Graspop Metal Meeting 2019 - Nieuws en geruchten

Koekdoos

Headliner
22 okt 2018
6.614
8.945
2016 was t ook met Twisted Sister, had toen op graspop overgeslagen (de hele dag) ivm belangrijk tentamen, entoen kwamen ze daarna nog ineens ook op Alcatraz
 

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.806
12.523
Het blokkenschema van Hellfest is er inmiddels, hebben ook weer een mooie line-up staan. Kunnen er ook wat zaken uit leren voor Graspop denk ik:
- Slayer speelt een set van 5 kwartier. Ik verwacht dat ze overal dezelfde afscheidsshow geven, dus we kunnen hen bij Graspop ook opschrijven voor 5 kwartier.
- Lynyrd Skynyrd speelt ondanks de grootte van de naam op de poster rond 8 uur 's avonds. Hier hoopte ik al op. Vind dit nog steeds vrij laat maar laten hierdoor wel ruimte om de dag te eindigen met hardere bands.
- Dream Theater speelt rond 19 uur, erg vroeg voor deze band. Het mislopen op Graspop zal dus niet hebben gelegen aan te hoge eisen.
- Het wordt hoe dan ook een tranendal wanneer het tijdschema er eenmaal is, wat veel vette bands.
 

Joe

Sunset slot
22 feb 2016
3.370
2.712
Het blokkenschema van Hellfest is er inmiddels, hebben ook weer een mooie line-up staan. Kunnen er ook wat zaken uit leren voor Graspop denk ik:
– Slayer speelt een set van 5 kwartier. Ik verwacht dat ze overal dezelfde afscheidsshow geven, dus we kunnen hen bij Graspop ook opschrijven voor 5 kwartier.
– Lynyrd Skynyrd speelt ondanks de grootte van de naam op de poster rond 8 uur ’s avonds. Hier hoopte ik al op. Vind dit nog steeds vrij laat maar laten hierdoor wel ruimte om de dag te eindigen met hardere bands.
– Dream Theater speelt rond 19 uur, erg vroeg voor deze band. Het mislopen op Graspop zal dus niet hebben gelegen aan te hoge eisen.
– Het wordt hoe dan ook een tranendal wanneer het tijdschema er eenmaal is, wat veel vette bands.
Die 5 kwartier Slayer is perfect om de Main Stage mee af te sluiten.
 

kobloodflames

Gouden Tip
11 jan 2018
446
128
Guys, what do you think, such a delay – a big name coming?

Welcome back aboard the hype train! I still hope for a big name to close MS2 on the saturday, but I am not sure if such a big name is still available. It would be strange if a new big name still has to make a tour schedule for June. But we can hope (fingers crossed for SOAD even though the chances are extremely slim)
 

PimSp

Geliefde act
15 dec 2014
1.522
809
Bad Wolves komt weer met nieuwe data. Met precies het weekend van Graspop nog helemaal leeg. Dus Hellfest en Graspop zijn dan denk ik wel een zekerheidje, aangezien ze dan in Duitsland zitten.
 

Rockbeer

Sunset slot
6 okt 2016
2.777
3.538
I would not expect a huge name anymore, but the line-up is pretty good already in my opinion.
I think this is the best line-up possible this year. Only Tool is missing... But personally: I see them on Rock Am Ring, Rock Werchter and Ziggo Dome. So I don't complain ;-)
 

kobloodflames

Gouden Tip
11 jan 2018
446
128
I would not expect a huge name anymore, but the line-up is pretty good already in my opinion.
I think this is the best line-up possible this year. Only Tool is missing… But personally: I see them on Rock Am Ring, Rock Werchter and Ziggo Dome. So I don’t complain ?

If they would have gotten Dreams Theater and Avantasia I would have agreed. I will see tool in the Ziggo Dome as well soort i do not mind them not coming too much either
 

MetalLimbo

Subheadliner
22 nov 2017
3.919
5.755
Heb nog eens een rondje langs festival-line-ups en tourdata gemaakt, en de volgende namen lijken me nog goed mogelijk (oftewel zijn in de buurt rond weekend Graspop, en hebben geen andere data in België):

Dimmu Borgir
Amorphis
Dark Tranquillity
Sum 41
Papa Roach
Dee Snider
Stratovarius
Gamma Ray
Wintersun
Korpiklaani
Trollfest
Turisas
Therion
Fu Manchu
Alcest
Pestilence
Jinjer
Belphegor
Venom Inc.
Last In Line
October Tide
Wardruna
The Hu
Van Canto

Mogen van mij vrijwel allemaal wel komen. :)
Correcties en aanvullingen zijn welkom!
 

MetalLimbo

Subheadliner
22 nov 2017
3.919
5.755
amaranthe
bad wolves

behoren ook zeker tot de mogelijkheden.
Amaranthe stond er vorig jaar, en is daardoor niet heel waarschijnlijk (maar ook niet uitgesloten natuurlijk).

Bad Wolves past wel heel prima, ja.
 

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.806
12.523
Heb nog eens een rondje langs festival-line-ups en tourdata gemaakt, en de volgende namen lijken me nog goed mogelijk (oftewel zijn in de buurt rond weekend Graspop, en hebben geen andere data in België):

Dimmu Borgir
Amorphis
Dark Tranquillity
Sum 41
Papa Roach
Dee Snider
Stratovarius
Gamma Ray
Wintersun
Korpiklaani
Trollfest
Turisas
Therion
Fu Manchu
Alcest
Pestilence
Jinjer
Belphegor
Venom Inc.
Last In Line
October Tide
Wardruna
The Hu
Van Canto

Mogen van mij vrijwel allemaal wel komen.
1f642.svg

Correcties en aanvullingen zijn welkom!

Als ik even mag cherrypicken voor de laatste zes namen, doe dan deze maar: (alhoewel dit eigenlijk alleen nog maar meer clashes oplevert)
- Amorphis (zie ze al op Fortarock maar wat een goede band)
- Dimmu Borgir
- Dark Tranquillity
- Papa Roach
- Alcest
- Crippled Black Phoenix
 

jvandeweyer

Gouden Tip
14 feb 2019
437
686
Als ik er ook een zestal uit mag kiezen, mogen deze zeker van mij komen:

- Amorphis
- Dimmu Borgir
- Papa Roach
- Korpiklaani
- Jinjer
- Dark Tranquility

Vooral Jinjer is een snel groeiende naam die ik echt heel graag eens live wil zien.
 

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.806
12.523
Als ik er ook een zestal uit mag kiezen, mogen deze zeker van mij komen:

– Amorphis
– Dimmu Borgir
– Papa Roach
– Korpiklaani
– Jinjer
– Dark Tranquility

Vooral Jinjer is een snel groeiende naam die ik echt heel graag eens live wil zien.

Tip: ze staan op zondag 11 augustus in Baroeg Rotterdam. Kleine metalbunker, ik ben erbij. Dat wordt een topfeest.
 

MetalLimbo

Subheadliner
22 nov 2017
3.919
5.755
– Crippled Black Phoenix
Ook nog een optie. Nog geen datum in België, hoewel ze na april überhaupt nog niks hebben gepland zo te zien.
Staan wel op 11 april op Roadburn Festival in festival, maar dat weet je vast allang.. :wink:
 

jvandeweyer

Gouden Tip
14 feb 2019
437
686
jvandeweyer wrote:
Als ik er ook een zestal uit mag kiezen, mogen deze zeker van mij komen:

– Amorphis
– Dimmu Borgir
– Papa Roach
– Korpiklaani
– Jinjer
– Dark Tranquility

Vooral Jinjer is een snel groeiende naam die ik echt heel graag eens live wil zien.

Tip: ze staan op zondag 11 augustus in Baroeg Rotterdam. Kleine metalbunker, ik ben erbij. Dat wordt een topfeest.

Hartelijk dank voor de aanrader!!! Ga eerst afwachten of ze op Graspop/dichterbij komen. Anders ga ik het zeker overwegen!!!
Ik vrees echter wel voor mijn andere 5 namen, op Korpiklaani na zijn het stuk voor stuk relatief grote namen in de metalscène waar er, vrees ik, maar eentje uitgepikt wordt om nog op de affiche te zetten.
 

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.806
12.523
Joslittel wrote:
– Crippled Black Phoenix

Ook nog een optie. Nog geen datum in België, hoewel ze na april überhaupt nog niks hebben gepland zo te zien.
Staan wel op 11 april op Roadburn Festival in festival, maar dat weet je vast allang..
1f609.svg

Haha, ja dat had ik zeker door! En ook nog eens met een volledige set. Die kaartjes waren alleen alweer zo ellendig snel uitverkocht :(
 

MetalLimbo

Subheadliner
22 nov 2017
3.919
5.755
Set Abominae wrote:

Joslittel wrote:
– Crippled Black Phoenix


Ook nog een optie. Nog geen datum in België, hoewel ze na april überhaupt nog niks hebben gepland zo te zien.
Staan wel op 11 april op Roadburn Festival in festival, maar dat weet je vast allang..
1f609.svg


Haha, ja dat had ik zeker door! En ook nog eens met een volledige set. Die kaartjes waren alleen alweer zo ellendig snel uitverkocht
1f641.svg
Dat is balen..
Wellicht valt er op een andere manier nog een kaartje te scoren?
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken