Graspop Metal Meeting 2019 - Nieuws en geruchten

MetalLimbo

Subheadliner
22 nov 2017
3.662
5.137
Heb eens een lijstje gemaakt met kanshebbers om nog toegevoegd te worden.
Namen die er vorig jaar al stonden, of dit jaar op een ander Belgisch festival staan (Groezrock, Werchter, Brakrock, Alcatraz), heb ik maar weggelaten.
De waarschijnlijkheid neemt vanzelfsprekend af met het aantal weken tot/na GMM.

Zelfde weekend als GMM (Hellfest, Hurricane/Southside):
Architects
Cannibal Corpse
Carach Angren
Dark Tranquillity
Diamond Head
Dream Theater
Emperor
Fu Manchu
Gojira
Kvelertak
Manowar (zeer onwaarschijnlijk)
Mass Hysteria
Myrkur
Papa Roach
Pestilence
Sum 41
The Adicts
The Interrupters
The Ocean
The Sisters of Mercy
Trollfest
Venom Inc.
ZZ Top

1 week voor/na GMM (Nova Rock, Strijen Rocks, Jera, Download UK/Madrid):
Behemoth
Converge
De Heideroosjes
Jinjer
Opeth
Scorpions (zeer onwaarschijnlijk)
Status Quo
Tesla
The Sweet

2 weken voor/na GMM (Sweden Rock, RaR/RiP, Rock Hard, Sound of Revolution, Pinkpop, Open'er, Exit):
Alice In Chains (bevestigd?)
Annihilator
Beast In Black
Black Rebel Motorcycle Club (bevestigd?)
Danko Jones
Gorgoroth
Gorilla Biscuits
Greta van Fleet (onwaarschijnlijk)
Magnum
Ritchie Blackmore's Rainbow
Skid Row
Symphony X
Tarja
Tenacious D (onwaarschijnlijk)
Tygers of Pan Tang
While She Sleeps (bevestigd?)

3 weken voor/na GMM (Fortarock, Masters of Rock):
Amorphis
Avantasia
Battle Beast
Dimmu Borgir
Gamma Ray
MaYaN
Primal Fear
Satyricon
Steel Panther
Turilli/Lione Rhapsody
Xandria

4 weken voor/na GMM (Dynamo, Electric Castle):
Airbourne
Thirty Seconds to Mars

6 weken voor/na GMM (Wacken):
Life Of Agony
Prophets of Rage

7 weken voor/na GMM (M'era Luna, Punk In Drublic):
ASP
Bad Religion
Lagwagon
NOFX
Oomph!
Stahlmann

8 weken voor/na GMM (Frequency, Highfield):
The Offspring

onbekend/nog geen data
Accept (bevestigd?)
Any Given Day
Be'lakor
Behemoth
Belzebubs
Crippled Black Phoenix
Draconian
Epica
Harakiri For The Sky
Last in Line
Månegarm
Mastodon
Metal Allegiance
Obituary (bevestigd?)
Orden Ogan
Overkill
Shylmagoghnar
Soilwork
Sojourner
Swallow the Sun
Therion
Van Canto
Wardruna
Wintersun

Zit dus nog heel veel moois tussen, benieuwd wat we nog kunnen verwachten! :)
 

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.204
10.587
@ Set Abominae. Wat een mooie lijst, topwerk!

Was begonnen aan een top 10 van bands die ik het liefst nog bij Graspop erbij wilde hebben maar bleek onbegonnen werk, zitten hier zeker 30 tot 40 bands bij waar ik blij mee zou zijn. Het wordt echt weer een heerlijke editie.

Zou me overigens niet verbazen als dit de week is met een nieuwe update. Iemand een idee wanneer de podiumindelingen gemiddeld komen?
 

redbaron

Gouden Tip
22 jan 2019
273
457
Nog enkele kanshebbers die in hetzelfde weekend van graspop optreden:

- Baest
- Alien Weaponry
- Vomitory
- Revocation
- Decapitated
- Belphegor
- Deicide

 

MetalLimbo

Subheadliner
22 nov 2017
3.662
5.137
Nog enkele kanshebbers die in hetzelfde weekend van graspop optreden:

– Baest
– Alien Weaponry
– Vomitory
– Revocation
– Decapitated
– Belphegor
– Deicide
Alien Weaponry staat op Alcatraz, en zal daardoor minder waarschijnlijk zijn.

Belphegor had ik bij een van de eerste worpen al bij de 'gelekten' gerekend, omdat hun bandpagina op de GMM-website niet bestaat, terwijl ze er wel gestaan hebben in 2007.
Pagina ontbreekt nog steeds, dus dat is wel vreemd (kan natuurlijk ook gewoon een foutje ofzo zijn..).
 

xydroh

Headliner
22 okt 2018
5.466
4.635
redbaron wrote:
Nog enkele kanshebbers die in hetzelfde weekend van graspop optreden:

– Baest
– Alien Weaponry
– Vomitory
– Revocation
– Decapitated
– Belphegor
– Deicide

Alien Weaponry staat op Alcatraz, en zal daardoor minder waarschijnlijk zijn.

Belphegor had ik bij een van de eerste worpen al bij de ‘gelekten’ gerekend, omdat hun bandpagina op de GMM-website niet bestaat, terwijl ze er wel gestaan hebben in 2007.
Pagina ontbreekt nog steeds, dus dat is wel vreemd (kan natuurlijk ook gewoon een foutje ofzo zijn..).

er zijn wel al vaker overlappingen geweest tussen graspop en alcatraz, ik denk niet dat beide festivals ervan wakker gaan liggen als ze een zelfde band uit de undercard hebben staan.
 

MetalLimbo

Subheadliner
22 nov 2017
3.662
5.137
@ Set Abominae. Wat een mooie lijst, topwerk!

Was begonnen aan een top 10 van bands die ik het liefst nog bij Graspop erbij wilde hebben maar bleek onbegonnen werk, zitten hier zeker 30 tot 40 bands bij waar ik blij mee zou zijn. Het wordt echt weer een heerlijke editie.

Zou me overigens niet verbazen als dit de week is met een nieuwe update. Iemand een idee wanneer de podiumindelingen gemiddeld komen?
Heel lastig inderdaad.
Bij mij ziet een top-20 er ongeveer zo uit (en dan laat ik er nog minstens 20 buiten beschouwing..):

Avantasia
Dimmu Borgir
Tenacious D
Draconian
Airbourne
Beast In Black
Steel Panther
The Sisters of Mercy
Månegarm
Amorphis
Prophets of Rage
Wardruna
Bad Religion
Battle Beast
Gojira
Shylmagoghnar
Van Canto
Wintersun
Therion
Ritchie Blackmore’s Rainbow

Ik verwacht deze week ook wel wat. Misschien zelfde datum als vorig jaar, 25 januari (vrijdag dus)?
Podiumindeling kwam vorig jaar op 28 maart, 2 weken na laatste pakketje namen.
 

xydroh

Headliner
22 okt 2018
5.466
4.635
alcatraz gaat met opeth gaan lopen, een paar overlaps met graspop maken niet, maar aan dit tempo zou graspop eigenlijk heel de affiche integraal mogen overnemen.
 

TettenVogel

Support act
15 mrt 2016
796
0
Ik ben groot fan van Opeth, maar dat Alcatraz er mee gaat lopen vind ik niet heel erg. Opeth krijgt meestal maar een uur op festivals, wat veel te weinig is voor deze band.
Opeth moet je echt in een zaal zien.

Ik hoop alleszins dat er snel nieuwe namen komen, ik ben wat ongeduldig aan het worden.
 

Rock Torhout

Support act
12 mrt 2015
1.171
0
Ik ben groot fan van Opeth, maar dat Alcatraz er mee gaat lopen vind ik niet heel erg. Opeth krijgt meestal maar een uur op festivals, wat veel te weinig is voor deze band.
Opeth moet je echt in een zaal zien.

Ik hoop alleszins dat er snel nieuwe namen komen, ik ben wat ongeduldig aan het worden.
Amen. Mochten ze anderhalf uur kunnen bekomen op Alcatraz ga ik wel een dagticket overwegen :) Maar toch een mooie naam die dus GMM niet zal halen.
 

chuckofalltrades

Playlistbediener
16 sep 2018
39
0
Just noticed that King Crimson is playing in Netherlands on both 22nd and 23rd. I know they're hardly 'metal' and all but impossible, but I'm hoping that they pop up on the 21st in Dessel - what prog heaven that will be!

:D
 

PimSp

Geliefde act
15 dec 2014
1.433
650
Ik ga ook eens een top zoveel maken uit dat lijstje, niet in volgorde, maar wel 20 die ik t liefst wil zien, met redenen erbij waarom!
- Architects (vorige week in de Lotto Arena gezien, die jongens zijn echt strak live en geven heerlijke shows)
- Gojira (heerlijke live band, de band klinkt lekker heavy maar voelen minder op een of andere manier, ook heerlijk technische riffs)
- Papa Roach (lekker mijn middelbare school herbeleven met Scars of Last Resort)
- Sum 41 (hetzelfde als Papa Roach, plus ik ben een groot liefhebber van de punk subgenres. Dus Sum 41 is dan een heerlijke band)
- The Interrupters (in het voorprogramma van Green Day in 2017 gezien, en daarna gelijk verkocht, een van mijn huidige favorieten, aanrader voor ska-punk fans)
- De Heideroosjes (ik zie ze niet zo snel op Graspop verschijnen, maar is altijd wel een populaire band geweest in Nederland en België, heerlijk punkrock, dus zouden deels ook niet heel erg mis staan)
- Jinjer (een van mijn favoriete ontdekkingen van het afgelopen jaar. Heerlijke clean stem die binnen een seconde over kan gaan op goede grunts, ook heerlijke instrumentals)
- Alice In Chains (als ook een groot fan van grunge is dit een must see band die hoog op mijn lijstje staat)
- Greta van Fleet (Vorig jaar op Pinkpop gezien, heerlijke show. Gelijk toen die bekend werden gemaakt was ik al echt blij, want ze hebben een heerlijke classic sound)
- Tenacious D (THIS IS NOT THE GREATEST SONG IN THE WORLD, NO THIS IS JUST A TRIBUTE, moet ik hier meer woorden aan vuil maken?)
- Battle Beast (na deze band te hebben ontdekt in het voorprogramma van Sabaton ook gelijk helemaal verkocht, heerlijke powermetal met een krachtige stem van de frontvrouw!)
- MaYaN (als fan van symphonische metal en death metal is deze combinatie toch heerlijk? De leden die meedoen, zowel live als studio, zijn allemaal vakmuzikanten die weten wat ze doen om een goed resultaat neer te zetten!)
- Airbourne (Ik houd wel van die AC/DC on steroids sound. De zanger is ook knettergek, wat dus ook weer zorgt voor goede stageperformance!)
- Prophets of Rage (Groot fan van zowel Rage Against The Machine, Public Enemy als Cypress Hill, en dit is dan wel een mooie combinatie die het beste van alle werelden bij elkaar brengen)
- Bad Religion (samen met Green Day zorgden BR ervoor dat ik echt de rock kant op ben gegaan, deze band staat nog steeds heel hoog in mijn favorieten lijstje!)
- The Offspring (zouden het goed kunnen doen op de mainstage. Iedereen kent zeker een paar nummers van ze, de band heeft zowel een hoog meezing gehalte, als een hoog mosh/spring gehalte)
 

xydroh

Headliner
22 okt 2018
5.466
4.635
Architects zie ik wel nog over komen, staan op jera de week erna, samen met polaris en beartooth. Zie deze 3 bands integraal over gaan naar graspop, hebben alle3 een strak concert gespeeld. architects stond vorige keer op main en dat deden ze goed al zou ik ze deze keer toch graag in de marquee zien, misschien als afsluiter want daar komt deze show een stuk beter tot zijn recht.
 

kobloodflames

Gouden Tip
11 jan 2018
446
128
Ik had gehoopt op vandaag nog een handje namen, maar ik zie dat alle door zichzelf bevestigde namen nog op de site staan. Toch tot volgende week wachten dan? Of zouden ze de site hebben gefixt ;)
 

pieterschipper

Campingartiest
1 dec 2017
69
7
TettenVogel wrote:
Ik ben groot fan van Opeth, maar dat Alcatraz er mee gaat lopen vind ik niet heel erg. Opeth krijgt meestal maar een uur op festivals, wat veel te weinig is voor deze band.
Opeth moet je echt in een zaal zien.

Ik hoop alleszins dat er snel nieuwe namen komen, ik ben wat ongeduldig aan het worden.

Amen. Mochten ze anderhalf uur kunnen bekomen op Alcatraz ga ik wel een dagticket overwegen
1f642.svg
Maar toch een mooie naam die dus GMM niet zal halen.

https://intothegrave.nl/
 

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.204
10.587
Geen namen voor RW vandaag. Doet me hopen dat de weg vrij gemaakt is voor nieuws uit kamp Dessel!
 

mindlessworker

Playlistbediener
15 okt 2018
39
0
They just posted a picture of snow so no announcement today. Likely in two weeks, once Behemoth and Mastodon finish their dates in Belgium.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken