Graspop Metal Meeting 2019 - Nieuws en geruchten

PimSp

Geliefde act
15 dec 2014
1.522
809
Cane Hill staat op 15 juni in Antwerpen. Beetje jammer, was een mooie naam voor de Jupiler stage geweest!
Al hebben ze wel het hele weekend van Graspop geen show staan, een pauze tussen 19 en 24 juni op de tourposter. Misschien bij de aankondiging, maar gezien de show in Antwerpen lijkt me dit een kleine kans, toch?
 

rpspeed

Campingartiest
28 nov 2018
86
0
That is a shame. I was really hoping they would be on the bill.

Dream Theater is on June 25 in Ghent
 

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.806
12.523
Mission Statement Ghent Indoor Metal Fest

Gent is een van de rijkste culturele steden in België met tal van concertzalen en -clubs. Er zijn ook de Gentse Feesten en er is Gent Jazz. En nu presenteert Gracia Live ook de eerste editie van Ghent Indoor Metal Festival! Er wordt klein en indoor gestart in Capitole Gent! Een atypische locatie: maybe! Maar wel een prachtige locatie om een van de absolute legendes uit de progmetalscene te verwelkomen: Dream Theater!
Voor 2019: 1 groep, 1 datum, 1 locatie!
Als de Gentenaar bijt, then we’ll be back for a second edition with more dates and more bands!

Kaarten kosten 57 en 67 euro
Opgelet! Voor tickets die aan de kassa worden gekocht wordt een extra servicekost van 2 euro per ticket aangerekend.


Zouden er nog bands bijkomen? EDIT: laat maar, ik heb er over gelezen: enkel Dream Theater.

http://www.capitole-gent.be/nl/kalender/2018-2019/ghent-indoor-metal-fest-presents-dream-theater

Meh, van mij hoeven dit soort initiatieven niet zo heel erg. Mocht dit groter worden betekent dit alleen maar dat er wat mooie bands van het affiche van Graspop weggesnoept worden. Bovendien is de juni maand al bomvol festivals, doe dit lekker ergens in het najaar (al snap ik best dat dit veel praktischer is met tourschema's). Sowieso een rare opzet om eerst te beginnen met Dream Theater alleen en als dit verkoopt het groter aanpakken. Tuurlijk verkoopt dit, grote naam in een kleine zaal. Dat betekent nog niet dat er ruimte is voor een nieuw metalfestival, twee verschillende grootheden.
 

xydroh

Headliner
22 okt 2018
5.914
5.340
TettenVogel wrote:
Mission Statement Ghent Indoor Metal Fest

Gent is een van de rijkste culturele steden in België met tal van concertzalen en -clubs. Er zijn ook de Gentse Feesten en er is Gent Jazz. En nu presenteert Gracia Live ook de eerste editie van Ghent Indoor Metal Festival! Er wordt klein en indoor gestart in Capitole Gent! Een atypische locatie: maybe! Maar wel een prachtige locatie om een van de absolute legendes uit de progmetalscene te verwelkomen: Dream Theater!
Voor 2019: 1 groep, 1 datum, 1 locatie!
Als de Gentenaar bijt, then we’ll be back for a second edition with more dates and more bands!


Kaarten kosten 57 en 67 euro
Opgelet! Voor tickets die aan de kassa worden gekocht wordt een extra servicekost van 2 euro per ticket aangerekend.


Zouden er nog bands bijkomen? EDIT: laat maar, ik heb er over gelezen: enkel Dream Theater.

http://www.capitole-gent.be/nl/kalender/2018-2019/ghent-indoor-metal-fest-presents-dream-theater

Meh, van mij hoeven dit soort initiatieven niet zo heel erg. Mocht dit groter worden betekent dit alleen maar dat er wat mooie bands van het affiche van Graspop weggesnoept worden. Bovendien is de juni maand al bomvol festivals, doe dit lekker ergens in het najaar (al snap ik best dat dit veel praktischer is met tourschema’s). Sowieso een rare opzet om eerst te beginnen met Dream Theater alleen en als dit verkoopt het groter aanpakken. Tuurlijk verkoopt dit, grote naam in een kleine zaal. Dat betekent nog niet dat er ruimte is voor een nieuw metalfestival, twee verschillende grootheden.


Vind dit maar heel jammer, ten eerste is dit echt veel te duur voor 1 band, ten 2e zijn de capitole zitplaatsen en geen staanplaatsen. Ten 3e lees gewoon de pretentie op dit statement, dit is gewoon een slag in het gezicht van elke promotor/booker in Gent waar er toch wel dagelijks metal optredens te vinden zijn. Ik ben fan van Dream theater maar ik wordt niet warm van deze aankondiging.
 

jvandeweyer

Gouden Tip
14 feb 2019
437
686
TettenVogel wrote:
Mission Statement Ghent Indoor Metal Fest

Gent is een van de rijkste culturele steden in België met tal van concertzalen en -clubs. Er zijn ook de Gentse Feesten en er is Gent Jazz. En nu presenteert Gracia Live ook de eerste editie van Ghent Indoor Metal Festival! Er wordt klein en indoor gestart in Capitole Gent! Een atypische locatie: maybe! Maar wel een prachtige locatie om een van de absolute legendes uit de progmetalscene te verwelkomen: Dream Theater!
Voor 2019: 1 groep, 1 datum, 1 locatie!
Als de Gentenaar bijt, then we’ll be back for a second edition with more dates and more bands!


Kaarten kosten 57 en 67 euro
Opgelet! Voor tickets die aan de kassa worden gekocht wordt een extra servicekost van 2 euro per ticket aangerekend.


Zouden er nog bands bijkomen? EDIT: laat maar, ik heb er over gelezen: enkel Dream Theater.

http://www.capitole-gent.be/nl/kalender/2018-2019/ghent-indoor-metal-fest-presents-dream-theater

Meh, van mij hoeven dit soort initiatieven niet zo heel erg. Mocht dit groter worden betekent dit alleen maar dat er wat mooie bands van het affiche van Graspop weggesnoept worden. Bovendien is de juni maand al bomvol festivals, doe dit lekker ergens in het najaar (al snap ik best dat dit veel praktischer is met tourschema’s). Sowieso een rare opzet om eerst te beginnen met Dream Theater alleen en als dit verkoopt het groter aanpakken. Tuurlijk verkoopt dit, grote naam in een kleine zaal. Dat betekent nog niet dat er ruimte is voor een nieuw metalfestival, twee verschillende grootheden.

Zeer goede argumenten. Is hetzelfde met een solo show geven voor bijvoorbeeld Tool of Iron Maiden; dit verkoopt altijd goed. Als dit een kleine zaal zou zijn zou het een show zijn wat binnen het uur uitverkoopt. Verder klopt de rest ook, ik bewaar juni altijd voor Graspop en augustus voor Alcatraz. Daar komt mogelijk ook nog Rock Werchter met hevige namen, de Lokerse Feesten, Antwerp Metal Fest,... bij. Ze zouden dit indoor best tijdens de wintermaanden organiseren; genoeg bands die dan touren. Een klein indoor festival wat tijdens december, januari of februari valt, lijkt me zeer zeker al geweldig. De meeste bands houden dan een wintertour met een andere setlist dan een zomertour.
 

festivalryo

Support act
9 feb 2019
882
1.738
Full Force (28.-30.6.) will make its final announcement tomorrow. Maybe Graspop will give us the last new names as well?
 

jvandeweyer

Gouden Tip
14 feb 2019
437
686
Amon Amarth, die op de vrijdag van Graspop weer met hun drakkar aan wal komen, hebben een geweldige nieuwe single uitgebracht (Raven's Flight). Zij brengen ook een nieuw album uit op 3 mei. Zeker de moeite waard om eens te beluisteren en voor wie ze nog niet gezien heeft, zeker een aanrader live!

https://www.youtube.com/watch?v=H24S0nym-pE
 

kobloodflames

Gouden Tip
11 jan 2018
446
128
Amon Amarth, die op de vrijdag van Graspop weer met hun drakkar aan wal komen, hebben een geweldige nieuwe single uitgebracht (Raven’s Flight). Zij brengen ook een nieuw album uit op 3 mei. Zeker de moeite waard om eens te beluisteren en voor wie ze nog niet gezien heeft, zeker een aanrader live!

<iframe width="100%" height="392" src="https://www.youtube.com/embed/H24S0nym-pE?feature=oembed" frameborder="0" allow="accelerometer; autoplay; encrypted-media; gyroscope; picture-in-picture" allowfullscreen="" style="height: 199.125px;"></iframe>

Ik vind het jammer dat Amon Amarth alleen maar grunt is. Ik vind de rifjes en al het instrumentale heel cool, maar persoonlijk ben ik de zang al na een paar zinnen zat. Maar ben wel benieuwd of ik daar live anders over ga denken
 

jvandeweyer

Gouden Tip
14 feb 2019
437
686
jvandeweyer wrote:
Amon Amarth, die op de vrijdag van Graspop weer met hun drakkar aan wal komen, hebben een geweldige nieuwe single uitgebracht (Raven’s Flight). Zij brengen ook een nieuw album uit op 3 mei. Zeker de moeite waard om eens te beluisteren en voor wie ze nog niet gezien heeft, zeker een aanrader live!

<iframe width=”100%” height=”392″ src=”https://www.youtube.com/embed/H24S0nym-pE?feature=oembed” frameborder=”0″ allow=”accelerometer; autoplay; encrypted-media; gyroscope; picture-in-picture” allowfullscreen=”” style=”height: 199.125px;”></iframe>

Ik vind het jammer dat Amon Amarth alleen maar grunt is. Ik vind de rifjes en al het instrumentale heel cool, maar persoonlijk ben ik de zang al na een paar zinnen zat. Maar ben wel benieuwd of ik daar live anders over ga denken

Een correcte opmerking. Heb ik zelf niet veel aan toe te voegen. Toch zijn ze live altijd wel zeer sterk, mocht er geen conflict zijn die dag, raad ik ze zeker wel aan om eens te volgen, maar als constante grunts niets voor jou zijn dan kan ik begrijpen dat je ze live ook niet zou appreciëren :)
 

kobloodflames

Gouden Tip
11 jan 2018
446
128
Do we have a guesstimate when the Day schedule and the last few bands are announced ?

Full schedule likely mid april (hopefully on my birthday again like last year :p)
The last bands and stage schedule should come as soon as possible, I am guessing next week (wednesday?)
 

graspop20

Randprogramma
23 nov 2017
188
0
Tijd voor de 'HOW DID THAT HAPPEN' top 5.

1. Within Temptation voert de Duitse hitlijsten aan....HOW DID THAT HAPPEN?
https://www.ad.nl/show/within-temptation-voert-duitse-hitlijst-aan~a182dea4/

2. Forum voor Democratie is in de provinciale verkiezingen is 1 van de 2 grootste partijen geworden in vrijwel heel Nederland...HOW DID THAT HAPPEN?\
https://www.nrc.nl/nieuws/2019/03/21/bijna-alle-stemmen-zijn-geteld-maar-nog-altijd-komen-uitslagen-binnen-a3954073

3. Brabantse Feestband 'SnolleBollekes' heeft 2 keer het Gelderdome (68.000 kaarten) uitverkocht..HOW DID THAT HAPPEN?
https://www.gelderlander.nl/arnhem/snollebollekes-verkopen-gelredome-nog-eens-uit~a03834c4/

4. De Amerikaanse nu-metalband Slipknot heeft Chris Fehn uit de band gezet.
https://festileaks.com/2019/03/slipknot-zet-percussionist-uit-band/

5. Tickets voor Britse bands worden wellicht duurder door Brexit
https://www.npo3fm.nl/nieuws/3fm/364825-door-de-brexit-ga-je-nog-meer-betalen-voor-je-coldplay-kaartje
 

TettenVogel

Support act
15 mrt 2016
796
0
Tijd voor de ‘HOW DID THAT HAPPEN’ top 5.

1. Within Temptation voert de Duitse hitlijsten aan….HOW DID THAT HAPPEN?
https://www.ad.nl/show/within-temptation-voert-duitse-hitlijst-aan~a182dea4/

2. Forum voor Democratie is in de provinciale verkiezingen is 1 van de 2 grootste partijen geworden in vrijwel heel Nederland…HOW DID THAT HAPPEN?\
https://www.nrc.nl/nieuws/2019/03/21/bijna-alle-stemmen-zijn-geteld-maar-nog-altijd-komen-uitslagen-binnen-a3954073

3. Brabantse Feestband ‘SnolleBollekes’ heeft 2 keer het Gelderdome (68.000 kaarten) uitverkocht..HOW DID THAT HAPPEN?
https://www.gelderlander.nl/arnhem/snollebollekes-verkopen-gelredome-nog-eens-uit~a03834c4/

4. De Amerikaanse nu-metalband Slipknot heeft Chris Fehn uit de band gezet.

5. Tickets voor Britse bands worden wellicht duurder door Brexit
https://www.npo3fm.nl/nieuws/3fm/364825-door-de-brexit-ga-je-nog-meer-betalen-voor-je-coldplay-kaartje

Ik kan het verband wel zien tussen het uitverkopen van de Gelderdome door de Snollebollekes en de overwinning van Baudet.

Dat van Within Temptation is wel mooi voor hen, ik wist niet dat ze zo populair waren in Duitsland.

En gaat een ticket voor Coldplay nu nog duurder worden? Jezus....
 

Rockbeer

Sunset slot
6 okt 2016
2.777
3.538
Ik vind het jammer dat Amon Amarth alleen maar grunt is. Ik vind de rifjes en al het instrumentale heel cool, maar persoonlijk ben ik de zang al na een paar zinnen zat. Maar ben wel benieuwd of ik daar live anders over ga denken
Dit had ik precies zo heel lang. Ik gaf ze een paar jaar geleden toch een kans en ik was helemaal verkocht. Als je tijdens Amon Amarth niemand anders hebt die je per se wil zien raad ik je echt aan om een stukje mee te pakken. Je kunt dan altijd nog een pasta, burger of biertje scoren als je het toch niks vindt na een kwartier. En als je het wel wat vindt, heb je je smaak verbreed. Alleen maar win-win dus :)
 

kobloodflames

Gouden Tip
11 jan 2018
446
128
kobloodflames wrote:
Ik vind het jammer dat Amon Amarth alleen maar grunt is. Ik vind de rifjes en al het instrumentale heel cool, maar persoonlijk ben ik de zang al na een paar zinnen zat. Maar ben wel benieuwd of ik daar live anders over ga denken

Dit had ik precies zo heel lang. Ik gaf ze een paar jaar geleden toch een kans en ik was helemaal verkocht. Als je tijdens Amon Amarth niemand anders hebt die je per se wil zien raad ik je echt aan om een stukje mee te pakken. Je kunt dan altijd nog een pasta, burger of biertje scoren als je het toch niks vindt na een kwartier. En als je het wel wat vindt, heb je je smaak verbreed. Alleen maar win-win dus ?

Klinkt als een super plan! Ik probeer altijd zo veel mogelijk soorten muziek te luisteren omdat ik het leuk vind en omdat ik dan meer mee kan praten met iedereen. Vroeger vond ik überhaupt streamen en grunten niks, maar tegenwoordig vind ik dat het zeker wel iets aan een lied toe kan voegen, dus ik ben heel erg benieuwd, bedankt voor de tip in ieder geval!
 

deouwe

Playlistbediener
25 jan 2018
20
0
@Graspop20, "2. Forum voor Democratie is in de provinciale verkiezingen is 1 van de 2 grootste partijen geworden in vrijwel heel Nederland…HOW DID THAT HAPPEN?\"
Los van het gegeven dat ik totaal niet snap wat dit doet op een Festivalforum en het prettig zou zijn als dit soort posts welke blijkbaar jouw bepaalde politieke voorkeur (of beter gezegd afkeer) moeten tonen hier niet thuis horen heb je werkelijk onder een steen geleefd als je niet snapt hoe dit gebeurt is.
Ik zou het overigens prettig vinden als de moderator hier even ingrijpt. Dit is niet de plek om partijen te "framen", daar hebben we in oms land de NPO al
voor.
 

Rick1617899545

Geliefde act
20 nov 2014
1.677
838
"Dit is niet de plek om partijen te “framen”, daar hebben we in oms land de NPO al"

Dan mag jouw post ook wel verwijderd worden
 

Paddy

Headliner
16 dec 2014
6.516
4.848
Rockbeer wrote:

kobloodflames wrote:
Ik vind het jammer dat Amon Amarth alleen maar grunt is. Ik vind de rifjes en al het instrumentale heel cool, maar persoonlijk ben ik de zang al na een paar zinnen zat. Maar ben wel benieuwd of ik daar live anders over ga denken


Dit had ik precies zo heel lang. Ik gaf ze een paar jaar geleden toch een kans en ik was helemaal verkocht. Als je tijdens Amon Amarth niemand anders hebt die je per se wil zien raad ik je echt aan om een stukje mee te pakken. Je kunt dan altijd nog een pasta, burger of biertje scoren als je het toch niks vindt na een kwartier. En als je het wel wat vindt, heb je je smaak verbreed. Alleen maar win-win dus
1f642.svg


Klinkt als een super plan! Ik probeer altijd zo veel mogelijk soorten muziek te luisteren omdat ik het leuk vind en omdat ik dan meer mee kan praten met iedereen. Vroeger vond ik überhaupt streamen en grunten niks, maar tegenwoordig vind ik dat het zeker wel iets aan een lied toe kan voegen, dus ik ben heel erg benieuwd, bedankt voor de tip in ieder geval!

Of zoals de zanger tijdens Fortarock zei: iedereen kan meezingen, ook als je de tekst niet kent. “It’s Death metal, nobody knows the lyrics!”
 

jaydee76

Gouden Tip
30 nov 2018
311
260
Ho. Wacht. Stop. Deze bezoeker spreekt alleen zijn verbazing uit over de overwinning van het FvD, zonder daar een direct waardeoordeel aan te verbinden. Dat doe je zelf wel met die snerende opmerking over de NPO, en het verwijt dat de poster "werkelijk onder een steen geleefd moet hebben om niet te snappen hoe dit gebeurt is" (gebeurd is trouwens met een d).

Daarnaast is popmuziek van oudsher een vrij linkse hobby (ook al gaat het spreekwoord 'links lullen, rechts vullen' in geen andere branche zo sterk op), dus wie zelf FvD stemt moet dan niet meteen miepen als er op een muziekforum ook eens iets opduikt wat tegen je denkbeelden in zou kunnen gaan, en en vrede mee hebben dat er nou eenmaal weinig artiesten zijn die je meningen delen, behalve dan Kid Rock, Ted Nugent, Three Doors Down en Phil Anselmo.
 

Rockbeer

Sunset slot
6 okt 2016
2.777
3.538
Zal Graspop vandaag ontwaken uit zijn winterslaap? Ikzelf geloof er inmiddels meer in dat de organisatie de laatste volledige week van maart (volgende week dus) gebruikt om nog een paar bands toe te voegen of om de podiumindeling bekend te maken. Maar deze gedachte is alleen maar gebaseerd op een ‘gevoel’ dus hecht niet te veel waarde hieraan.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken