Graspop Metal Meeting 2020 - Nieuws en geruchten

nikita

Geliefde act
27 okt 2018
1.912
4.055
Metallica om 21:00 uur vanavond. Zal eerder gericht zijn op Amerika.

Huh? Is dat veranderd of hebben we met z’n allen verkeerd gerekend?

Dat is inderdaad veranderd. Ik had gisterenavond nog even gekeken om te zien of de website al iets meer toonde wanneer je dichterbij het einde van de klok bent. De teller stond toen op 14u en nog wat, en nu op 11u... Ook de weergave is aangepast, er staat 'days hrs mins' voordien waren het enkel getalletjes en werden de seconden eveneens getoond.
 

visdave34

Sunset slot
Sfeerbeheer
13 jan 2014
3.138
780
Maar zoals jullie al kunnen zien zal er donderdag en vrijdag, als alles klaar is, heel wat bekend gemaakt worden.
En @martin2, is "alles klaar"? Kunnen we een mooie aankondiging verwachten vandaag of morgen?
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.534
6.755
Zegut noemt Foo Fighters voor Hellfest...
Dat zou wat zijn voor Graspop!?!?!?!?
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.534
6.755
Zegut noemt Foo Fighters voor Hellfest…
Dat zou wat zijn voor Graspop!?!?!?!?
en eerder noemt hij een 90's band die er nooit gestaan heeft.
weet niet of dat nu op de latere reactie op Foo Fighters slaat?
(zou toch niet Pearl Jam bedoelen gok ik?)
 

nikita

Geliefde act
27 okt 2018
1.912
4.055
Zegut noemt Foo Fighters voor Hellfest…
Dat zou wat zijn voor Graspop!?!?!?!?

:roll: dan zou de richting van graspop heel duidelijk zijn.
Werchter volk die iets harder kunnen appreciëren aantrekken en de pure metalfans afstoten.
Maar het grote verschil tov Hellfest; livenation heeft er baat bij om het verschil tussen RW en GMM groot genoeg te houden. Zeker omdat GMM de laatste jaren vlotter uitverkoopt dan RW, dus nee, ik verwacht FF écht niet op graspop!
 

xydroh

Headliner
22 okt 2018
5.914
5.340
DennisvdBr wrote:
Zegut noemt Foo Fighters voor Hellfest…
Dat zou wat zijn voor Graspop!?!?!?!?

? dan zou de richting van graspop heel duidelijk zijn.
Werchter volk die iets harder kunnen appreciëren aantrekken en de pure metalfans afstoten.
Maar het grote verschil tov Hellfest; livenation heeft er baat bij om het verschil tussen RW en GMM groot genoeg te houden. Zeker omdat GMM de laatste jaren vlotter uitverkoopt dan RW, dus nee, ik verwacht FF écht niet op graspop!

Ik verwacht ze wel op graspop, maar dan misschien een jaar nadat ze op werchter gestaan hebben, als werchter er geen baat meer bij heeft.
 

nikita

Geliefde act
27 okt 2018
1.912
4.055
Ik verwacht ze wel op graspop, maar dan misschien een jaar nadat ze op werchter gestaan hebben, als werchter er geen baat meer bij heeft.

Je hebt het over Metallica, toch? ;)

Foo Fighters verwacht ik niet, niet dit jaar, niet volgend jaar, gewoon niet...
 

neracroft

Sunset slot
9 nov 2014
2.751
1.331
DennisvdBr wrote:
Zegut noemt Foo Fighters voor Hellfest…
Dat zou wat zijn voor Graspop!?!?!?!?

en eerder noemt hij een 90’s band die er nooit gestaan heeft.
weet niet of dat nu op de latere reactie op Foo Fighters slaat?
(zou toch niet Pearl Jam bedoelen gok ik?)

Hellfest... AKA Europa's grootste metalfestival met als headliner Foo Fighters - Pearl Jam en Queen... Hahaha zou wat zijn!
 

nikita

Geliefde act
27 okt 2018
1.912
4.055
Joslittel wrote:

DennisvdBr wrote:
Zegut noemt Foo Fighters voor Hellfest…
Dat zou wat zijn voor Graspop!?!?!?!?


NEE! NEE! NEE!

Ik zal een gokje wagen, je bent geen fan?

Hahaha.
In mijn geval. Ik kan Foo Fighters wel echt appreciëren. Maar ze horen gewoon niet op Graspop.
Als ik The Cure wil zien, ga ik naar een concert of Rock Werchter. Als ik FF wil zien, dan doe ik dat ook. Er zijn bands, zoals Tool, System of A Down,... die op beide kunnen staan. Maar FF is naar mijn mening géén Graspop materiaal, gedeeltelijk gezien de positie die ze innemen. Er is een groot verschil met een Alice in Chains te plaatsen om 19u 's avonds of een headliner à la FF.
 

xydroh

Headliner
22 okt 2018
5.914
5.340
xydroh wrote:
Ik verwacht ze wel op graspop, maar dan misschien een jaar nadat ze op werchter gestaan hebben, als werchter er geen baat meer bij heeft.

Je hebt het over Metallica, toch? ?

Foo Fighters verwacht ik niet, niet dit jaar, niet volgend jaar, gewoon niet…

Als volbeat kan dan kan foo fighters volgens mij ook, tegenwoordig is foo fighters zelfs zwaarder dan volbeat. En het is gewoon een band die altijd goed is live, als organisatie kan je daar toch niet anders dan blij mee zijn?
 

neracroft

Sunset slot
9 nov 2014
2.751
1.331
xydroh wrote:
Ik verwacht ze wel op graspop, maar dan misschien een jaar nadat ze op werchter gestaan hebben, als werchter er geen baat meer bij heeft.

Je hebt het over Metallica, toch?
1f609.svg


Foo Fighters verwacht ik niet, niet dit jaar, niet volgend jaar, gewoon niet…

Ik verwacht ze ook niet direct, maar anderzijds waarom wil Graspop dan uitbreiden? Bij mijn weten zijn er nog maar 2 metalbands die groter zijn dan de headliners die er al stonden namelijk Metallica en AC/DC... Als ze echt naar een groter terrein willen, kan misschien wel betekenen dat ze uit een bredere poel willen gaan vissen. Ze gaan toch niet willen uitbreiden om dan met headliners als Judas Priest en Nightwish af te komen veronderstel ik?

Hellfest komt ook weg met Linkin Park, Jane's Addiction en dergelijke te booken. Zelfs de geruchten over Queen worden door meer mensen dan ik dacht geapprecieerd. En Graspop komt ook al weg met een Sum41, Eagles Of Death Metal,...

Ik zie ze ooit nog wel iets breder gaan. Iets als Foo Fighters kan denk ik wel (maar dan wel naast bv. een Slipknot, Iron Maiden,...). Verwacht het niet meteen maar als ze écht uitbreiden zie ik dit in de toekomst nog gebeuren.
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.917
6.171
Judas Priest staat in ieder geval nog op de website. Zouden ze hun eigen bug hebben opgelost op de website ;)?
 

xydroh

Headliner
22 okt 2018
5.914
5.340
Judas Priest staat in ieder geval nog op de website. Zouden ze hun eigen bug hebben opgelost op de website ;)?

Daar lijkt het wel op, dit is nog volledig de oude website die we zien. Misschien kunnen we dit terug doen in de uren/minuten voor de aankondiging
 

nikita

Geliefde act
27 okt 2018
1.912
4.055
Als volbeat kan dan kan foo fighters volgens mij ook, tegenwoordig is foo fighters zelfs zwaarder dan volbeat. En het is gewoon een band die altijd goed is live, als organisatie kan je daar toch niet anders dan blij mee zijn?

Laat ons stellen dat Volbeat als pinkje aan de graspop-hand ontstaan is en een misvormd onderdeeltje is geworden dat dringend om amputatie vraagt. Zij zijn op GMM gestart als opener, als klein, onbekend bandje en in hun rockabilly-sfeertje gegroeid op het festival, dat maakt de amputatie ook wat moeilijker hahaha. Maar we zijn het hier met velen eens dat ze ondertussen hun plekje op andere festivals verdiend hebben.

Muzikaal gezien heb je natuurlijk gelijk dat FF harder zijn, maar als organisatie moet je toch niet op een band als Foo Fighters hopen wanneer die al duizend keer op Werchter hebben gestaan.

Die terreinuitbreiding is ook om extra evenementen te kunnen doen. Daar zit LiveNation voor een stuk achter. Die zitten vast op het Werchter-terrein met hun max. van 6 dagen en 7 dagen om de 2 jaar. Dan liggen er ook mogelijkheden om de kleinere podia iets te vergroten. Gezien ze uitverkopen met de huidige namen, is terreinuitbreiding (en dus meer volk kunnen toelaten) zelfs met deze namen een mogelijkheid.
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.917
6.171
Laat Foo Fighters maar eerst weer eens een keer een goed album uitbrengen. Sinds Wasted Light is het bagger geworden. En hun live optredens worden ook overspoeld met covers. Onbegrijpelijk voor een band met zo veel goed eigen werk.

Ik was echt fan, maar naar hun laatste shows ben ik wel afgehaakt.
 

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.806
12.523
xydroh wrote:

Joslittel wrote:

DennisvdBr wrote:
Zegut noemt Foo Fighters voor Hellfest…
Dat zou wat zijn voor Graspop!?!?!?!?


NEE! NEE! NEE!


Ik zal een gokje wagen, je bent geen fan?

Hahaha.
In mijn geval. Ik kan Foo Fighters wel echt appreciëren. Maar ze horen gewoon niet op Graspop.
Als ik The Cure wil zien, ga ik naar een concert of Rock Werchter. Als ik FF wil zien, dan doe ik dat ook. Er zijn bands, zoals Tool, System of A Down,… die op beide kunnen staan. Maar FF is naar mijn mening géén Graspop materiaal, gedeeltelijk gezien de positie die ze innemen. Er is een groot verschil met een Alice in Chains te plaatsen om 19u ’s avonds of een headliner à la FF.

Precies dit, fijn dat je mijn reactie alvast geschreven hebt haha!

Wat mainstream dagopvulling is nog daar aan toe. Al zie ik zelf liever een sterke obscure metalband overdag op Graspop dan een Eagles of Death Metal of iets dergelijks. Maar ik snap ook wel dat wanneer GMM wat kaarten wil verkopen dat dit handig is. Met FF als headliner trek je een volledig andere doelgroep aan. Ik hoop echt dat Graspop vasthoudt aan de roots en zich niet blind staart op groeien. Het is al een van de grootste metalfestivals van Europa, waarom groter? Enige groei die ik wel zie is meer genrespecifieke podia zoals hier eerder bediscussieerd.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken