Graspop Metal Meeting 2019 - Nieuws en geruchten

PimSp

Geliefde act
15 dec 2014
1.469
714
Metallica…..er zit een gat in hun tourschema…
Hier komen echt geen data meer tussen. Die hebben de laatste paar tours vaker gaten in hun schema omdat ze gewoon oude mannen worden en ff paar dagen rust willen pakken tussen de shows. Dus ga hier maar niet van uit. Ook zijn alle headliners al bekend en met het budget wat ze nu al in het programma hebben gestoken zouden ze blut zijn na Metallica. Dan hebben we alle dagen half gevult en kunnen we de podia naast de 2 mainstages wel vergeten. Metallica is echt te duur voor GMM.
 

PimSp

Geliefde act
15 dec 2014
1.469
714
Besides that.
Ik vind 't best jammer dat ze de zondag zowel Sabaton als In Flames hebben staan. Ze kunnen beiden een dag afsluiten lijkt mij, aangezien ze dit allebij in 2017 nog hebben gedaan. In Flames is super wat betreft lichtshow om de eigen show heen en breken toch elke keer wel weer crowdsurfers records. Als je hierna nog 2 bands neerzet (KISS en daarna Sabaton) heeft een deel van 't publiek al alles gegeven en besluiten ze om naar de tent te gaan, dit zie ik best wel gebeuren, aangezien ik na In Flames echt dood was 2 jaar terug.
En Sabaton is gewoon een feest om het festival mee af te sluiten. Dus het is best logisch dat ze die gewoon als laatste zetten.
Zal wel weer zo'n set up worden als vorig jaar Avenged Sevenfold - Parkway Drive. Moeten we helaas wel KISS helemaal voor doorhalen, waar ik zelf eigenlijk vrij weinig zin in heb.
Maar ja, zal wat moeten overhebben voor 2 van mijn favoriete bands.
 

kobloodflames

Gouden Tip
11 jan 2018
446
128
Onze groep heeft de combitickets al weer binnen! Kon natuurlijk niet de donderdag missen met Sonata Arctica ;)
 

graspop20

Randprogramma
23 nov 2017
188
0
Veel grote namen al.
Vrijdag M1Afsluiter: Within Temptation - M2Afsluiter: Slayer M2sub-Amon Amarth
Zaterdag: M1afsluiter: Slipknot M2 afsluiter: Slash?/King Diamond? (of wellicht nog een nieuwe naam - Rob Zombie, BMTH)
Zondag: M1 afsluiter: Kiss M1 Sub: Def Leppard M2afsluiter: Sabaton M2sub: In Flames/Whitesnake?

Lynyrd Skynyrd is echt niet meer de band die ooit zo groot was. Volgens mij is Collins het enige orginele lid nog?
 

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.356
10.986
Veel grote namen al.
Vrijdag M1Afsluiter: Within Temptation – M2Afsluiter: Slayer M2sub-Amon Amarth
Zaterdag: M1afsluiter: Slipknot M2 afsluiter: Slash?/King Diamond? (of wellicht nog een nieuwe naam – Rob Zombie, BMTH)
Zondag: M1 afsluiter: Kiss M1 Sub: Def Leppard M2afsluiter: Sabaton M2sub: In Flames/Whitesnake?

Die zondag is inderdaad nu al een drukke dag. Ik denk dat het dit wordt: M2 Whitesnake, M1 Def Leppard, M2 Inflames, M1 Kiss, M2 Sabaton. Ik sta dan vanaf Inflames vooraan bij M2, ff losgaan. Met een halve liter naar Kiss kijken met wat meer ruimte om je heen, blijven staan en losgaan op Sabaton. Mijn afsluiting van het festival is dan helemaal in orde!
 

Everyknight

Sunset slot
13 jan 2014
3.177
1.201
graspop20 wrote:
Veel grote namen al.
Vrijdag M1Afsluiter: Within Temptation – M2Afsluiter: Slayer M2sub-Amon Amarth
Zaterdag: M1afsluiter: Slipknot M2 afsluiter: Slash?/King Diamond? (of wellicht nog een nieuwe naam – Rob Zombie, BMTH)
Zondag: M1 afsluiter: Kiss M1 Sub: Def Leppard M2afsluiter: Sabaton M2sub: In Flames/Whitesnake?

Die zondag is inderdaad nu al een drukke dag. Ik denk dat het dit wordt: M2 Whitesnake, M1 Def Leppard, M2 Inflames, M1 Kiss, M2 Sabaton. Ik sta dan vanaf Inflames vooraan bij M2, ff losgaan. Met een halve liter naar Kiss kijken met wat meer ruimte om je heen, blijven staan en losgaan op Sabaton. Mijn afsluiting van het festival is dan helemaal in orde!

Ja die zondag... Whitesnake, Def Leppard, In Flames, Kiss en Sabaton... die zou ik eigenlijk allemaal willen zien. (Soms) wat fout, maar goed, ik wil ze wel eens gezien hebben!

Dit aangevuld met de heerlijke spacerock van Hawkind (!), de rock van FM, de stoner van Orange Goblin en dan ook nog eens Phil Campbell & the bastard Sons... Waarschijnlijk een dagticket voor mij.
 

MetalLimbo

Subheadliner
22 nov 2017
3.779
5.395
Haha, die biography van Grand Magus op de Graspop-site:

Voor fans van epische heavy metal wordt GMM weer een feest voor het oor: Grand Magus komt terug! In 2016 speelden zij iedereen nog plat met de beste traditionele heavy metal die tegenwoordig gemaakt wordt en ze zijn van plan om dat niet bepaald dunnetjes over te doen. Als je houdt van Manowar’s muziek maar niet meteen een fan bent van hun puberale houding en Spinal Tap-imago, dan zal je al snel overstag gaan voor deze Zweden. Bovendien zorgt hun Viking-achtergrond voor de ideale teksten om lekker te headbangen met de vuisten hoog in de lucht geheven. Klaar om mee te brullen? (#GMM19)
Lekkere sneer naar Manowar. Denk niet dat we die nog hoeven te verwachten... :lol:
 

bcmrmaybe

Subheadliner
27 feb 2014
4.614
676
Toch nog Rammstein? Ze gaan touren in het voorjaar en willen de grote festivals aan doen.

Die gaan in 2020/2021 festivals doen. Let maar op
 

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.356
10.986
Dat Equilibrium maakt trouwens wel echt goede muziek. Dat draaiorgel nummer even daar gelaten. Een nummer als Prey is simpelweg erg sterke metal. En ook die Släger elementen die ze hier en daar in de muziek laten terugkomen zorgt voor een eigen geluid. Deze band is inmiddels met stip gestegen in mijn lijstje.

Ik kom er nu pas achter dat de zanger van Alestorm ook achter Golyhammer schuilgaat joh. Vond het al best geinige muziek en songtitels als 'The Unicorn invasion of Dundee' zijn al reden genoeg om een kijkje te nemen. Ook een goede ontdekking.
 

MetalLimbo

Subheadliner
22 nov 2017
3.779
5.395
Dat Equilibrium maakt trouwens wel echt goede muziek. Dat draaiorgel nummer even daar gelaten. Een nummer als Prey is simpelweg erg sterke metal. En ook die Släger elementen die ze hier en daar in de muziek laten terugkomen zorgt voor een eigen geluid. Deze band is inmiddels met stip gestegen in mijn lijstje.

Ik kom er nu pas achter dat de zanger van Alestorm ook achter Golyhammer schuilgaat joh. Vond het al best geinige muziek en songtitels als ‘The Unicorn invasion of Dundee’ zijn al reden genoeg om een kijkje te nemen. Ook een goede ontdekking.
Jep, vandaar mijn reactie laatst. :wink:
+ Gloryhammer!
1f600.svg

(eigenlijk liever Alestorm gehad, maar dit is ook mooi!)
Gloryhammer is een zeer leuke toevoeging, lekkere symfonische power metal met een gezonde dosis humor. :)

Equilibrium zal ik zeker ook wel een kijkje gaan nemen!
 

Rockbeer

Sunset slot
6 okt 2016
2.595
3.228
Ik zit de vrijdag een beetje met een probleem. Er zijn nu al acht bands die ik moet zien van mezelf en ik weet ook al zeker dat e.e.a. gaat overlappen. Help!

Equilibrium maakt inderdaad zeer sterke muziek. Ik had de pech dat ik net terechtkwam op het draaiorgelnummer. Al hoop ik stiekem wel dat ze dit nummer gaan spelen, want dat festivalbier smaakt me toch nooit. #feest
 

pieterschipper

Campingartiest
1 dec 2017
69
7
In 2017 waren er over de 90 bands dus zullen er voor dit jaar nog wel zo'n 40 namen bij gaan komen. De vraag is of er nog een grote naam tussen zal zitten.
 

sledgehammer

Gouden Tip
24 nov 2017
257
-2
In 2017 waren er over de 90 bands dus zullen er voor dit jaar nog wel zo’n 40 namen bij gaan komen. De vraag is of er nog een grote naam tussen zal zitten.
Wat grotere namen betreft, moet je in eerste instantie denken aan bands die de komende maanden nog clubshows doen in Vlaanderen en daarna pas een optreden op Graspop bekend willen maken, lijkt mij. Dus wellicht een Kataklysm, Hypocrisy, Watain, Tremonti, Amorphis, Soilwork, Korpiklaani, Rival Sons, Dimmu Borgir, Uncle Acid And The Deadbeats, Clutch of Behemoth of zo.
 

MetalLimbo

Subheadliner
22 nov 2017
3.779
5.395
pieterschipper wrote:
In 2017 waren er over de 90 bands dus zullen er voor dit jaar nog wel zo’n 40 namen bij gaan komen. De vraag is of er nog een grote naam tussen zal zitten.

Wat grotere namen betreft, moet je in eerste instantie denken aan bands die de komende maanden nog clubshows doen in Vlaanderen en daarna pas een optreden op Graspop bekend willen maken, lijkt mij. Dus wellicht een Kataklysm, Hypocrisy, Watain, Tremonti, Amorphis, Soilwork, Korpiklaani, Rival Sons, Dimmu Borgir, Uncle Acid And The Deadbeats, Clutch of Behemoth of zo.
In die categorie dan ook... Nightwish! :-o :-D
Volgende week (7-11) in Antwerpen met Beast in Black als voorprogramma (ben erbij! :cool: ).
Zal natuurlijk wel niet, maar die laatste is wel een grote kanshebber, staat ook al op andere festivals rond die tijd.
Heel leuk bandje van Battle Beast-oprichter Anton Kabanen (die min of meer uit zijn eigen band is gegooid), en een Griekse zanger met een ongekende stem!
 

sledgehammer

Gouden Tip
24 nov 2017
257
-2
Aan Nightwish had ik niet gedacht. Als er op de zaterdag nog een grote band bij moet komen, dan is Nightwish inderdaad een goede mogelijkheid. Die stonden dit jaar niet op een Belgisch festival, voor zover ik me herinner, en de show in de Lotto Arena is zo te zien niet uitverkocht. Dus best kans dat Nightwish pas na de Europese tournee wat zomerfestivals gaat aankondigen. Maar ik heb geen idee wat de plannen zijn van Nightwish voor komend jaar. Het zou ook kunnen dat ze rond Graspop in de studio of in een ander werelddeel zitten.
 

nikita

Geliefde act
27 okt 2018
1.705
3.483
Met de dagindeling bekend en die mooie worp namen met Slayer, valt het op dat mijn vrijdag en zaterdag al behoorlijk interessant zijn.
Vooral vrijdag vrees ik pijnlijke clashes, dus hopen maar dat er iets moois tegenover WT komt, zodat dat al 1 clash minder is!

In tegenstelling tot een aantal hier op het forum is zondag mijn minste dag. Sabaton wordt wel weer een feestje als afsluiter (en spreidt het vertrek
van de festivalgangers op de goede manier), Kiss en In Flames ondertussen wel voldoende gezien - al ga ik proberen eens een Kiss-show vol te houden -
en whitesnake en def leppard wel fijn om (nog) eens te zien, maar nu ook geen wauw-gevoel.
Ik hoop dus dat er nog wat aantrekkelijke bands zitten in de ongeveer 10 namen die er nog zullen bijkomen voor zondag.

Verder al leuke ontdekkingen met Skálmöld en Borknagar, heel enthousiast om Demons & Wizards live aan het werk te zien en verbaasd over de 2 namen
die op donderdag zijn geplaatst. Benieuwd wat ze daar verder nog mee van plan zijn!

Haha, die biography van Grand Magus op de Graspop-site:

Voor fans van epische heavy metal wordt GMM weer een feest voor het oor: Grand Magus komt terug! In 2016 speelden zij iedereen nog plat met de beste traditionele heavy metal die tegenwoordig gemaakt wordt en ze zijn van plan om dat niet bepaald dunnetjes over te doen. Als je houdt van Manowar’s muziek maar niet meteen een fan bent van hun puberale houding en Spinal Tap-imago, dan zal je al snel overstag gaan voor deze Zweden. Bovendien zorgt hun Viking-achtergrond voor de ideale teksten om lekker te headbangen met de vuisten hoog in de lucht geheven. Klaar om mee te brullen? (#GMM19)

Lekkere sneer naar Manowar. Denk niet dat we die nog hoeven te verwachten…
1f606.svg

Ik dacht net hetzelfde toen ik die tekst las "dat ligt duidelijk nog steeds gevoelig, op Manowar hoeft niemand nog te hopen" :-D
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken