Graspop Metal Meeting 2020 - Nieuws en geruchten

xydroh

Headliner
22 okt 2018
5.914
5.340
Welke bands verwachten jullie wel op Graspop, maar nog niet in de eerdere aankondigingen? Van die bands die nog zo’n concert hebben in februari of iets dergelijks.
Of juist wel bij de eerdere aankondigingen, ook interessant. (los van welke bands je gewoon graag wil zien)

Bijvoorbeeld Airbourne heeft afgelopen week hun show in België gehad en komt met nieuw album, dus zou zeggen dat die wel bij de eerste aankondiging mogen zitten
1f61b.svg

Skillet met 2 keer uitverkochte Trix verwacht ik wel , omdat het uitverkocht is kan dit al bij de eerste aankondiging
 

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
13.258
13.606
Welke bands verwachten jullie wel op Graspop, maar nog niet in de eerdere aankondigingen? Van die bands die nog zo’n concert hebben in februari of iets dergelijks.
Of juist wel bij de eerdere aankondigingen, ook interessant. (los van welke bands je gewoon graag wil zien)

Bijvoorbeeld Airbourne heeft afgelopen week hun show in België gehad en komt met nieuw album, dus zou zeggen dat die wel bij de eerste aankondiging mogen zitten
1f61b.svg
Eerste ingeving is Myrath. Dat die er nog nooit eerder hebben gestaan, joh.
Ik heb ook een klein vermoeden dat ze Hatari naar Dessel hebben gehaald/gaan halen, om een beetje van het reguliere pad af te wijken. Dat is die IJslandse songfestivalact.
Ergens hoop ik op Visions of Atlantis, al treden die tot mei op. Beetje twijfelachtig qua realisme, daar het elke kant op kan gaan.
En dan als laatste act: DragonForce. Gewoon een gevoel. Weet niet zo goed hoe ze het in 2009 of 2015 hebben gedaan, maar ik weet nog wel dat 2006 een complete wanprestatie was.

Dit zijn overigens allemaal bands die in februari of maart in Nederland en/of België optreden.
 

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.806
12.523
Ik hoop dat de top van Prognosis Festival ook doorkomt. Allemaal schitterende marque/metal Dome namen met Anathema, Katatonia, Enslaved en Sons of Apollo.
 

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
13.258
13.606
Ik hoop dat de top van Prognosis Festival ook doorkomt. Allemaal schitterende marque/metal Dome namen met Anathema, Katatonia, Enslaved en Sons of Apollo.
Ik zit ook aardig te twijfelen om daarheen te gaan. Ga (voorlopig) alleen wel de eerste dag naar Myrath, dus hopelijk spelen er dan nog geen dusdanige acts die ik wil zien.
Sons of Apollo is zo ontzettend goed live. Die mogen inderdaad doorkomen. Het zal je nog verbazen hoe goed Focus nog mee kan.
Katatonia wil ik ook nog graag zien. Die zijn ook al een aardige tijd niet meer naar Nederland geweest, 2011 voor het laatst (in Zaandam). Stonden voor het laatst op Graspop in 2013, dus wellicht kunnen ze gewoon doorgestuurd worden.
 

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.806
12.523
Joslittel wrote:
Ik hoop dat de top van Prognosis Festival ook doorkomt. Allemaal schitterende marque/metal Dome namen met Anathema, Katatonia, Enslaved en Sons of Apollo.

Ik zit ook aardig te twijfelen om daarheen te gaan. Ga (voorlopig) alleen wel de eerste dag naar Myrath, dus hopelijk spelen er dan nog geen dusdanige acts die ik wil zien.
Sons of Apollo is zo ontzettend goed live. Die mogen inderdaad doorkomen. Het zal je nog verbazen hoe goed Focus nog mee kan.
Katatonia wil ik ook nog graag zien. Die zijn ook al een aardige tijd niet meer naar Nederland geweest, 2011 voor het laatst (in Zaandam). Stonden voor het laatst op Graspop in 2013, dus wellicht kunnen ze gewoon doorgestuurd worden.

Katatonia stond dit jaar nog op Fortarock, dus niet zo lang geleden. Maar ik begrijp je punt, weinig kansen om ze live te zijn. Focus zeker ook tof, paar jaar geleden gezien en was inderdaad goed. Thijs v Leer was tijdens Ayreon ook goed bezig. Ik ga zelf waarschijnlijk ook naar Prognosis, mooie namen.
 

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
13.258
13.606
wenteldave wrote:

Joslittel wrote:
Ik hoop dat de top van Prognosis Festival ook doorkomt. Allemaal schitterende marque/metal Dome namen met Anathema, Katatonia, Enslaved en Sons of Apollo.


Ik zit ook aardig te twijfelen om daarheen te gaan. Ga (voorlopig) alleen wel de eerste dag naar Myrath, dus hopelijk spelen er dan nog geen dusdanige acts die ik wil zien.
Sons of Apollo is zo ontzettend goed live. Die mogen inderdaad doorkomen. Het zal je nog verbazen hoe goed Focus nog mee kan.
Katatonia wil ik ook nog graag zien. Die zijn ook al een aardige tijd niet meer naar Nederland geweest, 2011 voor het laatst (in Zaandam). Stonden voor het laatst op Graspop in 2013, dus wellicht kunnen ze gewoon doorgestuurd worden.

Katatonia stond dit jaar nog op Fortarock, dus niet zo lang geleden. Maar ik begrijp je punt, weinig kansen om ze live te zijn. Focus zeker ook tof, paar jaar geleden gezien en was inderdaad goed. Thijs v Leer was tijdens Ayreon ook goed bezig. Ik ga zelf waarschijnlijk ook naar Prognosis, mooie namen.

Oh... Dan mag Google wel iets aan haar zoekresultaten doen, wat betreft Katatonia.
Mooi, man. Prachtig om te zien dat Van Leer het nog steeds in zich heeft. Hmm... Wellicht zie ik je daar dan, al vind ik negentig euro voor een dagje wel weer aan de prijzige kant.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.534
6.755
volgens Zegut, Faith No More naar Hellfest?

btw, 28 oktober tijd voor de lineup?
 

Rockbeer

Sunset slot
6 okt 2016
2.777
3.538
Op maandagen en donderdagen rond 12-13 uur is de logische tijd van Graspop dit jaar om over koetjes, kalfjes en haaitjes te posten.
 

Koekdoos

Headliner
22 okt 2018
6.612
8.945
Marko Hietala (Nightwish) op facebook:
"TOUR OF THE BLACK HEART coming up !
All tickets are on sale already.
Sorry to say but these will be the only European shows for the solo band, because NIGHTWISH will be activating just shortly after..."

laatste show 18 februari in Parijs. 17 februari Melkweg Amsterdam voor de liefhebber.
Ga er zelf wel vanuit dat ze op Graspop staan. Alleen de enige vraag is dan headliner of subheadliner?
 

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
13.258
13.606
Marko Hietala (Nightwish) op facebook:
“TOUR OF THE BLACK HEART coming up !
All tickets are on sale already.
Sorry to say but these will be the only European shows for the solo band, because NIGHTWISH will be activating just shortly after…”

laatste show 18 februari in Parijs. 17 februari Melkweg Amsterdam voor de liefhebber.
Ga er zelf wel vanuit dat ze op Graspop staan. Alleen de enige vraag is dan headliner of subheadliner?
Liefhebber is gearriveerd. Heb m'n kaartje al een tijd binnen (ook voor Nightwish, overigens.
Ik verwacht ze als subheadliner.
 

PimSp

Geliefde act
15 dec 2014
1.522
809
Verwacht ze zelf als headliner MS2. Waar ze in 2015 ook stonden! En dan met iets van een andere stijl als MS1 headliner. Zeg iets als Slipknot, SOAD. Zodat ze meer mensen op het terrein kunnen houden.
 

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.806
12.523
Steven Wilson in september in Ziggo Dome en in de zomer een nieuwe cd. Dit zou ik echt de perfecte marque headliner vinden met een set van minimaal 5 kwartier!
 

Dr. Hannibal

Headliner
24 nov 2013
5.697
6.886
Steven Wilson in september in Ziggo Dome en in de zomer een nieuwe cd. Dit zou ik echt de perfecte marque headliner vinden met een set van minimaal 5 kwartier!

Oehhh thanks voor deze heads-up, ik had het nog niet gezien. Ga daar sws heen, maar betwijfel of hij festivals gaat doen. En als hij dat al doet, dan eerder Werchter. Maar zeker een hele vette naam voor waar dan ook haha
 

Koekdoos

Headliner
22 okt 2018
6.612
8.945
Ook blijkbaar gerucht dat Volbeat naar RW gaat en niet voor Graspop dus, daarmee ligt de kans voor Pinkpop weer helemaal open!

Deze uitspraak van Dennis kwam voorbij in het Pinkpop-forum. Zou mooi zijn als het echt zo blijkt te zijn :)
 

Rockbeer

Sunset slot
6 okt 2016
2.777
3.538
Deze uitspraak van Dennis kwam voorbij in het Pinkpop-forum. Zou mooi zijn als het echt zo blijkt te zijn
1f642.svg
Wel benieuwd waar hij dat vandaan haalt. Volbeat is samen met Iron Maiden zo ongeveer de huisband van Graspop. Nu ben ik persoonlijk van mening dat de huidige manier van performen (op safe) veel beter bij een gemêleerd publiek als dat op Rock Werchter past dan bij mensen die louter voor metal komen.

Als ik nogmaals voor mezelf mag spreken: als ik naar Graspop kom, hoop ik toch echt wel op iets stevigere performances, terwijl Volbeat in combinatie met bands als Biffy Clyro, Franz Ferdinand, Royal Blood, Nick Cave (2013), Placebo etc. best kan gaan werken.

Ik begrijp ook wel dat dit nooit allemaal op 1 dag gaat staan, maar het is wel een beetje de muzikale richting waar ik op doel.
 

werchter12

Geliefde act
21 mrt 2019
1.257
928
DennisvdBr wrote:
Ook blijkbaar gerucht dat Volbeat naar RW gaat en niet voor Graspop dus, daarmee ligt de kans voor Pinkpop weer helemaal open!


Deze uitspraak van Dennis kwam voorbij in het Pinkpop-forum. Zou mooi zijn als het echt zo blijkt te zijn
1f642.svg
Dat was gewoon een forumlid die Volbeat bij zijn/haar voorspelling had geschreven voor Werchter en Dennis maakt daar meteen een gerucht van :wink: . Het kan wel natuurlijk en ik zie het zelfs als een zeer goede mogelijkheid, mits wat ophopen door StuBru.

Een ander zeer sterk gerucht voor Graspop lijkt me Prophets of Rage. Een forumlid op Efest beweert dat zij op Hellfest, Graspop en Exit zullen staan. Dit forumlid had eerder al een lijst met tourende bands gepost en de tour van PJ voorspeld. Het strookt ook wel met mijn eigen verwachtingen aangezien zej een nieuw album zullen droppen en dat ze mogelijks op Werchter een te hoge positie zullen eisen (zie de co-headline positie op PKP).
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken