Graspop Metal Meeting 2019 - Nieuws en geruchten

Rockbeer

Sunset slot
6 okt 2016
2.656
3.378
Billy Idol?? Sinds wanneer hoort hij thuis op een metalfestival... Dan liever een herhaling van die andere Billy.....
 

pieterschipper

Campingartiest
1 dec 2017
69
7
Zeker nog nooit meneer Idol live gezien? Rock am Ring stond hij ook. En wanneer Dee Snider op Graspop kan staan kan Billy Idol dat ook.

https://youtu.be/XU9mhfNygNA
 

MetalLimbo

Subheadliner
22 nov 2017
3.800
5.438
Golden Earring? Okey, iedereen kent Radar Love en kon dat leuk meezingen bij Ayreon, maar om ze op basis daarvan nu een hele show te geven. Vind het niet heel erg passen en zie het ook niet zo snel gebeuren. De Staat ben ik best fan van maar past absoluut niet op Graspop. Lijkt mij nou echt een Werchter act.
Billy Idol?? Sinds wanneer hoort hij thuis op een metalfestival… Dan liever een herhaling van die andere Billy…..
Ik denk dat we het argument 'band X hoort niet thuis op festival Y' definitief kunnen laten varen.
De laatste jaren hebben wel laten zien dat festivals steeds vaker breder gaan programmeren.
Graspop heeft al jaren namen op het affiche staan die er op het eerste gezicht niet echt 'thuis horen'.
Dit jaar stonden er zelfs twee dance-acts, en volgend jaar staat Lynyrd Skynyrd daar voor een menigte metalheads te spelen.
Als dat mogelijk is, dan zie ik geen enkele reden waarom Billy Idol of Golden Earring daar niet zouden mogen staan.

Ook De Staat (al is het inderdaad wel een twijfelgeval) zie ik best een uurtje in de Metal Dome staan, met een beetje rock-geörienteerde setlist, zeker als je nummers als Witch Doctor hoort, en de gigantische circle pits op festivals als Zwarte Cross en Pinkpop ziet:
[video]https://www.youtube.com/watch?v=74ppAgtEZHg[/video]
 

PimSp

Geliefde act
15 dec 2014
1.469
714
Nieuwe namen voor Rock am Ring.
Tenacious D, Black Rebel Motorcycle Club, Behemoth, Underoath, Starset, While She Sleeps en The Fever 333
Gooi eigenlijk allemaal maar door. Maar vooral Tenacious D!
 

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.440
11.367
Nieuwe namen voor Rock am Ring.
Tenacious D, Black Rebel Motorcycle Club, Behemoth, Underoath, Starset, While She Sleeps en The Fever 333
Gooi eigenlijk allemaal maar door. Maar vooral Tenacious D!

Hele vette lading, ben erg blij met mijn RaR kaartje. Met name Tenacious D, verwacht hen in België echter eerder op RW. Behemoth kunnen we inmiddels wel als zekerheidje opschrijven denk ik zo.
 

kobloodflames

Gouden Tip
11 jan 2018
446
128
Gisteren Starset gezien also vooract van Shinedown. Ik kende ze nog niet, maar die show was echt heel gaaf, stuur die maar door naar een van de tenten als het aan mij ligt!
 

defplay

Campingartiest
28 nov 2017
82
20
what do you think about ZZTop on GMM? they announce European tour 2019 and play in Jun/Jul already and do Barcelona Rock Fest. I guess definitely will be on Hellfest.
 

Rick1617899545

Geliefde act
20 nov 2014
1.659
820
what do you think about ZZTop on GMM? they announce European tour 2019 and play in Jun/Jul already and do Barcelona Rock Fest. I guess definitely will be on Hellfest.

Zouden perfect passen binne deze line-up
 

sledgehammer

Gouden Tip
24 nov 2017
257
-2
ZZ Top zou wel hoog op de affiche komen te staan, lijkt mij. Dus als die band er nog bij komt (wat ik niet verwacht), dan waarschijnlijk op de zaterdag.

Edit: Ik weet niet of ZZ Top twee avonden achter elkaar speelt. Zo niet, dan maakt de vermoedelijke komst van ZZ Top naar Hellfest (waar ze al eerder stonden) het onmogelijk dat ZZ Top op de Graspop-zaterdag speelt. Logistieke factoren zijn dus ook belangrijk bij de vraag of ZZ Top naar Graspop zou kunnen komen, zoals bij elke band.
 

defplay

Campingartiest
28 nov 2017
82
20
I guess Friday is quite busy for main bands - lyrynd skynyrd - slayer - WT - Amon Amarth
Saturday looks very nice before Slipknot on MS2 - slash - zztop - slipknot - king diamond
 

defplay

Campingartiest
28 nov 2017
82
20
ZZTop plays 2 nights in a row as I see on their site for US... Not sure for Europe though
 

defplay

Campingartiest
28 nov 2017
82
20
Looks like 25.06 - http://www.forest-national.be/fr/calendrier/2018-2019/zz-top
 

graspop20

Randprogramma
23 nov 2017
188
0
The Final Tour van Slayer (inclusief Europa) bestaat uit ....
Slayer, Lamb of God, Testament en.... Obituary.
Schrijf deze naam maar alvast erbij.
 

bcmrmaybe

Subheadliner
27 feb 2014
4.648
703
The Final Tour van Slayer (inclusief Europa) bestaat uit ….
Slayer, Lamb of God, Testament en…. Obituary.

Old school beuken dus...:)
 

graspop20

Randprogramma
23 nov 2017
188
0
Dee Snider zal ook wel aansluiten. Hij stond vorig jaar op Alcatraz, dit jaar niet..dus waarschijnlijk Graspop als hij in Belgie staat.
 

MetalLimbo

Subheadliner
22 nov 2017
3.800
5.438
The Final Tour van Slayer (inclusief Europa) bestaat uit ….
Slayer, Lamb of God, Testament en…. Obituary.
Schrijf deze naam maar alvast erbij.
Anthrax i.p.v. Testament toch?

Vind het overigens wel een beetje vreemd dat Lamb Of God als enige van dat rijtje niet op vrijdag speelt, maar op zaterdag (als Slayer op Hellfest staat).
Of is dat niet zo ongebruikelijk voor bands die samen touren?
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken