Graspop Metal Meeting 2019 - Nieuws en geruchten

brentgalle

Campingartiest
7 mrt 2018
56
2
Zoals eerder gezegd heb ik mijn kaartje binnen voor dit festival. Ik heb dit dus wat zitten opvolgen. Ze communiceerden dat ze de afgelaste headliner zullen compenseren door Gojira en Arch enemy. Ben zelf enorme Gojira fan dus ben hier zeer blij mee, het is wel duidelijk aan de facebook comments dat velen hier niet akkoord mee zijn. Stiekem blijf ik me toch afvragen wat de headliner zou geweest zijn. (Die hoogstwaarschijnlijk ook op graspop zaterdag gin staan)
 

xydroh

Headliner
22 okt 2018
5.467
4.641
Zoals eerder gezegd heb ik mijn kaartje binnen voor dit festival. Ik heb dit dus wat zitten opvolgen. Ze communiceerden dat ze de afgelaste headliner zullen compenseren door Gojira en Arch enemy. Ben zelf enorme Gojira fan dus ben hier zeer blij mee, het is wel duidelijk aan de facebook comments dat velen hier niet akkoord mee zijn. Stiekem blijf ik me toch afvragen wat de headliner zou geweest zijn. (Die hoogstwaarschijnlijk ook op graspop zaterdag gin staan)
velen hier dachten aan Korn,
 

Teake Rooks

Gouden Tip
29 jan 2015
372
0
brentgalle wrote:
Zoals eerder gezegd heb ik mijn kaartje binnen voor dit festival. Ik heb dit dus wat zitten opvolgen. Ze communiceerden dat ze de afgelaste headliner zullen compenseren door Gojira en Arch enemy. Ben zelf enorme Gojira fan dus ben hier zeer blij mee, het is wel duidelijk aan de facebook comments dat velen hier niet akkoord mee zijn. Stiekem blijf ik me toch afvragen wat de headliner zou geweest zijn. (Die hoogstwaarschijnlijk ook op graspop zaterdag gin staan)

velen hier dachten aan Korn,

Korn past in ieder geval wel in het plaatje.
Ik hoop eigenlijk dat het nog wel een keer naar buiten komt om welke band het gaat.
 

defplay

Campingartiest
28 nov 2017
82
20
Looks like Avantasia plays summer festivals this year - https://www.mastersofrock.cz/en/koncerty/2019-MASTERS-OF-ROCK
 

graspop20

Randprogramma
23 nov 2017
188
0
Dus voor de gelekte namen hebben we tot nu toe?
Obituary (deel van Slayer tour)
Accept (Nuclear Blast tour dates)
 

MetalLimbo

Subheadliner
22 nov 2017
3.673
5.155
Looks like Avantasia plays summer festivals this year – https://www.mastersofrock.cz/en/koncerty/2019-MASTERS-OF-ROCK
HEER-LIJ-KE line-up!! :-o
Begin zelfs al serieus te overwegen ervoor naar Tsjechië te gaan, tenzij er nog veel overkomt naar Graspop of een ander festival dichter in de buurt.

Graag door naar GMM:
Avantasia (!!!)
Dimmu Borgir (!!)
Steel Panther (!)
Dream Theater
Tarja
Gamma Ray
Battle Beast
Dark Tranquility
Firewind
Xandria
(nog een paar van de kleinere)

Amaranthe op herhaling zou je mij ook niet over horen klagen. :)
 

MetalLimbo

Subheadliner
22 nov 2017
3.673
5.155
Dus voor de gelekte namen hebben we tot nu toe?
Obituary (deel van Slayer tour)
Accept (Nuclear Blast tour dates)
While She Sleeps en Alice In Chains waren ook min of meer (zelf-)bevestigd, als ik het goed heb?
 

xydroh

Headliner
22 okt 2018
5.467
4.641
graspop20 wrote:
Dus voor de gelekte namen hebben we tot nu toe?
Obituary (deel van Slayer tour)
Accept (Nuclear Blast tour dates)

While She Sleeeps en Alice In Chains waren ook min of meer (zelf-)bevestigd, als ik het goed heb?

While she sleeps bevestigd door livenation, vrij zeker dus.

alice in chains en black rebel motorcycle club op de alice in chains site en is inmiddels terug verdwenen. gat in hun tourscheme op graspop maar is tussen rusland en griekenland dus zou me wel vreemd lijken.
 

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.211
10.603
Gaan nog veel mooie namen rond en staat al zoveel!

Mijn realistische wensenlijst. Meer namen die ik wil zien hoeven er ook niet meer bij want dan is er echt teveel overlap:
- behemoth
- Dimmu Borgir
- Crippled Black Phoenix (staan om summer breeze, mijn favo band)
- Symphony X
- Harakiri for the Sky
- Batushka
- Jinjer
- Dream Theater
- The Ocean
- Mastodon
- Gojira
 

kaiser

Gouden Tip
11 jan 2019
465
254
Gaan nog veel mooie namen rond en staat al zoveel!

Mijn realistische wensenlijst. Meer namen die ik wil zien hoeven er ook niet meer bij want dan is er echt teveel overlap:
– behemoth
– Dimmu Borgir
– Crippled Black Phoenix (staan om summer breeze, mijn favo band)
– Symphony X
– Harakiri for the Sky
– Batushka
– Jinjer
– Dream Theater
– The Ocean
– Mastodon
– Gojira

Behemoth en Mastodon komen binnenkort naar de AB (samen met at the gates, mutoid man en kvelertak), van die namen zullen er nog wel enkel naar graspop komen waarschijnlijk.
 

duck

Gouden Tip
8 jan 2019
336
582
Ik hoop nog op:

Avantasia
Dimmu Borgir
Tenacious D
Jinjer
Infected Rain
Behemoth
Tarja

En als ik dan toch aan het dromen ben:
RB's Rainbow :p
 

nikita

Geliefde act
27 okt 2018
1.648
3.297
defplay wrote:
Looks like Avantasia plays summer festivals this year – https://www.mastersofrock.cz/en/koncerty/2019-MASTERS-OF-ROCK

HEER-LIJ-KE line-up!! ?
Begin zelfs al serieus te overwegen ervoor naar Tsjechië te gaan, tenzij er nog veel overkomt naar Graspop of een ander festival dichter in de buurt.

Graag door naar GMM:
Avantasia (!!!)
Dimmu Borgir (!!)
Steel Panther (!)
Dream Theater
Tarja
Gamma Ray
Battle Beast
Dark Tranquility
Firewind
Xandria
(nog een paar van de kleinere)

Amaranthe op herhaling zou je mij ook niet over horen klagen. ?

Zeer mooie line-up. Als je dit ziet geloof je inderdaad dat graspop nog wel wat moois in de hoge hoed heeft zitten. Ik Qua grote namen hoop ik vooral op dream theater en avantasia (in zo'n ayreon spot zou mooi zijn, maar dan op een andere dag of toch niet tijdens slipknot... De combi maiden - ayreon was vorig jaar al zo nipt. Het doet nog pijn als ik terug denk aan het wegwandelen tijdens de encore van Maiden).
Symphony x ook zeer welkom, maar hebben een show in Biebob op 1 juni, dus die kans verkleint daarmee.
 

MetalLimbo

Subheadliner
22 nov 2017
3.673
5.155
Zeer mooie line-up. Als je dit ziet geloof je inderdaad dat graspop nog wel wat moois in de hoge hoed heeft zitten. Ik Qua grote namen hoop ik vooral op dream theater en avantasia (in zo’n ayreon spot zou mooi zijn, maar dan op een andere dag of toch niet tijdens slipknot… De combi maiden – ayreon was vorig jaar al zo nipt. Het doet nog pijn als ik terug denk aan het wegwandelen tijdens de encore van Maiden).
Symphony x ook zeer welkom, maar hebben een show in Biebob op 1 juni, dus die kans verkleint daarmee.
Die pijn deel ik met je, hoewel ik die daarna vrij snel vergeten was toen Ayreon begon te spelen. :)
Clashes zullen er ook dit jaar weer ongetwijfeld komen, dat is nu eenmaal een onontkoombaar gevolg van een geweldige line-up als afgelopen (en ik denk ook komend) jaar.
Wat mij betreft mag Avantasia ook nog wel op de donderdag erbij, na Sonata Arctica in de Marquee. :cool:
 

MetalLimbo

Subheadliner
22 nov 2017
3.673
5.155
Toch maar de gok niet genomen, en maar tickets gekocht voor Avantasia in Oberhausen op 14 april.
Neemt natuurlijk niet weg dat ik ze nog steeds heel graag naar GMM zie komen! :wink:
 

nikita

Geliefde act
27 okt 2018
1.648
3.297
Die pijn deel ik met je, hoewel ik die daarna vrij snel vergeten was toen Ayreon begon te spelen.

Volledig mee eens. Concert vanaf ongeveer de 5e rij kunnen zien, de hele show volledig podiumzicht (een groot verschil met de 013 show waar we nauwelijks wat zagen).
Het was het absoluut waard om tijdig de marquee binnen te gaan!
Clashes moeten we gewoon als luxe beschouwen op festivals, dat wil zeggen dat er zoveel moois is waaruit gekozen kan worden.
Door de vele festivals en concerten op bereikbare afstand lokt dat ons ook gewoon tot eens een ander festival te doen om op die manier alsnog alles te kunnen zien,
wat bepaald geen straf is!

Toch maar de gok niet genomen, en maar tickets gekocht voor Avantasia in Oberhausen op 14 april.
Neemt natuurlijk niet weg dat ik ze nog steeds heel graag naar GMM zie komen!

Die ervaring in Duitsland tussen hun publiek zal sowieso de moeite zijn!
 

TettenVogel

Support act
15 mrt 2016
796
0

Dit vindt midden augustus plaats. Dit zijn eerder kandidaten voor Alcatraz en Lokerse Feesten.

Graspop meldde dit bij de laatste lichting: "we still have some cool tricks up our sleeve!". Ik ben daar vooral benieuwd naar.
 

MetalLimbo

Subheadliner
22 nov 2017
3.673
5.155
schmorc wrote:


Dit vindt midden augustus plaats. Dit zijn eerder kandidaten voor Alcatraz en Lokerse Feesten.

Graspop meldde dit bij de laatste lichting: “we still have some cool tricks up our sleeve!”. Ik ben daar vooral benieuwd naar.
Er is toch behoorlijk wat overlap tussen de 'vorege' en de 'late' festivals (zoals Sabaton, Anthrax, Children Of Bodom, Cradle Of Filth, Death Angel, Eluveitie), dus zitten zeker nog wel wat kanshebbers voor GMM tussen.
 

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.211
10.603
Zolang ze Scorpions maar ver weg houden! Prima headliner voor de Lokerse Feesten.

Ergens heb ik zo'n vermoeden dat we deze week een klein handje namen krijgen inclusief de podiumindeling. Of misschien is de wens de vader van de gedachte..
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken