Graspop Metal Meeting 2020 - Nieuws en geruchten

xydroh

Headliner
22 okt 2018
5.914
5.340
De festivals in dit artikel zijn toevallig in Mei, september en oktober, laat toch wel een groot gat in de zomer zitten dan.
 

nikita

Geliefde act
27 okt 2018
1.912
4.055
Als Metallica effectief blijkt te komen, hoop ik dat ze hen op donderdag zetten in de XL constructie. En dat ze geen andere te interessante bands op dat podium zetten die dag, want je sfeer en zicht wordt geblokkeerd door een horde fans die enkel en alleen voor Metallica komen. Al zullen het natuurlijk bands zijn die misschien iets beter aansluiten bij wat de gemiddelde Metallica-fan kan waarderen dan wat RW ervoor durft plaatsen :p

Eveneens blijkt dan Andic's info wel heel realistisch en zal ik me maar neerleggen bij de idee van alweer Volbeat en geen SOAD.
 

MetalLimbo

Subheadliner
22 nov 2017
3.919
5.755
Mijn gok voor komend jaar:

Headliners: Metallica (zou perfect zijn voor het jubileum), Nightwish, Aerosmith
Subs/afsluiters: Avenged Sevenfold, Evanescence, Mastodon

Zou een extra dag voor komend jubileumjaar overigens niet ook een reële mogelijkheid kunnen zijn (gezien ook succes van vorig jaar)?
Metallica zou dan goed in de GnR-rol kunnen passen, met Iron Maiden of Volbeat als extra headliner.
Misschien gaat mijn vroege voorspelling nog wel aardig uitkomen. :)

Aangepaste gok (ervanuitgaande dat Andic gelijk zou hebben):
MS1: Metallica - Nightwish - Volbeat - Iron Maiden
MS2: Korn - Evanescence - Mastodon - Judas Priest
 

xydroh

Headliner
22 okt 2018
5.914
5.340
zullen we donderdag wel zien, ik blijf hoopvol maar blijf realistisch genoeg om me er niet aan vast te klampen. Ik zal niet ontgoocheld zijn als het niet uitkomt.
 

pisser

Gouden Tip
26 mrt 2019
297
80
iron maiden - niet
volbeat - niet (gaan naar werchter)
metallica - niet

Soad - wel
Korn - wel
judas priest - wel

 

ChiquitaChaser

Support act
27 sep 2016
1.050
345
De festivals in dit artikel zijn toevallig in Mei, september en oktober, laat toch wel een groot gat in de zomer zitten dan.
Vroeger zouden ze heen en weer gekomen zijn.
De laatste jaren doen ze dat niet meer...
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.534
6.755
iron maiden – niet
volbeat – niet (gaan naar werchter)
metallica – niet

Soad – wel
Korn – wel
judas priest – wel
ik zou zeggen dat Volbeat wel naar Graspop komt.
Ik zou Nightwish wel een must vinden in 2020.

Dan, heel opvallend dat Belgie vorige week niet in de aankondiging van SoaD zat.
Zouden de onderhandelingen tussen de keuze Graspop / Rock Werchter nog niet afgerond zijn??
 

graspop20

Randprogramma
23 nov 2017
188
0
Dat gezever over "jubileumeditie" slaat natuurlijk nergens op.
Met het 15 jarige jubileum..wat grootst werd aangekondigd..was SOULFLY een headliner.
Dit is nog altijd de meest omstreden headliner in hmm geschiedenis...
Het 10 jarig jubileum werd amper aandacht aan besteed..Maar had wel MAIDEN, SOAD en Slipknot als afsluiters.
20 jaar: SCORPIONS, KISS, SLIPKNOT.
De grootste acts die er ooit stonden.. waren niet..of niet exclusief voor een jubileum. Rammstein, Iron Maiden, Black Sabbath reünie en GNR reünie...zijn naar mijn weten de duurste acts geweest op GMM.
GMM doet altijd zijn best om mooie namen te plaatsen, maar dat laten ze echt niet afhangen van een jubileum.
 

graspop20

Randprogramma
23 nov 2017
188
0
Oh en kiss zal idd waarschijnlijk niet op GMM staan.
Deze stonden idd vorig jaar er al. Maiden en Volbeat daarentegen kun je alvast noteren.
Dan nog 1 headliner...als er geen andere rockact komt..zal SOAD op Werchter staan. Dan kan Nightwish of een andere EU band als headliner staan.
 

neracroft

Sunset slot
9 nov 2014
2.751
1.331
Als je niet elk jaar het best mogelijke festival probeert neer te zetten is er iets mis met je organisatie toch...?

Jubileum editie geloof ik niet dat de bands daarom beter zijn... Een dagje extra ofzo kan misschien maar ineens Metallica - System Of A Down - Tool (om maar iets te zeggen) moet je niet verwachten omdat het 25 jaar is ofzo.
 

xydroh

Headliner
22 okt 2018
5.914
5.340
Denk dat de 15 en 20 jaar edition wel wat publiciteitsstunt aan te pas kwam om meer volk te trekken. iets die graspop op dit moment eigenlijk niet meer moet doen, normaal zou dit gewoon weer moeten uitverkopen. Behalve als ze uitzonderlijk veel pech hebben met de lineup, blijft nog steeds een publiek die heel hard vast hangt aan wat je plaatst op je festival.


MAAR, als je de kans hebt om een Metallica te boeken dan doe je dat gewoon jubileum of niet, en denk wel dat graspop door heeft dat het hun merk een boost zou geven zelfs al zou het de cijfers wat minder maken.
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.917
6.171
Als je niet elk jaar het best mogelijke festival probeert neer te zetten is er iets mis met je organisatie toch…?

Jubileum editie geloof ik niet dat de bands daarom beter zijn… Een dagje extra ofzo kan misschien maar ineens Metallica – System Of A Down – Tool (om maar iets te zeggen) moet je niet verwachten omdat het 25 jaar is ofzo.
Precies, het is en blijft een kwestie van wat tourt er. Misschien kan je 1x een iets duurdere headliner boeken als je het anders niet doet.. maar dat hebben ze volgens mij met GnR toen al een beetje gedaan.
 

pisser

Gouden Tip
26 mrt 2019
297
80
Oh en kiss zal idd waarschijnlijk niet op GMM staan.
Deze stonden idd vorig jaar er al. Maiden en Volbeat daarentegen kun je alvast noteren.
Dan nog 1 headliner…als er geen andere rockact komt..zal SOAD op Werchter staan. Dan kan Nightwish of een andere EU band als headliner staan.

Ja je kan ze beide gerust noteren maar ze zullen beide dit jaar niet op GMM staan
 

pisser

Gouden Tip
26 mrt 2019
297
80
judas priest zal 1 van de headliners zijn. ik weet alleen niet of het 1 van de 3 headliners zal worden of 1 van de 6 headliners
 

xydroh

Headliner
22 okt 2018
5.914
5.340
judas priest zal 1 van de headliners zijn. ik weet alleen niet of het 1 van de 3 headliners zal worden of 1 van de 6 headliners
Eerlijkgezegd hoop ik dat het 1 van de 6 is. Kan ze wel Appreciëren maar hoef ze ook geen 2 uur te zien.
 

xydroh

Headliner
22 okt 2018
5.914
5.340
om het even over een andere boeg te gooien. Ozzy, graspop regular . Heeft hij enige tourplannen of data vrij? die komt toch ook haast om de 2 jaar. Zou dus ook zomaar eens terug een Ozzy kunnen worden,
 

nikita

Geliefde act
27 okt 2018
1.912
4.055
Zelfs die 4e dag gaan ze niet zomaar willen doen dit jaar met als basisargument dat ze 25 jaar bestaan. Die 4e dag gaan ze herhalen wanneer ze een speciale band kunnen boeken die enkel die donderdag zou kunnen, of wanneer ze 4 fantastische namen in hun handen krijgen waarbij die 4e dag een financiële oplossing biedt om ze allemaal te plaatsen.

Ik verwacht wel dat er, door de goede ticketverkoop de laatste jaren, een potje is aangelegd om iets speciaals te kunnen boeken als de kans zich voordoet. Ze gaan die (volledige) extra budgetten er niet zomaar standaard opnieuw inpompen.

Dat biedt mogelijkheden voor hen, maar het feit blijft dat alles in elkaar moet vallen. De band moet touren, in de buurt zijn en mogelijkheid hebben dat weekend, livenation moet het hen gunnen, etc.
 

xydroh

Headliner
22 okt 2018
5.914
5.340
Zelfs die 4e dag gaan ze niet zomaar willen doen dit jaar met als basisargument dat ze 25 jaar bestaan. Die 4e dag gaan ze herhalen wanneer ze een speciale band kunnen boeken die enkel die donderdag zou kunnen, of wanneer ze 4 fantastische namen in hun handen krijgen waarbij die 4e dag een financiële oplossing biedt om ze allemaal te plaatsen.

Ik verwacht wel dat er, door de goede ticketverkoop de laatste jaren, een potje is aangelegd om iets speciaals te kunnen boeken als de kans zich voordoet. Ze gaan die (volledige) extra budgetten er niet zomaar standaard opnieuw inpompen.

Dat biedt mogelijkheden voor hen, maar het feit blijft dat alles in elkaar moet vallen. De band moet touren, in de buurt zijn en mogelijkheid hebben dat weekend, livenation moet het hen gunnen, etc.

Denk dat daar nog 1 zeer belangrijke factor bij komt, sponsoring. Hoe beter de lineup, hoe meer volk en dus ook hoe meer sponsoring. Denk wel als je een metallica kan plaatsen dat er wel wat extra sponsors zich zouden komen aanbieden.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken