Graspop Metal Meeting 2020 - Nieuws en geruchten

nikita

Geliefde act
27 okt 2018
1.912
4.055
Inderdaad mooi.

Eerste lading name iets als dit dan maar?
System Of A Down – Judas Priest
Prophets Of Rage – The Offspring – Korn
August Burns Red – Deftones – Sepultura – Airbourne – Heaven Shall Burn
Dimmu Borgir – Meshuggah – Dark Funeral – Jinjer
Brutus – Vita Imana – Dagoba – Knocked Loose

Een aantal van dit lijstje (zeker van de 2e en 3e lijn) zouden ook zomaar op Groez kunnen staan natuurlijk. Maar op zich een degelijke worp met variatie, al krijg ik het er zelf nog niet echt warm van.
 

nikita

Geliefde act
27 okt 2018
1.912
4.055
Hellfest terug in sale zonder maar iets van namen aan te kondigen

Gewoon om eens te testen geklikt op tickets. Je komt in een wachtrij terecht, met posities boven de 250.000 en stelselmatig zakt dat getal. Beetje vreemd! Maar dat zal wel weer binnen het uur uitverkopen als ik dat zo zie.
 

xydroh

Headliner
22 okt 2018
5.914
5.340
xydroh wrote:
Hellfest terug in sale zonder maar iets van namen aan te kondigen

sterker…

waarschijnlijk verkopen ze uit zonder namen

Als ik zo de omvang van die wachtlijst zie denk ik dat dit gewoon een kwestie van uren is voor de tickets weg zijn
 

nikita

Geliefde act
27 okt 2018
1.912
4.055
Gezien de klachten op hun Facebook pagina over het bestellen van de tickets zal het inderdaad wat langer duren. Mensen vallen blijkbaar constant weer achteraan in de wachtrij en krijgen errors op de betaalpagina en moeten dan opnieuw beginnen. Het zal inderdaad enkele uren zijn voor ze het bordje uitverkocht zullen kunnen hangen.

Bizar toch, hoe Wacken en Hellfest meteen uitverkopen en je voor andere (gelijkaardige) festivals maanden tijd hebt om tickets te bestellen.
 

xydroh

Headliner
22 okt 2018
5.914
5.340
Gezien de klachten op hun Facebook pagina over het bestellen van de tickets zal het inderdaad wat langer duren. Mensen vallen blijkbaar constant weer achteraan in de wachtrij en krijgen errors op de betaalpagina en moeten dan opnieuw beginnen. Het zal inderdaad enkele uren zijn voor ze het bordje uitverkocht zullen kunnen hangen.

Bizar toch, hoe Wacken en Hellfest meteen uitverkopen en je voor andere (gelijkaardige) festivals maanden tijd hebt om tickets te bestellen.

Die festivals zetten dan ook zwaar in op de beleving, randactiviteiten naast de muziek zijn gigantisch daar. De inkleding van merch standen van shops etc. Iets waar graspop de laatste paar editites toch ook serieus op aan het inspelen is.
 

nikita

Geliefde act
27 okt 2018
1.912
4.055
Die festivals zetten dan ook zwaar in op de beleving, randactiviteiten naast de muziek zijn gigantisch daar. De inkleding van merch standen van shops etc. Iets waar graspop de laatste paar editites toch ook serieus op aan het inspelen is.

Zou dat echt het gigantische verschil in aantrekking kunnen verklaren? Die randanimatie is fijn om eens een dood momentje te benutten, de speciale bierenbar is een geweldige extra, maar dat soort zaken zijn voor mij nu geen overtuigend aspect om wel of niet te gaan.

Die rivier en combinatie 'vakantie-festival'-gevoel bij MetalDays daarentegen... hahaha
 

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.806
12.523
Gezien de klachten op hun Facebook pagina over het bestellen van de tickets zal het inderdaad wat langer duren. Mensen vallen blijkbaar constant weer achteraan in de wachtrij en krijgen errors op de betaalpagina en moeten dan opnieuw beginnen. Het zal inderdaad enkele uren zijn voor ze het bordje uitverkocht zullen kunnen hangen.

Bizar toch, hoe Wacken en Hellfest meteen uitverkopen en je voor andere (gelijkaardige) festivals maanden tijd hebt om tickets te bestellen.

Ja dat verschil verbaast mij ook. Ben op beide festivals nog nooit geweest waardoor ik het helaas niet kan vergelijken. Ben wel blij dat het bij GRaspop (nog) niet speelt. Zou er toch bijzonder ongelukkig van worden als ik niet zeker weet of het lukt om te gaan komend jaar.
 

xydroh

Headliner
22 okt 2018
5.914
5.340
xydroh wrote:
Die festivals zetten dan ook zwaar in op de beleving, randactiviteiten naast de muziek zijn gigantisch daar. De inkleding van merch standen van shops etc. Iets waar graspop de laatste paar editites toch ook serieus op aan het inspelen is.

Zou dat echt het gigantische verschil in aantrekking kunnen verklaren? Die randanimatie is fijn om eens een dood momentje te benutten, de speciale bierenbar is een geweldige extra, maar dat soort zaken zijn voor mij nu geen overtuigend aspect om wel of niet te gaan.

Die rivier en combinatie ‘vakantie-festival’-gevoel bij MetalDays daarentegen… hahaha

het speelt wel parten in branding van je festival. Wacken en hellfest hebben dan ook ongelofelijke marketingteams daarachter zitten.
 

bcmrmaybe

Subheadliner
27 feb 2014
4.677
729
Normale kaarten voor Hellfest zijn uitverkocht. Alleen nog in combinatie met trein zijn te koop
 

Koekdoos

Headliner
22 okt 2018
6.612
8.945
Heel lang facebook bericht van Avantasia, ik houd het kort en knip de belangrijke info er vast uit:

By now, Avantasia has become a staple in the Rock World and an arena-sized live spectacle. And 20 years after its birth it’s time to celebrate the journey from “The Metal Opera“ to the most recent number-one-album “Moonglow“ with a special history show at selected summer festivals in 2020.

Met meteen een aankondiging voor het "Gefle Metal festival" in Zweden. op 8 juli.

Onderstaande link naar wat er al verder is aangekondigd daar:
http://www.geflemetalfestival.se/artister/

Onder andere Jinjer die hier al vaker graag gezien gaat worden.

Mogelijk iets voor een FortaRock of een Graspop dit jaar? Alleen jammer dat Graspop Avantasia "niet vindt passen op Graspop" (aan de hand van het verhaal van vorig jaar)
 

MetalLimbo

Subheadliner
22 nov 2017
3.919
5.755
nikita wrote:
Gezien de klachten op hun Facebook pagina over het bestellen van de tickets zal het inderdaad wat langer duren. Mensen vallen blijkbaar constant weer achteraan in de wachtrij en krijgen errors op de betaalpagina en moeten dan opnieuw beginnen. Het zal inderdaad enkele uren zijn voor ze het bordje uitverkocht zullen kunnen hangen.

Bizar toch, hoe Wacken en Hellfest meteen uitverkopen en je voor andere (gelijkaardige) festivals maanden tijd hebt om tickets te bestellen.

Ja dat verschil verbaast mij ook. Ben op beide festivals nog nooit geweest waardoor ik het helaas niet kan vergelijken. Ben wel blij dat het bij GRaspop (nog) niet speelt. Zou er toch bijzonder ongelukkig van worden als ik niet zeker weet of het lukt om te gaan komend jaar.
Heeft mij ook vaak verbaast. Ik vermoed dat het ook ligt aan de afzetmarkten: Frankrijk en Duitsland hebben niet alleen meer inwoners dan Nederland/België, maar metal als genre lijkt er ook populairder en meer geaccepteerd te zijn (of beeld ik me dat in?).

Jouw laatste vrees deel ik overigens, moet er ook niet aan denken..
 

Joe

Sunset slot
22 feb 2016
3.370
2.712
Joslittel wrote:

nikita wrote:
Gezien de klachten op hun Facebook pagina over het bestellen van de tickets zal het inderdaad wat langer duren. Mensen vallen blijkbaar constant weer achteraan in de wachtrij en krijgen errors op de betaalpagina en moeten dan opnieuw beginnen. Het zal inderdaad enkele uren zijn voor ze het bordje uitverkocht zullen kunnen hangen.

Bizar toch, hoe Wacken en Hellfest meteen uitverkopen en je voor andere (gelijkaardige) festivals maanden tijd hebt om tickets te bestellen.


Ja dat verschil verbaast mij ook. Ben op beide festivals nog nooit geweest waardoor ik het helaas niet kan vergelijken. Ben wel blij dat het bij GRaspop (nog) niet speelt. Zou er toch bijzonder ongelukkig van worden als ik niet zeker weet of het lukt om te gaan komend jaar.

Heeft mij ook vaak verbaast. Ik vermoed dat het ook ligt aan de afzetmarkten: Frankrijk en Duitsland hebben niet alleen meer inwoners dan Nederland/België, maar metal als genre lijkt er ook populairder en meer geaccepteerd te zijn (of beeld ik me dat in?).

Jouw laatste vrees deel ik overigens, moet er ook niet aan denken..
Graspop is ook populairder met het jaar aan het worden. Tot voor een paar jaar hoefde je jezelf geen druk op te leggen om een kaartje te kopen terwijl dat spel tegenwoordig zelfs los uitverkoopt.
Metal en hardrock leeft nog, het moge duidelijk zijn.
Nederland beetje het buitenbeentje op dat vlak lijkt me, een gebrek aan een groot metal festival daar.
 

xydroh

Headliner
22 okt 2018
5.914
5.340
Mogelijk iets voor een FortaRock of een Graspop dit jaar? Alleen jammer dat Graspop Avantasia “niet vindt passen op Graspop” (aan de hand van het verhaal van vorig jaar)

over welk verhaal van avantasia gaat dit wel?
 

bcmrmaybe

Subheadliner
27 feb 2014
4.677
729
Graspop is ook populairder met het jaar aan het worden. Tot voor een paar jaar hoefde je jezelf geen druk op te leggen om een kaartje te kopen terwijl dat spel tegenwoordig zelfs los uitverkoopt.
Metal en hardrock leeft nog, het moge duidelijk zijn.
Nederland beetje het buitenbeentje op dat vlak lijkt me, een gebrek aan een groot metal festival daar.

Er zit gelukkig genoeg in de de buurrt...DL, GMM, Wacken, RAM, Hellfest. Metal en Hardrock leven echt nog wel maar niet zoals in mijn jeugd laat jaren 80 en de jaren 90
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.534
6.755
Normale kaarten voor Hellfest zijn uitverkocht. Alleen nog in combinatie met trein zijn te koop
officieel nu ook zie ik...
1000 stuks nog maar ( na 2 uur vvk )
 

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.806
12.523
koekdoos wrote:
Mogelijk iets voor een FortaRock of een Graspop dit jaar? Alleen jammer dat Graspop Avantasia “niet vindt passen op Graspop” (aan de hand van het verhaal van vorig jaar)


over welk verhaal van avantasia gaat dit wel?

Las ik vorig jaar in een interview met Avantasia. Hij zou graag op GMM spelen maar organisatie vindt het niet op Graspop passen. Hopelijk is dit standpunt langzaam aan het veranderen, zie ze heel graag als Marque afsluiter (MS2 mag van mij ook).
 

MetalLimbo

Subheadliner
22 nov 2017
3.919
5.755
xydroh wrote:

koekdoos wrote:
Mogelijk iets voor een FortaRock of een Graspop dit jaar? Alleen jammer dat Graspop Avantasia “niet vindt passen op Graspop” (aan de hand van het verhaal van vorig jaar)


over welk verhaal van avantasia gaat dit wel?

Las ik vorig jaar in een interview met Avantasia. Hij zou graag op GMM spelen maar organisatie vindt het niet op Graspop passen. Hopelijk is dit standpunt langzaam aan het veranderen, zie ze heel graag als Marque afsluiter (MS2 mag van mij ook).
Ben groot fan van Avantasia, maar zie ze liever niet op een main stage, marquee/metal dome zou veel beter zijn (net als Ayreon in 2018).
Ik heb ze dit jaar 2 maal gezien: een zaalshow in Oberhausen en op main stage van Alcatraz. De eerste show was onvergetelijk goed, maar de tweede viel nogal tegen. Dat kwam met name door het publiek dat maar niet vooruit te branden was, ondanks het grenzeloze enthousiasme van Tobi. Ik denk toch dat een band als Avantasia te 'niche' is voor een main stage, in ieder geval buiten Duitsland (waar voor Duitse bands toch heel andere 'regels' lijken te gelden).
 

defplay

Campingartiest
28 nov 2017
82
20
This year decided to try Hellfest after 2 years at Graspop. Though depending on actual line up, we can change our minds and sell HF tickets and buy new for Graspop. Graspop is still much easier in terms of logistic for us. The sale on HF was terrible, we spent 2.5 hours in 4 persons with a number of devices to get the needed 6 tickets for our company. Queue was just not working, freezing and leading to an errors... Hope, there will be no such experience for Graspop goer, but it looks like with sold our Wacken and HF, it's the main still available metal fest and thus a lot of people who did no manage to buy tickets will switch to it, also with a good lineup, especially with Metallica, there can be a sold out too and very fast, even without it I think 2020 Graspop will be sold out too.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken