Graspop Metal Meeting 2020 - Nieuws en geruchten

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
13.258
13.606
Prophets of Rage vind ik wel een interessante band. Iemand enig idee of ze afgelopen augustus Tivoli Vredenburg nog hebben uitverkocht? Denk 't wel, hè?
Zou mooi zijn om mijn gemiste concert in te halen op een dagje Graspop.
Waar zie je ze staan dan?
 

werchter12

Geliefde act
21 mrt 2019
1.257
928
Prophets of Rage vind ik wel een interessante band. Iemand enig idee of ze afgelopen augustus Tivoli Vredenburg nog hebben uitverkocht? Denk ’t wel, hè?
Zou mooi zijn om mijn gemiste concert in te halen op een dagje Graspop.
Waar zie je ze staan dan?
Ik ben nog nooit op Graspop geweest, dus moeilijk te zeggen voor mij, maar ik denk dat je er best rekening mee houdt dat ze zo hoog mogelijk gaan willen staan (zie PKP). Dus MS2-head of MS1-sub dan?
 

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
13.258
13.606
wenteldave wrote:
Prophets of Rage vind ik wel een interessante band. Iemand enig idee of ze afgelopen augustus Tivoli Vredenburg nog hebben uitverkocht? Denk ’t wel, hè?
Zou mooi zijn om mijn gemiste concert in te halen op een dagje Graspop.
Waar zie je ze staan dan?

Ik ben nog nooit op Graspop geweest, dus moeilijk te zeggen voor mij, maar ik denk dat je er best rekening mee houdt dat ze zo hoog mogelijk gaan willen staan (zie PKP). Dus MS2-head of MS1-sub dan?
Kijk, en dat zou ik best raar vinden. Tuurlijk, er zitten leden van toonaangevende bands in, maar ze verkopen, daar ga ik maar even van uit, Tivoli Vredenburg uit. Dat is nou niet bepaald een aantal bezoekers waardoor je achterover geslagen wordt. Dat moet toch wel een kaliber AFAS Live/Ziggo Dome zijn (of een Sportpaleis voor mijn Belgische makkers)?
 

Koekdoos

Headliner
22 okt 2018
6.612
8.945
Zou zeggen dat ze op de positie van Lynyrd Skynyrd / Godsmack / Rob Zombie van dit jaar zouden staan dan?

De op de headliners na laatste spot op een van de twee Mainstages. Pre-afsluiter van een stage of hoe je het wil noemen.
 

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.806
12.523
Zou zeggen dat ze op de positie van Lynyrd Skynyrd / Godsmack / Rob Zombie van dit jaar zouden staan dan?

De op de headliners na laatste spot op een van de twee Mainstages. Pre-afsluiter van een stage of hoe je het wil noemen.

Precies daar ja en echt niet hoger. Staan ze bijna nergens ook. Op RW twee jaar geleden enorm van genoten, was heerlijk losgaan. Zou hen graag zien rond 7 a 8 uur op de main. Elke plek hoger vind ik dan weer zonde.
 

Rockbeer

Sunset slot
6 okt 2016
2.777
3.538
Op Pukkelpop stonden ze best hoog dit jaar. Voor mijn gevoel voor de afsluiter Twenty One Pilots. Misschien dat er trouwens nog wel een band tussen zat, maar ik zou niet weten wie dat geweest moet zijn dan.
 

Rockbeer

Sunset slot
6 okt 2016
2.777
3.538
Persoonlijk zit ik echt niet te wachten op PoR. De eerste keer dat ik ze zag, vond ik ze wel echt heel erg leuk en de tweede keer ook nog wel. Maar op Pukkelpop ben ik na twee-drie nummers weggegaan, omdat ze een karikatuur van zichzelf aan het worden zijn. Voor wie de muziek van Rage Against the Machine tof vindt en voor wie Prophets of Rage nog niet heeft gezien, is dit echter wel een erg welkome toevoeging aan het affiche.

Als ze nou ergens in de middag worden weggezet, vind ik het niet zo’n punt. Ik vrees echter dat ze headliner Main Stage 2 gaan zijn. Of anders als sub voor een System of a Down als Rock Werchter hiermee niet aan de haal gaat.
 

nikita

Geliefde act
27 okt 2018
1.912
4.055
Steven Wilson in september in Ziggo Dome en in de zomer een nieuwe cd. Dit zou ik echt de perfecte marque headliner vinden met een set van minimaal 5 kwartier!

Had het ook net ontdekt. Geen Belgische datum en niet echt meteen ruimte waar ik het nog tussen zie komen. Zonde.
Zo van genoten dit voorjaar in Cirque Royal.
Ik zou hem graag zien komen naar graspop, maar denk dat de kans klein is.
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.917
6.171
Het vervelende is als ik dei website steeds open (om te kijken of de bug nog aanwezig is) dat ik steeds naar een man moet kijken met een gespleten tong. Dus doe maar snel een update van de site ja.
 

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
13.258
13.606
Het vervelende is als ik dei website steeds open (om te kijken of de bug nog aanwezig is) dat ik steeds naar een man moet kijken met een gespleten tong. Dus doe maar snel een update van de site ja.
Bedankt, hè. Vind je het niet fijn om naar mijn tong te kijken?

Edit: Grapje natuurlijk. Snap echt dat mensen zoiets zouden doen.
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.917
6.171
Indiaantje89 wrote:
Het vervelende is als ik dei website steeds open (om te kijken of de bug nog aanwezig is) dat ik steeds naar een man moet kijken met een gespleten tong. Dus doe maar snel een update van de site ja.

Bedankt, hè. Vind je het niet fijn om naar mijn tong te kijken?
Neen sorry ;)
 

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
13.258
13.606
wenteldave wrote:

Indiaantje89 wrote:
Het vervelende is als ik dei website steeds open (om te kijken of de bug nog aanwezig is) dat ik steeds naar een man moet kijken met een gespleten tong. Dus doe maar snel een update van de site ja.


Bedankt, hè. Vind je het niet fijn om naar mijn tong te kijken?

Neen sorry
1f609.svg
Zot...
 

carmen

Playlistbediener
14 okt 2019
30
0
Weet er iemand toevallig wanneer de ticketverkoop zou starten? Is dit de vorige jaren telkens bij de eerste aankondigingen geweest? :)
 

Koekdoos

Headliner
22 okt 2018
6.612
8.945
Zolang de website/facebook nog niet is aangepast, zal er geen band bekend worden gemaakt. In ieder geval als ze hetzelfde patroon aanhouden als voorgaande jaren.

Weet er iemand toevallig wanneer de ticketverkoop zou starten? Is dit de vorige jaren telkens bij de eerste aankondigingen geweest?
1f642.svg

Ticketverkoop begint volgens mij nadat er 3 headliners en het eerste groepje namen bekend is. Dagtickets pas later, wanneer ook echt bands bij de juiste dag staan. Tenzij dat al direct bekend is, dat weet ik niet.

Afgelopen weken ging ik er eigenlijk vanuit dat Judas Priest gewoon op Graspop zou staan, maar ze kunnen ook gewoon als headliner op Alcatraz staan. Lastig iets over te zeggen als ze concerten hebben in zowel juni, juli als augustus. Ze kunnen bijvoorbeeld gewoon naast Copenhell alleen Hellfest doen en dan Alcatraz in Augustus. Geen idee hoe intens ze het tourprogramma willen maken.
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.917
6.171
Indiaantje89 wrote:
Vandaag is het Nightwish dag.. misschien dat we hier ook een late aankondiging krijgen?

Nightwish dag?
https://twitter.com/FloorJansen_/status/1186331060398972928

Daar zitten "aankondigingen" bij lees ik elders van iemand die goed ingelicht is (geen Ken ;)).

Benieuwd of Graspop daar ook bij zit.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken