Graspop Metal Meeting 2019 - Nieuws en geruchten

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.210
10.600
Ontdekking van de week is voor mij de band Whitechapel. Wat is The Saw is the Law een ontzettende lekker nummer, ook de andere nummers mogen er zijn. Bij een betere verkenning op Spotify blijken die gasten al veel nummers te hebben met vele miljoenen streams, redelijk grote band dus. Daarom des te verrassender dat ze helemaal onder aan de line-up staan. Wordt prima wakker worden op de vrijdagochtend met deze band!
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.374
5.063
Jammer, ook niks hier. Had wel wat verwacht na die tweet van vanochtend. Heb nog een zondag kaartje en hoop dat we nog wat leuke namen bij krijgen. Al zijn de grote vissen er voor die dag er al wel uit gehengeld lijkt me.
 

PimSp

Geliefde act
15 dec 2014
1.433
650
Architects zie ik wel nog over komen, staan op jera de week erna, samen met polaris en beartooth. Zie deze 3 bands integraal over gaan naar graspop, hebben alle3 een strak concert gespeeld. architects stond vorige keer op main en dat deden ze goed al zou ik ze deze keer toch graag in de marquee zien, misschien als afsluiter want daar komt deze show een stuk beter tot zijn recht.
Die krijgen waarschijnlijk weer een plekje op de main.
En al zouden ze afsluiter zijn van de Marquee. Ze zullen niet die hele show meenemen die ze op zaalshows hebben. Zullen gewoon backdrops gebruiken.
Zie niet waar je op een festival beakers gaat ophangen speciaal voor 1 band.
 

rpspeed

Campingartiest
28 nov 2018
86
0
Supposedly this is a leak of the announcement, found in an online ad.
Bsuvahu.jpg
 

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.210
10.600
Gisteren Harakiri for the Sky aan her werk gezien, wat was dat ongelooflijk strak, hard en goed. Hoop echt dat ze ook op GMM mogen aantreden, wat een band.
 

sledgehammer

Gouden Tip
24 nov 2017
257
-2
Just noticed that King Crimson is playing in Netherlands on both 22nd and 23rd. I know they’re hardly ‘metal’ and all but impossible, but I’m hoping that they pop up on the 21st in Dessel – what prog heaven that will be!

1f600.svg
Gelet op wat een kaartje kost voor de shows in Nijmegen, lijkt het me erg onwaarschijnlijk dat King Crimson op een festival zal staan.
In light of the huge ticketprice for the shows in The Netherlands, I find it extremely unlikely that King Crimson will do any festivalshows.
 

Koekdoos

Headliner
22 okt 2018
5.754
7.570
Interview met Tobias Sammet van Avantasia in Aardschok (of hoe t blad precies heet): “komen niet naar NL en BE)
 

Dr. Hannibal

Headliner
24 nov 2013
5.390
6.016
chuckofalltrades wrote:
Just noticed that King Crimson is playing in Netherlands on both 22nd and 23rd. I know they’re hardly ‘metal’ and all but impossible, but I’m hoping that they pop up on the 21st in Dessel – what prog heaven that will be!

1f600.svg


Gelet op wat een kaartje kost voor de shows in Nijmegen, lijkt het me erg onwaarschijnlijk dat King Crimson op een festival zal staan.
In light of the huge ticketprice for the shows in The Netherlands, I find it extremely unlikely that King Crimson will do any festivalshows.

Och, 80-100 euro is niet gek voor een theaterconcert toch? Zijn maar weinig kaarten om te verkopen als iedereen een luxe stoeltje krijgt heh, dus de prijs van de band moet verdeeld worden over minder tickets. Dan vind ik 80-100 nog best netjes. De locaties waar ze spelen (vorig jaar Concertgebouw Amsterdam, gelijksoortige prijzen) komen met hun capaciteit max aan de 2000 man ofzo. Ze zet in AFAS Live en de kosten worden al over 6000 man gespreid dus rond de 30,- voor een ticket (of iets meer omdat grotere locatie wellicht weer duurder is). Dat zijn hele normale ticketprijzen. Denk dus niet dat King Crimson te duur zal zijn voor Graspop, in ieder geval niet op basis van deze ticketprijzen. Verwacht echter ook niet dat ze er zullen staan, meer om het soort venues wat ze kiezen. Ze ze met een tour langs theaterzalen en klassieke concerthallen niet zomaar opeens op een festivalpodium verschijnen. Helaas. Dat zou nog wel een band zijn waarvoor ik zou heroverwegen een ticket te kopen.
 

mindlessworker

Playlistbediener
15 okt 2018
39
0
They will play at Music Doctor Fest in Spain in mid July - 3 days, 3 special sets. So no exclusive arenas. Id enjoy them too!
 

nikita

Geliefde act
27 okt 2018
1.648
3.297
Interview met Tobias Sammet van Avantasia in Aardschok (of hoe t blad precies heet): “komen niet naar NL en BE)

Zonde. Maar dan ben ik blij dat we ondertussen ook kaartjes hebben voor de show in Oberhausen.
Ik had hen echt een mooie boeking voor Graspop gevonden.
 

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.210
10.600
sledgehammer wrote:

chuckofalltrades wrote:
Just noticed that King Crimson is playing in Netherlands on both 22nd and 23rd. I know they’re hardly ‘metal’ and all but impossible, but I’m hoping that they pop up on the 21st in Dessel – what prog heaven that will be!

1f600.svg



Gelet op wat een kaartje kost voor de shows in Nijmegen, lijkt het me erg onwaarschijnlijk dat King Crimson op een festival zal staan.
In light of the huge ticketprice for the shows in The Netherlands, I find it extremely unlikely that King Crimson will do any festivalshows.

Och, 80-100 euro is niet gek voor een theaterconcert toch? Zijn maar weinig kaarten om te verkopen als iedereen een luxe stoeltje krijgt heh, dus de prijs van de band moet verdeeld worden over minder tickets. Dan vind ik 80-100 nog best netjes. De locaties waar ze spelen (vorig jaar Concertgebouw Amsterdam, gelijksoortige prijzen) komen met hun capaciteit max aan de 2000 man ofzo. Ze zet in AFAS Live en de kosten worden al over 6000 man gespreid dus rond de 30,- voor een ticket (of iets meer omdat grotere locatie wellicht weer duurder is). Dat zijn hele normale ticketprijzen. Denk dus niet dat King Crimson te duur zal zijn voor Graspop, in ieder geval niet op basis van deze ticketprijzen. Verwacht echter ook niet dat ze er zullen staan, meer om het soort venues wat ze kiezen. Ze ze met een tour langs theaterzalen en klassieke concerthallen niet zomaar opeens op een festivalpodium verschijnen. Helaas. Dat zou nog wel een band zijn waarvoor ik zou heroverwegen een ticket te kopen.

Ben er ook bang voor dat het niet zal gebeuren maar damn, als afsluiter van de Marque. Dat zou echt een hele mooie verrassing zijn. Geen Avantasia, dan maar King Crimson!
 

Rockbeer

Sunset slot
6 okt 2016
2.558
3.137
King Crimson gaat niet komen. Zoals hier genoemd staan ze 22 en 23 juni in Nijmegen en 18-19-20 juni nog in London. Die gaan echt niet zes dagen op een rij spelen.

Wat zou dit trouwens op een festival als Graspop moeten? Hoor het verschil met Sting amper.
 

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.210
10.600
King Crimson gaat niet komen. Zoals hier genoemd staan ze 22 en 23 juni in Nijmegen en 18-19-20 juni nog in London. Die gaan echt niet zes dagen op een rij spelen.

Wat zou dit trouwens op een festival als Graspop moeten? Hoor het verschil met Sting amper.

Eens met de eerste regels maar die laatste absoluut niet! De grondleggers van de progrock. Luister eens naar een nummer als 'The Court of the Crimson King' of 'Starless'. Prachtige progrock. Uiteraard hebben ze ook veel gemaakt met veel meer jazz invloeden maar deze meesters hebben naar mijn idee hun plek op Graspop volledig verdiend.
 

xydroh

Headliner
22 okt 2018
5.467
4.639
King Crimson gaat niet komen. Zoals hier genoemd staan ze 22 en 23 juni in Nijmegen en 18-19-20 juni nog in London. Die gaan echt niet zes dagen op een rij spelen.

Wat zou dit trouwens op een festival als Graspop moeten? Hoor het verschil met Sting amper.

Als anathema heel warm onthaald kan zijn op graspop weet ik niet waarom king crimson dit niet zou kunnen .
 

MetalLimbo

Subheadliner
22 nov 2017
3.673
5.153
koekdoos wrote:
Interview met Tobias Sammet van Avantasia in Aardschok (of hoe t blad precies heet): “komen niet naar NL en BE)

Zonde. Maar dan ben ik blij dat we ondertussen ook kaartjes hebben voor de show in Oberhausen.
Ik had hen echt een mooie boeking voor Graspop gevonden.
Balen inderdaad.. :(
Maar nu ook extra blij met m'n tickets voor Oberhausen!
 

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.210
10.600
Even voor de categorie 'dromen mag': vanavond zowel aankondiging van The Who als Download UK. Dus waarschijnlijk staan ze op dat festival. Wat nou als GMM The Who gestrikt heeft als MS2 afsluiten voor de zaterdag. Waar mag ik tekenen?
 

xydroh

Headliner
22 okt 2018
5.467
4.639
Even voor de categorie ‘dromen mag’: vanavond zowel aankondiging van The Who als Download UK. Dus waarschijnlijk staan ze op dat festival. Wat nou als GMM The Who gestrikt heeft als MS2 afsluiten voor de zaterdag. Waar mag ik tekenen?

Als the Who op graspop staat zie ik ze toch liever als vrijdag afsluiter dan.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken