg, laat ze die Metal Dome maar platspelen haha!

Jij ook, joh? Ga je ook nog naar Tivoli Vredenburg?

Drie fantastische singles tot nu toe.
Ben het er echter wel mee eens dat dit een boeking voor Rock Werchter is i.p.v. voor Graspop. Tenzij ze hun aankomende album in z’n volledigheid gaan spelen, maar daar zullen ook wel mindere nummers tussen zitten. Prachtige band. Sta er nog steeds versteld van dat ze twee jaar geleden achterlijk veel albums in een jaar hebben uitgebracht.

Dat zou ik nog wel zien zitten als alternatievere boeking. Inderdaad meer een Werchter boeking maar Vintage Caravan en Graveyard kunnen ook op Graspop. Met een wat zwaardere nieuwe plaat is de stap daarom niet zo groot.
 

banzai

Campingartiest
24 jun 2019
93
100
Leuke lijstjes allemaal. Ik zou volgende bands graag (nog) eens live zien:
- SOAD
- Manowar
- Deftones
- Tankard
- Dream Theater
- WASP
- Sodom
 

Rockbeer

Sunset slot
6 okt 2016
2.777
3.538
Leuke lijstjes allemaal. Ik zou volgende bands graag (nog) eens live zien:
... ...
– Manowar
... ...
De kans dat Manowar op het affiche komt te staan is kleiner dan 1% verwacht ik. En als ze erop staan is de kans dat ze daadwerkelijk komen opdagen ca. 10%. Tel uit je kansen!
 

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.806
12.523
banzai wrote:
Leuke lijstjes allemaal. Ik zou volgende bands graag (nog) eens live zien:
… …
– Manowar
… …


De kans dat Manowar op het affiche komt te staan is kleiner dan 1% verwacht ik. En als ze erop staan is de kans dat ze daadwerkelijk komen opdagen ca. 10%. Tel uit je kansen!

Neem aan dat die lui na het Hellfest fiasco nooit meer geboekt worden door een Europees festival. Stelletje drama queens.
 

kris1978

Playlistbediener
29 jun 2019
13
0
doorgaans zien we wel een aantal van de bands die vroeg in 2020 of laat 2019 een concert hebben in België ook op graspop, enig idee welke mogelijkheden hier tussen zitten?

devin townsend? startset zie ik eigenlijk wel een 2e keer na elkaar komen, babymetal (draai het of keer het hoe je wilt dit trekt volk), amaranthe, sabaton nog eens?, alter bridge, shinedown, the raven age (alle3 de bands van die tour zie ik wel komen), deafheaven, touché amoré, king gizzard and the lizard wizard(zie dit misschien eerder als een werchter boeking), as i lay dying, chelsea grin, unearth, killswitch engage , opeth, the vintage caravan, thrice, STAKE ( een van de weinige belgen onder ons, vind het al vreemd dat ze er dit jaar niet stonden), brutus, king hiss(nieuw album), en last but not least en waarschijnlijk al 100X gevraagd, boek nu toch eens JINJER!
wie in godsnaam is er fan van babymetal
 

pisser

Gouden Tip
26 mrt 2019
297
80
xydroh wrote:
doorgaans zien we wel een aantal van de bands die vroeg in 2020 of laat 2019 een concert hebben in België ook op graspop, enig idee welke mogelijkheden hier tussen zitten?

devin townsend? startset zie ik eigenlijk wel een 2e keer na elkaar komen, babymetal (draai het of keer het hoe je wilt dit trekt volk), amaranthe, sabaton nog eens?, alter bridge, shinedown, the raven age (alle3 de bands van die tour zie ik wel komen), deafheaven, touché amoré, king gizzard and the lizard wizard(zie dit misschien eerder als een werchter boeking), as i lay dying, chelsea grin, unearth, killswitch engage , opeth, the vintage caravan, thrice, STAKE ( een van de weinige belgen onder ons, vind het al vreemd dat ze er dit jaar niet stonden), brutus, king hiss(nieuw album), en last but not least en waarschijnlijk al 100X gevraagd, boek nu toch eens JINJER!

wie in godsnaam is er fan van babymetal


BAH Vreselijk maar het trekt inderdaad wel volk. (mij een raadsel waarom)
 

Joe

Sunset slot
22 feb 2016
3.370
2.712
Mja. Mogen van mij gerust op Graspop staan.

Maar meer dan 2 nummers hou ik het toch ook niet uit als ik ze tegen kom op Spotify.
 

xydroh

Headliner
22 okt 2018
5.914
5.340
Mja. Mogen van mij gerust op Graspop staan.

Maar meer dan 2 nummers hou ik het toch ook niet uit als ik ze tegen kom op Spotify.

net zoals de media het verhaal van the hu aan het opvreten was kan je rekenen dat een band als babymetal ook zal opgenomen worden door de media. Die boeking is niet enkel om de fans aan te trekken maar ook een hele hoop gratis media aandacht. Als festival moet je dan de overweging maken.
 

MetalLimbo

Subheadliner
22 nov 2017
3.919
5.755
xydroh wrote:
doorgaans zien we wel een aantal van de bands die vroeg in 2020 of laat 2019 een concert hebben in België ook op graspop, enig idee welke mogelijkheden hier tussen zitten?

devin townsend? startset zie ik eigenlijk wel een 2e keer na elkaar komen, babymetal (draai het of keer het hoe je wilt dit trekt volk), amaranthe, sabaton nog eens?, alter bridge, shinedown, the raven age (alle3 de bands van die tour zie ik wel komen), deafheaven, touché amoré, king gizzard and the lizard wizard(zie dit misschien eerder als een werchter boeking), as i lay dying, chelsea grin, unearth, killswitch engage , opeth, the vintage caravan, thrice, STAKE ( een van de weinige belgen onder ons, vind het al vreemd dat ze er dit jaar niet stonden), brutus, king hiss(nieuw album), en last but not least en waarschijnlijk al 100X gevraagd, boek nu toch eens JINJER!

wie in godsnaam is er fan van babymetal
Het zou je verbazen! :p
Denk wel dat het over het algemeen voornamelijk jongeren en vrouwen zijn die er fan van zijn. Mijn vrouw is er bv. groot fan van, maar zelf kan ik het ook heel goed pruimen. Vorig jaar nog naar hun concert in Utrecht geweest, zeer vermakelijk! :)
Tuurlijk, het is nogal een vreemde eend binnen de metalwereld, maar maakt dat soort acts, die wat anders doen dan andere bands, het ook niet juist zo leuk (zie ook bv. The Hu, Bloodywood, Alien Weaponry, Batushka, Ghost, Zeal & Ardor, Dethklok, Heilung, Van Canto, Brides Of Lucifer)?
Het mooie van festivals is juist dat er vanalles te ontdekken valt, ook buiten je straatje. Ik begrijp dat veel old-school metalheads niets moeten hebben van enige vernieuwing, maar persoonlijk zou ik een festivaldag met bv. alleen maar thrash-metal dodelijk saai vinden (overigens was ook thrash ooit een vernieuwend subgenre van heavy metal, en was metal dat zelf ook).
 

pisser

Gouden Tip
26 mrt 2019
297
80
pisser wrote:

kris1978 wrote:
wie in godsnaam is er fan van babymetal


BAH Vreselijk maar het trekt inderdaad wel volk. (mij een raadsel waarom)

Oh oh wat zijn we toch weer lekker open minded met zn allen.

Wat de boer niet kent, dat vreet ie niet?

Ken het! Zelfs live gezien en ik moet zeggen: niet te vreten!
Maar als jij het wel wat vindt prima. Smaken verschillen.
Baby metal is een gimmick waar je van moet houden. Ik kan er niet naar luisteren.
 

banzai

Campingartiest
24 jun 2019
93
100
banzai wrote:
Leuke lijstjes allemaal. Ik zou volgende bands graag (nog) eens live zien:
… …
– Manowar
… …


De kans dat Manowar op het affiche komt te staan is kleiner dan 1% verwacht ik. En als ze erop staan is de kans dat ze daadwerkelijk komen opdagen ca. 10%. Tel uit je kansen!

Dat vrees ik helaas ook. Dat neemt niet weg dat ik ze graag eens live wil zien. Is me tot op heden nog niet gelukt.
 

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.806
12.523
Heeft iemand eigenlijk enig idee waarom manowar heeft gecanceld?

Volgens mij is dat nooit naar buiten gekomen. Ze waren aanwezig, hadden de soundcheck al gedaan maar besloten gedurende de dag dat de organisatie niet aan hun eisen kon voldoen. De voorzieningen waren voor alle andere aanwezige bands blijkbaar voldoende maar deze heerschappen wilden meer. Maar wat? Geen idee.
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
13.450
7.443
Volgens de geruchten vonden ze het podium te klein en mochten ze niet hard genoeg spelen. Hellfest geeft aan dat ze zelf hebben gecanceld maar Manowar zegt dat Hellfest gecanceld heeft.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken