sledgehammer wrote:
chuckofalltrades wrote:
Just noticed that King Crimson is playing in Netherlands on both 22nd and 23rd. I know they’re hardly ‘metal’ and all but impossible, but I’m hoping that they pop up on the 21st in Dessel – what prog heaven that will be!
Gelet op wat een kaartje kost voor de shows in Nijmegen, lijkt het me erg onwaarschijnlijk dat King Crimson op een festival zal staan.
In light of the huge ticketprice for the shows in The Netherlands, I find it extremely unlikely that King Crimson will do any festivalshows.
Och, 80-100 euro is niet gek voor een theaterconcert toch? Zijn maar weinig kaarten om te verkopen als iedereen een luxe stoeltje krijgt heh, dus de prijs van de band moet verdeeld worden over minder tickets. Dan vind ik 80-100 nog best netjes. De locaties waar ze spelen (vorig jaar Concertgebouw Amsterdam, gelijksoortige prijzen) komen met hun capaciteit max aan de 2000 man ofzo. Ze zet in AFAS Live en de kosten worden al over 6000 man gespreid dus rond de 30,- voor een ticket (of iets meer omdat grotere locatie wellicht weer duurder is). Dat zijn hele normale ticketprijzen. Denk dus niet dat King Crimson te duur zal zijn voor Graspop, in ieder geval niet op basis van deze ticketprijzen. Verwacht echter ook niet dat ze er zullen staan, meer om het soort venues wat ze kiezen. Ze ze met een tour langs theaterzalen en klassieke concerthallen niet zomaar opeens op een festivalpodium verschijnen. Helaas. Dat zou nog wel een band zijn waarvoor ik zou heroverwegen een ticket te kopen.